قلعه جنی کیش، ساختمانی ترسناک در دل کیش

قلعه جنی کیش
ایران گردی, کیش

همه ما در طول زندگی خود داستان های ترسناکی درباره ساختمان های قدیمی شنیده ایم که به تسخیر ارواح و اجنه در آمده اند. یکی از این مکان های ترسناک در کیش وجود دارد. اگر به قصه ها و افسانه های هیجان انگیز علاقه دارید پیشنهاد می کنیم تا این مطلب را مطالعه کنید زیرا در آن قصد داریم تا درباره قلعه جنی کیش صحبت کنیم. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید.

معرفی قلعه جنی کیش

قلعه جنی کیش در نزدیکی کشتی یونانی واقع شده است. داستان های زیادی درباره این مکان نقل شده است که همه آن ها بیانگر ترس و وحشت هستند. قلعه جنی کیش در شب خوفناک تر است. بومیان این منطقه به هیچ وجه راضی به بازدید از این مکان نمی شوند ولی گاهی اوقات گردشگران کنجکاو سری به آن می زنند.

در باور عموم این قلعه توسط جن ها تسخیر شده است. البته باید گفت که این قلعه هم مانند شهر باستانی حریره یکی از مکان های تاریخی کیش است از سال های دور در این قسمت جزیره قرار داشته است. در هنگام شب که سایه های زیادی توسط درختان ایجاد می شود یا باد در میان دیوارهای خالی این قلعه می وزد این ساختمان ترسناک تر بنظر می رسد.

با این حال کسی به درستی مطمئن نیست که آیا افسانه هایی که درباره این قلعه گفته می شود حقیقت دارد یا فقط زاییده ترس مردم است. اما چیزی که مشخص است این است که متروک بودن این ساختمان باعث شده تا بر شایعات حول آن افزوده شود. درهای قلعه جنی کیش توسط سنگ هایی مسدود شده است اما باز هم می توانید از بین آن ها برای ورود به قلعه جنی کیش استفاده کنید.

قلعه جنی ساختمانی مستطیل شکل است که دو بارو در آن وجود دارد. از این قلعه برای نگهبانی و نشانه گیری استفاده می شده است، در نتیجه در این باروها حفره هایی وجود دارند که تک تیراندازها را محافظت می کنند. این ساختمان همین طور یک حیاط و باغچه نیز دارد. در ادامه می خواهیم درباره افسانه هایی که حول این مکان وجود دارد صحبت کنیم و همین طور آدرس دقیق آن را به شما نشان دهیم.

قلعه جنی کجاست؟

نمایی از قلعه جنی کیش

برای رسیدن به این ساختمان قدیمی باید از جاده جهان استفاده کنید. این قلعه پیش از آخرین میدان و قبل از کشتی یونانی قرار دارد. افراد زیادی هستند که در هنگام بازدید از کشتی یونانی متوجه این قلعه نمی شوند. اما اگر به خوبی به دور و بر خود نگاه کنید متوجه این ساختمان قدیمی خواهید شد.

لوکیشن:

افسانه های محلی درباره قلعه

ساختمان قلعه جنی در واقع یک پاسگاه است که در زمان های گذشته سربازان و درجه داران در آن خدمت می کرده اند. گزارش های زیادی مبنی بر مشاهده جن ها در این پاسگاه ارائه شده است. البته این داستان ها مربوط به دهه چهل می شوند. کسانی که در این پاسگاه خدمت می کردند معتقد بودند که شب ها سروصداهای عجیبی در اطراف قلعه شنیده می شود.

روایت دیگری نیز درباره این قلعه وجود دارد. بر طبق این داستان چهار سرباز در شب مشغول نگهبانی از این قلعه بوده اند. اما در هنگام صبح جسد این سربازها در حالی که آثار وحشت در صورت آن ها دیده می شده، یافت شده اند.

بعد از این حادثه سربازان این پاسگاه حاضر به ماندن در آن نبودند. اما فرماندهان آن اجازه تخلیه این مکان را نمی دادند. تا اینکه وحشت پیرامون این مکان کم کم افزایش یافت و در انتها افسران به تخلیه آن رضایت دادند. افسانه دیگری که درباره این قلعه وجود دارد مربوط به یک راننده تاکسی می شود. رانندگان تاکسی در طول روز در مسیر کشتی یونانی مسافران خود را سوار می کنند.

یکی از همین رانندگان هنگامی که منتظر مسافر بوده به سمت قلعه جنی می حرکت می کند. اما در آن زمان جن ها مشغول عروسی بوده اند! راننده با دیدن لباس های سفید و سم های آن ها از ترس ماشین خود را خاموش می کند و همان جا منتظر می ماند تا جشن آن ها تمام شود.

با این حال هیچ کس از درستی این داستان ها اطمینان ندارد. اما می توان گفت که افسانه ها و شایعات پیرامون این ساختمان آن قدر زیاد است که جزوی از باور مردم محلی شده است.

بازدید از قلعه جنی

قلعه جنی کیش

این گونه داستان های هیجان انگیز باعث شده تا افراد زیادی به این مکان علاقمند شوند و گاهی حتی در نیمه شب از آن بازدید کنند. اگر شما در دسته این افراد شجاع قرار دارید بعد از رزرو بلیط هواپیما کیش و سفر به این جزیره حتما از این مکان بازدید کنید.

از قلعه جنی در گذشته چه استفاده ای می شده است؟

این ساختمان محل ژاندارمری بوده است و از آن برای نگهبانی یا نشانه گیری استفاده می شده است.

آدرس قلعه جنی در کیش کجاست؟

جزیره کیش، جاده جهان، قبل از کشتی یونانی

آیا ورود به قلعه جنی کیش امکان پذیر است؟

با اینکه درب های این محل توسط بلوک هایی بسته شده اند ولی با این حال می توانید از کنار این بلوک ها عبور کنید و داخل این ساختمان بشوید.

آیا افسانه های قلعه جنی کیش حقیقت دارد؟

این داستان ها از گذشته در میان بومیان جزیره رایج است بنابرین کسی به خوبی از درستی آن ها اطمینان ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *