جاهای دیدنی دبی برای کودکان

نمایی از دبی
جهان گردی, دبی

اگر همراه با خانواده و کودکان خود به دبی سفر می کنید باید به شما مژده دهیم که مراکز تفریحی زیادی برای کودکان در نظر گرفته شده است. بنابرین در این مطلب قصد داریم تا درباره جاهای دیدنی دبی برای کودکان صحبت کنیم پس با یابکس همراه باشید. برای تهیه بلیط هواپیما ارزان تهران دبی کلیک کنید.

پارک آبی آتلانتیس دبی

پارک آبی آتلانتیس دبی

پارک آبی آتلانتیس دبی برای تفریح و بازی کودکان است و یکی از جاهای دیدنی دبی برای کودکان به شمار می رود. نام دیگر این پارک در زبان انگلیسی و لاتین، آکواونچر است. در واقع بخش دوم این واژه به معنی ماجراجویی است.

در این پارک می توانید هیجان زیادی را تجربه کنید. برای مثال تصور کنید که در حال شنا هستید و ناگهان کوسه به شما حمله می کند! یا اینکه از ارتفاع بسیار بالایی سقوط کنید. همه این تفریحات در این پارک امکان پذیر هستند.

از جمله بازی های پارک آبی آتلانتیس می توان به موارد زیر اشاره کرد:
تونل شیشه‌ای کوسه‌ها
فواره‌های دیدنی
سرسره‌های آبی

آکواریوم‌ ماهی های زینتی
زمین بازی
بازی با دلفین ها

حوضچه شنا
تیوب ‌سواری
ساحل اختصاصی دریا

استخر کودکان
مسیرهای آبی

در نزدیکی این پارک، هتل آتلانتیس قرار دارد که یکی از جاذبه های دبی در این ناحیه محسوب می شود. افرادی که در این هتل اقامت داشته باشند، می توانند از این پارک به صورت رایگان استفاده کنند. همچنین امکان خوردن غذا و نوشیدنی در ساحل این پارک برای آن ها وجود دارد.

رفع گرسنگی بعد از یک تفریح پر هیجان

بعد از بازی و سرگرمی در این پارک می توانید از رستوران هایی که در پارک ساحلی آتلانتیس قرار دارد استفاده کنید. از جمله این رستوران ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیوسک

کیوسک، محل مناسبی برای خوردن ذرت مکزیکی و انواع و اقسام میوه های استوایی است.

اسنپر

اسنپر، کافی شاپی است که می توانید در آن انواع نوشیدنی ها را سفارش دهید.

رستوران شارک بایتز (Shark Bites)

منوی این رستوران شامل غذاهای دریایی و فست فود می شود.

کافی شاپ لاگونز (Lagoons)

این کافی شاپ هم مخصوص نوشیدنی های خنک و انواع بستنی ها است.

رستوران ویوز (Waves)

رستوران مورد نظر برای صرف کباب محل مناسبی است و غذاهای آن بسیار خوشمزه هستند.

رستوران اسپلشر (Splasher)

در این رستوران می توانید ساندویچ های سبک سفارش بدهید که از جمله آن ها می توان به هات داگ و همبرگر اشاره کرد.

رستوران وود فایر

تمام غذاهایی که در منوی این رستوران وجود دارند به همراه نان تنوری سرو می شوند.

رستوران فرسکو

این رستوران در یک باغ زیتون قرار دارد و در ایام مختلف سال غذاهای متنوعی در آن سرو می شوند.

رستوران ایتالیایی جورجیو

رستوران جورجیو به خاطر پیتزاهای تازه و داغه خود در بین گردشگران بسیار معروف است. بسیاری از خانواده ها بعد از رفتن به پارک آبی آتلانتیس سری به این رستوران می زنند.

نحوه دسترسی به پارک آبی آتلانتیس:

برای رسیدن به این پارک می توان از تاکسی یا مترو استفاده کرد. اگر با مترو سفر می کنید می توانید تا ایستگاه جزیره نخل بروید، سپس با تاکسی ادامه مسیر را طی کنید.

پارک آبی وایلد وادی

پارک آبی وایلد وادی

پارک آبی وایلد وادی یکی دیگر از جاهای دیدنی دبی برای کودکان است. یکی از ویژگی های این پارک این است که در نزدیکی برج العرب و ساحل جمیرا قرار گرفته است. در ادامه به امکانات تفریحی این پارک اشاره خواهیم کرد.

پارک مورد نظر هفتمین پارک آبی دنیا است. همین طور بزرگ ترین استخر موج نیز در پارک وایلد وادی قرار گرفته است. سایت TripAdvisor که یکی از سایت های معروف گردشگری در دنیا است در سال 2017 این پارک را به عنوان بهترین ناحیه تفریحی در خاورمیانه انتخاب کرده است.

امنیت در پارک آبی وایلد وادی

شاید از خودتان بپرسید که چقدر احتمال غرق شدن در این پارک وجود دارد یا این تصور باعث شود که از نزدیک شدن به این پارک بپرهیزید. باید بگوییم که خیالتان از این بابت راحت باشد!

در این پارک بهترین غریق نجات های بین المللی حاضر هستند و حتی افراد این تیم ها در مسابقات بین المللی غریق نجات شرکت کرده و برنده این رقابت ها شده اند، پس نیازی به هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

چه کسانی می توانند از وایلد وادی استفاده کنند؟

در این پارک سی نوع وسیله مختلف تفریحی در نظر گرفته شده است. اما نکته قابل توجه این است که حتی افرادی که دچار معلولیت جسمانی هستند، می توانند از امکانات این پارک استفاده کنند.

سرسره های پارک آبی وایلد وادی سی و سه متر ارتفاع دارند و از بالای آن ها می توانید شاهد ساحل جمیرا و برج العرب باشید. در کنار این تفریحات چندین رستوران هم برای رفاه گردشگران در نظر گرفته شده است.

رستوران های پارک آبی وایلد وادی

در این مکان 3 رستوران و 2 بوفه وجود دارند. حتی اگر شما آلرژی خاصی دارید، می توانید این مورد را به کارکنان رستوران اطلاع دهید تا برای شما غذای جداگانه ای فراهم کنند. از جمله این رستوران ها و کافه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کافه شاه‌بندر
میوه‌های لیلا
رستوران اسموک هاوس

ریپتاید پیتزا
رستوران داگ جولشانز

نحوه دسترسی به پارک آبی وایلد وادی:

دسترسی به این ناحیه هم از طریق مترو هم توسط تاکسی امکان پذیر است. چنانچه از مترو استفاده می کنید می توانید در یکی از ایستگاه های سیتی سنتر یا دبی مال پیاده شوید، سپس با تاکسی خودتان را به پارک برسانید.

آدرس پارک آبی وایلد وادی: دبی، منطقه جمیرا، ناحیه دوم جمیرا، خیابان جمیرا

پارک آبی واندرلند

پارک آبی واندرلند

اگر نگران هزینه های سفر هستید ولی دوست دارید تا کودکان لحظات خوشی را سپری کنند باید بگوییم که پارک آبی واندرلند نسبت به دو پارک قبلی هزینه کمتری دارد. از جمله امکانات این پارک می توان به موارد زیر اشاره کرد.

شترسواری
استخر بزرگسالان
سرسره های آبی

توپ های آبی
رودخانه آرام

یکی از بخش های این پارک شبیه سازی فیلم دزدان دریایی کارائیب است که مطمئنا هم برای شما و هم برای کودکانتان بسیار جذاب خواهد بود. توجه به این نکته ضروی است که در این پارک دو بخش سرزمین عجایب و پارک آب وجود دارند که قیمت هرکدام متفاوت است.

قیمت ورودی برای بزرگسالان : 125 درهم
قیمت ورودی برای کودکان : 60 درهم

چنانچه بلیط هر دو بخش را خریداری کنید می توانید با پرداخت 150 درهم از هر دو بخش سرزمین عجایب و پارک آبی لذت ببرید. هرگاه احساس گرسنگی کردید می توانید به کافه لانه میتو که در این پارک قرار دارد مراجعه کنید و اسنک های خوشمزه ای را سفارش دهید.

نحوه دسترسی به پارک واندرلند:

چندین ایستگاه در نزدیکی این پارک قرار دارند که می توانید در هر یک از آن ها پیاده شوید. اگر از خط سبز استفاده کنید می توانید در یکی از ایستگاه های الخور، مدینه دبی الصحیه و الجداف پیاده شوید.

پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی

این پیست اسکی یکی از بزرگ ترین پیست های جهان و یکی از جاهای دیدنی دبی برای کودکان است. از نکات جالب درباره پیست اسکی دبی این است که با اینکه در شهر دمای هوا به پنجاه درجه می رسد ولی شما می توانید با ورود به این مجموعه برف بازی کنید!

در این پیست اسکی امکان اسکی برای کودکان هم در نظر گرفته است. برای مثال هر قسمت از زمین اسکی ارتفاع و شیب متفاوتی دارند که آن را برای گروه های سنی مختلف مناسب کرده است.

امکانات موجود در پیست اسکی دبی

اگر هیچ گونه وسایل اسکی با خود ندارید نگران نباشید زیرا در این پیست تجهیزات مختلفی در اختیار شما قرار می گیرد که از آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

لباس مخصوص اسکی
فروشگاه برای خرید وسایل اسکی
کمدهای قفل دار

همین طور یک مربی حرفه ای آموزش های لازم را به شما آموزش خواهد داد. یکی دیگر از ویژگی های این مجموعه قرارگیری آن در مرکز خرید امارات مال است. پس خریداران می توانند بعد از انجام خریدهای خود سری به این مجموعه بزنند.

یکی از قسمت های پیست اسکی، زمین آزاد است که شما می توانید آن را رزرو کنید و مهارت های اسکی خود را به نمایش بگذارید. این قسمت مخصوص اسکی بازان حرفه ای است. همین طور زمین های اسکی موجود در این پیست را به صورت گروهی هم می توان رزرو کرد.

مساحت پیست اسکی دبی سه هزار متر مربع است و در آن امکان انجام تفریحاتی مانند اسنوبرد، سرسره سواری، تله سیژ و تیوپ سواری وجود دارند. مطمئنا با مراجعه به این مجموعه ساعات خوشی را برای خود و خانواده خود رقم خواهید زد.

آدرس پیست اسکی دبی: دبی، خیابان شیخ زاید، مرکز خرید امارات مال

کیدزانیا از جاهای دیدنی دبی برای کودکان

کیدزانیا

کیدزانیا مجموعه ای است که به طور ویژه برای کودکان ساخته شده است. تمام بچه ها در سنین پایین به شغل خاصی علاقه دارند، در نتیجه وجود مکانی که بتوان به صورت واقعی این شغل ها را در آن تجربه کرد برای آینده کودکان شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

در این محیط آموزشی امکانات ویژه ای برای کودکان در نظر گرفته شده است. کودکانی که سن آن ها چهار تا دوازده سال است می توانند در این پارک یکی از مشاغل مورد علاقه خود را تجربه کنند.

ساختمان هایی که در این مجموعه وجود دارند در اندازه بچگانه ساخته شده است و کودکان قادرند تا در خیابان های آن ماشین سواری کنند. در این مجموعه امکان تجربه صد شغل وجود دارد. همین طور کودکان در ازای کارهای خود پول هم دریافت می کنند. در کیدزانیا مکان هایی مانند تئاتر، آرایشگاه، بیمارستان، سوپرمارکت، بانک، مدرسه، ایستگاه پلیس و … وجود دارند.

در هنگام ورود کودکان می توانند یکی از مشاغل را انتخاب کنند سپس درباره آن اطلاعات مختلفی را به دست آورند. همین طور یک لباس مخصوص کار هم در اختیار آن ها قرار می گیرد. پولی که در ازای کار دریافت می کنند به آن ها امکان می دهد تا هدایایی واقعی را در این مجموعه خریداری کنند.

شعب مختلف این مجموعه در شهرهایی مانند ژاپن، مالزی، شیلی، پرتقال و مصر وجود دارند.

هزینه بلیط ورودی به کیدزانیا

قیمت بلیط کیدزانیا با توجه به سن متفاوت است:
قیمت بلیط ویژه برای افراد 4 تا 16 ساله: 260 درهم
قیمت بلیط اقتصادی برای افراد 4 تا 16 ساله: 195 درهم

قیمت بلیط برای کودکان 2 تا 3 سال: 110 درهم
قیمت بلیت بزرگسالان از 17 سال به بالا: 80 درهم
قیمت بلیط برای کودکان زیر دو سال: رایگان

قیمت بلیط برای کودکان زیر دو سال به همراه مراقب: یک ساعت 75 درهم، سه ساعت 175 درهم و هر نیم ساعت اضافه 45 درهم
آدرس کیدزانیا دبی: دبی، دبی مال، طبقه دوم

جاهای دیدنی دبی برای کودکان کدامند؟

کیدزانیا، پارک آبی واندرلند، پارک آب آتلانتیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *