جزیره های استانبول، مقصدی رویایی برای تعطیلات

جزیره بورگاز آدا استانبول
استانبول, جهان گردی

استانبول یکی از شهرهای معروف و توریستی کشور ترکیه است که وجود جزایر رویایی باعث افزایش محبوبیت آن شده است. این جزایر زیبا حس و حال ماجراجویی را در شما افزایش می دهند و علاقه پیدا خواهید کرد که بیشتر با این شهر آشنا بشوید. پس اگر می خواهید سری به جزیره های استانبول بزنید، کافی است سری به پنل رزرواسیون یابکس بزنید و بلیط هواپیما تهران استانبول را خریداری نمایید.

جزیره پرنس استانبول (Prince Islands)

جزیره پرنس استانبول

این جزیره از شهر استانبول فاصله زیادی ندارد و به دلیل قیمت ارزان بین گردشگران بسیار محبوب است. توجه به این نکته ضروری است که هیچ ماشینی نمی تواند به این جزیره وارد شود و تنها سه روش برای گردش در این جزیره وجود دارد که شامل پیاده روی، کرایه درشکه و کرایه دوچرخه می شوند. اما جایی برای نگرانی وجود ندارد، زیرا مناظر زیبای این جزیره باعث می شوند که شما در حین پیاده روی احساس خستگی نکنید.

نحوه دسترسی به جزیره پرنس استانبول

برای رفتن به این مکان می توانید از طریق دو بندرگاه به نام های کاباتاش یا بوستنکی اقدام کنید. بندر اول در بخش اروپایی و بندر دوم در بخش آسیایی استانبول است. در این بندرها قایق های ماوی مارمارا شما را به مقصد می رسانند. رفتن از بندر به جزیره چهل دقیقه طول می کشد، ولی این سفر آبی می تواند جالب و هیجان انگیز باشد.

جزیره بویوک‌آدا استانبول (Büyükada)

جزیره بویوک‌آدا استانبول

این مکان بهترین جزیره استانبول است، زیرا در آن تفریحات گوناگونی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. در حاشیه جزیره خیابان های عثمانی ساخته شده است که گشت و گذار در آن ها دلپذیر خواهد بود. همین طور اگر مایل به دوچرخه سواری هستید، می توانید با پرداخت پنج لیر یک دوچرخه را در مرکز شهر اجاره کنید.

جزیره مورد نظر از نظر ابعاد هم بزرگ است و قسمتی از جزیره شاهزاده محسوب می شود. بهترین زمان برای بازدید از جزیره Büyükada در فصل بهار و زمستان است. زیرا در بهار جزیره بسیار سبز و زیبا و در زمستان می توانید شاهد آب های یخ زده جزیره و چشم اندازی زیبا در ساحل آن باشید.

در این جزیره چندین جاذبه گردشگری هم خودنمایی می کنند. یکی از آن ها کلیسای آیه یوری است. مورد بعدی یتیم خانه Prinkipo است که مربوط به یونانی ها بوده است. یتیم خانه وسعتی به اندازه بیست هزار متر مربع دارد و مصالح به کار رفته در آن چوب است و زمان ساخت آن به سال های دور باز می گردد.

سایر مکان های دیدنی این جزیره شامل خانه لئون تروتسکی و هتلی به اسم اسپلندید می شوند. این هتل با نام Splendid Palas Hotel شناخته می شود و به خاطر گنبدهای نقره ای خود بسیار زیبا است و قدمت ساخت آن به سال 1908 باز می گردد.

جزیره هیبلی آدا استانبول (Heybeliada)

جزیره هیبلی آدا استانبول

دومین جزیره بزرگ استانبول جزیره Heybeliada است. این جزیره هم بخشی از جزیره های پرنس است که محل قرارگیری آن در دریای مرمره است. رفتن به این جزیره با کشتی یک ساعت زمان می برد. مجموعه جزایر پرنس کاخ های شگفت انگیزی دارند که همه آن ها را درختان کاج در برگرفته اند.

در این جزیره می توانید با استفاده از دوچرخه خودتان را به ساحل برسانید. اگر به منطقه آدالار استانبول و مدرسه نیروی دریایی جزیره بروید، می توانید کلیسای کاماریوتیسا را مشاهده کنید. این سازه مربوط به زمان بیزانس می شود.

این کلیسا پیش از حمله به قسطنطنیه تاسیس شده است. یک جاذبه دیگر این مکان وجود قبر ادوارد باریون است. این شخص سفیر ملکه الیزابت اول بوده است.

جزیره بورگاز آدا استانبول

از دیگر جزیره های استانبول می توان به جزیره Burgazada اشاره کرد. معنی لغوی این کلمه جزیره قلعه است. این جزیره در لیست بزرگ ترین جزایر استانبول در رده سوم قرار گرفته است. علت شهرت این مکان وجود قلعه ای است که به دست دمتریوس اول در این مکان تاسیس شده است. موزه ای به اسم Sait Faik Abasıyanık هم در این جزیره وجود دارد. اگر همراه با خانواده هستید، می توانید برای گردش به این جزیره بروید.

آدرس جزیره بورگاز آدا استانبول: ترکیه، استانبول، بورگازاداسی

جزیره سیوری آدا استانبول

معنی این جزیره بی فایده است. این جزیره هم جزو جزایر پرنس محسوب می شود. در سال های گذشته کشیشان بیزانس برای انجام امور عبادی خود به این جزیره که به استانبول نزدیک است، مراجعه می کرده اند.

اگر علاقه به آشنایی با فرهنگ زمان روم و دیدن صومعه دارید، می توانید از این جزیره بازدید کنید. در این مکان یک ماجرای غم انگیز هم رخ داده است. در سال 1911 سگ های ولگرد به این مکان فرستاده شدند که تعداد آن ها به هشتاد هزار عدد می رسید.

تمام این سگ ها به علت گرسنگی، وضعیت بد جزیره و غرق شدن در دریا جان خود را از دست دادند. بعد از آن بود که یک زلزله هم در این مکان رخ داد که مردم اعتقاد دارند علت آن عصبانی شدن خدا برای از بین رفتن سگ ها است. به همین دلیل است که این جزیره به اسم جزیره بدبخت هم معروف شد.

آدرس جزیره سیوری آدا استانبول: ترکیه، استانبول، آدالار

جزیره قاشق استانبول (Kaşık)

جزیره قاشق استانبول

از دیگر جزیره های نزدیک به استانبول می توان به جزیره قاشق اشاره کرد. این جزیره به دلیل شکل قاشق مانندی که دارد، به این نام معروف شده است. اسم رسمی این مکان جزیره کاشیک است. البته این جزیره یک مالک خصوصی دارد و آن هم شخصی به اسم دانون است.

پس برای رفتن به این مکان یا باید از مالک آن اجازه گرفت یا با شرکت گردشگری صحبت کرد تا بتوان شبی را در این مکان اقامت داشت. پس در نتیجه زمان زیادی را برای گذراندن در این مکان نخواهید داشت. خط ساحلی این منطقه 800 متر است و ساحل آن شنی است.

جزیره صدف استانبول

جزیره صدف استانبول

این جزیره کوچک جزو جزایر پرنس است. به دلیل وجود ساختمان های سفید در این جزیره به این مکان مادر مروارید هم می گویند. جزیره مورد نظر در حالت نیمه خصوصی است و بیشتر بخش های آن مالک دارد. درختان کاجی که در این مکان می بینید توسط مالک کاشته شده است. برای اینکه بتوان طبیعت و زیبایی این جزیره را حفظ کرد، فقط می توان در آن ساختمان دو طبقه ایجاد کرد.

آدرس جزیره صدف استانبول: ترکیه، استانبول، آدالار، جزیره صدف

جزیره یاسی آدا استانبول

این جزیره که به اسم جزیره مسطح هم معروف است، در بخش جنوب شرقی استانبول واقع شده است. این مکان ابعادی به اندازه 0.05 کیلومتر دارد و موقعیت مکانی آن در ادلار ترکیه است. از مکان های دیدنی این جزیره می توان به یک زندان زیرزمینی اشاره کرد که اجاره بازدید به گردشگران برای بازدید 4 سلول آن وجود دارد.

جزیره تاوشان استانبول

جزیره تاوشان استانبول

از دیگر جزیره های نزدیک به استانبول می توان به جزیره تاوشان اشاره کرد. این جزیره به اسم خرگوش هم معروف است. زیرا در آن خرگوش های زیادی زندگی می کنند. برای رفتن به این جزیره بهتر است، با یک گروه همراه شوید و در این صورت می توانید از کلیسای این جزیره که قدمت آن مربوط به قرن 17 ام میلادی می شود، بازدید کنید. بیشتر مردم محلی برای کسب آرامش به این مکان مراجعه می کنند، همچنین عکس های خوبی هم می توان از طبیعت آن به ثبت رساند.

جزیره کینالی آدا استانبول (Kınalıada)

جزیره کینالی آدا استانبول

جزیره مورد نظر در دریای مرمره قرار گرفته است و به جزیره پرنس هم نزدیک است. در آب این جزیره اجزای مس و آهن وجود دارند که باعث شده رنگ آن قرمز شود و به همین دلیل به آن جزیره حنا هم می گویند. برای اینکه به این جزیره بروید، باید از یک کشتی استفاده کنید و زمان رسیدن به مقصد 40 دقیقه خواهد بود. اما کشتی های تندروتر شما را در در مدت زمان 25 دقیقه به مقصد می رسانند.

جزیره گالاتاسرای استانبول

جزیره گالاتاسرای استانبول

از دیگر جزیره های نزدیک به استانبول می توان به این مکان اشاره داشت. صاحب این مکان باشگاه ورزشی به همین نام است. از بخش های جذاب جزیره می توان به رستوران های متعدد، بار و استخرهای آن اشاره کرد. برای رفتن به این جزیره می توانید از کشتی های آزاد استفاده کنید و این مکان به استانبول بسیار نزدیک است. استخر شنای جزیره در سال های گذشته برای تیم واترپلو استفاده می شده است.

جزیره گوکچه‌ آدا استانبول

جزیره گوکچه‌ آدا استانبول

این مکان جزو جزیره های استانبول است و در بخش شمال شرقی دریای اژه واقع شده است. به این جزیره در گذشته ایمبروس هم می گفته اند. اگر دوست دارید تا تجربه قدم زدن در یک ساحل زیبا را داشته باشید، باید به این جزیره بروید. در بهار و تابستان جزیره سرسبز است، اما در سایر فصل ها هم مناظر آن زیبا است. همچنین مردم محلی جزیره بسیار مهمان نواز هستند و می توانند آداب و رسوم این ناحیه را برای شما بازگو کنند. یکی دیگر از جذابیت های جزیره وجود پرندگان فلامینگو است.

جزیره های نزدیک به استانبول کدامند؟

جزیره پرنس استانبول ترکیه، جزیره صدف استانبول، جزیره سیوری آدا استانبول، جزیره گوکچه‌ آدا استانبول و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *