معرفی آکواریوم اصفهان

ماهی های آکواریوم اصفهان
اصفهان, ایران گردی

هنگامی که نام اصفهان را بر زبان می آوریم، ذهن بیشتر افراد به سمت سی و سه پل، میدان نقش جهان و عمارت عالی قاپو می رود. اما باید بگوییم که جاهای دیدنی اصفهان به این مکان ها ختم نمی شود. آکواریوم اصفهان یکی از مکان هایی است که کمتر در بین مردم شناخته شده است. بنابرین در این مطلب قصد داریم تا درباره این مجموعه صحبت کنیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای اطلاع از تخفیف بلیط هواپیما اصفهان کلیک کنید.

معرفی آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان

مساحت این مجموعه در حدود 3 هزار متر مربع است. در آکواریوم اصفهان موجودات آبزی متنوعی مانند ستاره دریایی، ماهی، کوسه و … نگهداری می شوند.

برای نگهداری این آبزیان از سی و سه آکواریوم که ابعادی به اندازه 5 تا 10 دارند، در یک تونل 35 متری استفاده می شود. حجم آب موجود در این آکواریوم ها 1080 متر مکعب است و مکان آکواریوم در زیرزمین است.

هنگامی که در این تونل قدم می زنید می توانید آبزیان مختلف را نه تنها در کنار بلکه در بالای سر خود هم مشاهده کنید. کودکان این اجازه را دارند تا به آبزیان غذا بدهند و آن ها را لمس کنند.

این ساختمان با همکاری یک شرکت ترکیه ای و شهرداری اصفهان ساخته شده و یکی از بزرگ ترین آکواریوم های کشور است.

آکواریوم اصفهان کجاست؟

محل قرارگیری این آکواریوم در پارک ناژوان و خیابان الفت است. کسانی که ماشین شخصی دارند، می توانند از سمت پل وحید به خیابان سیمین حرکت کنند و بعد از رد شدن از میدان به این پارک برسند.

یکی از نکات مثبت این مجموعه پارکینگ اختصاصی است پس مشکلی از بابت پارک ماشین به وجود نمی آید. همین طور شما می توانید برای رفتن به این آکواریوم از تاکسی هم استفاده کنید.

ماهی‌ها و گونه‌های جانوری آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان

در این آکواریوم حدود 6500 گونه مختلف وجود دارند که از این میان تقریبا 350 گونه از آن ها ماهی هایی از نقاط مختلف دنیا هستند. شش کوسه هم در آکواریوم اصفهان زندگی می کنند.

ویژگی های آکواریوم اصفهان

ابعاد پنج تا ده متری آکواریوم ها

آکواریوم‌های لمسی
کافی شاپ
فروشگاه هدایا

سیلندر آکواریوم
تونل به اندازه 35 متر
بخش عکس یادگاری

پارکینگی با مساحت 3000
ساعات بازدید و بلیط آکواریوم اصفهان

برای بازدید از آکواریوم اصفهان می توانید همه روزه از ساعت 10 و نیم صبح تا هفت بعدازظهر به این مکان مراجعه کنید. قیمت بلیط آکواریوم اصفهان با توجه به اینکه از امکاناتی مانند عکاسی یا غذا دادن به ماهی ها استفاده می کنید، متفاوت خواهد بود.

تونل آکواریوم اصفهان

تونل آکواریوم اصفهان

آبزیانی که در این آکواریوم زندگی می کنند در سه قسمت متفاوت نگهداری می شوند که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

فلت آکواریوم یا آکواریوم قاب دیواری

این نوع آکواریوم ها محیطی شبیه به اقیانوس دارند که در هر کدام از آن ها آبزیانی که متعلق به آب های شور یا شیرین هستند، زندگی می کنند. از جمله آن ها می توان به ماهیان گوشتخوار، ماهی های کوچک، ماهیان گیاهخوار، مرجان ها و اسب دریایی اشاره کرد.

سیلندر آکواریوم یا آکواریوم استوانه‌ای

این نوع آکواریوم ها در میان نوع فلت قرار گرفته اند. در این محیط آبزیانی مانند ماهی کوپی باله بند و دلقک ماهی ها نگهداری می شوند.

تاچ آکواریوم یا آکواریوم لمسی

آکواریوم های لمسی مخصوص نگهداری ماهیان غول پیکر هستند. در این مکان کوسه ها، بوفالو، گربه ماهی دم قرمز و مارماهی های بزرگ نگهداری می شوند. آبزیانی که در این مکان زندگی می کنند، مشابه همنوعان خود در آب های آمازون هستند.

این سه قسمت با هم تونل آکواریوم را تشکیل می دهند که شامل موارد زیر می شود:

13 آکواریوم به ابعاد چهار متر
آکواریوم های کوچک تر شامل آبزیان نادر

ده آکواریوم کوچک شامل ماهی‌های خاص و گونه‌های نادر
3 سیلندر آکواریوم بزرگ

آکواریوم های تاچ پول که در آن ها ماهی ژاپنی و ستاره دریایی نگهداری می شوند
آکواریوم مخصوص برای نمایش ماهی آمازون

آکواریوم های بزرگ با اندازه پنج تا ده متر

این تونل وسعتی به اندازه سی و پنج متر دارد و در آن ماهی هایی از مناطق مختلف جهان زندگی می کنند. نحوه طراحی این تونل به گونه ای بوده است که فضایی شبیه به اقیانوس را برای بیننده تداعی کند.

این مجموعه جزو اولین ساختمان هایی در کشور است که تعداد زیادی از موجودات آبزی آن در معرض نمایش عموم قرار دارند. در قسمت های مختلف این تونل، آبزیان متفاوتی با توجه به شرایط محیط زندگی و نوع غذا نگهداری می شوند.

آکواریوم اصفهان کجاست؟

خیابان الفت، پارک ناژوان.

تعداد ماهی های آکواریوم اصفهان چقدر است؟

در این آکواریوم 6500 گونه مختلف زندگی می کنند که در حدود 350 مورد از آن ها مربوط به نقاط مختلف جهان هستند.

ساعات بازدید از آکواریوم اصفهان کدامند؟

بازدید کنندگان می توانند در تمام روزهای هفته از ساعت 10 و نیم صبح تا 7 عصر به این مکان سر بزنند.

قیمت بلیط آکواریوم اصفهان چقدر است؟

بهای بلیط با توجه به امکانات مختلفی که استفاده می کنید متفاوت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *