محدودیت ها و شرایط هواپیمایی ترکیش در کرونا

سفر با هواپیمایی ترکیش
دانستنی های سفر, ویروس کرونا

از هنگامی که کرونا آغاز شده است شرکت های مختلف هواپیمایی به طور جداگانه قوانینی برای پروازهای داخلی و خارجی وضع کرده اند. در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل درباره محدودیت ها و شرایط هواپیمایی ترکیش در کرونا اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیش تر درباره محدودیت ها و شرایط پروازهای خارجی در کرونا به این مطلب مراجعه کنید.

اطلاعیه های شرکت هواپیمایی ترکیش در سفر به ایران

نتیجه تست کرونا

تمامی کسانی که بالاتر از هشت سال سن دارند باید 96 ساعت قبل از پرواز مدرک سلامت آزمایش مولکولی را داشته باشند. نتیجه تست باید به زبان انگلیسی باشد یا سفارت ایران در کشور مبدا باید آن را تایید کرده باشد.
با این حال تعدادی از مسافران با شرایط زیر ممکن است دوباره مجبور به آزمایش RT-PCR شوند:
کلیه افرادی که سن آن ها بیش تر از هشت سال است و از مقصدهایی مانند زامبیا، هند، اسلوواکی، فرانسه، آفریقای جنوبی، پاکستان، بوتسوانی، موزامبیک، برزیل، مالاوی، چک، مالاوی، استونی، ایرلند، لسوتو آمده اند یا حتی در این کشورها اقامتی بیشتر از چهار ساعت داشته اند.
همین طور کلیه اشخاصی که از کشورهای پر خطر نیستند ولی در هنگام غربالگری علائم مشکوک از خود نشان داده اند، باید دوباره از آن ها تست گرفته شود.

فرم خود اظهاری و تعهد (هواپیمایی ترکیش)

تمامی افرادی که به خاک کشورمان سفر می کنند باید قبل از پرواز به سمت مقصد فرم تعهدی را مبنی بر همکاری راجع به غربالگری یا تست دوباره کرونا در مقصد پر کنند. همین طور این مورد شامل قرنطینه خانگی و هزینه های تست نیز می شود.

غربالگری پس از ورود

از کلیه اشخاصی که به کشور ایران سفر می کنند غبالگری به عمل می آید و این مورد شامل کسانی که دارای گواهی سلامت نیز دارند می شود. کسانی که علائمی داشته باشند، دوباره باید تست RT-PCR بدهند و در جاهایی که به وسیله وزارت بهداشت تعیین شده است قرنطینه گردند ولی اگر فرد ایرانی باشد می تواند تعهد قرنطینه خانگی دهد.

برای اطلاع درباره محدودیت ها و شرایط هواپیمایی آرمنیا در کرونا به این صفحه مراجعه کنید.

اطلاعیه شرکت هواپیمایی ترکیش در سفر به سایر کشورها

ترکیه

بخشنامه هواپیمایی ترکیش برای سفر به ترکیه

تمامی افرادی که سنشان بالاتر از شش سال است باید در هنگام ورود به ترکیه نتیجه تست منفی کرونا را که 72 ساعت قبل از پرواز گرفته شده باشد در اختیار داشته باشند. این قانون از تاریخ سی دسامبر سال 2020 وضع شده و شامل افرادی که در حالت ترانزیت به سایر کشورها پرواز می کنند نیز ضروری است. ضرورت انجام تست بر طبق قوانین IATA است.

همه آزمایشگاه هایی که وزارت بهداشت کشور ایران تایید کرده است برای انجام تست PCR مناسب هستند.
باید توجه داشته باشید که نتیجه تست باید حتما به زبان انگلیسی باشد و زمان انجام تست با توجه به هر کشوری متفاوت است.
تمامی اشخاصی که سنشان بالاتر از شش سال است و قصد سفر به کشور ترکیه را دارند باید 72 ساعت قبل از سفر به این سایت رفته و اطلاعات خود را وارد کنند و سپس QR Code را دریافت نمایند. البته کسانی که پروازشان با ایرلاین ترکیش به صورت ترانزیت است نیازی به کد QR ندارند.

بخشنامه هواپیمایی ترکیش برای شهروندان ترکیه 65 سال به بالا

کلیه کسانی که سنشان از 65 بالاتر است و به ترکیه سفر می کنند، مستلزم گرفتن اجازه سفر نیستند.
کلیه کسانی که سنشان از 65 بالاتر است و از پروازهای داخلی استفاده می کنند نیازمند گرفتن اجازه سفر هستند.
کلیه کسانی که سنشان از 65 بالاتر است، از پروازهای داخلی با قصد پروازهای بین‌المللی استفاده می کنند، باید اجازه سفر بگیرند.
گرفتن کد درباره اجازه سفر در جهت پروزهای مستقیم به صورت بین المللی ضروری نیست.

اگر قصد دریافت مجوز سفر را دارید باید به این سامانه مراجعه کنید.

کانادا (هواپیمایی ترکیش)

بخشنامه ایرلاین ترکیش درباره سفر به کانادا

کلیه افرادی که قصد سفر به کانادا را دارند باید نتیجه تست منفی PCR را با خود داشته باشند و همین طور باید این موارد را طبق این لینک مورد توجه قرار دهند. لازم به ذکر است که قرنطینه به مدت دو هفته نیز اجباری است.
کلیه افرادی که می خواهند توسط ویزای توریستی به کانادا سفر کنند و فردی از اقوام درجه یک وی در کانادا است، باید مدرک رسمی برای نشان دادن نوع رابطه خود و همین طور مدرکی از بابت اینکه قصد سفرش غیر تفریحی است ارائه دهند وگرنه نمی توانند اجازه پرواز بگیرند.
تمامی افرادی که از نوامبر 2020 قصد سفر به کانادا را دارند باید از طریق سایت یا اپلیکیشن های که در IOS و Android ارائه شده اند، فرم مربوطه را پر کنند . این فرم باید پیش از اینکه پذیرش پرواز صورت گیرد پر شود و کدی که به وسیله کارمندان ایجاد می شود به سیستم وارد گردد. سپس اطلاعات در هنگام چک این در حالت کتبی یا شفاهی در اختیار اشخاص قرار می گیرد.

پر کردن فرم های آنلاین و دریافت کد در پروازهای کانادا و بریتانیا

همان طور که گفتیم کلیه مسافران به مقصد کانادا باید فرم آنلاین را توسط سایت یا در اپلیکیشن مربوطه پر کنند و همین طور مسافران به مقصد بریتانیا باید فرم Online Locator Form را پر نمایند و همین طور کد را دریافت نمایند. اگر مسافران اقدام به دریافت کد نکنند، از پذیرش آن ها جلوگیری به عمل می آید.

انگلیس (هواپیمایی ترکیش)

سفر با هواپیما در کرونا

تمامی افرادی که قصد سفر به انگلیس را دارند باید به سایت مراجعه کرده و فرم Online Locator Form را تکمیل نمایند.

آلمان

تمامی افرادی که قصد سفر به آلمان را دارند باید ده روز پیش از سفر به این سایت مراجعه کرده و فرم مربوطه را پر نمایند. سپس کد QR را دریافت نمایند. همین طور باید پرینتی از تایید نهایی و بارکدی که ایجاد شده را با خود داشته باشند. اعتبار تست هنگامی که به آلمان وارد می شوید در حدود 48 ساعت است.

آمریکا

سفر به شهرهای مختلف آمریکا قوانین خاص خودش را دارد که اگر مقصد سفرتان شهرهای لس‌آنجلس، بوستون، واشنگتن، شیکاگو و سانفرانسیسکو است باید فرم های مربوط به خودشان را پر نمایید.

هلند (هواپیمایی ترکیش)

کلیه افرادی که قصد سفر به کشور هلند را دارند باید به سایت مراجعه کنند و اطلاعات درخواستی موجود در فرم را پر نمایند. همین طور باید در فرودگاه استانبول به قسمت Transfer Desk رفته و آزمایش آنتی ژن را انجام دهند. بدیهی است که هزینه آن بر عهده خود مسافر خواهد بود.

بلژیک

کلیه افرادی که قصد سفر به کشور بلژیک را دارند باید به سایت مراجعه نمایند و فرم Online Locator Form را پر کنند. لازم به ذکر است که فرم ذکر شده باید 48 ساعت پیش از رسیدن به مقصد پر شده باشد. جهت کسب اطلاعات بیش تر به این لینک مراجعه کنید.

اخذ گواهی سلامت

کلیه کسانی که از شیراز قصد سفر دارند باید در این آزمایشگاه ها، 48 ساعت قبل از پرواز اقدام به گرفتن تست کنند.
مركز جامع سلامت امام رضا، مركز جامع سلامت حسين بن علي، مركز جامع سلامت زينب كبري، مركز جامع سلامت قمربني هاشم.

آزمایشگاه های مورد تایید ایرلاین ترکیش

همه آزمایشگاه هایی که از نظر وزارت بهداشت مورد تایید است برای گرفتن تست PCR مورد قبول هواپیمایی ترکیش هستند.

کدام آزمایشگاه های ایران مورد تایید هواپیمایی ترکیش هستند؟

تمام آزمایشگاه هایی که توسط وزارت بهداشت تایید شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *