محدودیت ها و شرایط هواپیمایی فلای‌دوبی در کرونا

پرواز هواپیما فلای دوبی
دانستنی های سفر, ویروس کرونا

دراین مطلب قصد داریم تا درباره محدودیت ها و شرایط هواپیمایی فلای‌دوبی در کرونا برای شما توضیح دهیم. همین طور برای کسب اطلاعات کامل درباره محدودیت ها و شرایط پروازهای خارجی در کرونا به این صفحه مراجعه کنید. توجه داشته باشید که اطلاع کامل درباره این قوانین شما را در سفرتان یاری خواهد داد.

اطلاعیه هواپیمایی فلای‌دوبی

نتیجه تست PCR باید 72 ساعت قبل از رسیدن به دبی گرفته شده باشد.
کلیه کسانی که به ایران وارد می شوند باید نتیجه آزمایش PCR را به زبان انگلیسی داشته باشند یا اینکه تایید سفارت ایران در مبدا رسیده باشد.
کلیه مسافرانی که در مسیر پروازی از لار به دبی پرواز دارند باید چهار ساعت پیش از سفر در فرودگاه حاضر باشند زیرا قسمت پذیرش 1 ساعت پیش از پرواز بسته خواهد شد و بعد از آن پذیرش انجام نمی شود.
مسافران باید نتیجه آزمایش PCR را به صورت چاپ شده با تاریخ و ساعت تست در اختیار هواپیمایی فلای‌دوبی قرار دهند. همچنین زمان تست نباید بیش تر از 72 ساعت باشد.

مسیر امارات

تمامی که افرادی که مقیم این کشور هستند در صورتی که 180 روز از موقع خارج شدنشان از کشور نگذشته باشد و از فرودگاه OKTB بگیرند می توانند به امارات وارد شوند.
بنا بر آخرین اطلاعات مهاجرتی کشور امارات، کلیه مقیم‌های این کشور فقط به شرط اینکه بیش از ۱۸۰ روز از زمان آخرین خروجشان از امارات نگذشته باشد و از سیستم فرودگاه OKTB بگیرند اجازه ورود به آن کشور را خواهند داشت. (کلیه افرادی که در حالت پارتنر یا سرمایه گذار هستند، می توانند بیش تر از یک سال هم خارج از امارات باشند)
کلیه مسافران باید پیش از پرواز باید تاییدیه GDRFA و ICA را گرفته باشند. لازم به ذکر است که تاییدیه GDRFA برای کسانی که است که دارای اقامت دبی و تاییدیه ICA برای کسانی که دارای اقامت شارجه، ابوظبی و … هستند ضروری است.همچنین باید پرینیت این تاییدیه را با خود داشته باشید.
توجه داشته باشید که بر طبق خبر منتشر شده در سایت هواپیمایی فلای‌دوبی در صورتی که تاییدیه را نداشته باشید و NOT OK To BOARD را دریافت نمایید قادر به پرواز نخواهید بود.
کلیه کسانی که به سمت العین و ابوظبی سفر می کنند حتی در صورتی که مدارک و تاییدیه گفته شده را داشته باشند اگر در حالت NOT OK TO BOARD باشند قادر به پرواز نخواهند بود.
برای اطلاع کامل از قوانین پرواز با هواپیمایی فلای‌دوبی به این لینک مراجعه کنید.

سایر اطلاعات در پرواز امارات

1- تمامی اشخاص ایرانی که سنشان بالاتر از 12 سال است در هنگام سفر به امارات باید نتیجه تست منفی PCR را 72 ساعت قبل از پرواز با خود داشته باشند.
2- کلیه کسانی که ویزا دارند باید بلیط رفت و برگشت و بیمه مسافرتی داشته باشند.
3- اشخاص ایرانی که مقیم هستند، لازم به گرفتن تاییدیه های GDRFA و ICA نیستند و OK TO BOARD توسط سیستم فرودگاه گرفته می شود.
4- افراد ایرانی مقیم که مدت صد و هشتاد روز از کشور امارات بیرون بوده اند باید این دو تاییدیه و همین طور تاییدیه فعال بودن اقامت را با خود داشته باشند.
5- ایرانیانی که اقامتشان منقضی شده است باید پرینیت GDRFA و ICA را به همراه تاییدیه فعال بودن با خود داشته باشند.

گرفتن تست PCR در هنگام ورود به دبی

کلیه کسانی که از کشورهای آمریکا، ایران، برزیل، افغانستان، مصر، ارمنستان، اندونزی، هند، بنگلادش، عراق، اریتره، قزاقستان، جیبوتی، قزاقستان، سودان، نیجریه، روسیه، سریلانکا، لبنان، آفریقای جنوبی، مونته نگرو، پاکستان، صربستان، نیجریه، ترکمنستان، تاجیکستان، ترکیه، ازبکستان، سومالی لند و تانزانیا هستند باید تست PCR را در هنگام ورود به دبی انجام دهند.
تا زمانی که نتیجه تست مشخص شود کلیه مسافران در حالت قرنطینه خواهند بود بعد از آن اگر نتیجه مثبت باشد، دو هفته دیگر نیز در حالت قرنطینه قرار می گیرند.
همین طور پیش از اینکه Check in انجام گیرد باید فرم سلامت و تعهد قرنطینه پر شود.

پرواز گرجستان با هواپیمایی فلای‌دوبی

کلیه مسافرانی که دارای ویزای کاری یا دانشجویی هستند در صورتی که
OK To BOARD باشند می توانند به تفلیس سفر کنند وگرنه مسافرانی که اقامت اروپا و … را داشته باشند قادر به سفر نخواهند بود.

پرواز هند

تمامی کسانی که در حالت INF و CHD هستند باید قبل از ورود به هند نتیجه تست منفی PCR را که حداکثر 72 ساعت قبل گرفته اند با خود داشته باشند. همین طور تکمیل فرم SDF در این لینک و به همراه داشتن 4 پرینیت از آن الزامی است.
کلیه کسانی که با هواپیمایی فلای‌دوبی در فرودگاه چنای وارد می شوند باید EPASS را در این سایت دریافت کنند و پرینت آن را با خود داشته باشند.
برای کسب آخرین اطلاعات برای پرواز به هند به TIMATIC و IATA TRAVEL CENTER مراجعه نمایید.

پرواز کویت با هواپیمایی فلای‌دوبی

کلیه کسانی که از شیراز، بندرعباس و مشهد می خواهند به کویت سفر کنند تنها در صورتی قادر به پرواز هستند که پاسپورت کویت را داشته باشند همین طور در فرودگاه دبی مجبور به توقف چندین ساعته خواهند شد. مسافرانی که از شیراز هستند باید 21 ساعت در دبی توقف کنند، آن هایی که از بندرعباس هستند مجبور به 16 ساعت توقف خواهند بود و کسانی که از مشهد هستند باید 11 ساعت توقف کنند.

آزمایشگاه مورد تایید هواپیمایی فلای‌دوبی از ایران به کویت

کسانی که از ایران به کویت پرواز دارند باید به آزمایشگاه هایی که توسط هواپیمایی فلای‌دوبی تاییده شده است مراجعه نمایند. این آزمایشگاه ها شامل موارد زیر می گردد.

آزمایشگاه های مورد تایید هواپیمایی فلای دوبی

پرواز بحرین

کلیه کسانی که خواستار سفر به بحرین هستند باید نتیجه تست منفی PCR را با همراه کد QR داشته باشند. لازم به ذکر است که با اسکن کردن این کد باید اطلاعات تست روی سایت آزمایشگاه قابل مشاهده باشد وگرنه نتیجه تست قابل استناد نخواهد بود. مورد گفته شده شامل کلیه مسافران حتی کسانی که اقامت بحرین را دارند می شود.

بخشنامه هواپیمایی فلای‌دوبی برای ملیت افغانستانی

با توجه به مشکلات پیش آمده در کشور افغانستان و هجوم مهاجران به سایر کشورها و همین طور محدودیت های به وجود آمده برای شهروندان این کشور، کلیه افراد این کشور با هر نوع ویزا و مدرک اقامتی برای پرواز باید از کشور مقصد OK TO BOARD شده باشند وگرنه قادر به پرواز نخواهند بود. همین طور افغانستانی هایی که ویزای ایران را دارند باید شرایط اشان مشخص باشد تا اگر در کشور مقصد از ورودشان جلوگیری به عمل بیاید قادر به بازگشت به ایران باشند.

آزمایشگاه های مورد تایید هواپیمایی فلای‌دوبی

برای اطلاع کامل درباره آزمایشگاه های مورد تایید به این سایت مراجعه کنید.
کلیه افرادی که از شیراز با هواپیمایی فلای‌دوبی سفر می کنند باید از یکی از این مراکز گواهی سلامت خود را بگیرند. این گواهی باید 48 ساعت قبل از پرواز گرفته شود.
مرکز صدیقه طاهره، مرکز جامع سلامت حسین ابن علی، مرکز جامع سلامت براک، مرکز جامع سلامت قمر بنی هاشم، مرکز جامع سلامت امام رضا و مرکز جامع سلامت زینب کبری

تست PCR برای پرواز به امارات چند ساعت قبل از پرواز باید گرفته شود؟

حداکثر 72 ساعت قبل از پرواز باید گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *