محدودیت ها و شرایط هواپیمایی قشم ایر در کرونا

هواپیمایی قشم ایر
دانستنی های سفر, ویروس کرونا

در این مطلب قصد داریم تا درباره محدودیت ها و شرایط هواپیمایی قشم ایر در کرونا صحبت کنیم. همین طور برای اطلاع بیش تر درباره محدودیت ها و شرایط پروازهای خارجی در کرونا به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

شرایط پذیرش مسافران از فرانسه، هند و پاکستان

فعلا در شرایط پاندمی پذیرش همه مسافران از این کشورها ممنوع اعلام شده است. همچنین کسانی که به صورت پروزهای اتصالی نیز از این کشورها با هواپیمایی قشم ایر به ایران سفر می کنند، ممنوع است.
افراد دیپلمات و کارمندان سازمان های بین المللی هم تنها در صورتی که مدرک تایید سلامت آزمایش PCR را در 96 ساعت گذشته گرفته باشند با انجام یک سری مراحل به خصوص از جمله تست مجدد کرونا و قرنطینه در صورت لزوم می توانند به ایران سفر کنند.
مسافران باید پیش از پرواز فرم اظهارنامه کرونا را در سایت سازمان هواپیمایی کشور پر کنند و به مسئول مربوطه تحویل دهند.

قوانین پذیرش مسافران به ایران

نمایی از هواپیمایی قشم ایر

همه افرادی که سن آن ها از هشت سال بیش تر است باید در کشور مبدا نتیجه آزمایش منفی PCR را ارائه دهند.
اعتبار این آزمایش تنها تا 96 ساعت است. همچنین آزمایش باید در آزمایشگاه های مورد قبول وزارت بهداشت باشد و در حالت انگلیسی باشد. لازم به ذکر است که داشتن تاریخ میلادی و بارکد برای بررسی کردن آن ضروری است. کسانی که این تست را ارائه ندهند قادر به پرواز نخواهند بود.
داشتن ویزای ورودی به ایران ضروری است.
به دلیل شرایط کرونایی استفاده از ساک های چرخ دار ممنوع است.
همه افرادی که واکسن زده اند نیز باید دستورالعمل های گفته شده را رعایت کنند.
اگر فرد دچار علائم مشکوک باشد حتی با داشتن نتیجه منفی کرونا، از پذیرش وی جلوگیری به عمل می آید و باید شرایط پاندمی را بپذیرد و هزینه های آن بر عهده خود او خواهد بود.

ترکیه

قوانین مربوط به پذیرش مسافران به ترکیه

بر طبق اطلاعیه سازمان هواپیمایی ترکیه برای ورود به استانبول و آنکارا رعایت نکات زیر ضروری است.
کلیه کسانی که در دو هفته گذشته در کشورهای نپال، بنگلادش، سریلانکا، برزیل، هند و آفریقای جنوبی بوده اند، باید نتیجه تست منفی پی سی آر که در مدت زمان 72 ساعت اخیر گرفته شده باشد را ارائه دهند. همچنین کلیه مسافران به مدت دو هفته در قرنطینه به سر می برند. قرنطینه در هتل های مورد قبول دولت انجام می گیرد و کلیه هزینه های محل اقامت و حمل و نقل به عهده مسافر خواهد بود.
کسانی که از افغانستان و پاکستان سفر کرده اند و یا حتی در دو هفته گذشته در این کشورها بوده اند، باید نتیجه تست منفی PCR که در 72 ساعت اخیر گرفته شده است را ارائه دهند. همین طور باید به مدت ده روز در مراکز مورد قبول دولت قرنطینه شوند و کلیه هزینه ها به عهده خود فرد خواهد بود.
کلیه افرادی که در دو هفته گذشته واکسن زده اند یا اینکه مدرکی دال بر بهبودی خود ناشی از بیماری کرونا در شش ماه اخیر دارند، بیست و هشت روز بعد از نتیجه مثبت آزمایش نیازی به تحویل تست منفی PCR ندارند و از قرنطینه معاف خواهند بود.
سایر افرادی که در کشورهای نام برده شده نیستند اگر از دوز دوم تزریق آن ها دو هفته می گذرد یا اینکه مدرکی مبنی بر بهبودی خود ناشی از بیماری کرونا دارند، بیست و هشت روز بعد از نتیجه مثبت آزمایش باید نتیجه تست منفی PCR را که حداکثر در 72 ساعت اخیر انجام شده باشد را نشان دهند. همین طور می توانند نتیجه منفی آزمایش RAPID که در 48 ساعت اخیر قبل از سفر به ترکیه گرفته شده است را ارائه دهند.
کسانی که ناقل ویروس دلتا هستند باید تست PCR را انجام دهند که اگر جواب آزمایش منفی باشد بعد از دو هفته قرنطینه پایان می یابد.
افرادی که شروند ترکیه هستند اگر از دوز دوم تزریق آن ها دو هفته می گذرد یا اینکه مدرکی مبنی بر بهبودی خود ناشی از بیماری کرونا دارند، بعد از زمان بیست و هشت روز بعد از نتیجه مثبت آزمایش، فقط باید نتیجه آزمایش منفی PCR را که حداکثر در 72 ساعت اخیر گرفته شده باشد را نشان دهند. همچنین این افراد می توانند نتیجه آزمایش RAPID که در 48 ساعت گذشته گرفته شده باشد را ارائه دهند.
شرایط گفته شده شامل حال افرادی که در ترکیه مسافر عبوری هستند و در آن توقف می کنند، نمی شود.

گرجستان

تصویری از هواپیمایی قشم ایر

قوانین سفر به گرجستان

کلیه افرادی که سن آن ها از 16 سال بیش تر است باید مدرک واکسن بین المللی که QR CODE داشته باشد را ارائه دهند. همین طور از تزریق دوم باید دو هفته گذشته باشد.
تحویل نتیجه منفی آزمایش PCR که در 72 ساعت اخیر گرفته شده باشد. این قانون شامل کلیه افرادی که سن آن ها بالاتر از ده سال است و واکسن زده اند یا نزده اند می شود.
مسافرانی که سن آن ها کمتر از ده سال است نیازی به انجام تست PCR ندارند.
مکان هایی که از نظر وزارت بهداشت برای انجام آزمایش مناسب هستند در سامانه هواپیمایی قشم ایر قابل مشاهده است.
کلیه مسافران باید بلیط رفت و برگشت، بیمه مسافرتی و ووچر هتل را داشته باشند.
کلیه افرادی که کارت اقامت دارای اعتبار دارند نیازی به ارائه بلیط برگشت و ووچر هتل ندارند.
افرادی که سند ملکی در گرجستان دارند نیازی به مدرک ووچر هتل ندارند.

عمان

قوانین ورودی به عمان

طبق تصمیماتی که کشور عمان گرفته است برای ورود مسافران در شرایط کرونایی رعایت موارد زیر ضروری است:
کلیه کسانی که شهروند عمان هستند، افرادی که در هنگام ورود به کشور ویزا دریافت می کنند، ساکنان عمان و کسانی که ویزای عمان را دارند می توانند به کشور عمان سفر کنند.
کلیه کسانی که قصد سفر به عمان را دارند باید مدرک تزریق دو دوز واکسن که QR CODE داشته باشد را ارائه دهند.

واکسن های مورد تایید عمان:

Sinopharm
Pfizer
BioNTech
AstraZeneca
AstraZeneca Covishield
Oxford
Sinovac
Sputnik
Moderna
Johnson & Johnson (می تواند یک دوز باشد)

از زمان تزریق دوم باید دو هفته گذشته باشد.
کلیه افرادی که عمان سفر می کنند، باید نتیجه منفی تست PCR را با QR CODE ارائه دهند تا از قرنطینه معاف گردند. از نتیجه تست نباید بیش تر از 96 ساعت گذشته باشد. البته این 96 ساعت برای پروازهایی که است که بیش تر از هشت ساعت طول می کشد. برای پروازهایی که زمان کمتری طول می کشند، باید در 72 ساعت اخیر گرفته شده باشد.
اگر فرد نتیجه منفی PCR را نداشته باشد باید قرنطینه گردد و تا زمانی که نتیجه مشخص نباشد دستبند الکترونیکی دریافت خواهد کرد. اگر نتیجه فرد مثبت شود باید ده روز در ایزوله بهداشتی به سر برد. افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند ولی در هنگام ورود نتیجه آزمایش آن ها مثبت شده است، باید یک مدرک مبنی بر اینکه قبلا در کشور مبدا ایزوله بوده اند نشان دهنده اند تا بتوانند از ایروله در عمان معاف گردند.
کلیه کسانی که به عمان وارد می شوند باید قبل از سفر توسط این سایت ثبت نام خود را انجام دهند و مدارک ناشی از گواهی واکسیناسیون و مدرک آزمایش PCR با QR CODE را آپلود نمایند. البته اگر مسافر تمایل دارد تا در عمان آزمایش خود را انجام دهد باید از طریق همان سایت پیش از ورود به عمان هزینه های لازم را بپردازد.
کلیه افرادی که سن آن ها هجده یا کمتر از آن است نیازی به انجام تست PCR و واکسن ندارند. همچنین افرادی که به دلیل شرایط ویژه قادر به واکسن زدن نیستند با نشان دادن مدرک پزشکی معتبر، نیازی به انجام تست کرونا و واکسن ندارند.
کلیه افراد به غیر از کسانی که شهروند عمان هستند باید بیمه درمانی بین المللی که بتواند هزینه درمان بیماری کرونا را پوشش دهد با خود داشته باشند.
کسانی که اتباع عمان هستند و افراد خانواده آن ها و همین طور افراد غیرعمانی که در عمان شاغل هستند یا اقامت معتبر دارند و هنوز واکسن نشده اند می توانند تا پیش از سپتامبر 2021 به کشور برگردند.
افراد دیپلمات شاغل در قسمت دیپلماتیک خارجی که اعتبارنامه عمان را دارند و همچنین دیپلمات های بازدیدکننده نیازی به ثبت نام در سایت و انجام تست PCR ندارند.
اگر شرایط ذکر شده رعایت نشود مسافر پذیرش نخواهد شد.

امارات (هواپیمایی قشم‌ ایر)

شرایط ورود به عمارات

براساس دستورالعمل های فرودگاه دبی کلیه مسافران از فرودگاه‌های DXB/DWC، باید نکات زیر را رعایت نمایند.
1- کلیه افرادی که از کشورهایی که محدودیت دارند یا توسط آن ها سفر می کنند، باید نکات زیر را رعایت نمایند.

  • مسافرانی که از فرودگاه ترانزیت بیرون رفته اند باید آزمایشRAPID PCR را در زمان شش ساعت قبل از پرواز به دبی انجام دهند.
  • اگر فرد نتیجه این آزمایش را از کشوری که محدودیت دارد نگرفته باشد فرودگاه ترانزیت باید تست را شش ساعت قبل از سفر به دبی انجام دهد.
    2- اگر فرد سفر خود را از مبدا کشوری که محدودیت دارد آغاز کند و سپس توسط کشور بدون محدودیت به دبی وارد شود شامل قانون زیر می گردد:
  • اگر فرد نتیجه تست را از کشور دارای محدودیت نگرفته باشد، فرودگاه ترانزیت باید در مدت شش ساعت قبل از سفر به دبی آزمایشRAPID PCR را انجام دهد.
  • در غیر این صورت فرد باید به مدت دو هفته یا بیشتر در کشور بدون محدودیت اقامت کند.
    3- کلیه افرادی که از کشور بدون محدودیت سفر می کنند و در کشور دارای محدودیت ترانزیت دارند:
    در صورتی که فرد از فرودگاه ترانزیت بیرون رود، فرودگاه باید آزمایش RAPID PCR را شش ساعت قبل از سفر به دبی انجام دهد.

قوانین مربوط به مسافران ورودی و خروجی در پروزهای شیراز دبی و قشم دبی و بالعکس

مسیر شیراز دبی

کلیه افراد با هر نوع ویزای مسافرتی باید نتیجه منفی آزمایش کرونا را ارائه داده تا بتوانند به امارات وارد گردند.
طیق قوانین جدید وضع شده مسافران تنها باید به مراکز تعیین شده برای انجام تست کرونا مراجعه کنند. کلیه افراد دو روز قبل برای دریافت گواهی های سلامت باید به این مراکز مراجعه کنند.
مرکز جامع سلامت امام رضا
مراکز جامع سلامت حسین بن علی
مرکز جامع سلامت زینب کبری
مرکز جامع سلامت قمر بنی هاشم

مسیر دبی شیراز

تمامی افرادی که به امارات وارد می شوند باید آزمایش PCR را با خود داشته باشند.
کسانی که اتباع ایرانی نیستند اگر نتیجه آزمایش PCR را نداشته باشند دیپورت می شوند و همه خسارت ها برعهده خود افراد است.
کسانی که اتباع ایرانی هستند ولی نتوانسته اند آزمایش کرونا بدهند می تواند با پر کردن فرم و تحویل آن به کانتر قشم ایر و سپس سرمهماندار سفر کنند اما هنگامی که به ایران وارد شوند توسط مسئولین مربوطه قرنطینه خواهند شد.
همچنین در طول پرواز فرم خوداظهاری توسط مهمانداران پخش می شود که باید توسط مسافران پر شود.

عراق

سفر با هواپیمایی قشم ایر

براساس دستورالعمل های صادر شده از هواپیمایی کشور عراق، افرادی که به خارج از عراق و توسط هواپیمایی قشم ایر سفر می کنند باید دستورالعمل های زیر را اجرا نمایند.
کلیه افرادی که می خواهند از عراق بیرون بروند و با هواپیمایی قشم ایر سفر کنندباید مدرک بین المللی واکسن را داشته باشند، مگر اینکه فرد دارای شرایط خاصی باشد که نتواند واکسن بزند یا در مدت سه ماه گذشته مبتلا به ویروس کرونا بوده است و این قضیه توسط بخش های متخصص تایید شده باشد. این افراد باید نتیجه منفی PCR را که در 72 ساعت اخیر گرفته شده باشد ارائه دهند.
برای تایید کارت واکسن بین المللی باید به این سایت مراجعه کرد.

آزمایشگاه های تایید شده توسط هواپیمایی قشم‌ ایر

لیست آزمایشگاه ها به صورت پیوسته در حال بروزرسانی است. برای اطلاع از لیست آزمایشگاه ها کلیک کنید.
آزمایشگاه های تایید شده هواپیمایی قشم ایر در پرواز به سمت دبی
برای اطلاع از لیست آزمایشگاه‌های تایید شده هواپیمایی قشم برای پرواز به دبی به این فایل مراجعه کنید.

اعتبار تست PCR برای سفر به عراق چقدر است؟

اعتبار تست تا 72 ساعت است.

واکسن های مورد تایید کشور عمان کدامند؟

سینوفارم، آسترازنکا، فایزر، جانسون اند جانسون و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *