با تزریق واکسن آسترازنکا به کدام کشورها می توان سفر کرد؟

واکسن آسترازنکا
جهان گردی, دانستنی های سفر, ویروس کرونا

واکسن آسترازنکا یکی از واکسن های پراستفاده در دنیا است. همین طور تعداد زیادی از کشورها اعلام کرده اند که مسافرانی که با این واکسن ایمن شده اند نیازی به قرنطینه ندارند. ویروس کرونا باعث آسیب های زیادی به اقتصاد و صنعت گردشگری شده است در نتیجه کشورهای زیادی تصمیم گرفتند تا محدودیت ها را کاهش دهند تا دوباره بتوانند صنایع خود را احیا کنند. خبر خوب این است که واکسیناسیون شدن عده زیادی از مردم جهان موجب شده است تا کشورهای دنیا مسافران را ساده تر پذیرش کنند. با یابکس همراه باشید.

واکسن های تایید شده توسط بهداشت جهانی

تا به امروز واکسن های زیادی توسط کشورهای مختلف تولید شده است و سازمان بهداشت جهانی یا همان WHO تعدادی از آن ها را تایید کرده است. یکی دیگر از سازمان های مهم برای تایید واکسن های تولید شده آژانس دارویی اروپا یا EMA است. این سازمان تاثیر ویژه ای بر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و بخش شنگن دارد. این آژانس واکسن های آسترازنکا (آکسفورد)، آسترازنکا (کووی‌شیلد)، فایزر – بایونتک، جانسون‌اند‌جانسون و مدرنا را تایید کرده است.

واکسن های تاییده شده در اروپا

سفر در کرونا

هم اکنون در حدود 29 کشور در اروپا واکسن های آسترازنکا (آکسفورد)، مدرنا، فایزر و جانسون‌اند‌جانسون را تایید کرده اند. همچنین اکثر واکسن هایی که در اروپا تزریق می شوند شامل این واکسن ها می گردند. کسانی که این واکسن ها را دریافت کرده باشند ده روز پس از تزریق می توانند به این کشورها سفر کنند و نیازی به گذراندن قرنطینه ندارند.

البته باید گفت که تعدادی از کشورهای اروپایی مانند موناکو، مونته‌نگرو، روسیه، سنت مارینو، اوکراین، مقدونیه شمالی و بلاروس بعد از شایعات پخش شده درباره لخته شدن خون تصمیم گرفتند تا محدودیت هایی درباره تزریق آن اعمال کنند ولی کسانی که با این واکسن واکسینه شده اند می توانند به این کشورها سفر کنند. واکسن آسترازنکا در فوریه سال 2021 مجوز تزریق دریافت کرده است و از جمله واکسن های پراستفاده در دنیا است.

نه تنها این واکسن بلکه واکسن آسترازنکا کووی شیلد که در هند تولید شده است هم به وسیله 18 کشور در اروپا تایید شده است. مسافرانی که این نوع واکسن را تزریق کرده باشند می توانند بدون نیاز به قرنطینه به این کشورها سفر کنند که این کشورها شامل موارد زیر می شوند:

سوئیس
فنلاند
کرواسی
اتریش
بلژیک
بلغارستان
فرانسه
آلمان
یونان
مجارستان
ایسلند
ایرلند
لتونی
هلند
رومانی
اسلوونی
اسپانیا
سوئد

واکسن آسترازنکا کره‌ای

با اینکه فعلا اطلاعات دقیقی در دسترس نیست ولی به نظر می رسد که کشورهای گفته شده واکسن آسترازنکای کره‌ای را نیز قبول دارند. پس کلیه کسانی که با این واکسن واکسینه شده اند می توانند به این 18 کشور سفر کنند. اکثر مسافرانی که تصمیم سفر به اروپا را دارند، وکسن آسترازنکای هند یا کره را زده اند که این واکسن تزریق شده در ایران هم از نوع کره ای و هندی است. البته بیش تر ایرانیان واکسن سینوفارم را تزریق کرده اند. با اینکه آژانس دارویی اروپا این واکسن را تایید نکرده است ولی با این حال بعضی از کشورهای اروپایی آن را قبول دارند و مسافرانی که با سینوفارم واکسیناسیون شده اند را پذیرش می کنند.

کمیسیون اروپا کشورهای مختلف را از نظر میزان خطر دسته بندی کرده است. برای مثال اگر کشوری در دو هفته گذشته در هر هزار نفر بین یک و نیم تا سه نفر مبتلا به کرونا داشته است در نتیجه مسافرانی که از این کشورها هستند، موظفند تا نتیجه منفی تست کرونا که حداکثر در 72 ساعت گذشته گرفته شده است را قبل از سفر ارائه دهند. اگر این مدرک را نشان ندهند، باید دو هفته قرنطینه گردند. همچنین کودکانی که سن آن ها از شش سال کمتر است نیازی به ارائه تست کرونا ندارند.

همچنین در نظر داشته باشید که هر کشور اروپایی می تواند بدون در نظر گرفتن قوانین کلی و صرفا با در نظر گرفتن شرایط داخلی کشور خود شرایط مخصوصی داشته باشد. همین امر موجب شده است که شما برای اطلاع از قوانین هر کشور در رابطه با قرنطینه و واکسن باید به این سایت مراجعه نمایید.

کدام کشورهای اروپایی واکسن آسترازنکا را قبول دارند؟

مجارستان، هلند، اسپانیا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *