جام جهانی فوتبال قطر 2022، جذاب ترین رویداد ورزشی سال

جام جهانی قطر 2022
جهان گردی, قطر

جام جهانی فوتبال یکی از جذاب ترین رویدادهای بین المللی است که هر چهار سال یکبار برگزار می شود. در سال 2018 کشور قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 انتخاب شد. این در حالی است که کشورهای قدرتمندی مانند آمریکا و استرالیا نیز برای میزبانی رقابت ها اعلام آمادگی کرده بودند. بنابرین در این مطلب قصد داریم تا درباره جام جهانی قطر فوتبال 2022 صحبت کنیم. البته پیش از آن بهتر است تا اطلاعاتی کلی درباره کشور قطر در اختیار شما قرار دهیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید.

معرفی کشور قطر

کشور قطر آب و هوایی گرم و خشک دارد و دمای این منطقه در تابستان به بالاترین حد خود می رسد. با این حال دمای هوا در زمستان تقریبا معتدل و دلپذیر است. با اینکه این کشور در منطقه ای کویری قرار گرفته است اما به دلیل وجود توده های سودانی، گاهی اوقات باران های سیل آسا در آن صورت می گیرد.

در تابستان دمای هوای قطر به 38 درجه می رسد و میزان رطوبت هوا نیز افزایش می یابد. اگر تمایل به رزرو تور جام جهانی قطر 2022 را دارید باید به شما اطمینان خاطر دهیم که هیچ نگرانی از بابت گرمای آن وجود ندارد زیرا این مسابقات قرار است تا در پاییز برگزار شوند.

کشور قطر یکی از ثروتمندترین کشورهای خاوریانه است و منابع گازی آن تا 200 سال آینده هم در دسترس خواهند بود. توانایی قطر در زمینه استخراج منابع گازی باعث شده تا اقتصاد آن در سال های اخیر پیشرفت زیادی بکند.

نخستین بار در سال 1939 بود که کشور قطر منابع نفتی خود را کشف کرد و از آن زمان درآمد کشور بسیار افزایش یافته است. در نتیجه می توان گفت که پیشرفت های اقتصادی و درآمدهای کلان این کشور باعث شده تا استادیوم های خارق العاده ای در آن ساخته شوند. زبان رسمی مردم این کشور عربی است ولی زبان انگلیسی هم در بسیاری از دانشگاه ها و محیط های کاری استفاده می شود. واحد پول این کشور ریال است.

کشور قطر نیز مانند سایر کشورها اهمیت زیادی به فوتبال می دهد. قطر اولین کشور عربی است که توانسته است میزبانی جام جهانی فوتبال را از آن خود کند. جام جهانی فوتبال قطر 2022 یکی از فشرده‌ترین تورنمنت‌های تاریخ خواهد بود، به این معنی که طرفداران می‌توانند روزانه حداکثر دو مسابقه را به صورت زنده تماشا کنند.

تمامی استادیوم های جام جهانی FIFA در قطر کمتر از یک ساعت با یکدیگر فاصله دارند. هواداران می توانند از طریق مترو، ماشین، راه آهن، دوچرخه یا حتی تاکسی آبی به مسابقات بروند. این سیستم های حمل و نقل پیشرفته باعث می شوند تا آلودگی چندانی در هوا ایجاد نشود. تمامی محل‌های اقامتی، از گزینه‌های ارزان قیمت گرفته تا هتل‌های مجلل، در نزدیکی استادیوم ها خواهند بود.

آماده سازی قطر

در سال 2018، قطر با کسب حق میزبانی جام جهانی فوتبال 2022 تاریخ ساز شد. در سال‌های پس از آن، این کشور از این فرصت نه تنها برای ایجاد یک تجربه استثنایی برای هواداران، بلکه برای ایجاد میراثی ماندگار برای قطر، خاورمیانه، آسیا و جهان استفاده کرده است.

زمان برگزاری جام جهانی قطر

جام جهانی فوتبال قطر 2022

تاریخ جام جهانی قطر 2022 از 30 آبان الی 27 آذر یا در تقویم میلادی از 21 نوامبر تا 18 دسامبر است. برای دیدن هیجان انگیزترین مسابقات قرن باید از چند ماه قبل اقدام به خرید تور جام جهانی قطر نمایید.

تیم های حاضر در جام جهانی قطر 2022

هم اکنون حضور قطعی 13 تیم در جهام جهانی قطر به ثبت رسیده است که از این میان دو تیم متعلق به آمریکای جنوبی و ده تیم از اروپا هستند. قطر به عنوان میزبان این رقابت ها اولین بار است که در آن حاضر می شود.

تیم ملی ایران هم در صورت یک برد در چهار بازی بعدی در این رقابت ها شرکت خواهد کرد. تیم هایی که به این رقابت ها راه یافته اند عبارت اند از:

قطر
آلمان
دانمارک

برزیل
فرانسه
کرواسی

بلژیک
اسپانیا
انگلیس

سوئیس
صربستان
آرژانتین
هلند

استادیوم های قطر برای جام جهانی 2022

همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم قطر برای میزبانی جام جهانی فوتبال 2022 ورزشگاه های زیادی را ساخته است که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

استادیوم بین المللی خلیفه

استادیوم بین المللی خلیفه

استادیوم بین المللی خلیفه برای میزبانی این رقابت ها ساخته نشده است و زمان تاسیس آن به سال 1967 میلادی برمی گردد. در این ورزشگاه یک سیستم سرمایشی مناسب وجود دارد که بازیکنان و هواداران می توانند دمای مطبوعی را تجربه کنند. این استادیوم ظرفیت چهل هزار نفر را دارد.

استادیوم الجنوب

استادیوم الجنوب

این استادیوم اولین موردی بود که مخصوص مسابقات جام جهانی قطر 2022 در کشور قطر تاسیس شد. استادیوم الجنوب قابلیت میزبانی چهل هزار نفر را دارد. ورزشگاه مورد نظر در شهر وکور قرار دارد.

برای طراحی این ورزشگاه از تجربیات معروف ترین معمار جهانی یعنی زاها حدید استفاده شده است. نمای استادیوم الجنوب به صورت مخروطی شکل است. این ورزشگاه از پایتخت قطر یعنی دوحه بیست کیلومتر فاصله دارد و هواداران برای دسترسی به آن می توانند از مترو استفاده کنند.

استادیوم شهرک آموزش

استادیوم شهرک آموزش

استادیوم شهرک آموزش نیز برای میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال تاسیس شده است. با شیوع بیماری کرونا دولت قطر تصمیم گرفت تا از این ورزشگاه برای یک مراسم مجازی استفاده کند تا در طی آن از کادر درمان تقدیر نماید.

نمای این استادیوم به صورت یک الماس درخشان است که مخصوصا در هنگام شب زیبایی آن دوچندان می شود. استادیوم شهرک آموزش ظرفیت چهل هزار نفری دارد و در شهرک آموزش قطر بنا شده است.

استادیوم البیت، میزبان جام جهانی فوتبال قطر 2022

استادیوم البیت

این ورزشگاه با ظرفیت 60 هزار نفری خود از جمله بزرگ ترین مکان هایی است که میزبانی مسابقات را برعهده دارد. گفتنی است که بعد از پایان یافتن این سری از رقابت ها قرار است تا 28 هزار صندلی آن به سایر کشورها اهدا شود.

ورزشگاه البیت دارای امکانات رفاهی بسیار ویژه ای است و در کنار آن یک بیمارستان و مرکز خرید هم ساخته شده است. محل قرارگیری این ورزشگاه در شهر الخور است و با دوحه شصت کیلومتر فاصله دارد. اما شما می توانید به آسانی از طریق اتوبوس یا تاکسی خود را به این استادیوم برسانید.

استادیوم الریان

استادیوم الریان

استادیوم الریان طراحی بسیار شگفت انگیزی دارد. این ورزشگاه در شهری به همین نام بنا شده است. استادیوم الریان ظرفیت چهل هزار نفری دارد و در نزدیکی شهر دوحه قرار گرفته است.

استادیوم الثمامه، میزبان جام جهانی قطر 2020

استادیوم الثمامه

سبک طراحی استادیوم الثمامه به شکل چفیه است. ورزشگاه مورد نظر ظرفیت چهل هزار نفر را دارد و میزبان مسابقات فوتبال جام جهانی قطر در سال 2022 خواهد بود.

استادیوم رأس ابو عبود

استادیوم رأس ابو عبود

ساختمان استادیوم رأس ابو عبود هنوز کامل نشده است. استادیوم مورد نظر در نزدیکی پایتخت قطر است و در کنار سواحل خلیج فارس بنا شده است. این ورزشگاه نیز ظرفیت چهل هزار نفری دارد.

استادیوم لوسیل، میزبان جام جهانی قطر 2022

استادیوم لوسیل

ورزشگاه لوسیل نیز همچنان در دست ساخت است و کار آن تمام نشده است. محل قرارگیری این ورزشگاه در لوسیل سیتی قطر است. ورزشگاه مورد نظر از تمام ورزشگاه های قبلی بزرگ تر است و ظرفیتی برابر با هشتاد هزار نفر دارد.

تور قطر

از آنجا که جام جهانی قطر رویداد بسیار ویژه ای است بسیاری از آژانس های هواپیمایی امکان رزرو تور قطر را فراهم کرده اند تا مشتاقان فوتبال بتوانند به آسانی به این کشور سفر کنند.

ویزای قطر

خوشبختانه گرفتن ویزای قطر بسیار آسان است. از همین رو مسافران عزیز می توانند پس از وارد شدن به قطر در داخل فرودگاه، ویزای فرودگاهی را دریافت کنند. چنانچه قصد شرکت در تور جام جهانی قطر را دارید حتما باید ویزای توریستی دریافت کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای فرودگاهی

بلیت رفت و برگشت

حداقل هزار و 500 دلار آمریکا

وچر هتل
اسکن پاسپورت

پر کردن فرم مشخصات و درخواست مسافر
اسکن عکس رسمی مسافر

مدارک لازم برای اخذ ویزای فرودگاهی قطر چیست؟

بلیط رفت و برگشت، حداقل 1500 دلار آمریکا، وچر هتل، اسکن پاسپورت، پر کردن فرم مشخصات، اسکن عکس مسافر

تاریخ برگزاری جام جهانی قطر 2022 چه زمانی است؟

تاریخ جام جهانی قطر 2022 از 30 آبان الی 27 آذر یا در تقویم میلادی از 21 نوامبر تا 18 دسامبر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *