کدام سفارت های اروپایی باز شده است؟

عکس پاسپورت
اخبار گردشگری, دانستنی های سفر

در مدت زمانی که ویروس کرونا باعث شده کشورهای زیادی مرزهای خود را به خاطر این بیماری ببندند، سفارت ها هم قسمت اصلی و کنسولی خود را تعطیل کردند. هم اکنون یک سال از زمانی که مرزها بسته بوده اند می گذرد. با این حال افراد زیادی در جهت گرفتن ویزا یا تمدید اقامت نیازمند مراجعه به سفارت هستند. بنابرین دغدغه بسیاری از افراد این است که کدام سفارت های اروپایی باز شده است؟ پس با یابکس همراه باشید.

بیش‌تر سفارت ها هم اکنون باز هستند ولی تنها خدمات ضروری را انجام می دهند.
کشورهایی مانند ایتالیا، فرانسه و … برای کارهای غیرضروری ویزا صادر نمی کنند. تنها کاری که آن ها انجام می دهند تحویل پاسپورت به افراد است. شرکت هایی مانند VFS یا BLS هم که در گذشته بسته بوده اند، هم اکنون باز هستند. سفارت آلمان در نظر دارد که صدور ویزا را سریعتر انجام دهد. هم اکنون می توان در سفارت آلمان ویزای پیوست به خانواده را درخواست کرد.

در حال حاضر سفارت ایتالیا درخواست ویزای دانشجویی را قبول می کند.
سفارت انگلیس و VFS انگلیس بازگشایی شده است.
سفارت اتریش گفته است که کلیه افراد ایرانی که دو هفته قبل از رفتن به اتریش در ایران بوده اند باید برای ورود به اتریش گواهی سلامت پزشکی نشان دهند.

شرایط تمدید ویزا در سفارت اسپانیا:

اگر مسافران قبلا ویزای خود را دریافت کرده اند ولی به خاطر کنسل شدن پرواز و بسته شدن مرز موفق به سفر نشده اند باید فرم درخواست ویزا، پرداخت هزینه کارگزاری، رزرو هتل، بیمه نامه مسافرتی و پرواز را نشان دهند تا بتوانند دوباره درخواست تمدید ویزا نمایند. البته همه این موارد مربوط به این است که ویزا از زمان 14 ام مارچ تا 15 ام ژوئن صادر شده باشد. همین طور تاریخ پرواز جدید باید 6 ماه بعد از ثبت پرونده باشد.

نکته مهم: شرکت BLS اسپانیا با اینکه مسافر پذیرش می کند ولی باید توجه داشته باشید که ویزای توریستی صادر نمی شود. توجه کنید که حتی سفارت ها هم از ناآگاهی مردم سواستفاده می کنند برای مثال این شرکت می گوید که ویزای توریستی را قبول می کند ولی بعد از چندین ماه ریجکت می شوید و تنها صد یورو از شما دریافت شده است.

اخبار سفارت اسپانیا برای ورود به کشور در صورت واکسیناسیون:

کسانی که می خواهند درخواست ویزای شنگن اسپانیا را بکنند باید این مدارک را که در ادامه خواهیم گفت داشته باشند:
اگر فرد بیش تر از دو هفته از تزریق واکسن او گذشته باشد می تواند به اسپانیا سفر کند. کارت رسمی واکسن باید از واکسن های Sinopharm، Sinovac، Pfizer-Biontech، Jansen / Johnson & Johnson، Moderna و Astra-Zeneca باشد. البته کسانی که سن آن ها کمتر از دوازده سال است اجباری برای واکسن ندارند.

همه افرادی که باید از مرز هوایی و دریایی به اسپانیا بروند که این شامل کلیه مسافران و حتی کودکانی که سن آن ها از شش سال کمتر است یا مسافران ترانزیت می گردد، باید پیش از سفر به این سایت رفته و فرم کنترل بهداشت را پر کنند. بعد از این QR CODE را دریافت کنند. این کد پیش از سوار شدن به هواپیما باید ارائه شود.
اگر اداره مهاجرت یا شرکت هواپیمایی مانع از سفر مسافران شوند، سفارت هیچ مسئولیتی نخواهد داشت.

بازگشایی سفارت اتریش

اتریش

هم اکنون در جهت تایید مدارک یا ویزای بلند مانند پیوست به خانواده سفارت اتریش باز است.

بازگشایی سفارت فرانسه

سفارت فرانسه برای انجام کارهای ضروری و ویزای بلند مدت باز است. به خاطر انجام مقررات بهداشتی ممکن است استفاده از ماسک و دستکش ضروری باشد.

بازگشایی سفارت ایتالیا

کلیه کسانی که اجازه اقامت آن ها از زمان سی و یک ژانویه 2020 از اعتبار افتاده است باید برای گرفتن ویزای ورود دوباره درخواست بدهند. همین طور باید گفت که زمانی که به ایتالیا وارد می شوند باید دو هفته در محل زندگی خود تحت قرنطینه قرار گیرند.

همین طور همه افراد پس از وارد شدن به ایتالیا باید مستقیما به محلی که قرار است، قرنطینه شوند بروند که وسیله نقلیه آن ها باید شخصی یا خودرو اجاره ای باشد. با اینکه شرکت CKJS باز شده است ولی فعلا هیچ گونه ویزای توریستی صادر نمی شود.

بازگشایی سفارت کانادا

شرکت VFS کانادا که در استانبول و آنکارا هست به زودی شروع به کار می کند.

زمان بازگشایی سفارت انگلیس در تهران

شرکت VFS که از سمت سفارت انگلیس در تهران فعالیت دارد، اعلام کرده است که سافرت از زمان 26 جولای باز است.

بخشنامه سفارت انگلیس:

از زمان 26 ژوئیه صدور ویزا و مهاجرت دوباره انجام می شود. کسانی که موفق به ملاقات قبلی نشده اند باید با VFS دوباره قرار ملاقات جدید ترتیب دهند. مسافران باید با این شرکت تماس گرفته تا برای آن ها تاریخ جدید تعیین شود.

برای جلوگیری از هر مشکلی کلیه مراجعه کنندگان ملزم به استفاده از ماسک و همین طور رعایت کردن فاصله اجتماعی هستند. همین طور توصیه می شود که در روز تعیین شده به سفارت مراجعه کنند. کسانی که دارای علائم کرونا مانند تب و سرفه هستند باید روز دیگری را برای رفتن به سفارت، مجدد تنظیم کنند و همین طور بهتر است تا سریعا به مراکز درمانی مراجعه نمایند.

بازگشایی سفارت سوئد

دولت سوئد تصمیم گرفته است برای کاهش گسترش بیماری کرونا تعدادی زیادی از درخواست های ویزا را رد کند.

بازگشایی سفارت آلمان

سفارت آلمان در بخارس دوباره باز شده است ولی زمان بیش تری برای انجام کارها درنظر گرفته شده است. برای مثال زمان انجام بعضی از کارها مانند جاب سیکر بیشتر از یک سال زمان می برد. همچنین ویزا برای اموری مانند ترانزیت، پیوست به خانواده، حقوق بشر، کادر پزشکی و … صادر می شود. ویزای توریستی در حال حاضر صادر نمی شود.

بازگشایی سفارت بلژیک

در سفارت بلژیک فعلا امکان صدور ویزا تنها برای کارهای ضروری ممکن است. این سفارت از زمان دوازده جولای همه درخواست ها برای ویزای دانشجویی و بلند مدت را پذیرش خواهد کرد.

بازگشایی سفارت امارات

سفارت امارات در تهران دوباره باز شده است. برای گرفتن ویزای توریستی ایرانیان می توانند دوباره اقدام کنند. برای سفر به امارات باید جواب منفی آزمایش کرونا را داشته باشید.

کدام سفارت ها در کرونا باز هستند؟

آلمان، امارات ، فرانسه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *