آبشار وارک لرستان

آبشار وارک لرستان
ایران گردی, لرستان

لرستان دارای آبشارهای زیادی است، اما بیشتر گردشگرانی که به خرم آباد می روند موافق هستند که آبشار وارک لرستان زیباترین آبشار این منطقه است. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی این آبشار بپردازیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور برای تهیه ارزان ترین بلیط هواپیما کلیک کنید.

در کنار این آبشارها هوایی دلپذیر جریان دارد و درختان سرسبزی به چشم می خورد. این آبشار در حدود 57 متر است و در کنار آن درختان بلوط قدیمی رشد کرده اند.

آبشار وارک لرستان همواره در جریان است ولی بر طبق الگوی بارش باران حجم آن عوض می شود. عمق این آبشار تقریبا زیاد است، در نتیجه برای شنا مناسب نیست. همین طور به خاطر اینکه امکانات چندان زیادی ندارد، در نتیجه برای چادر زدن هم مناسب نیست.

معرفی آبشار وارک

آبشار وارک لرستان

آبشار وارک یک آبشار دو طبقه ای است، یعنی شامل دو قسمت می شود و در این بخش ها آب سفید رنگ جریان دارد. آبشار دوم بعد از طی پانزده متر از صخره بعدی ریزش می کند.

در زمان هایی که بارش باران زیاد نیست، بخش اول ارتفاع هفت متر و بخش دوم 15 و نیم متر ارتفاع دارد. اما وقتی باران زیاد می بارد، ارتفاع آبشار به 57 متر می رسد.

آدرس آبشار وارک لرستان

این آبشار از روستایی به همین نام شصت کیلومتر فاصله دارد. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم بخشی به اسم پاپی در این ناحیه وجود دارد که این آبشار در آن جا شکل گرفته است. همین طور آبشار در بخش غربی گردنه نوژان است.

نحوه دسترسی به آبشار وارک

اگر قصد سفر به لرستان و دیدن آبشار وارک را دارید، می توانید از دو مسیر استفاده کنید.

در حالت اول باید خودتان را به روستای وارک که در 48 کیلومتری خرم آباد است برسانید. سپس با 1 ساعت پیاده روی به مقصد می رسید.

در حالت بعدی باید از جاده کمربندی استفاده کنید. سپس بعد از چهارده کیلومتر به سمت جنوب حرکت کردن یک سه راهی جلوی شما قرار می گیرد. بعد از این کار برای شما راحت است، زیرا تابلوهای راهنما در طول مسیر شما را همراهی می کنند. از سمت جنگل تا آبشار باید پنج کیلومتر راه بروید.

علت نام گذاری اسم این آبشار چیست؟

آبشار وارک لرستان

روستایی به اسم وارک در نزدیکی این آبشار است، همین مورد باعث شده تا این آبشار به این نام شناخته شود.

آب‌وهوای آبشار وارک لرستان

در بهار و تابستان هوا اندکی گرم است، اما گرما آن چنان نیست که تحمل آن را برای شما دشوار کند، تقریبا می توان گفت که هوا معتدل است. اما در زمستان دمای هوا سرد می شود و بارش برف باعث می شود تا رسیدن به آبشار دشوار شود.

پوشش گیاهی و جانوری آبشار وارک لرستان

در کنار این آبشار درختانی مانند گون، بلوط و زالزاک می رویند و آبشار زیستگاه حیواناتی مانند بز و قوچ است.

شنا در آبشار وارک لرستان

آبشار عمقی برابر با 14 متر دارد، پس بهتر است تا حوس شنا به سرتان نزند. تنها کاری که می توانید بکنید، شستن دست و صورت خود با آب خنک و تمیز آن است.

تفریحات در کنار آبشار وارک لرستان

برپایی چادر

همان طور که گفتیم دما در بهار و تابستان خوب است. بنابرین شما می توانید در این حوالی برای مدتی اقامت کنید. البته برای در امان ماندن از حیوانات و خطرات احتمالی بهتر است تا چادر خود را در کنار سایر چادرها برپا کنید تا در صورت به وجود آمدن مشکل بتواند کمک بخواهید.

عکاسی در اطراف آبشار وارک لرستان

سوژه های عکاسی در کنار این آبشار زیاد است، برای مثال می توانید حرکت های جالب حیوانات را شکار کنید یا از درختان عکس بگیرید. این عکس ها باعث می شود تا بعدها بتوانید خاطرات خود را مرور کنید.

پیاده‌روی در طبیعت

جاذبه های اطراف روستا تا آبشار وارک زیاد است، پس می توانید با پیاده روی در این مسیر از چشم اندازهای آن لذت ببرید.

اقامت در کنار آبشار وارک

برپایی کمپ

شما برای اقامت در کنار آبشار می توانید چادر بزنید یا به هتل های خرم آباد بروید. در صورتی که قصد چادرزدن را دارید، بهتر است تا این وسایل را با خود داشته باشید:

کیسه خواب، ظرف غذا، زیرانداز، کفش پیاده روی، چادر، لباس گرم، بطری آب، چراغ قوه و …

اقامتگاه بوم‌گردی داربلوط وارک

این اقامتگاه از آبشار بیست کیلومتر فاصله دارد. در این محل سه حالت مختلف برای اقامت در نظر گرفته شده است که شامل اتاق خواب مستر، چادر سیاه و کف خواب می شوند.

در مورد اول امکانات بیشتری برای شما مهیا است، بنابرین باید پول بیشتری هم بدهید. در اتاق های کف خواب شما باید روی رختخواب هایی روی زمین بخوابید. امکانات این محل شامل پارکینگ، وسایل آشپزی، تلوزیون، حمام و سرویس بهداشتی و سیستم گرمایش می شود.

آدرس اقامتگاه بوم‌گردی داربلوط:

28 کیلومتری جاده کمربندی ، جاده روستای تاف، بعد از دو راهی دره نصب، روستای وارک

اقامتگاه بوم‌گردی سنگ‌تراشان

اقامتگاه بوم‌گردی سنگ‌تراشان

این اقامتگاه به صورت سنتی برای گردشگران آماده شده است. روستایی که این اقامتگاه در آن قرار گرفته است هم کاملا بکر و دست نخورده است و به همین نام شناخته می شود. در اتاق های این اقامتگاه می توانید به حمام و دستشویی هم دسترسی داشته باشید.

منوی غذاهای این اقامتگاه شامل کوفته نخودچی، آش ترخینه، خورشت قلیه و … می شود. سایر امکانات این محل شامل کولرآبی، پارکینگ، راهنمای محلی و بخار نفتی می شود. همین طور باید گفت که آبشار از این مکان سی دقیقه فاصله دارد.

آدرس اقامتگاه بوم‌گردی سنگ‌تراشان: روستای سنگ تراشان، بخش پاپی، دهستان کشور

هتل دوستاره سراب کیو خرم‌آباد

این هتل از آبشار وارک 36 کیلومتر فاصله دارد و فضای آن کاملا تمیز و مناسب است و علاوه بر این قیمت خوبی هم دارد. موقعیت این قلعه به گونه ای است که باعث می شود تا شما بتوانید از قلعه فلک الافلاک و دریاچه گهر هم دیدن کنید.

امکانات هتل شامل سیستم گرمایشی و سرمایشی، کمد لباس، سیستم تهویه، صبحانه، تلویزیون، پارکینگ مبل و … می شود.

آدرس هتل دوستاره سراب کیو خرم‌آباد: خرم آباد، میدان ۲۲ بهمن، جنب صدا و سیما

هتل ۴ ستاره رنگین‌کمان خرم‌آباد

هتل رنگین‌کمان خرم‌آباد

این هتل امکانات معمولی را در اختیار شما قرار می دهد و از ویژگی های آن فاصله نزدیک به مرکز شهر و بازار است. قیمت هتل برای چند روز اقامت به صرفه است. در این هتل یک رستوران گردان هم ساخته شده که چشم اندازه آن قلعه فلک الافلاک است. مسیر رفتن از هتل به آبشار 45 دقیقه طول می کشد.

امکانات هتل شامل یخچال، دستشویی فرنگی، صبحانه، وسایل گرمایشی و سرمایشی، مبل، کمد، تلویزیون، رخت آویز و … می شود. آدرس هتل ۴ ستاره رنگین‌کمان: خرم آباد، خیابان شهدای شرقی، نبش خیابان معلم، چهار راه رنگین کمان

هتل سه ‌ستاره عطر خرم‌آباد

هتل عطر خرم آباد

ساختمان این مکان در نزدیکی شهربازی و پارک است. از جمله امکانات این هتل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یخچال، پارکینگ، رستوران، صبحانه، تلویزیون، اینترنت، سیستم تهویه هوا، سرویس بهداشتی و …

آدرس هتل سه ‌ستاره عطر خرم‌آباد: خرم آباد، خیابان انقلاب، جنب مصلی الغدیر

جاهای دیدنی اطراف آبشار وارک

آبشار نوژیان (Nozhian Waterfall)

آبشار نوژیان

هنگامی که بارندگی زیاد است، آب این آبشار زیاد شده و در بقیه روزهای سال کم آب است، به همین دلیل نوژیان را به اسم آب زنده هم می شناسند. ارتفاع این آبشار 95 متر است و از بلندترین آبشارها در این منطقه است. این آبشار حتی در لیست میراث طبیعی کشور هم به ثبت رسیده است.

در این منطقه تعدادی گیاه دارویی هم دیده می شود. نکته خوب درباره این ناحیه این است که به دلیل اینکه جاده آسفالت است، شما می توانید از ماشین خود استفاده کنید. برای رسیدن به آبشار باید به طرف روستای سنگ تراشان بروید.

آبشار چکان (Chekan Waterfall)

آبشار چکان

این آبشار هم به آبشار وارک نزدیک است و می توانید هم زمان از هر دو بازدید کنید. موقعیت این آبشار در شهرستان الیگودرز است. درختان میوه ای هم در این ناحیه وجود دارند که می توانید آن ها را بچنید. این درختان شامل گردو، گلابی و بلوط می شوند. البته باید توجه داشته باشید که چون حیواناتی مانند خرس، گراز و پلنگ در این ناحیه زندگی می کنند از برپایی چادر در این جا خودداری کنید.

برای رفتن به آبشار باید به سمت شول آباد حرکت کنید. از آن جا که مسیر هاکی است بهتر است تا وقتی به نزدیکی آن رسیدید، پیاده به سمت آن حرکت کنید. آدرس: جنوب غربی الیگودرز، روستای چکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *