آیا کسی که واکسن زده برای سفر نیاز به تست PCR دارد؟

دانستنی های سفر

با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، کشورهای مختلف برای ورود و خروج مسافران از مرزهای خود قوانینی وضع کرده اند تا از گسترش بیشتر این بیماری جلوگیری کنند. البته شما قبل از سفر حتما باید محدودیت های کشور مقصد را بررسی کنید. ببینید که در کنار زدن واکسن مورد تایید آن کشور، نیاز به تست PCR هم هست. یکی از این قوانین مهم مسافرتی لزوم داشتن نتیجه منفی تست PCR برای پرواز خارجی و داخلی است.

در حال حاضر مهم ترین تاییدیه پرواز، منفی بودن تست کرونا است. برای انجام تست PCR و خروج از کشور، حتما باید به آزمایشگاه هایی مراجعه کنید که معتبر هستند و مورد تایید ایرلاین مورد نظر شماست. بهتر است قبل از انجام تست، لیست آزمایشگاه های مورد تائید هواپیمایی مورد نظر خود را پیدا کنید و فقط به همان آزمایشگاه ها مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که ۷۲ ساعت تا حداکثر ۹۶ ساعت قبل از تاریخ پرواز خود می توانید تست بدهید. بهتر است یک روز قبل از تاریخ پرواز خود تست بدهید. حتما هنگام پرواز نتیجه منفی تست PCR را همراه داشته باشید. بنابراین اگر وقت ندارید برای انجام تست کرونا به آزمایشگاه مراجعه کنید، می‌توانید از خدمات تست PCR در منزل بهره ببرید. لازم است جواب منفی تست کرونا را هنگام گرفتن کارت پرواز به همراه بلیط و پاسپورت خود به کانتر ایرلاین تحویل دهید. جواب آزمایش معتبر باید به زبان انگلیسی با سربرگ و مهر رسمی آزمایشگاه باشد. نتیجه آزمایش باید حتما چاپی باشد.

قوانین پروازهای خروجی از ایران

پیرو اطلاعیه جدید سازمان هواپیمایی کشوری، خروج مسافران از کشور ایران منوط به شرایط زیر است. این شرایط برای عدم انتقال بیماری از ایران به دیگر کشورهاست.

1. ارائه گواهی منفی تست PCR از آزمایشگاه‌های موردتایید مرجع سلامت وزارت بهداشت

2. ارائه کارت واکسیناسیون کرونا

3. سایر مدارک بهداشتی لازم از نظر کشور مقصد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *