بهترین محله های استانبول برای خرید خانه

استانبول
استانبول, ترکیه

در هنگام خرید خانه در استانبول موارد زیادی باید در نظر گرفته شود. برای مثال در نظرگرفتن اروپایی یا آسیایی بودن منطقه، وجود مراکز خرید، سیستم حمل و نقل عمومی و … از عوامل تاثیرگذار در انتخاب خانه هستند. بنابرین ما در این مطلب قصد داریم تا درباره بهترین محله های استانبول برای خرید خانه صحبت کنیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای اطلاع از تخفیف بلیط هواپیما استانبول کلیک کنید.

مناطق استانبول

استانبول دارای 39 منطقه اروپایی و آسیایی است که در این میان 14 ناحیه آن جزو مناطق آسیایی و 25 بخش آن اروپایی است. این شهر از لحاظ تجاری و صنعتی در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده است که همین مورد باعث جذب بیش تر گردشگران به استانبول شده است.

به دلیل پتانسیل بالای این شهر ساخت و سازهای زیادی در استانبول صورت گرفته است که در نتیجه آن را به مقصدی مناسب برای خرید خانه تبدیل کرده است. قسمتی از این شهر مدرن در اروپا قرار گرفته است که باعث شده افرادی زیادی علاقه به خرید خانه در استانبول داشته باشند.

محله های استانبول هر کدام مزایا و ویژگی های خاص خود را دارند که توجه به این نکات باعث می شود، در سرمایه گذاری، بهینه هزینه کنیم و قیمت محله های استانبول متفاوت است.

منطقه ماسلاک استانبول (Maslak)

منطقه ماسلاک استانبول

منطقه ماسلاک مستعد سرمایه گذاری در قسمت املاک است و در بخش اروپایی ترکیه قرار گرفته است. از ویژگی های این منطقه وجود حمل و نقل عمومی مناسب، مرکز خرید، ساختمان های هنری و نزدیکی به جاده اصلی است.

این محله تنها چند دقیقه با تنگه بسفر فاصله دارد و در نزدیکی یکی از فرودگاه های استانبول قرار گرفته که همین مورد آن را به منطقه مهمی تبدیل کرده است. بهترین منطقه استانبول برای اجاره خانه محله ماسلاک است.

احتمالا اسم مرکز خرید وادی استانبول را شنیده باشید. این ساختمان در ماسلاک واقع شده و از نظر تجاری فعالیت های زیادی در طول سال دارد. یکی از نکات جالب درباره این مرکز خرید نزدیکی آن به جنگل بلگراد است که این موضوع این امکان را برای خریداران فراهم می کند تا بعد از خرید به استراحت در این جنگل بپردازند.

نکته دیگه درباره ماسلاک قرار گیری آن در منطقه ای است که از نظر زلزله تقریبا ایمن محسوب می شود. این محله در رتبه سوم لوکس ترین مناطق ترکیه قرار گرفته است.

در ماسلاک بیش تر تجار، بازرگانان و افراد ثروتمند به تجارت و کسب و کار می پردازند. موارد ذکر شده باعث شده است تا قیمت ملک در این منطقه تقریبا بالا باشد. برای مثال اگر یک آپارتمان 99 متری را در نظر بگیریم تقریبا باید یک میلیون و سیصد لیر پرداخت کنید.

سرمایه گذاری در ماسلاک استانبول

عوامل مختلفی سبب شده است تا این منطقه برای سرمایه گذاری بسیار ایده آل باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

1- قرار گیری آن در نزدیکی میدان تقسیم، فرودگاه، شیشلی، پل بسفر و لونت.

2- سه ویژگی گردشگری، مسکونی و تجاری همزمان در این ناحیه وجود دارند که همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم مرکز خرید وادی یکی از این جاذبه های تجاری ماسلاک است.

3- حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس به سمت نقاط مختلف شهر در دسترس است.

4- بیمارستان، مدارس، هتل، دانشگاه و کلوپ های زیادی در این ناحیه وجود دارند.

5- پارک جنگلی بلگراد ناحیه ای سرسبز در ماسلاک است. جاذبه های طبیعی و شگفت انگیز این پارک باعث شده تا گردشگران زیادی به این منطقه جذب شوند.

مجتمع مسکونی لاکچری در منطقه ماسلاک

پروژه های مسکونی ماسلاک حس زندگی در یک هتل با امکانات فوق العاده را به شما منتقل می کند. بلندی سقف این ساختمان به چهار متر می رسد و یک سالن ورودی نه متری مجلل دارد.

نزدیک بودن این پروژه ساختمانی به فرودگاه برای تاجران و بازرگانان که سفرهای زیادی در سرتاسر دنیا می کنند بسیار مهم است. همین طور رفت و آمد، درون شهری نیز بسیار آسان و راحت است.

از امکانات ویژه این ساختمان می توان به استخر، بیست و یک آسانسور پرسرعت، باشگاه های مختلف و یک رستوران لوکس در طبقه آخر برج اشاره کرد. پنجره های این رستوران دید مناسبی به شهر و منطقه بسفر دارند. نزدیکی به جنگل بلگراد و بزرگراه تم از دیگر ویژگی های این ساختمان هستند.

حتی اگر فعلا تصمیم به خرید خانه ندارید می توانید به مدت سه سال در پروژه اجاره آن شرکت کنید و هر سال سودی به میزان هشت درصد به عنوان ضمانت به شما پرداخت می شود. این سرمایه گذاری باعث می شود که بعد از چندین سال بیست و چهار درصد از ارزش خانه به شما بازگردد.

پروژه TP005 ، فرصتی ویژه برای خرید خانه در ماسلاک

برج های سه قلوی استانبول یکی از ساختمان های لوکس در این شهر به شمار می روند. امکانات ویژه بسیاری در این پروژه در نظر گرفته شده است که در ادامه آن ها را توضیح خواهیم داد.

پروژه مورد نظر در واقع سه برج است که در حالت تجاری، مسکونی و اداری قابل استفاده هستند. همچنین یک مرکز خرید برای فروش محصولاتی مانند لوازم خانگی در آن در نظر گرفته شده است.

از مزایای برج های سه قلو نزدیکی آن با بزرگراه تم است. این بزرگراه دسترسی وسیعی به نقاط مختلف شهر برای شما فراهم می کند. همین طور پروژه ساختمانی TP005 با میدان تکسیم و فرودگاه استانبول فاصله نزدیکی دارد. نزدیکی آن به منطقه تجاری مانند شیشلی سبب شده تا برای سرمایه گذاری انتخاب بسیار مناسبی باشد.

امکانات ویژه ای که این پروژه برای شما فراهم می کند شامل سیستم گرمایشی و سرمایشی هوشمند، استخر سرپوشیده و روباز، محوطه بازی کودک، زمین تنیس، سونا، سالن گردهمایی، دوربین مداربسته، سیستم اطفاء حریق، حمام ترکی، سالن فیتنش و بیلیارد است.

این برج دارای زیربنایی به اندازه 44 هزار متر مربع است و در آن 987 واحد مسکونی و 518 بخش اداری و تجاری وجود دارند. نکته قابل توجه ساخت 3500 عدد پارکینگ است که از تعداد واحدهای این برج ها هم بیش تر هستند. همچنین در این پروژه می توانید بنابر بر بودجه یا تعداد اعضای خانواده اتاق هایی با تعداد خواب متفاوت اجاره کنید.

منطقه زیتون بورنو استانبول

منطقه زیتون بورنو استانبول

محله Zeytinburnu یکی دیگر از محله های استانبول برای خرید خانه است. این منطقه نیز در قسمت اروپایی استانبول قرار گرفته است. اگر بخواهیم بیش تر توضیح بدهیم باید بگوییم که منطقه زیتون بورنو در نزدیکی دریایی مرمره است و مراکز خرید و هتل های لاکچری زیادی در این جا وجود دارند.

این ناحیه در فاصله چهل دقیقه ای با فرودگاه جدید شهر قرار دارد. همین موضوع باعث شده تا خریداران زیادی به سمت آن جذب شوند. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این ناحیه در کنار مناطقی مانند فاتح، دریای مرمره، ایرامپسا، اسنلار و کرکوی قرار دارد.

نزدیکی به یک منطقه ساحلی باعث می شود که فرصت های سرمایه گذاری و گردشگری زیادی در آن ناحیه وجود داشته باشند.

علت تمایز منطقه زیتون بورنو با سایر محله های استانبول

محله زیتون بورنو به دلیل اینکه در قسمت مرکزی شهر است با میدان مهم تکسیم، منطقه شیشلی و بشیکتاش فاصله نزدیکی دارد. یکی از ویژگی های بسیار مهم آن در دسترس بودن اتوبوس، مترو، تراموا، کشتی دریایی، مترو بوس و … است.

منظره دریا جلوه ویژه ای به این ناحیه بخشیده است. وجود ساختمان های دولتی در این منطقه باعث شده تا بتوانید کارهای خود را با سرعت بیش تری انجام دهید.

تعداد زیادی از مدارس و دانشگاه های دولتی ترکیه در این ناحیه قرار دارند. پارک های فوق العاده ای هم در این ناحیه ساخته شده اند که از طرف دولت حمایت می شوند.

منطقه زیتون بورنو برای زندگی افراد خانواده بسیار مناسب است. این امر به این علت است که مراکز خرید، مدارس و سیستم حمل و نقل مناسبی در این جا وجود دارند. اگر قصد خرید خانه دارید، باید بگوییم که گزینه های زیادی برای شما وجود دارند که با توجه به نیاز خود می توانید یکی از آپارتمان های این ناحیه را انتخاب کنید.

منطقه شیشلی استانبول

منطقه شیشلی استانبول

منطقه شیشلی از بهترین محله های استانبول برای خرید خانه است. این منطقه در نزدیکی آثار تاریخی و مذهبی قرار گرفته است. این محل به دلیل بازارهای خریدی که دارد مورد توجه گردشگران زیادی است.

در این محل یکی از مراکز خرید معروف استانبول به نام Cevaher Mall قرار گرفته است. این مرکز خرید یکی از بزرگ ترین ساختمان های تجاری در اروپا به شمار می رود. در فروشگاه های لوکس شیشلی می توانید برندهای مشهور جهانی را خریداری کنید.

سرمایه گذاری در شیشلی استانبول

شیشلی موقعیت جغرافیایی جالبی دارد. قرار گیری این محله بین دو منطقه اروپایی و آسیایی آن را از نظر استراتژیک حائز اهمیت کرده است. به طور کلی مساحت شیشلی در حدود سی کیلومتر مربع است که در قسمت های مختلف آن بخش های مسکونی و گردشگری ساخته شده است.

در شیشلی به راحتی می توانید به وسایل حمل و نقل دسترسی داشته باشید که باعث می شود رفت و آمد برای شما آسان تر شود. از جمله سیستم های حمل و نقل موجود در این ناحیه می توان به مترو و اتوبوس اشاره کرد. این امکان باعث شده تا رفت و آمد در سطح شهر و بین مناطق اروپایی و آسیایی راحت تر شود.

در این منطقه خدمات مهمی مانند هتل های لوکس، بیمارستان ها، کلوپ ها، دانشگاه ها و مدارس قرار دارند. همان طور که قبلا هم ذکر کردیم مرکز خرید معروف Cevahir Mall در شیشلی قرار دارد. این مرکز یک مجموعه تفریحی است که در آن بخش های مختلفی مانند زمین فوتبال، رستوران، کافه، سینما، فست فود و سالن تئاتر وجود دارد.

شیشلی منطقه ای با انواع مراکز تفریحی و تاریخی است که باعث جذب گردشگران می شود و در نتیجه سرمایه گذاری در این منطقه بسیار سود آور خواهد بود.

گردشگرانی که به این منطقه مراجعه می کنند می توانند از بازدید موزه آتاتورک، بناهای تاریخی مانند کاخ ها و موزه نظامی ترکیه لذت ببرند. همچنین چندین موزه هنر از آثار هنرمندان معروف ترکیه در این شیشلی وجود دارند. شیشلی از جمله بهترین محله های استانبول برای زندگی است.

پروژه‌های مسکونی در شیشلی

پروژه بومونتی یکی از بهترین محله های استانبول برای خرید خانه است. ساختمان های این پروژه به میدان تقسیم و نیشانتاشی نزدیک هستند. شما می توانید با استفاده از یک تونل در عرض چند دقیقه خود را به ساحل برسانید. مهمترین ویژگی این پروژه دسترسی آن به مناطق مهم شهر است که باعث شده نظر سرمایه گذاران به این منطقه جلب شود.

ساختمان های پروژه مورد نظر توسط شرکت معروف Rotana ساخته شده اند در نتیجه شما می توانید از کیفیت پروژه مطمئن باشید. همچنین در اطراف این ناحیه جنگل بلگراد و تنگه بسفر قرار دارند.

از جمله دلایل مهمی که باعث شده خانواده های زیادی این منطقه را به عنوان محل زندگی انتخاب کنند، نزدیکی آن به خیابان نیشانتاشی است. همین طور دسترسی به مراکز اداری و تجاری و مراکز خرید جواهیر و زورلو از سایر ویژگی های این منطقه هستند.

سخن آخر

در پایان می توان گفت که قیمت خانه در محله های استانبول بستگی به منطقه ای که انتخاب می کنید، دارد. برای اطلاع بیش تر درباره خرید خانه در استانبول می توانید به مقاله محله های ایرانی نشین استانبول مراجعه کنید.

بهترین مناطق استانبول برای خرید خانه کدامند؟

منطقه ماسلاک، منطقه شیشلی، منطقه زیتون بورنو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *