محدودیت ها و شرایط هواپیمایی سلام‌ایر در کرونا

هواپیمای سلام ایر
دانستنی های سفر, ویروس کرونا

در این مطلب قصد داریم تا درباره محدودیت ها و شرایط هواپیمایی سلام‌ایر در کرونا سخن گوییم. توجه به نکات گفته شده شما را برای سفری آسان تر آماده می کند، پس با ما همراه باشید.

اطلاعیه هواپیمایی سلام‌ایر برای مسافران ورودی به ایران

تمامی کسانی که وارد خاک ایران می شوند صرف نظر از نوع پاسپورتی که دارند اگر سنشان بیش تر از هشت سال باشد، باید نتیجه تست آزمایش منفی PCR را که حداکثر 96 ساعت قبل گرفته شده باشد با خود داشته باشند. لیست کشورهایی که ورودشان به ایران ممنوع است در صفحه محدودیت ها و شرایط پروازهای خارجی در کرونا آورده شده است.

قوانین هواپیمایی سلام‌ایر برای پرواز از ایران به مقصد سایر کشورها

محدودیت ورود به عمان

محدودیت های زیر شامل همه افراد از همه شرکت های موجود در عمان می شود:
1- تمامی کسانی که ویزای عمان را دارند، شهروندان عمانی، کسانی که ویزای فرودگاهی دریافت می کنند و افرادی که نیاز به ویزا ندارند، بر اساس قوانین قبلی ممکن است.
2- همه مسافران و حتی کسانی که کارت اقامت دارند اگر دو نوبت واکسن نزده باشند باید در هتل به مدت یک هفته قرنطینه گردند. همچنین اشخاصی که دارای ویزای توریستی و فرودگاهی هستند در صورتی که دو دوز واکسن خود را تزریق نکرده باشند قادر به پرواز نخواهند بود.
3- تمام کسانی که به عمان سفر می کنند باید گواهی سلامت مبنی بر تزریق دو دوز واکسن که دارای QR CODE است را داشته باشند. همین طور این گواهی باید از نظر وزارت بهداشت عمان مورد تایید باشد. توجه داشته باشید که از زمان دریافت واکسن دوم باید دو هفته گذشته باشد. در ادامه به واکسن هایی که مورد تایید وزارت بهداشت عمان هستند، اشاره خواهیم کرد.
واکسن های تایید شده توسط عمان:
Biontech
oxford
Pfizer
covishield
covisheild astrazeneca
moderna
Sinopharm
johnson & johnson
sinovec
sputnik

4- همه کسانی که به عمان وارد می شوند باید نتیجه تست منفی PCR که در 72 ساعت گذشته گرفته شده باشد را به همراه داشته باشند. این نتیجه نیازمند داشتن کد QR است.
5- اگر مسافر نتیجه تست را با خود نداشته باشد باید به مدت ده روز در قرنطینه همراه با دستبند الکترونیکی سپری کند. قرنطینه تا زمانی است که نتیجه تست منفی در بیاید. اگر نتیجه تست مثبت باشد مسافر در صورتی می تواند از قرنطینه خارج شود که مدرکی نشان دهنده بهبود خود و اینکه این مدت را در قرنطینه بوده است ارائه دهد. به طور کلی کسانی که تست ندهند پذیرش نخواهند شد.
6- کلیه افرادی که قصد سفر به عمان را دارند باید قبل از پرواز با مراجعه به این سایت اقدام به آپلود مدرک تست کرونا و مدرک واکسیناسیون هم نمایند. ناگفته نماد که هر دو مدرک باید دارای کد QR باشند. اگر قصد دارید تا در فرودگاه تست کرونا را انجام بدهید در این سایت قسمتی وجود دارد که می توانید برای آن اقدام نمایید و هزینه آن را پرداخت کنید.
7- همه کسانی که سنشان کمتر از هجده سال است، نیازی به تست PCR و مدرک واکسن ندارند. همین طور کلیه افرادی که به دلیل بیماری خاص قادر به انجام واکسن نیستند، نیازی به ارائه مدرک واکسیناسیون ندارند.
8- همه کسانی که قصد سفر دارند، باید بیمه بین المللی که بتواند هزینه درمان بیماری کرونا را تضمین کند داشته باشند. این بیمه باید تا یک ماه قابل پوشش دهی باشد. البته کسانی که شهروند عمان هستند، نیازی به این بیمه ندارند.
9- تمامی کسانی که شهروند عمان هستند یا اقامت معتبر این کشور را دارند و واکسن نزده اند می توانند با رعایت اصول بهداشتی قبل از یک سپتامبر 2021 به عمان بازگردند.
10- افراد دیپلمات برای انجام تست PCR و همین طور ثبت نام در سامانه معاف هستند.

سفر با هواپیمایی سلام ایر

قوانین کشور عمان برای افراد مقیم

1- افرادی که کارت اقامت از نوع کارمندی دارند، اگر 180 روز خارج از عمان بوده اند برای بازگشت نیازمند نامه از طریقRoyal Oman Police هستند.
2- کسانی که کارت اقامت از نوع Resident Family Visa دارند تا موقعی که کارت منقضی نشده است، می توانند به عمان سفر کنند.
3- کسانی که کارت اقامت شان از نوع Resident Investor Visa است تا هنگامی که کارت منقضی نشده است، می توانند به عمان سفر کنند.
4- کسانی که کارت اقامت کشورهای ناحیه خلیج فارس یا ویزای آن را دارند، نمی توانند با کارت اقامت به مسقظ وارد شوند و نیازمند ویزا هستند.

آزمایشگاه های تایید شده توسط هواپیمایی سلام‌ایر

تمامی آزمایشگاه هایی که مورد قبول وزارت بهداشت هستند، برای انجام تست PCR مناسب می باشند. لازم به ذکر است که تست باید به زبان انگلیسی باشد و همین طور سربرگ و مهر آزمایشگاه نیز روی آن باشد.
برای کسب اطلاعات بیش تر درباره سفر با هواپیمایی سلام‌ایر به این لینک مراجعه کنید.
کلیه کسانی که از مقصد شیراز قصد سفر با هواپیمایی سلام‌ایر را دارند باید 48 ساعت پیش از سفر در این مراکز آزمایش کرونا رو انجام دهند:
مرکز جامع سلامت امام رضا، مرکز جامع سلامت حسین ابن علی، مرکز جامع سلامت زینب کبری، مرکز جامع سلامت قمر بنی هاشم

آیا با واکسن سینوفارم می توان به عمان سفر کرد؟

بله. واکسن سینوفارم مورد تایید کشور عمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *