محله های ایرانی نشین استانبول کجاست؟

تصویری از استانبول
استانبول, جهان گردی

همه ما می دانیم که زندگی در یک کشور غریبه مسائل و مشکلات خاص خود را دارد. حال اگر بتوانیم در آن کشور در کنار سایر افرادی باشیم که هم وطن ما هستند، درد غربت و تنهایی کمتر حس می شود. بنابرین در این مطلب قصد داریم تا درباره محله های ایرانی نشین استانبول سخن گوییم پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای رزرو اینترنتی بلیط هواپیما استانبول کلیک کنید.

ترکیه

ترکیه در سال های اخیر تبدیل به یکی از کشورهای مهاجرپذیر مخصوصا برای ایرانیان شده است. افرادی که به ترکیه مهاجرت می کنند بیش تر شهرهایی مانند آنکارا و استانبول را به عنوان مقصد زندگی خود در نظر می گیرند.

با این حال ایرانی های زیادی در شهرهای ارزروم و ترابزون هم زندگی می کنند. حال می توان گفت که شهری مانند استانبول که کیفیت بالاتری نسبت به سایر شهرهای ترکیه دارد، مقصد سفر ایرانیان بیشتری خواهد بود که در ادامه مقاله به معرفی محله های ایرانی خواهیم پرداخت.

محله خان والده استانبول – محله ایرانی نشین استانبول

محله خان والده استانبول

ساخت و سازهای زیادی در کشور ترکیه صورت گرفته است که این امکان را فراهم آورده تا مهاجران بتوانند با خرید ملک به زندگی در این کشور بپردازند. در استانبول محله های زیادی با امکانات مختلف وجود دارند. در هر محله قیمت خانه ها متفاوت خواهد بود.

تعداد زیادی از هموطنان کشور ما در محله خان والده که در خیابان مشهور فاتح است، زندگی می کنند. این محله از جمله بخش های مسلمان استانبول به شمار می رود. در این منطقه دو بنای تاریخی مهم به نام های مسجد و کاروانسرای خان والده قرار دارند. جالب است که بدانید این مسجد به دست ایرانیان در سال 1329 بنا شده است.

محله آکسارای استانبول

محله آکسارای استانبول

محله آکسارای از کهن ترین بخش های شهر است و جزو محلات ایرانی نشین استانبول به شمار می رود. واژه آکسارای به معنی کاخ سفید است. در این منطقه قیمت ملک ارزان است، در نتیجه می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. همچنین مراکز خرید متعددی هم در دسترس افراد محلی وجود دارند.

اگر بخواهیم از سایر ویژگی های این منطقه سخن بگوییم می توان به سیستم حمل و نقل آن اشاره کرد. برای مثال مترو و حتی تراموا در دسترس شهروندان قرار دارند و حتی یک ایستگاه مترو برای فرودگاه آتاتورک در نظر گرفته شده است. از مکان های تاریخی محله آکسارای می توان به مسجد ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد اشاره کرد.

منطقه فاتح در استانبول – محله ایرانی نشین استانبول

منطقه فاتح در استانبول

منطقه فاتح دارای چند محله است و جزو مناطق پرگردشگر استانبول محسوب می شود. از باب قدمت تاریخی این مکان می توان گفت که در اعصار گذشته این منطقه که تحت نظر یونانی ها بوده است توسط شاه محمت آزاد شده و از آن زمان یکی از مناطق مهم استانبول به شمار می رود.

از مکان های تاریخی خیابان فاتح می توان به کاخ توپکاپی اشاره کرد. در این منطقه رستوران، کافه، موزه، بازار مصری ها و موزه باستان شناسی ترکیه قرار دارند. این مکان جزو آثار تاریخی یونسکو هم به ثبت رسیده است.

محله اسن یورت استانبول، از مناطق اروپایی استانبول

محله اسن یورت استانبول

این محله در گذشته جزوی از منطقه بویوک چکمجه بوده است تا این که بعد از مدتی به عنوان یک محله جدا در نظر گرفته شده است. به دلیل اینکه این منطقه در قسمت اروپایی شهر قرار دارد، افراد زیادی خواهان زندگی در آن هستند. مخصوصا وجود ساختمان های زیاد، امنیت و موقعیت های شغلی آن را به مقصدی ایده آل برای ایرانیان تبدیل کرده است.

حمل و نقل در محله اسن یورت توسط مترو، متروباس، تاکسی و اتوبوس صورت می‌گیرد. امکانات تفریحی، فضاهای سبز، پارک‌های شهری و منظره‌های مصنوعی و ساخته شده در این محله به وفور دیده می‌شوند. در اسن یورت ۱۲ مرکز درمانی، یک مرکز هلال احمر و یک بیمارستان عمومی وجود دارند و تامین امنیت محله بر عهده پلیس است.

محله بیلیک دوزو استانبول

محله بیلیک دوزو استانبول

محله بیلیک دوزو استانبول یکی دیگر از محله های ایرانی نشین استانبول است. از ویژگی های خوب این منطقه طبیعت و سرسبزی آن است که علت آن نزدیکی به دریایی مرمره است. همچنین ساختمان هایی که در این محله وجود دارند از معماری بسیار مدرنی برخوردارند.

این محله نیز از مناطق اروپایی استانبول است و ایرانیان زیادی در آن زندگی می کنند. در این منطقه خطوط اتوبوس از سمت خیابان تکسیم در ساعات مختلف شبانه روز فعالیت می کنند، همچنین مترو هم به صورت شبانه روز باز است.

از دیگر خصوصیات منطقه بیلیک دوزو استانبول نزدیکی به فرودگاه، باشگاه های متنوع و مجاروت با دریای مرمره است. به دلیل اینکه این منطقه در سال های گذشته بسیار رشد داشته است در نتیجه می تواند انتخاب مناسبی برای زندگی باشد.

محله های ایرانی نشین استانبول کدامند؟

منطقه آکسارای، منطقه فاتح و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *