جاهای دیدنی استانبول با قیمت

استانبول
استانبول, جهان گردی

یکی از مواردی که در هنگام سفر باید به آن توجه شود، هزینه گردش و تفریح در شهر مقصد است. چنانچه قصد سفر به استانبول را دارید، ضروری است که درباره جاهای دیدنی استانبول با قیمت آن آگاهی داشته باشید. در این مطلب قصد داریم تا درباره جاذبه های گردشگری استانبول به طور کامل توضیح دهیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما استانبول کلیک کنید.

هزینه سواحل استانبول

ساحل سولار

ساحل سولار استانبول

ساحل سولار یکی از جاهای دیدنی استانبول در تابستان است. این ساحل مساحتی برابر با سی هزار متر مربع دارد. در ساحل سولار برنامه های مختلفی اجرا می شوند که از جمله آن ها می توان به کنسرت ها، برنامه های ورزشی و … اشاره کرد.

ساحل سولار از لحاظ وسعت به کلوب های ساحلی آنتالیا شباهت زیادی دارد. از ویژگی های این ساحل می توان به بار ساحلی، چهار محوطه غذاخوری، محوطه باربیکیو و سولار بار اشاره کرد. برای کودکان نیز یک کلوب مخصوص در نظر گرفته شده است.

از دیگر امکانات این ساحل می توان به حمام، دوش، صندلی های مخصوص آفتاب، رختکن، تیوپ سواری، موج سواری، بنانا سواری و … اشاره کرد.

قیمت ورودی ساحل سولار : 40 لیر
آدرس ساحل سولار: روستای کیلیوس، توربان یولو 4

ساحل فلوریا

ساحل فلوریا

در ساحل فلوریا مجموعه ای از امکانات مختلف درنظر گرفته شده است. در محدوده این ساحل مرکز خرید فلوریا، رستوران، آکواریوم استانبول و چندین کافه وجود دارند. این ساحل در نزدیکی فرودگاه آتاترک قرار گرفته است. یکی از ویژگی های این ساحل این است که بخش هایی از آن به صورت رایگان هستند.

در این ساحل تخت هایی برای آفتاب گرفتن و سایبان هایی برای استراحت گردشگران در نظر گرفته شده است. همچنین چندین دوش رایگان هم وجود دارند. از دیگر مزایای ساحل فلوریا نزدیکی ایستگاه اتوبوس امینونو به آن است.

با این حال حتی اگر نتوانید از اتوبوس هم استفاده کنید به دلیل اینکه این ساحل به مرکز شهر نزدیک است راه های مختلفی برای دسترسی به آن وجود دارند.

قیمت ورودی ساحل فلوریا : 30 لیر
آدرس ساحل فلوریا: منطقه اروپایی باکیرکوی، پارک ساحلی فلوریا

ساحل سوما

ساحل سوما

ساحل سوما در طول دریای سیاه قرار دارد. مساحت این ساحل بیست و سه هزار متر مربع است. از ویژگی های این ساحل دسترسی به کلاس های یوگا و و برنامه های آموزشی مختلف است یا اینکه شما می توانید فقط در ساحل به استراحت بپردازید.

از تفریحات آبی که در این ساحل انجام می شود، موج سواری است. اگر خواهان انجام این ورزش هستید یک مربی، آموزش های لازم را به شما خواهد داد. از دیگر تفریحاتی که در ساحل سوما می توان انجام داد، دوره های پرواز تک نفره است.

در این ساحل امکاناتی مانند رستوران، وای فای رایگان و انواع کافه ها در نظر گرفته شده است.
قیمت ورودی ساحل سوما : 90 لیر
آدرس ساحل سوما: شهر ساریر، محله گوموش دره، بوگازیچی کمپوس یولو

ساحل بویوک‌چکمجه

ساحل بویوک‌چکمجه

ساحل بویوک‌چکمجه جزو محله های اروپایی استانبول است. برای رسیدن به این منطقه بهتر است از ماشین استفاده کنید زیرا در پنجاه کیلومتری شهر قرار گرفته است.

در ساحل بویوک‌چکمجه، کافه و رستوران هایی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. این ساحل محلی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت به شمار می رود و یکی از بهترین جاهای دیدنی استانبول در پاییز است. یکی از دیدنی های این ساحل یک پل سنگی است که از زمان حکومت عثمانی به جای مانده است.

هزینه ورودی به ساحل بویوک چکمجه : رایگان
آدرس ساحل بویوک‌چکمجه: منطقه بویوک‌ چکمجه، محل آتاتورک، خیابان کوردونبویو

سواحل جزایر آدالار

پارک آبی آکوا مارین

آب و هوای دلپذیر سواحل جزایر آدالار باعث شده است تا سالانه گردشگران زیادی به این ناحیه سفر کنند. این جزایر از نه جزیره کوچک تشکیل شده است که هر کدام از آن ها طبیعت خاص خود را دارند.

محل قرار گیری جزایر آدالار در دریای مرمره و در بیست کیلومتری استانبول است. البته باید گفت که تنها امکان بازدید از چهار جزیره آن وجود دارد و ورود به سایر جزایر غیرقانونی است. به جزایر آدالار، پرنس هم گفته می شود.

سواحل جزایر آدالار : رایگان
آدرس: دریای مرمره، جزایر آدالار

هزینه اماکن مذهبی استانبول

مسجد ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه

از جمله مشهورترین جاهای دیدنی استانبول، مسجد ایاصوفیه است. این مسجد نمادی از تاریخ ترکیه به شمار می رود. از دیگر نام های این مسجد می توان به هاگیا صوفیا و حاجیا صوفیا اشاره کرد.

قدمت ساخت این مسجد به هزار سال پیش باز می گردد. این بنای تاریخی حوادث زیادی را در گذر زمان به خود دیده است. مسجد ایاصوفیه به فرمان کنستانتین ساخته شده است. این مسجد در آن زمان به عنوان یک کلیسا استفاده می شده است. از جمله قسمت های این مسجد می توان به لژ ملکه، گنبد، سرسرای بالا، کوزه مرمر و … اشاره کرد.

معماری این مسجد مربوط به زمان رومیان است و نمای آن از آجر و مرمر ساخته شده است. مسجد ایاصورفیه 107 ستون دارد و درب اصلی آن برای ورود پادشاه بوده است.

قیمت ورودی مسجد ایاصوفیه : 40 لیر
آدرس مسجد ایاصوفیه: محله سلطان احمد، میدان ایا صوفیه

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد که نام دیگر آن مسجد آبی است تقریبا در چهارصد سال پیش ساخته شده است. این مسجد یادبودی از سلطان احمد است. در کنار این مسجد دو بنای دیگر به نام های کاخ توپکاپی و مسجد ایاصوفیه قرار دارند.

در مسجد سلطان احمد حدود 260 پنجره وجود دارند که باعث شده نورگیری بسیار مناسبی داشته باشد.
هزینه ورودی مسجد سلطان احمد: رایگان

آدرس مسجد سلطان احمد: استانبول، منطقه فاتح، محله سلطان احمد، خیابان آت میدانی، پلاک 70

مسجد اورتاکوی

مسجد اورتاکوی

مسجد اورتاکوی یکی از جاهای دیدنی استانبول است. این مسجد به دلیل معماری جالبی که دارد مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. مسجد اورتاکوی در منطقه شیکتاش واقع شده است. زمان ساخت این مسجد به سال های 1800 میلادی باز می گردد. البته باید گفت که نام اصلی این مکان در ابتدا سلطان عبدالمجید بوده است.

هزینه ورودی مسجد اورتاکوی : رایگان
آدرس مسجد اورتاکوی: کرانه غربی تنگه بسفر ، ناحیه بشیکتاش ، پل مسیدیه ، محله مسیدیه، میدان اسکله اورتاکوی

مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه

دستور ساخت این مسجد توسط سلطان سلیمان یکم داده شده است و زمان ساخت آن به قرن 964 هجری باز می گردد. بخش های مختلف مسجد سلیمانیه شامل یک حیاط و چهار مناره است.

از دیگر قسمت های این مکان می توان به کاروانسرا، بیمارستان، مدرسه، حمام و آشپزخانه اشاره کرد. در واقع مسجد مورد نظر به عنوان یک مرکز خیریه هم استفاده می شده است.

هزینه ورودی مسجد سلیمانیه : رایگان
آدرس مسجد سلیمانیه: خیابان فاتیح، سیدیک سامی اونار کاد، مسجد سلیمانیه

هزینه جاذبه های تاریخی استانبول

کاخ دولما باغچه

کاخ دولما باغچه

کاخ دوملا باغچه یکی از جاهای دیدنی استانبول در بهار است. این کاخ در قرن 18 میلادی ساخته شده است. در این کاخ سلاطین و درباریان زیادی زندگی کرده اند. مساحت کاخ دولما باغچه به 110 هزار متر مربع می رسد.

دستور ساخت این بنا توسط سلطان عبدالمجید داده شده است. برای ساخت این کاخ از معماری های مختلف به نام های روکوکو، باروک و نیوکلاسیک استفاده شده است. کاخ دولما باغچه دارای 290 اتاق است که از آن ها برای زندگی نزدیکان پادشاه استفاده می کرده اند. همچنین چهل و شش تالار نیز برای برگزاری جشن های مختلف در این کاخ استفاده می شده است.

قیمت ورودی کاخ دولما باغچه : 150 لیره
آدرس کاخ دولما باغچه: باکتاش، کاخ دولما باغچه

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی شامل سه بخش کتابخانه، قصر مجیدیه و موزه است. این کاخ یکی از معروف ترین جاهای دیدنی استانبول است.

کتابخانه کاخ توپکاپی

کتاب هایی که در کاخ توپکاپی وجود دارند به جای مانده از قرن 18 میلادی هستند. جالب است که بدانید نحوه ساخت این کتابخانه به گونه ای بوده است که از پوسیدگی کتاب ها جلوگیری کند و همین طور پنجره های این بنا از جنس عاج فیل هستند.

در این کتابخانه کتاب های معروف تاریخی و مینیاتوری از سرتاسر جهان وجود دارند در نتیجه می توان گفت که یک منبع قوی تاریخی به شمار می رود. در حدود 13590 جلد کتاب به زبان های چینی، فارسی، انگلیسی، عربی و استانبولی در این کتابخانه وجود دارند.

موزه کاخ توپکاپی

موزه کاخ توپکاپی مکانی مناسب برای کسانی است که به دیدن اشیاء تاریخی علاقه دارند. در این موزه حتی وسایلی از حضرت محمد (ص) و امامان شیعیان وجود دارند. به طور کلی تعداد اشیاء تاریخی این مکان به 87 هزار قطعه می رسد.

قیمت ورودی کاخ توپکاپی: 150 لیر
آدرس کاخ توپکاپی: زدیک میدان سلطان احمد، جنب پارک گولهانه

برج گالاتا استانبول

برج گالاتا استانبول

برج گالاتا یکی از جاهای دیدنی استانبول است که زمانی بلندترین برج این شهر بوده است. در حال حاضر برج گالاتا یکی از مکان های تاریخی مورد علاقه گردشگران است. یکی از نکات ویژه درباره این برج قرارگیری در خیابان معروف استقلال است. این خیابان در قسمت اروپایی ترکیه قرار گرفته است، در نتیجه روزانه افراد زیادی در آن تردد می کنند.

این برج ارتفاعی برابر با 66 متر دارد. برج گالاتا را به گونه ای ساخته اند که در برابر باد و دیگر عوامل طبیعی مقاوت داشته باشد. قدمت ساخت این برج به سال 1348 میلادی می رسد. در این برج بخش جالب توجهی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

سکوی بازدید 360 درجه

در قسمتی از برج های گالاتا یک سکوی بازدید قرار دارد که در این سکو شما می توانید نمای زیبایی از شهر را همراه با دریای مرمره تماشا کنید. بهترین زمان برای بازدید از این قسمت صبح تا ظهر است.

هزینه ورودی برج گالاتا : 50 لیر
آدرس برج گالاتا: محله برکت زاده، برج گالاتا

برج دختر استانبول

برج دختر استانبول

برج دختر استانبول از قدیمی ترین برج های این شهر است. این برج در میان آب قرار گرفته است، درنتیجه برای رسیدن به آن باید سوار قایق شوید. در قدیم الایام از این برج به عنوان فانوس دریایی استفاده می شده است، سپس کاربرد آن به بیمارستان تغییر پیدا کرده است.

بعدها در این مکان موزه و رستوران هایی ساخته شد تا بازدید کنندگان در کنار دیدن این مکان از غذاهای خوشمزه ای هم بهره مند شوند. قدمت این مکان به 400 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد و ساخت آن توسط یونانی ها بوده است.

همان طور که گفتیم کافی شاپ و رستورانی در این مجموعه وجود دارند که در سه وعده به بازدید کنندگان خدمت رسانی می کنند.

هزینه ورودی برج دختر استانبول : 100 لیر
آدرس برج دختر استانبول : اوسکودار، محله سالاجاک، برج دختر

عمارت احلامور

عمارت احلامور

عمارت احلامور از کاخ های زیبای استانبول است. این کاخ در زمان های گذشته محل زندگی عثمانی ها بوده است. در این کاخ جشن های زیادی برگزار می شده است و در این مهمانی ها افراد معروفی حضور داشته اند.

طراحی این کاخ توسط فردی عثمانی به نام الیان صورت گرفته است. در این عمارت بزرگ، دو قسمت برای زندگی و برپایی مهمانی وجود دارد. بعد از بین رفتن دولت عثمانی این مکان به موزه ای برای بازدید همگان تبدیل شد.

هزینه ورودی عمارت احلامور : 25 لیر
آدرس عمارت احلامور: ناحیه شیشیلی، محله تشکیویه، خیابان سوریه آگاوغلو

عمارت کوچوک سو

عمارت کوچوک سو

عمارت کوچوک سو یکی دیگر از کاخ های مشهور استانبول است. قدمت این بنا به زمان حکومت یکی از پادشاهان عثمانی باز می گردد. طراحی این ساختمان برگرفته از معماری باروک است که همین مورد باعث جذب بیش تر گردشگران به این مکان شده است.

این کاخ تابستانی در دو طبقه ساخته شده است که در هر طبقه اتاق های زیادی برای مهمانان وجود دارند. یکی از معماران مشهور ارمنی به نام باریان در ساخت این مکان همکاری کرده است.

هزینه ورودی کاخ کوچوک سو: 25 لیر
آدرس کاخ کوچوک سو: ناحیه آسیایی بیکوز، محله گوکسو، خیابان کوچوک سو

کاخ مسلک

کاخ مسلک

کاخ مسلک از کاخ های فوق العاده زیبای استانبول است. این کاخ محلی برای برگزاری جشن های متعدد پادشاهان عثمانی بوده است. کاخ مسلک از بخش های زیادی تشکیل شده است که یکی از اصلی ترین بخش های آن عمارت لیمویی و کوشک سلطنتی است.

از بخش های جالب توجه این مکان وجود چندین کافه رستوران است که در آن ها می توانید انواع غذاهای ترکی را سفارش دهید.

هزینه ورودی کاخ مسلک: 30 لیر
آدرس کاخ مسلک: ساری‌یر، ناحیه مسلک، خیابان بیوکدره، محله داریوشفاکا

قیمت تفریحات استانبول

شهربازی اکستریم اونجرز

شهربازی اکستریم اونجرز

در شهربازی اکستریم اونجرز انواع مختلف بازی ها وجود دارند. همین طور برای راحتی بازدید کنندگان تعدادی رستوران و کافه هم در نظر گرفته شده است. با اینکه این محل یکی از بهترین تفریحات استانبول به شمار می رود اما از مرکز شهر فاصله زیادی دارد، اما اگر به همراه خانواده خود هستید مطمئن باشید که ارزش امتحان کردن را دارد.

هزینه ورودی شهربازی اکستریم اونجرز: 80 لیر
آدرس شهربازی اکستریم اونجرز: ساری یر ، مسلک ، محله هوزور

شهربازی فان لب جواهیر

شهربازی فان لب جواهیر

این شهربازی یک مجموعه تفریحی است که چندین شعبه در نقاط مختلف شهر دارد که بهترین شعبه آن، شهربازی فان لب جواهیر در مرکز خرید جواهیر است. مرکز تفریحی مورد نظر چهار طبقه دارد و کودکان و نوجوانان دو تا شانزده سال می توانند از آن استفاده کنند.

از جمله سایر امکانات رفاهی این شهربازی می توان به سالن تئاتر، سالن عروسی و … اشاره کرد.

هزینه ورودی شهربازی فان لب جواهیر: 30 لیر
آدرس شهربازی فان لب جواهیر: شیشلی، محله ماییس، خیابان بیوکدره، مرکز خرید جواهیر، شهربازی جواهیرمال

شهربازی کودک فشانه

شهربازی کودک فشانه

شهربازی کودک فشانه در قسمت اروپایی شهر استانبول قرار گرفته است. از ویژگی های این مکان این است که افراد بزرگسال و کودکان هم زمان می توانند از آن لذت ببرند. از امکانات رفاهی شهربازی کودک فشانه می توان به رستوران، سرویس بهداشتی و … اشاره کرد.

هزینه ورودی شهربازی کودک فشانه: 60 لیر
آدرس شهربازی کودک فشانه: منطقه ایوب ، محله نیشانجی ، خیابان یاوه‌دوت، پلاک 1 ، پارک کودک فشانه

شهربازی ویالند

شهربازی ویالند

شهربازی ویالند یکی از پارک های تفریحی استانبول است. در این شهربازی بازی های فوق العاده هیجان انگیز و جذابی برای بازدید کنندگان فراهم شده است. در کل به تعداد 35 عدد بازی در این شهر بازی وجود دارند که در ادامه به جالب ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

ترن معکوس

ترن معکوس سرعت فوق العاده بالایی دارد و می تواند در مدت زمان اندکی از 0 به 100 کیلومتر برسد. همین طور تنها افرادی که قد آن ها بالاتر از 140 سانتی متر است، می توانند از آن استفاده کنند.

رنجر 360 درجه

رنجر وسیله ای است که بعد از سوار شدن شما را در جهات مختلف می چرخاند. برای استفاده از این وسیله نیز علاوه بر محدودیت سنی باید قدی بالاتر از 140 سانتی متر داشته باشید.

رودخانه خروشان

یکی از بازی های این مجموعه که می توانید به صورت خانوادگی از آن استفاده کنید، رودخانه خروشان است. در این تفریح حدود نه نفر سوار یک قایق می شوند و وارد یک رودخانه طول و دراز می گردند. محدودیت قد برای استفاده از این وسیله 120 سانتی متر است.

برج ارتفاع و سقوط عدالت

در این تفریح شما توسط یک دستگاه به ارتفاع بالایی برده می شوید سپس رها شده و به سمت پایین سقوط می کنید. محدودیت استفاده برای این وسیله قد بالای 130 سانتی متر است.

هزینه شهربازی ویالند: 100 لیر
آدرس شهربازی ویالند: منطقه ایوب، محله یشیلپینار، خیابان شهیت متین کایا

باغ وحش بسفر

باغ وحش بسفر

باغ وحش بسفر در فاصله نزدیکی از شهر بسفر قرار گرفته است. در این باغ وحش گونه های زیادی از حیوانات نادر زندگی می کنند که از جمله آن ها می توان به خرس، کروکودیل، عقاب، گوزن، اسب و … اشاره کرد.

هزینه ورودی باغ وحش بسفر: 32 لیر
آدرس باغ وحش بسفر: کوجائلی، داریکا، محله پیری رئیس، خیابان توزلا شماره 297

دلفیناریوم استانبول

دلفیناریوم استانبول

ساعات کاری دلفیناریوم استانبول از ساعت دو تا پنج بعدازظهر است. در این مجموعه حیواناتی مانند دلفین ها، گرازها و نهنگ ها در معرض دید عموم قرار می گیرند.

برنامه های مخصوص دلفین ها در حدود یک ساعت طول می کشد و بعد از آن بازدید کنندگان می توانند به تماشای نهنگ ها بپردازند یا از فک های دریایی عکس بگیرند. روزانه 1000 نفر می توانند از این مجموعه بازدید کنند که 60 صندلی آن مخصوص افراد VIP است.

در این پارک تفریحی هفت استخر وجود دارند که به یکدیگر متصل شده اند و زمانی عنوان بزرگ ترین مرکز دلفیناریوم اروپا را از آن خود کرده بود. افرادی که علاقه داشته باشند می تواند با پرداخت هزینه ای در کنار دلفین ها شنا کنند.

هزینه ورودی دلفیناریوم استانبول: 60 لیر
آدرس دلفیناریوم استانبول: ایوب، خیابان سیلاحتاراگا

آکواریوم تورکوازو

آکواریوم تورکوازو

آکواریوم تورکوازو یک تونل 270 درجه دارد و از جمله بزرگ ترین آکواریوم های قاره اروپا به شمار می رود. در این مجموعه حدود 1500 هزار موجود آبزی زندگی می کنند. از جمله ویژگی های این مجموعه لمس ستاره های دریایی و غذا دادن به ماهی ها است.

هزینه ورودی آکواریوم تورکوازو : 130 لیر
آدرس آکواریوم تورکوازو: بایرام پاشا، محله کوکاتب، فروم استانبول

باغ وحش پولونزکوی

باغ وحش پولونزکوی استانبول از جاهای دیدنی استانبول است که در آن می توانید همراه با خانواده اوقات خوشی را بگذارنید. یکی از ویژگی های این باغ وحش این است که تعدادی از حیوانات اهلی در این مکان آزادانه رفت و آمد می کنند و کودکان می توانند آن ها را لمس نمایند.

هزینه ورودی باغ وحش پولونزکوی: 75 لیر
آدرس باغ وحش پولونزکوی: بیکوز، پولنز کویو، محله پولنز

آکوایوم فلوریا

این آکواریوم به دلیل وسعت زیادی که دارد به عنوان یکی از بزرگ ترین آکواریوم های غرب آسیا شناخته می شود. در آکواریوم فلوریا استانبول 1600 گونه ماهی مختلف نگهداری می شوند. از امکانات این مکان می توان به مرکز خرید، کافه و رستوران، سالن ماساژ و استخر اشاره کرد.

هزینه ورودی آکوایوم فلوریا: 55 لیر
آدرس آکواریوم فلوریا استانبول: فلوریا، خیابان یسیلکوی هالکالی، منطقه سنلیککوی

قیمت موزه های استانبول

موزه موزائیک استانبول

موزه موزائیک استانبول

موزه موزائیک استانبول یکی از جاهای دیدنی استانبول در تابستان است. در این موزه تاریخی آثاری از موزائیک های به جای مانده از دوران عثمانی و بیزانس نگهداری می شود. در این قطعات، نحوه زندگی مردم در اعصار گذشته و روایت های فراطبیعی به چشم می خورد.

محل قرار گیری این موزه در کاخ اعظم استانبول است و در قرن 4 ام میلادی ساخته شده است. دستور ساخت این بنا توسط کنستانتین داده شده و در طول سده های طولانی محل فرمان روایی حاکمان عثمانی بوده است.

هزینه ورودی موزه موزائیک: 25 لیر
آدرس موزه موزائیک: منطقه فاتح، محله جانکورتاران، موزه موزائیک کاخ اعظم استانبول

موزه هنرهای ترکی و اسلامی

موزه هنرهای ترکی و اسلامی

موزه هنرهای ترکی استانبول از موزه هایی است که در آن اشیاء متعلق به پیامبر اسلام نگهداری می شود که از جمله این وسایل می توان به پارچه، ریش، مهر و سجاده ایشان اشاره کرد. موزه هنرهای ترکی در گذشته محلی برای زندگی پادشاهان عثمانی بوده است.

از دیگر آثار تاریخی که در این مکان نگهداری می شود می توان به قالیچه های ابریشمی، وسایل خوشنویسی، تصاویری از زندگی مردم در زمان های گذشته و کاشی های قدیمی اشاره کرد. از ویژگی های این مکان این است که یک راهنمای حرفه ای تمام توضیحات مورد نیاز را در دو زبان انگلیسی و ترکی در اختیار شما قرار می دهد.

هزینه ورودی موزه هنرهای ترکی و اسلامی: 40 لیر
آدرس موزه هنرهای ترکی و اسلامی: منطقه اروپایی فاتح، محله سلطان احمد، خیابان میدانی

موزه معصومیت استانبول

موزه معصومیت استانبول یکی از جاهای دیدنی استانبول در زمستان است که داستان تاسیس آن با تمام موزه های دنیا فرق می کند! اگر بخواهیم بیش تر توضیح بدهیم باید بگوییم که موزه معصومیت درباره کتابی است که به قلم نویسنده ای به نام اورهان پاموک نوشته شده است.

داستان این کتاب درباره عشق آتشین یک پسر ترک پولدار نسبت به یک دختر فقیر است. بعد از موفقیت این کتاب موزه ای به همین نام ساخته شده است که در این مکان یادداشت های عاشقانه و تصاویری از آن ها در این موزه به نمایش در آمده است.

هزینه ورودی موزه معصومیت استانبول: 45 لیر
آدرس موزه معصومیت استانبول: منطقه اروپایی بیوگلو، محله فیروزآقا، خیابان دالگیچ، موزه معصومیت

موزه رحمی ام کوچ

موزه رحمی ام کوچ

موزه رحمی ام کوچ در رابطه با مسائل صنعتی ساخته شده است. این ساختمانی وسعتی برابر با 28 هزار متر مربع دارد. نزدیکی این موزه با ساحل گلدن هورن باعث شده است تا روزانه گردشگران زیادی به موزه سر بزنند.

در این موزه خطوط راه آهن، وسایل اسباب بازی کودکان، خطوط ریلی و … از زمان های گذشته تا به امروز به نمایش در آمده است. در صورت خرید بلیط این موزه می توانید از راهنمای یک تور لیدر هم استفاده کنید.

هزینه ورودی موزه رحمی ام کوچ: 20 لیر
آدرس موزه موزه رحمی ام کوچ: منطقه اروپایی فاتح، محله پیری پاشا، خیابان هاسکوی، پلاک 5

موزه مادام توسو استانبول

موزه مادام توسو استانبول

این موزه یکی از شعبات موزه مادام توسو در سرتاسر جهان است. موزه مادام توسو در خیابان استقلال است. در این مکان مجسمه هایی از افراد مشهور جهانی در معرض بازدید عموم قرار گرفته است. این تندیس ها در رشته های مختلفی مانند موسیقی، ورزش، هنر، سیاسی، فیلم و فرهنگ هستند.

برای مثال تندیس هایی از وزشکاران معروف مانند رافائل نادال یا مسی که یک ورزشکار آرژانتینی است، در این مکان وجود دارند.

هزینه ورودی موزه مادام توسو استانبول: 70 لیر
آدرس موزه مادام توسو استانبول: منطقه اروپایی بیوگلو، خیابان استقلال، پلاک 56، موزه مادام توسو

موزه پرا

موزه پرا

یکی از موزه های خصوصی استانبول موزه پرا است. در این مکان آثار هنری مختلفی برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است. ساختمان این موزه دارای دو بخش دائمی و فصلی است. همین طور در زمان های خاصی از سال نمایشگاه های مختلفی در موزه پرا برگزار می شود.

در موزه پرا آثاری شامل وزنه های آناتولیایی، نقاشی های شرقی و سرامیک های ترکی در معرض بازدید عموم قرار دارند. این موزه از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم است.

هزینه ورودی موزه پرا: 25 لیر
آدرس موزه پرا: منطقه بیوگلو، منطقه اسمالی مشیت، خیابان مشروطیت، پلاک 65، موزه پرا

موزه تاریخ علم و فناوری در اسلام

موزه تاریخ علم و فناوری در اسلام

از جمله موزه های مدرن استانبول، موزه تاریخ علم و فناوری اسلام است. این مکان در پارک گولهانه قرار گرفته است. تمام آثار موجود در این موزه توسط دانشمندان آلمانی تهیه شده اند. نزدیکی موزه تاریخ به کاخ توپکاپی باعث شده است تا بازدیدکنندگان زیادی داشته باشد.

هزینه ورودی موزه تاریخ علم و فناوری در اسلام: 25 لیر
آدرس موزه تاریخ علم و فناوری در اسلام: منطقه اروپایی فاتح، محله جانکوراتان، خیابان تایا هاتون

موزه هنرهای معاصر استانبول

در شهر استانبول جاهای دیدنی و تاریخی زیادی وجود دارند که موزه هنرهای معاصر یکی از آن ها است. ساختمان این موزه مساحتی برابر با 8 هزار متر مربع دارد و در سال 2004 ساخته شده است. در این مکان آثاری از هنرمندان ترکی به نمایش در می آید.

این آثار متعلق به گالری های کوچک و بزرگ هستند که مشهورترین آن ها گالری مربوط به عکس و هنر بصری است. در این موزه فرهنگ و هنر مردم ترکیه به بازدیدکنندگان معرفی می شود و کلاس های آموزشی برای سنین مختلف برگزار می گردد.

هزینه ورودی موزه هنرهای معاصر استانبول: 20 لیر
آدرس موزه هنرهای معاصر استانبول: بیوگلو ، خیابان مسلیس مبوسان ، کیلیک پاشا

قیمت سایر تفریحات استانبول

حمام خرم سلطان

حمام خرم سلطان

این حمام یکی از مراکز تفریحی استانبول به شمار می رود. در این مکان شما می توانید انواع ماساژ را تجربه کنید. حمام خرم سلطان در خیابان گردشگری فاتح قرار گرفته است. قدمت حمام خرم سلطان به قرن 16 میلادی و زمان پادشاهان عثمانی باز می گردد.

به دستور خرم سلطان، فردی به نام سنان این حمام را برای افراد مذهبی ساخته است. در آن زمان دین اسلام چندان در ترکیه رواج نداشته است. سنان معماری است که بیش تر کاخ های معروف ترکی به دست او ساخته شده است.

حمام خرم سلطان در بین مسجد ایاصوفیه و مسجد آبی ساخته شده است و زمان ساخت آن در سال های 1554 و 1555 بوده است. بخش خانم ها و آقایان این مسجد کاملا متقاون و هم شکل است. این حمام از جمله جاهای دیدنی استانبول در کرونا است.

هزینه ورودی حمام خرم سلطان: 60 یورو
آدرس حمام خرم سلطان: منطقه فاتح، میدان ایاصوفیه، محله جانکورتاران، حمام خرم سلطان ایاصوفیه
هزینه ورودی حمام های ترکی به طور میانگین : 200 لیر

پارک آبی کلاب دلفین

پارک آبی کلاب دلفین

کلاب دلفین استانبول از سال 2002 تا به امروز فعالیت می کند. این پارک بزرگ ترین پارک آبی این شهر است و استخرهایی با اندازه های مختلف در آن وجود دارند. این استخرها به صورت ویژه یا خانوادگی و همین طور برای گروه سنی بزرگسالان و کودکان در نظر گرفته شده اند.

از دیگر امکانات کلاب دلفین می توان به والیبال ساحلی، والیبال آبی و … اشاره کرد. همچنین در این پارک نمایشی از شیرهای دریایی به بازدیدکنندگان نشان داده می شود. از قسمت های ویژه این نمایش ها پکیج مخصوص شنا با دلفین در آب است.

برای دسترسی به کلاب دلفین استانبول می توانید از انواع وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، حتی سرویس های رایگانی هم در خیابان های استقلال و فاتح برای گردشگران وجود دارند. این مکان از جاهای دیدنی استانبول با مترو به شمار می رود.

هزینه ووردی پارک ابی کلاب دلفین: 60 لیر
آدرس پارک آبی کلاب دلفین: باشاک‌شهر، باهچه‌شهیر، خیابان کمال پاشا

پارک آبی آکوا مارین

پارک آبی آکوا مارین

ویژگی پارک آبی آکوا مارین این است که هزینه ورودی آن چندان بالا نیست در نتیجه افراد زیادی می توانند از آن لذت ببرند. در این پارک استخرهای زیادی به صورت خانوادگی یا مخصوص کودکان در نظر گرفته شده است که بزرگ ترین استخر این منطقه یعنی استخر المپیک هم در آکوا مارین قرار دارد.

تفریحات این پارک شامل سرسره های متنوع مانند سرسره یو، سقوط آزاد و … می شوند. لازم به ذکر است که پارک آبی آکوا مارین یک مجموعه روباز است، در نتیجه باید در ماه اردیبهشت تا اوایل پاییز به آن مراجعه کنید. این پارک ظرفیت 2500 نفر را به صورت همزمان دارد.

از سایر ویژگی های این مجموعه می توان به پارکینگ، تاکسی سرویس، کمد لباس و کافه رستوران ها اشاره کرد. در ایام تعطیل مانند اواخر هفته قیمت بلیط ورودی ده لیر گران تر می شود.

هزینه ورودی پارک آبی آکوا مارین: 60 لیر
آدرس پارک آبی آکوا مارین: بویوک‌چکمجه، خیابان کوماندو ۴، پارک آبی آکوامارین

هزینه تور کشتی های تفریحی

قیمت تفریحات استانبول برای تورهای کشتی به طور متوسط از 50 الی 2000 لیر بسته به نوع خدمات و سرویس دهی متفاوت است.

مکان های دیدنی استانبول کدامند؟

حمام خرم سلطان، موزه موزائیک استانبول، برج گالاتا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *