محدودیت ها و شرایط هواپیمایی تابان در کرونا

نمایی از هواپیمایی تابان
دانستنی های سفر, ویروس کرونا

در این مطلب قصد داریم تا درباره محدودیت ها و شرایط هواپیمایی تابان در کرونا صحبت کنیم. همچنین برای اطلاع کامل درباره محدودیت ها و شرایط پروازهای خارجی در کرونا به این صفحه مراجعه کنید.

قوانین هواپیمایی تابان

عمان

از زمان یک سپتامبر مقرر شده است که همه کسانی که سن آن ها از هجده سال بیش تر است باید برای سفر به عمان مدرک واکسن (دو دوز) و QR CODE را داشته باشند. همین طور باید از تزریق دوم دو هفته گذشته باشد.
همه افراد باید نتیجه آزمایش منفی PCR که QR CODE دارد را 72 ساعت اخیر انجام داده باشند. این زمان با توجه به کانتر فرودگاه مبدا و مقصد است.
همه مسافران باید پیش از سفر در این برنامه Tarassud + ثبت نام کرده و کلیه مدارک خود از جمله مدرک واکسن و تست کرونا رو که هر دو آن ها باید دارای کد QR باشد ارائه دهند.
مسافران گرامی لازم است تا قبل از پرواز به این سایت مراجعه کنند و فرم بهداشت را پر نمایند.
برای انجام آزمایش کرونا مسافران می توانند به آزمایشگاه هایی که مورد قبول وزارت بهداشت است مراجعه کنند.
همه مسافران عمانی بعد از وارد شدن به فرودگاه باید به مدت هشت روز قرنطینه شوند و دستبند دیجیتال نیز به آن ها داده می شود. سپس در روز نهم از آن ها آزمایش گرفته می شود. توجه داشته باشید که مدت زمان قرنطینه ربطی به میزان اقامت شما در عمان ندارد. کمترین زمان ماندن شما در عمان 9 روز است. همین طور باید توجه داشته باشید که کسانی که فاصله پرواز آن ها از نه روز کمتر باشد، نمی توانند پذیرش شوند.
در حین پرواز در مسیرهای داخلی و خارجی اگر به دلایلی از جمله تاخیر و کنسل شدن، پرواز بعدی از دست برود، شرکت هواپیمایی مسئولیتی نخواهد داشت.
لیست واکسن هایی که توسط وزارت بهداشت عمان تایید شده است به شرح زیر هستند:
آسترازانکا
مدرنا
جانسون اند جانسون
اسپوتنیک
فایزر
سینوفارم
سینواک
کلیه افرادی که از شیراز سفر می کنندد باید مدرکی مبنی بر سلامت بالینی را ارائه دهند.
همه افرادی که به ایران وارد می شوند باید نتیجه آزمایش منفی کرونا که به زبان انگلیسی است و توسط وزارت بهداشت مبدا تایید شده است را ارائه دهند. همین طور نتیجه آزمایش باید به زبان انگلیسی باشد و در 72 ساعت اخیر گرفته شده باشد. رعایت نکردن هر کدام از شرایط گفته شده سبب می شود تا فرد نتواند سفر خود را انجام دهد. همین طور هزینه بلیط استرداد نمی شود. افراد ایرانی یا غیر ایرانی که سن آن ها از هشت سال بیش تر است و از سمت مسقط به ایران پرواز می کنند در صورتی که مسئولین مربوطه در فرودگاه تصمیم بگیرند باید دوباره هزینه آزمایش مجدد را پرداخت کنند.

آزمایشگاه های تایید شده توسط هواپیمایی تابان

کلیه آزمایشگاه‌های‌ تایید شده از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران جهت آزمایش تشخیص مولکولی PCR مسافران برون مرزی، مورد تایید این شرکت نیز می باشند.

لیست آزمایشگاه های مورد قبول در شیراز برای انجام تست PCR

مرکز جامع سلامت امام رضا
مرکز جامع سلامت قمر بنی هاشم
مرکز جامع سلامت حسین بن علی

مسافرانی که در شهرستان حضور دارند باید به مراکز بهداشت در آن شهر مراجعه کنند در غیر این صورت حتما باید در مدت زمان 48 ساعت قبل از پرواز به شیراز و تهران بروند و مدرک خود را دریافت نمایند. برای گرفتن مدرک سلامت در تهران باید به مراکزی که مورد تایید وزارت بهداشت است مراجعه کنید. مسافران می توانند برای اطلاع از این مراکز با ایستگاه تابان تماس گرفته یا در فرودگاه امام خمینی از این لیست آگاه شوند.

کدام آزمایشگاه ها مورد تایید هواپیمایی تابان هستند؟

همه آزمایشگاه هایی که مورد تایید وزارت بهداشت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *