اطلاعات کامل درباره محدودیت سفر به خارج در کرونا

قرنطینه در ورود به کشورها
دانستنی های سفر, راهنمای سفر

همان طور که می دانید از آغاز شروع کرونا تا به حال قوانین زیادی برای مسافرت به کشورهای مختلف وضع شده است که این قوانین با توجه به موقعیت های مختلف تا به حال چندیدن بار تغییر کرده اند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا آخرین اطلاعات کامل درباره اینکه کدام کشورها از بدو ورود قرنطینه می کنند و کدام یک نیازمند مدارک خاص هستند را در اختیار شما قرار دهیم. پس با یابکس همراه باشید.

ترکیه (شرایط قرنطینه)

شرایط ترکیه در قرنطینه

تمامی پروازهایی که از سمت ایران به مقصد ترکیه انجام می گیرد همچنان قابل انجام است. با این حال اگر مسافران از کشورهایی مانند انگلیس، برزیل، آفریقای جنوبی و دانمارک وارد خاک ترکیه شوند باید ده روز در قرنطینه به سر ببرند.

نکاتی ویژه در هنگام سفر به ترکیه:

72 ساعت قبل از ورود به هواپیما باید تست کرونا انجام شده باشد و نتیجه منفی آن را به همراه داشته باشید.
همه کسانی که بالاتر از شش سال سن دارند باید تست PCR منفی را داده باشند.
همه مسافران باید فرم سلامت را که به صورت الکترونیکی است پر کرده باشند. همه افراد اعم از خدمه شرکت هواپیمایی و مسافر باید تست غربالگری کرونا را داده باشند.

گرجستان (شرایط قرنطینه)

مسافران ایرانی قادر به سفر به گرجستان نیستند مگر کسانی که دارای شرایط زیر باشند:
تمام کسانی که فرم تاییدیه واکسن کووید-۱۹را در حالت انگلیسی داشته باشند.
کسانی که ملیت گرجستانی دارند باید 72 ساعت قبل از پرواز تست منفی پی سی آر را به همراه داشته باشند و همین طور بعد از ورود به کشور به مدت 8 روز قرنطینه خواهند شد. باید این فرم را پر کرده باشید.

کانادا

شرایط کانادا در قرنطینه

نکات ویژه در سفر به کانادا

اگر مسافر سفر به کانادا هستید باید فرم ArriveCan را پر کرده باشید و کد رفرنس را تهیه کنید.

شرکت هواپیمایی امارات که مسئول پرواز به سمت کاناداست اعلام کرده است که مسافرانی که با ویزای تحصیلی به کانادا می روند، ویزای پیوست به خانواده را دارند یا … نیازی به ارسال مدارک برای شرکت هواپیمایی ندارند. این اشخاص باید به سایت مراجعه کنند و مدارکی که برای سفر نیاز است را مشاهده کنند و برای سفر خود آماده نمایند. البته باید بگوییم که تنها داشتن مدارکی که در سایت ذکر شده باعث اجازه پرواز توسط مسئول در فرودگاه نمی شود و اگر به مسافر اجازه پرواز داده نشود شرکتی که بلیط را صادر کرده است هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

کلیه کسانی که به میزان دو هفته در مکانی غیر از این کشور و آمریکا بوده اند، نمی توانند وارد کانادا شوند مگر اینکه شامل کسانی باشند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

کسانی که ملیت کانادا را دارند، کارگرانی که به صورت فصلی کشاورزی می کنند، خانواده نزدیک کسانی که ملیت کانادایی دارند، کارکنان پرواز، دانشجویایی که قصد تحصیل در کانادا را دارند اگر تا قبل از زمان هجده ام مارچ 2020 اقامت را دریافت کرده باشند، دیپلمات ها و همین طور شهروندان دائم کانادایی. لازم به ذکر است که کلیه افرادی که علائم بیماری داشته باشند یا باید آزمایش خود را نشان دهند یا به مدت دو هفته قرنطینه گردند.

کلیه افرادی که قصد سفر به مادرید، وین، اسلو، آمستردام، کپنهاگ، فرانکفورت، پاریس، مونیخ، بروکسل، بارسلون و زوریخ را دارند با داشتن ویزای نوع D نیاز به تائیدیه قبل از پرواز ندارند. همین طور باید توجه داشت که افرادی که این نوع ویزا را دارند فقط می توانند به کشور صادرکننده ویزا وارد شوند. برای مثال اگر شما دارای ویزای نوع d از کشور ایتالیا هستید نمی توانید با آن وارد آلمان شوید.

والدین شهروند بالغ کانادایی و کسانی که همسرشان دارای گرین کارت هستند، در نتیجه خودشان دارای ویزای V-1 هستند، نیازی به تائیدیه سفر ندارند. اما توجه داشته باشید که در موقع چک این حتما باید مدت زمان سفر که به طول کلی باید از پانزده روز بیش تر و 6 ماه کمتر است و همین طور نسبت خود را با آن شخص ثابت کنید.

والدین شهروند کودک کانادایی که همراه با فرزند به کانادا وارد می شوند و همین طور افرادی که داری ویزای V-1 هستند، باید تائیدیه سفر را داشته باشند. این افراد باید مدارک مورد نیاز را به دفتر ایرلاین قطر ایرویز ارائه دهند. (تنها پدر و مادر و همسر خانواده جزو افراد درجه یک به شمار می روند)

ایرلاین قطر ایرویز در بخشنامه خود در تاریخ 25/3/1399 اعلام کرده است که مسافرانی که با ویزاهای گردشگری، تحصیلی و کاری قصد سفر به کانادا را دارند باید به سوالات زیر پاسخ دهند تا فرم آن ها مورد ارزیابی مسئولان کانادایی قرار گیرد. بعد از تکمیل شدن فرم باید آن را به شرکت هواپیمایی قطر ارسال کنید.

سوال 1: به چه منظوری به کانادا سفر می کنید؟

سوال 2: اقامت شما در کانادا چه مدت است؟

سوال 3: آیا بار اولتان است که به کانادا سفر می کنید؟ اگر نه آخرین بار چه زمانی به کانادا سفر کردید و به محل زندگی خود بازگشته اید؟

کسانی که ویزای کار کانادا را دارند باید گواهی اشتغال به کار را بعلاوه نام و اطلاعات کارفرمای خود ارسال نمایند.

کسانی که ویزای دانشجویی دارند باید علاوه بر اینکه گواهی ثبت نام را ارسال نمایند، ثابت کنند که برای حضور در جلسات درس حتما باید در این مدت زمانی مشخص به کانادا سفر کنند.

کسانی که ویزای گردشگری دارند باید به سوالی که در ادامه خواهیم گفت پاسخ دهند. برای دیدار چه فردی به کانادا سفر می کنید؟ و باید نسبتی خانوادگی که با شخص دارید و منظور خود از این دیدار را توضیح دهید.

اعضای خانواده درجه یک شامل همسر یا شریک زندگی، فرزندی که تحت تکلف خودتان یا همسرتان است، سرپرست یا مربی، والدین یا پدرخوانده و مادرخوانده و همین طور والدین همسر یا پدرخوانده و مادرخوانده همسر.

کسانی که اتباع کشورهای دیگر هستند اگر دارای علائم کرونا باشند نمی توانند وارد خاک کانادا شوند. مقررات بالا درباره خانواده درجه یک اشخاصی که با ویزای کار و تحصیل به صورت موقتی در کانادا زندگی می کنند قابل اعمال نیست.

تمام کسانی که عضو گروه فرست نیشن هستند، کسانی که اتباع کانادایی هستند و افرادی که اقامت دائم دارند اجازه ورود به خاک کانادا را دارند ولی باید غربالگری کرونایی درباره آن ها اجرا شود.

نکته:

تمامی مسافرانی که بدون علائم کرونا به خاک کانادا وارد می شوند اگر جزو نزدیکان درجه اول کانادایی ها یا کسانی باشند که اقامت دائمی کانادا را دارند، اگر می خواهند به مدت دو هفته در کانادا باشند باید به منظور هدفی اختیاری نباشد و همین طور مسافرانی که از مقصد آمریکا وارد کشور می شوند، باید مقررات قرنطینه را رعایت کنند.

تمام کسانی که به عنوان اعضای خانواده درجه یک وارد این کشور می شوند، باید به دولت کانادا ثابت کنند که برای قرنطینه 14 روزه، مکانی برای ماندن دارند و همین طور به وسایل ضروری مانند غذا و دارو دسترسی خواهند داشت. یکی دیگر از نکات ضروری در تماس نبودن با افرادی است که سنشان از 65 بیش تر است یا بیماری های خاص دارند.

همچنین تمام افراد بعد از تاریخ 31 مارچ 2020 موظفند تا اطلاعات خود را در اختیار کارمند کانادایی مرزبانی قرار دهند تا آن ها بتوانند از رعایت مقررات قرنطینه مطمئن باشند.

روسیه (شرایط قرنطینه)

اشخاصی که می توانند وارد خاک روسیه شوند:
کلیه شهروندان روسی و خانواده آنها، کسانی که اقامت دائم روسیه را دارند، کسانی که اقامت دائم امارات، بریتانیا، ترکیه، کوبا، سوئیس، مصر، اتیوپی، کره جنوبی، قزاقستان، مالدیو، ژاپن، صربستان، تانزانیا، ترکیه، ویتنام و سیشل را دارند یا شهروند این کشورها هستند. ( البته در صورتی که مبدا کشور خودشان باشد)
افرادی که از قرقیزستان و بلاروس سفر می کنند (شهروند و تبعه). تمام کسانی که وارد روسیه می شوند باید گواهی پزشکی چاپ شده نتیجه تست منفی پی سی آر را 72 ساعت قبل از پرواز داشته باشند. افرادی که از انگلستان سفر کرده اند باید به مدت دو هفته قرنطینه گردند.
نتیجه گواهی پزشکی که شخص به همراه دارد باید به صورت انگلیسی یا روسی باشد که البته ترجمه رسمی هم قابل قبول است.

فرانسه

شرایط فرانسه در قرنطینه

طبق اطلاعاتی که از ایرلاین ایران ایر منتشر شده است، افراد زیر می توانند وارد فرانسه شوند:
کسانی که اقامت یا پاسپورت انگلیس، اروپا، سوئیس، نروژ و ایسلند را دارند می توانند وارد فرانسه بشوند. همه افرادی که بیش از یازده سال دارند باید 72 ساعت قبل از پرواز تست داده باشند و نتیجه تست منفی را به زبان انگلیسی به همراه خود داشته باشند.
کسانی که برگه LAISSEZ-PASSER دارند.
کسانی که ویزای نوع D دارند که شامل (خانواده، دانشجویان و کاری و … است)
کسانی که ویزای خانوادگی نوع C دارند (افرادی که قصد پیوست به خانواده را دارند و کلمه Family EEA باید در ویزا قید شده باشد).
کسانی که ویزای دانشجویی نوع C را دارند.
کسانی که ویزای پزشکی از نوع C دارند و در آن واژهCOURT SEJ.CIRC باید قید شده باشد.
کسانی که ترانزیت هستند.
افرادی که ویزای توریستی دارند نمی توانند سفر کنند.
در پایان مسافران باید این فرم تعهدنامه را پر کرده باشند.

هلند

بر طبق اعلامیه ایرلاین ایران ایر باید مدارک زیر را برای ورود به هلند داشته باشید:
کسانی که پاسپورت یا اقامت اروپا، انگلیس، نروژ، سوئیس و ایسلند را دارند.
کسانی که ویزای کاری نوع D دارند.
دارای بلیت هواپیما یا قطار از کشور صادر کننده کارت باشد (بلیط باید تائیده شده باشد) به همراه کارت اقامت ترانزیتی.
کسانی که ویزای دانشجویی نوع D دارند.
کسانی که برای پیوستن به خانواده، ویزای خانوادگی نوع D دارند.
مسافرانی که به صورت ترانزیتی هستند.
کسانی که ویزای نوع C توریستی دارند تا زمانی که اعلام شود قادر به مسافرت نیستند.
مسافران باید این فرم را از قبل پرواز پر کرده و با خود داشته باشند.
کلیه افراد بعد از ورود به هلند باید به مدت دو هفته در محلی که اقامت دارند قرنطینه باشند. برای کسانی که اقامت کمتر از دو هفته دارند بلیط صادر نمی شود.
زدن ماسک در کلیه مراحل پرواز اجباری است. مسافران فقط می توانند کوله پشتی یا ساک دستی را وارد کابین هواپیما کنند.

ایتالیا

شرایط ایتالیا در قرنطینه

کسانی که این مدارک را داشته باشند می توانند وارد ایتالیا شوند:
کسانی که پاسپورت یا اقامت نروژ، اروپا، ایسلند یا سوئیس را دارند.
دارای بلیت هواپیما یا قطار از کشور صادر کننده کارت باشد (بلیط باید تائید شده باشد) به همراه کارت اقامت ترانزیتی.
افرادی که دارای ویزای نوع D هستند.
افرادی که دارای ویزای نوع C هستند و اعتبار آن غیر توریستی است.
مسافرانی که به صورت ترانزیتی هستند.
کسانی که بدون کارت اقامت یا رسید پستی به ایران رفته اند نیازمند گرفتن ویزای ورود برای سفر به ایتالیا هستند.
در اختیار داشتن رسید پستی برای افرادی که اقامت اشان منقضی شده است ضروری است.
کسانی که ویزای نوع C توریستی را دارند فعلا قادر به مسافرت نخواهند بود.
همه افراد باید پیش از سفر این فرم تعهدنامه را با خود داشته باشند همچنین بعد از وارد شدن به ایتالیا باید 10 روز قرنطینه خانگی شوند و سپس تست پی سی آر را انجام دهند. زدن ماسک در طی سفر ضروری است.
برگشت دانشجویان و ایرانیان ساکن در ایتالیا:
کلیه کسانی که برگه اقامتشان قبل از 31 ام JAN 2020 باطل شده است نیاز به درخواست مجدد روادید دارند.

آلمان

شرایط آلمان در قرنطینه

طبق اعلام ایرلاین ایران ایر این افراد می توانند وارد آلمان شوند:
کسانی که اقامت یا پاسپورت سوئیس، اروپا، نروژ یا انگلیس را دارند.
دارای بلیت هواپیما یا قطار از کشور صادر کننده کارت باشد (بلیط باید تائید شده باشد) به همراه کارت اقامت ترانزیتی.
افرادی که دارای ویزای D از نوع تجاری، خانوادگی یا دانشجویی هستند.
کلیه افرادی که به واسطه پارسپوت آلمانی همسرشان ویزای نوع C دارند.
کلیه افراد باید ترجمه ای از مدرک و نامه سفارت را به زبان انگلیسی داشته باشند.
کلیه افرادی که دارای ویزای نوع C هستند، ولی تاریخ صدور باید از 17 مارس 2020 به بعد باشد.
کسانی که ویزای نوع D اروپا دارند البته بلیط تایید هوایی در حالت ترانزیت از طرف کشور صادرکننده را نیز به همراه داشته باشند.
مسافران ترانزیت.
کلیه مسافرانی که بالاتر از 2 سال هستند، باید نتیجه تست منفی را تا 48 ساعت قبل از ورود به هواپیما به زبان انگلیسی به همراه خود داشته باشند.
مسافرانی که ویزای نوع C توریستی دارند که زمان آن برای قبل از 17 مارس 2020 است فعلا قادر به سفر نخواهند بود.
پر کردن این فرم قبل از پرواز ضروری است و همین طور کپی تایید نهایی و بارکد را باید با خود داشته باشند.
کلیه این افراد پس از ورود به مدت 10 روز قرنطینه شده و روز 5 ام از آن ها تست گرفته می شود.

اسپانیا (شرایط قرنطینه)

شرکت هواپیمایی ایران ایر اعلام کرده است که افراد زیر می توانند وارد اسپانیا شوند:
افرادی که اقامت یا پاسپورتی از کشورهای انگلیس، اروپا، سوئیس یا استرالیا داشته باشند.
دارای بلیت هواپیما یا قطار از کشور صادر کننده کارت باشد (بلیط باید تائید شده باشد) به همراه کارت اقامت ترانزیتی.
کسانی که ویزای نوع D اسپانیا در حالت دانشجویی، کاری، اقامتی و خانوادگی را داشته باشند.
کسانی که ویزای CESTANCIA را دارند به همراه کارت اقامت منقضی شده خارج از محدوده هشدار
مسافران ترانزیتی.
کسانی که عضو سازمان های بشردوستانه، دیپلمات هایی که کارمند بخش کنسول و سازمان های بین المللی هستند.
تمام کسانی که قصد وارد شدن به اسپانیا را دارند باید 72 ساعت قبل از پرواز تست پی سی آر دهند و همین طور گواهی پزشکی را به زبان انگلیسی با خود داشته باشند.
تمام افرادی که اعتبار کارت اقامتشان در طی زمان هشدار و حتی سه ماه قبل از آن باطل شه باشد به صورت خودکار تا 6 ماه تمدید می شود. این افراد شامل اشخاصی که به صورت موقت یا دائم در حالت کاری یا تحصیلی در اسپانیا هستند، کسانی که کارت اقامتی تحت عنوان اعضای خانواده دارند و کسانی که اقامت 5 ساله دارند می شوند.
کسانی که ویزای نوع D دارند شامل این افراد نمی شود.
کسانی که ویزای توریستی نوع c دارند فعلا قادر به سفر نیستند.
پر کردن این فرم قبل از پرواز ضروری است.
لازم به ذکر است که همه مسافران 72 ساعت قبل از پرواز باید تست داده باشند و نتیجه تست منفی را به زبان انگلیسی به همراه خود داشته باشند.

قطر (شرایط قرنطینه)

بر طبق اعلام شرکت ایران ایر مسافران زیر می توانند وارد قطر شوند:
تمامی افراد ابتدا باید وارد این سایت شوند، سپس بعد از کسب اجازه ورود، هتلی را برای قرنطینه یک هفته ای رزرو کنند. البته هنگامی که مسافر وارد این شهر می شود از وی تست پس آر سی گرفته شده و هزینه آن بر عهده خودش است. همچنین مسافران باید برنامه EHTERAZ را در گوشی خود نصب کنند و فرم تعهدنامه و اطلاعات پزشکی را تکمیل نمایند.
لیست کسانی که از قرنطینه در هتل معاف هستند.
تمام مسافران برای ورود به قطر باید کلیه مدارک را که شامل تعهدنامه، اجازه ورود توسط کفیل، اطلاعات پزشکی و رزرو هتل می شود با خود داشته باشند و هنگامی که کارت پرواز را ارائه می کنند آن را به همکاران موجود در خدمات فرودگاه تحویل دهند.
اگر مدارک دچار نقص باشند بلیط با هزینه های انجام شده استرداد می گردد.

امارات متحده عربی

اگر می خواهید به امارات سفر کنید باید 72 ساعت قبل از پرواز تست کرونا را بدهید.
تمامی کسانی که شامل لیست زیر شوند می توانند وارد امارت شوند:
شهروند و کسانی که تابعیت امارات را دارند.
کسانی که با اسپانسر یا خانواده درجه اول اسپانسر سفر می کنند.
کسانی که دارای اجازه نامه ورود به امارات هستند.
مسافران توریستی که بلیط برگشت به دبی را دارند.
تمام کسانی که شهروند عربستان، بحرین، کویت و عمان هستند و کارت شناسایی امارات را دارند.
کلیه شهروندان از واتیکان، آندورا، اکراین، آرژانتین، اوروگوئه، استرالیا، آمریکا، استرالیا، سوئیس، اتریش، سوئد، باهاما، گرنادین ها، بلژیک، سنت وینسنت، برزیل، بلغارستان، شیلی، بروئنی، کانادا، دارالسلام، کره جنوبی، مونته نگرو، روسیه، لهستان، هلند، پرتقال، اسلوواکی، صربستان، نروژ، مجارستان، ایتالیا، قبرس، مکزیک، رومانی، آلمان، ایسلند، فرانسه، ایرلند، آلمان، دانمارک، چک، سن ماریو، نیوزلند، مجارستان و … می توانند به ابوظبی سفر کنند.
شهروندان هندی که دارای پاسپورت آمریکا هستند یا اجازه اقامت از آمریکا یا عضو کشورهای اروپا هستند، می توانند به این جا سفر کنند.
کسانی که ویزای اقامتی دارند می توانند به ابوظبی سفر کنند.
کلیه کسانی که به دبی می روند، باید تحت معاینه پزشکی قرار گیرند و اپلیکیشن Covid-19 DXB را در گوشی خود نصب داشته باشند.
کسانی که به صورت توریستی به دبی یا شارجه می روند باید بیمه سلامت داشته باشند.
کسانی که مقیم امارت هستند باید تاییدیه ICA را پیش از پرواز از سایت اینترنتی دریافت کنند. البته کسانی که می خواهند به دبی بازگردند نیازی به این مورد ندارند.
کسانی که به صورت توریستی به دبی سفر می کنند باید دارای گواهی پزشکی با تست منفی باشند که آن را 72 ساعت قبل از پرواز انجام داده باشند. همین طور نتیجه تست باید به زبان انگلیسی باشد.
لینک های زیر مربوط به مسافران مقیم می شوند:
فرم مسافران مقیم دبی
فرم مسافران مقیم ابوظبی و شارجه

اتریش

طبق گفته ایرلاین ایران ایر، تمام کسانی که این مدارک را داشته باشند می توانند به کشور اتریش سفر کنند.
کسانی که پاسپورت یا اقامت سوئیس، اروپا، نروژ یا انگلیس را دارند.
دارای بلیت هواپیما یا قطار از کشور صادر کننده کارت باشد (بلیط باید تائید شده باشد) به همراه کارت اقامت ترانزیتی.
کسانی که ویزای کاری از نوع D دارند.
کسانی که ویزای دانشجویی از نوع D دارند.
کسانی که ویزای خانوادگی از نوع D دارند و می خواهند به خانواده بپیوندند.
کسانی که مسافر ترانزیتی هستند.
کسانی که سنشان بالاتر از شش است باید تست پی آر سی را پیش از پرواز انجام دهند و نتیجه تست منفی را 72 ساعت از قبل گرفته باشند و نتیجه به زبان انگلیسی باشد.
کسانی که ویزای توریستی از نوع C دارند فعلا قادر به سفر نیستند.
کلیه مسافران باید این فرم را پر کرده و با خود داشته باشند.

عمان

تنها کسانی که به جز ملیت عمانی می توانند به این کشور سفر کنند شامل انگلستان، بحرین، امارات، بنگلادش، ترکیه، مصر، سودان، هلند، اتیوپی، آلمان، مالزی، هند، پاکستان، کویت، قطر، تایلند، پاکستان، سودان و فیلیپین می شوند.

آذربایجان

به جز کسانی که ملیت این کشور را دارند و افراد مقیم آذربایجان، مسافرانی با مجوز کاری و مسافران که از سمت دولت مجوز دارند می توانند وارد این کشور بشوند. جز این افراد هیچ مسافری تا تاریخ 31 مارس 2021 نمی تواند وارد کشور شود. همچنین باید توجه داشته باشید که داشتن فرم سلامت در هنگام ورود اجباری است.

مالزی

هیچ مسافری نمی تواند وارد مالزی شود مگر اینکه از ملیت مالزی برخوردار باشد یا اقامت این کشور را داشته باشد یا همسر و فرزندش ملیت مالزی داشته باشند. همین طور کسانی که مجوز اشتغال یا تحصیل هم دارند می توانند وارد این کشور شوند.

هند

تمام پروازهایی که از سمت هند به پاکستان می روند در حالت تعلیق هستند.

عراق

کلیه کسانی که از کشورهای زامبیا، استرالیا، بریتانیا، اتریش، آمریکا، بلژیک، آفریقای جنوبی، برزیل، دانمارک، اسپانیا، اسلوواکی، فنلاند، گرجستان، فرانسه، آلمان، هند، ژاپن، یونان و لوکزامبورگ هستند، نمی توانند به این کشور وارد شوند.
کلیه مسافران باید گواهی سلامت را داشته باشند. بر طبق اطلاعیه ایرلاین های عراق هیچ مسافر هندی به صورت مستقیم و غیر مستقیم نمی تواند وارد کشور شود.

آمریکا

کلیه کسانی که قصد سفر به آمریکا را دارند با در ابتدا فرم خوداظهاری سلامت را پر کنند، سپس نتیجه تست منفی کرونا رو با خود داشته باشند.
کسانی که قصد سفر به بوستون را دارند باید فرم سفر به ماساچوست را با خود داشته باشند.
افراد زیر می توانند به آمریکا وارد شوند:
شهروند آمریکایی و کسانی که اقامت دائم آمریکا را دارند.
کسانی که همسر اتباع آمریکایی هستند یا افرادی که اقامت دائم را دارند.
والدین سرپرست قانونی که از 21 سال کوچکتر هستند و ازدواج نکرده اند یا کسانی که اقامت دائم دارند.
برادر و خواهر زیر 21 سال که ازدواج نکرده اند و ساکن و مقیم دائم که زیر 21 سال اند و ازدواج نکرده اند.
فرزند و فرزند خوانده ساکن ملی یا اقامت دائم آمریکا
کلیه کسانی که دارای ویزاهای A-2، D،E-1، C-1، C-1 / D، C-2، C-3، A-1 ( کارمند TECRO یا TECO یا اعضای خانواده فوری کارمند)، ویزای G-1، IH-4، G-2، IR-4، G-3 ، G-4، ناتو-1 از طریق ناتو -4 یا ناتو -6 هستند.
کارمندان نیروهای مسلح آمریکا، همسران و فرزندان آن ها.
کسانی که به منظور مهار کردن بیماری کرونا توسط دولت آمریکا دعوت شده باشند.
کلیه کسانی که دارای مدارکی مبنی بر معاف از محدودیت از طرف وزارت امور خارجه، وزارت امنیت داخلی و حفاظت از مرزهای آمریکا هستند.
فعالیت های خدمه ای B1 مانند فعالیت در OCS، مزرعه بادی، کارهای سبک و خدمه هوایی و دریایی هستند.
کسانی که در دو هفته اخیر در فهرست شماره یک بوده اند اما از محدودیت ورود برخوردار نیستند باید از این فرودگاه ها استفاده کنند:
واشنگتن، آتلانتا، سیاتل، بوستون، سان فرانسیسکو، شیکاگو، نیویورک، دالاس، لس آنجلس، دیترویت، میامی، هونولولو.
مسافران سفر به آمریکا باید در این سایت وارد شوند و مدارکی که مورد نیاز است را چک کنند.
ایرلاین امارات اعلام کرده است که اگر مسافران ویزای پیوست به خانواده و دانشجویی داشته باشند نیاز به ارسال مدارک به شرکت هواپیمایی ندارند.

چین

طبق اطلاعیه صادره از کشور چین کلیه افرادی که تابعیت ایران را دارند یا کسانی که ویزای اقامت و ویزای تجاری را دارند می توانند کد سلامت را دریافت کنند.

ارمنستان

سفر به ارمنستان امکان پذیر است ولی فعلا گرفتن ویزای فرودگاهی امکان پذیر نیست.
کلیه افرادی که سنی بالاتر از دو سال دارند باید 72 ساعت قبل از اینکه پرواز صورت بگیرد، تست منفی را داده باشند و همین طور نتیجه تست به زبان ارمنی، انگلیسی یا روسی باشد.

کشورهایی که بعد از ورود قرنطینه می کنند کدامند؟

ترکیه ، گرجستان ، کاندا، قطر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *