چه کشورهایی چه واکسن هایی را برای ورود به خاک خود قبول دارند؟

دانستنی های سفر

وقتی صحبت از زدن واکسن کرونا می شود، ما بیشتر درباره میزان اثربخشی واکسن ها تحقیق می کنیم. اما اگر قصد سفر به کشور دیگری را دارید باید بدانید علاوه بر این که به پاسپورت و ویزا نیاز دارید، باید به واکسنی ایمن شده باشید که کشور مقصد آن را به رسمیت بشناسد. پس اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید ما در این مقاله به شما می گوییم که واکسن های مورد تایید برای سفر کدام ها هستند.

تا به امروز 145 کشور جهان اعلام کرده اند که آسترازنکا را به رسمیت می شناسند و از این رو آسترازنکا بیشترین پذیرش بین المللی را دارد. بعد از آسترازنکا، فایزر، مدرنا، جانسون اند جانسون و سینوفارم در رده واکسن هایی قرار دارند که بیشتر کشورهای دنیا آن ها را به رسمیت می شناسند.

اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا فقط واکسن‌های مورد تأیید توسط آژانس دارویی اروپا (EMA) یعنی فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون را تأیید کرده‌اند. البته برخی کشور‌ها همچون فرانسه و اتریش برای افرادی که واکس سینوفارم دریافت کرده باشند، ویزا صادر نمی کنند. در بین اروپایی کشورهای اتریش، قبرس، یونان، مجارستان، ایسلند، هلند، اسپانیا، سوئد، فنلاد و سوئیس سینوفارم را تایید کرده‌اند و اجازه می‌دهند مسافرانی که دو دُز این واکسن را دریافت کرده‌اند وارد کشورهایشان شوند.

در مورد ایالات متحده، تا کنون این کشور مجوز استفاده از واکسن های فایرز، مدرنا و جانسون اند جانسون را داده است.

علاوه بر این، انگلستان سینوفارم را برای استفاده تأیید نکرده است. این بدان معناست که همه افرادی که با این نوع واکسن ایمن شده اند هنگام ورود به خاک انگلستان مشمول محدودیت می شوند. در حال حاضر، انگلستان تنها واکسن هایی را که EMA تأیید کرده است به رسمیت می شناسد.

در کشور‌های همسایه ایران نیز واکسن های فایزر، مدرنا، آسترازنکا، سینوفارم و جانسون به رسمیت شناخته می‌شوند.

تعداد کشورهایی که واکسن های مختلف را تأیید کرده اند:

تعداد کشورنوع واکسن
آسترازنکا145
فایزر125
مدرنا87
جانسون75
اسپوتنیک وی 74
سینوفارم73
کووی شیلد63
سینوواک49

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *