محدودیت ها و شرایط هواپیمایی ایران ایرتور در کرونا

نمایی از هواپیمایی ایران ایرتور
بلاگ

در این مقاله تصمیم داریم تا درباره محدودیت ها و شرایط هواپیمایی ایران ایرتور در کرونا صحبت کنیم. همچنین برای اطلاع کامل درباره محدودیت ها و شرایط پروازهای خارجی در کرونا به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

پروازهای رفت و برگشت از مسیر دبی

کلیه افرادی که قصد سفر با ویزای توریستی به کشور امارات را دارند باید بلیط رفت و برگشت را به صورت دو طرفه تهیه کنند. آن دسته از افرادی که بلیط برگشت را نداشته باشند قادر به پرواز نخواهند بود. البته کسانی که ملیت آن ها اماراتی است یا دارای اقامت این کشور هستند شامل این قانون نمی شوند.
افرادی که قصد سفر به امارات را دارند باید نتیجه آزمایش پی سی آر که اعتبار آن تا 72 ساعت پیش از پرواز باشد را تهیه کنند. سپس این نتیجه را مهر و امضا با خود داشته باشند. لازم به ذکر است که زبان تست باید در حالت انگلیسی باشد. در میان اگر سن افراد کمتر از دوازده سال باشد نیازی به نشان دادن نتیجه تست ندارند.
تست PCR تنها با داشتن کد QR معتبر است و انجام سایر تست ها مورد قبول نیست.
کسانی که اهل کشور امارات هستند در هنگام خارج شدن از ایران نیازی به تست کرونا ندارند ولی در فرودگاه امارات از آن ها تست PCR گرفته می شود.
همه افراد بعد از وارد شدن به فرودگاه امارات باید دوباره تست PCR را بدهند. همچنین رعایت قرنطینه تا زمانی که جواب تست مشخص شود الزامی است. اگر نتیجه مثبت باشد فرد باید قرنطینه گردد و هزینه برعهده خودش است.
افرادی که در حالت ترانزیتی از فرودگاه امارات استفاده می کنند، باید تست PCR ای که حداکثر 72 ساعت پیش از سفر گرفته شده باشد را ارائه دهند.
افرادی که طی دو هفته اخیر به کشورهایی مانند آفریقای جنوبی، هند و نیجریه رفته اند نمی توانند به سمت امارات پرواز کنند. این قانون شامل کسانی که اهل امارات هستند یا گلدن ویزا دارند نمی شود.
پیش از اینکه به خاک امارات وارد شوید باید فرم خوداظهاری را پر کنید.
همه کسانی که قصد دارند به امارات سفر کنند باید نتیجه آزمایش منفی کرونا که از زمان آن 96 ساعت گذشته باشد را ارائه دهند. همین طور اگر زبان تست در حالت غیر انگلیسی باشد باید مهری مبنی بر سلامت از طرف بخش کنسول نماینده ایران در مبدا ارائه گردد.
افرادی که در خارج از ایران هستند و از نتیجه تست PCR آن ها 96 ساعت گذشته باشد، باید دوباره تست بدهند. همین طور کلیه کسانی که سن آن ها از هشت سال کمتر است نیازی به ارائه آزمایش PCR ندارند.
کلیه افرادی که به ایران وارد می شوند باید فرم های خوداظهاری و تعهدنامه را تکمیل نمایند.
انجام آزمایش PCR فقط در مراکز مورد قبول وزارت بهداشت امکان پذیر است.
طبق مصوبه منتشر شده در آبان 1400 کلیه پروازهای ورودی و خروجی از کشور با هواپیمایی ایران ایرتور در فرودگاه دبی باید در ترمینال یک صورت گیرد.

پرواز خارجی به سمت ایران

کلیه کسانی که سن آن ها از هشت سال بیش تر است باید 96 ساعت پیش از پرواز نتیجه تست منفی را ارائه دهند. حتی کسانی که کارت واکسن را دارند نیز باید این تست را انجام دهند و کسانی که pcr را انجام نداده باشند نمی توانند به ایران وارد شوند.
کلیه افراد ایرانی و غیرایرانی باید نتیجه تست منفی PCR را در حالت انگلیسی تحویل دهند. اگر نتیجه به زبان غیر انگلیسی باشد باید کنسول نماینده ایران در مبدا آن را مهر کند.
کلیه مسافران باید فرم خوداظهاری و تعهدنامه را پر نمایند.
اگر نتیجه تست مثبت باشد، باید 48 ساعت قبل از سفر به هواپیمایی ایران ایرتور خبر دهید تا بلیط بدون کسر مبلغ استرداد شود.
نکته: از ورود مسافران بدون نتیجه منفی PCR جلوگیری می شود.

پروازهای خروجی به سمت ترکیه

  • کلیه افرادی که قصد سفر به ترکیه را دارند، باید نتیجه تست منفی PCR را حداکثر تا 72 ساعت پیش از وارد شدن به این کشور با خود داشته باشند.
  • اگر افراد تست پی سی آر را ارائه دهند باید در محلی که مشخص کرده اند قرنطینه گردند. در غیر این صورت در مراکزی که دولت ترکیه تعیین کرده است باید قرنطینه گردند.
    مسافرانی که در قرنطینه هستند باید در روز هفتم تست بدهند. اگر جواب منفی باشد می توانند از قرنطینه خارج شوند در غیر این صورت باید براساس شرایط وزارت بهداشت ترکیه عمل کنند و کلیه هزینه ها بر عهده خود وی خواهد بود.
    اشخاصی که سن آن ها کمتر از دوازده سال است اگر با والدین خود باشند و نتیجه تست آن ها منفی باشد، نیازی به پیروی از مقررات گفته شده نخواهند داشت.
    کلیه افراد پیش از سفر باید اطلاعات مورد نیاز را در این سایت وارد کرده و کپی تاییدیه و QR CODE را با خود داشته باشند.
    مسافران نمی توانند بارهای چرخدار را به داخل کابین خود وارد کنند. تنها بار مجاز داخل کابین یک ساک دستی یا کوله پشتی است. همچنین زدن ماسک در سفر و در فرودگاه ضروری است.
    کلیه کسانی که تست منفی PCR نداشته باشند، قادر به پرواز با هواپیمایی ایران ایرتور نخواهند بود.
    آزمایش PCR باید 72 ساعت پیش از سفر به ترکیه انجام گیرد.
    انجام این تست باید در مراکز مورد قبول وزارت بهداشت باشد. نتیجه آزمایش باید به صورت انگلیسی باشد و تاریخی که روی آن ثبت می شود میلادی باشد.
    اگر نتیجه تست مثبت باشد مسافران باید به هواپیمایی ایران ایرتور اعلام کنند تا مبلغ بلیط بدون کسر شدن استرداد گردد، وگرنه استرداد بلیط با توجه به قوانین بازرگانی شامل کسر مبلغ خواهد شد.
    همه افرادی که از کشور خارج می شوند باید فرم خوداظهاری و تعهدنامه را پر نمایند.

قوانین پذیرش مسافران افغانستانی در پرواز ترکیه

براساس قانون جدید کلیه افرادی که در دو هفته پیش در افغانستان بوده اند نمی توانند به ترکیه سفر کنند. کسانی که اقامت ترکیه را دارند شامل این قانون نمی شوند.

آزمایشگاه های تایید شده توسط هواپیمایی ایران ایرتور

تمامی آزمایشگاه هایی که وزارت بهداشت آن ها را برای انجام تست PCR مناسب دیده است مورد قبول هواپیمایی ایران ایرتور هستند.

اعتبار تست PCR برای سفر به ترکیه تا چند ساعت است؟

اعتبار تست تا 72 ساعت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *