محدودیت ها و شرایط هواپیمایی قطر در کرونا

هواپیمایی قطر ایرویز
دانستنی های سفر, ویروس کرونا

در این مطلب قصد داریم تا درباره محدودیت ها و شرایط هواپیمایی قطر در کرونا توضیح دهیم، پس با همراه باشید. همین طور برای اطلاعات بیش تر درباره محدودیت ها و شرایط پروازهای خارجی در کرونا می توانید به این صفحه مراجعه کنید. دقت در مطالعه این مطلب سفری آسان را برای شما رقم خواهد زد.

قانون هواپیمایی قطر برای مسافرین خروجی از ایران

  • با توجه به اینکه شرایط ویروس کرونا هر لحظه در حال تغییر است بنابرین قوانین صادر شده از هواپیمایی ها نیز تغییر می کنند برای کسب اطلاعات جامع در این باره به سایت قطر ایرویز مراجعه نمایید. البته انجام تست PCR ضروری است.
  • در هنگام حضور در فرودگاه باید فرم رضایت را با خود داشته باشید.

ورود به ترکیه با هواپیمایی قطر

  • کسانی که سنشان بالاتر از شش سال است باید نتیجه تست منفی PCR را 72 ساعت قبل از پرواز با خود داشته باشند و این آزمایش باید در آزمایشگاه هایی که وزارت بهداشت آن ها را تایید کرده است، گرفته شده باشد.
  • کلیه افرادی که سنشان از شش سال بیش تر است، باید 72 ساعت پیش از سفر به این لینک رفته و تمام اطلاعات مورد نیاز را پر کنند، سپس کد QR را دریافت نمایند.
  • کسانی که ویزای توریستی دارند تنها در صورتی می توانند از هواپیمایی قطر استفاده کنند که بلیط رفت و برگشت را داشته باشند و فرم سلامت را نیز با خود داشته باشند.
  • از طریق این لینک می توانید شرایط سفر بر طبق کشور مبدا و ترانزیت و کشوری که قصد سفر دارید را بررسی نمایید.

اطلاعیه هواپیمایی قطر در رابطه با تاییدیه پرواز OKTB

  • برای گرفتن این تاییدیه باید کلیه مدارک سفر از جمله تصویر ویزا، بلیط، تصویر پاسپورت و تاییدیه کشور مقصد برای حضور در آن جا به صورت PDF در ابعاد دو مگابایت در قسمت درخواست پشتیبانی ارسال نمایید. این بخش در قسمت حساب کاربری است. همین طور توجه داشته باشید که اگر ابعاد فایل بزرگ‌ تر از دو مگ باشد، تایید نخواهد شد.
  • مدارکی که برای سفر به آمریکا و اروپا هستند، باید در زمان 72 ساعت پیش از سفر ارسال شوند.
  • کسانی که دارای پاسپورت و کارت اقامت کشور مقصد هستند، نیازی به ارسال این مدارک نخواهند داشت.
  • کسانی که مسافر هواپیمایی قطر هستند ولی از قسمتی از پرواز با هواپیمایی ایرکانادا صورت می گیرد، برای گرفتن این تاییدیه باید پنج ساعت پیش از سفر در فرودگاه باشند.

اطلاعیه هواپیمایی قطر درباره سفر به کانادا

نمایی از هواپیمایی قطر

کلیه کسانی که از طریق هوایی یا زمینی به کانادا سفر می کنند از 22 فوریه 2021 باید تمامی اطلاعات خود و همین طور شماره تماس خود را توسط برنامه ArriveCAN ارسال کنند. این اطلاعات باید پیش از سوار شدن به هواپیما یا عبور از مرز صورت بگیرد. همین طور کلیه افراد بعد از ورود به کانادا باید در مدت قرنطینه خود اطلاعات ضروری درباره COVID را به حالت الکترونیکی و به صورت روزانه ارسال کنند.
همچنین با مراجعه به این سایت می توانید اطلاعات بیش تری درباره مقررات ورود به کانادا دست یابید.

اطلاعیه هواپیمایی قطر درباره سفر به انگلیس

بر طبق اطلاعیه جدید کلیه سفرها از قطر به سمت انگلیس از طریق فرودگاه هیترو LHR امکان پذیر است و شهروندان انگلیسی و ایرلندی می توانند از قطر به لندن سفر کنند. همچنین مسافران در ادینبورگ نیز پذیرش می شوند.

سفر به لندن (فرودگاه هیترو)

کلیه کسانی که قصد سفر به لندن را دارند، باید ده روز در هتل هایی که از طرف دولت تعیین شده است، قرنطینه گردند. مگر اینکه مسافران ترانزیتی باشند و بخواهند از انگلستان به کشوری دیگر سفر کنند.

خارج شدن از لندن (فرودگاه هیترو)

کلیه کسانی که می خواهند از کشور انگلستان خارج شوند برای تابعیت یا اقامت محدودیتی ندارند. به طور کلی بهتر است تا برای برای ورود به لندن همه شرایط را در هر لحظه از منابع معتبر مطالعه کنید. همین طور برای کسب اطلاعات بیش تر درباره سفر می توانید به صفحه Travel Alerts Page مراجعه کنید.
افرادی مانند دریانوردان و خدمه دریایی از تعدادی قوانین درباره محدودیت کووید معاف اند. برای اطلاع کامل از معافیت ها به این لینک مراجعه کنید.

اطلاعیه هواپیمایی قطر درباره سفر از شیراز

  • کلیه کسانی که از شیراز سفر می کنند، باید نتیجه تست PCR را به همراه گواهی سلامت با خود داشته باشند. این قانون بر طبق IAC است.
  • این مدارک باید 48 ساعت پیش از سفر از طریق مراکز سلامتی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، گرفته شود.
  • کسانی که نمی توانند به این مراکز گفته شده مراجعه کنند، باید 48 ساعت پیش از پرواز از هر آزمایشگاهی که دولت آن را تایید کرده است گواهی خود را بگیرند.
    مراكز صدور گواهي سلامت شيراز:
    مركز جامع سلامت امام رضا، مركز جامع سلامت حسين بن علي، مركز جامع سلامت زينب كبري، مركز جامع سلامت قمربني هاشم

آزمایشگاه های تایید شده توسط هواپیمایی قطر

  • تمام آزمایشگاه هایی که برای تست PCR به تایید وزارت بهداشت رسیده اند، مورد قبول هواپیمایی قطر هستند.
  • انجام دادن تست بینی یا گلو باید در آزمایشگاه های ستاره دار، تایید شده توسط وزارت بهداشت انجام گیرد. این نتیجه باید در فرودگاه به مسئولین ارائه شود.
  • نتیجه تست RT PCR و فرم رضایت باید در دو نسخه تهیه شود. برای کسب اطلاعات بیش تر به این لینک مراجعه کنید.
برای سفر به ترکیه با هواپیمایی قطر چند ساعت قبل از پرواز باید نتیجه تست کرونا را داشته باشیم؟

72 ساعت پیش از پرواز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *