شروع تزریق واکسن کرونا به توریست ها در ترکیه

واکسن کرونا
ترکیه, جهان گردی

با اعلام وزارت بهداشت ترکیه از این پس، توریست ها نیز می‌توانند واکسن کویید ۱۹ را در بیمارستان های این کشور تزریق کنند. تزریق واکسن در ترکیه در ازای اخذ مبلغ تزریق واکسن و نه قیمت خود واکسن انجام خواهد شد .

چند وقتی است که شایعات مختلفی از قبیل امکان تزریق واکسن برای گردشگران خارجی در ترکیه به گوش می رسد. حال باید گفت که وزارت امور خارجه دستورالعمل خاصی برای واکسن کووید-19 به اتباع خارجی که مقیم کشور نیستند و مجوز اقامت ندارند، صادر کرده است.

اطلاعیه مهم ترکیه درباره صنعت گردشگری

با اقدامات انجام شده در کشورمان با توجه به همه‌گیری کووید-۱۹ و برنامه‌های گسترده واکسیناسیون، سعی بر این است که تعداد مبتلایان تحت کنترل باشد. حضور افراد واکسینه نشده در جامعه از نظر حفظ سلامت عمومی و مصونیت جامعه خطری جدی در پی دارد. بنابراین، اطمینان از ایمن بودن افرادی که درخواست واکسن می‌کنند، حائز اهمیت است. در نتیجه اتباع خارجی که در کشور ما اقامت ندارند شامل دستورالعمل زیر می شوند:

در حین انجام واکسیناسیون، هزینه درخواست واکسن با کد S100041 که در لیست ضمیمه-2A تحت عنوان تعرفه قیمت خدمات بهداشتی عمومی مطرح شده است اخذ می شود و هزینه ای دریافت نخواهد شد.

این امر در موسسات بهداشتی دارای مجوز از وزارت بهداشت و تحت نظارت افراد مجاز توسط مدیران استانی HSYS شاغل در ادارات بهداشت استان ها قابل انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *