آشنایی با باغ گل معجزه دبی

باغ گل معجزه دبی
جهان گردی, دبی

دبی شهر خوش و آب رنگی در منطقه خاورمیانه و در کشور امارات است که مکان های گردشگری آن در دنیا منحصر به فرد هستند. یکی دیگر از جاذبه های دبی که امروز می خواهیم درباره آن صحبت کنیم، باغ گل معجزه دبی است. این باغ شامل گل های بسیار زیادی می شود، به طوری که در همان لحظه ورود به این مکان عطر گل ها را استشمام خواهید کرد.

تعداد گل های این باغ به 45 میلیون می رسد که در نوع خود بسیار ویژه است. البته باید توجه داشته باشید که به دلیل کاشت گل ها و همین طور دمای بالای دبی در تابستان این مجموعه باز نیست. شما مسافران عزیز می توانید برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری دبی به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

باغ گل معجزه دبی دارای 2 رکورد در گینس است. قدم زدن در این باغ زیبا با گل های بی شمار خود می تواند تجربه ای دل انگیز در تمام عمر شما باشد. همین طور بخشی از این محل مختص پروانه ها است و در این بخش هزاران گونه مختلف از پروانه ها نگهداری می شوند.

معرفی باغ گل معجزه دبی

باغ گل معجزه دبی

از نظر توریستی در محیط های زیستی این مجموعه توانسته گردشگران بیشماری را به خود جلب کند و از ویژه ترین مراکز زیستی دنیا است. افتتاح این مجموعه هم زمان با روز عشق یعنی 14 فوریه است. در هنگام آغاز به کار این باغ تقریبا دو میلیون نفر از آن بازدید کردند.

اولین بار شخصی به اسم عبدالناصر رحال که فردی از کشور اردن است، ایده ساخت این مجموعه را مطرح کرد که شرکت آکار با جالب دانستن این ایده این باغ گل را تاسیس کرد. برای ساخت این باغ چهل میلیون درهم هزینه شده است و به این باغ میراکل هم می گویند. ابعاد این باغ تقریبا برابر با 72 هزار متر مربع است و گونه های مختلف گل ها شامل 60 نوع می شوند.

مدیر باغ گل معجزه دبی تصمیم گرفته است تا در هر سال تعداد متفاوتی از گل ها را با آرایش متفاوتی در این مجموعه بکارد تا گردشگران هنگام مراجعه به این مکان با گل های تکراری و صحنه های یکسان مواجه نشوند. این مکان موفق شده تا جایزه گاردن توریسم را به خود اختصاص دهد که دلیل آن ایجاد یک باغ گل جدید است و همین طور موفق شده به خاطر گل آرایی کردن بلندترین تندیس جهان رکورد گینس را برای خود به ثبت برساند.

بهترین زمان برای بازدید از باغ معجزه دبی

بهترین فصل برای رفتن به دبی و بازدید از این باغ زیبا در بهار و زمستان است. توجه کنید که باغ از خرداد تا پایان شهریور بسته است. البته بسته به موقعیت بعضی از اوقات باغ گل معجزه دبی در فصل پاییز هم تعطیل است. پس در نتیجه بهترین زمان برای بازدید از این مکان در بهار و زمستان خواهد بود.

نکات مهم در هنگام بازدید از باغ گل معجزه دبی

باغ گل معجزه دبی

در باغ گل معجزه دبی خوردن غذا و سایر مواد خوراکی امکان پذیر نیست.

بر روی چمن های باغ نمی توانید بنشینید.

در این باغ دوچرخه سواری ممنوع است.

بخش های مختلف باغ گل معجزه دبی

بخش گل آرایی شده باغ

در این باغ قسمت های مختلف رنگ و طراحی ویژه ای دارند. از آن جا که هزینه زیادی برای این باغ شده است، پس اطمینان داشته باشید که بازدید آن شما را ناامید نخواهید کرد. طراحی های مختلف این باغ شامل 7 هرم، 7 ستاره، پرچم کشور امارات و 7 قلب می شوند. سایر بخش ها شامل طراحی سه بعدی باغ برای جشن تولد است. می توانید در بخشی از این باغ قایق های گلی را همراه با طاق های اسلامی ببینید یا اینکه ماشین فراری ببینید که در آن گل آرایی به کار رفته است.

راهروهایی با سقف گل

بی شک قدم زدن در یک محوطه پر از گل می تواند برای شما ایجاد شادی و نشاط کند، حال تصور کنید که داخل راهروهایی هستید که سقف آن ها از گل پوشیده شده است. همین طور یک مسیر در این باغ وجود دارد که در سقف تونل چتر کار گذاشته اند و به تونل چتر معروف است.

باغ پروانه (Butterfly Garden)

باغ پروانه

همان طور که گفتیم، بخشی از این باغ به پروانه های زنده تعلق دارد که این قسمت تقریبا 1800 متر است. بخش مورد نظر طراحی دایره ای شکلی دارد و در حالت سه بعدی تاسیس شده است. ویژگی سرپوشیده آن باعث شده تا پرواز پروانه ها فقط در همین ناحیه محدود شود. پروانه های این باغ مربوط به 26 منطقه جهان می شوند و گونه هایی که در این مکان نگهداری می شوند به 1500 نوع می رسند. برای اینکه مشکلی برای پروانه ها ایجاد نشود در هر بار فقط سیصد نفر می توانند وارد این بخش شوند.

دهکده معطر (Fragrant Village)

دهکده معطر دبی

این بخش باغ شامل ده خانه و یک کاخ می شود. این ساختمان ها را به صورت کامل گل آرایی کرده اند. این محل شبیه به یک دهکده کوچک در بهشت است. برای اینکه این دهکده را زیباتر کنند، از گل های آفتاب گردانی استفاده کرده اند که به طرف خورشید می چرخند. جذابیت این باغ به همین جا ختم نمی شود، بلکه گیاهان دارویی هم در این بخش کاشته شده اند و شما می توانید یک فنجان چای را در این مکان نوش جان کنید.

باغ خوراکی (Edible Garden)

یک قسمت دیگر باغ مربوط به زمین های کشاورزی می شوند که به گردشگران اجازه داده شده تا بدون مشکلی میوه ها را چیده و بخورند. همین طور قرار است تا بعدها یک بخش توت فرهنگی هم به باغ گل معجزه دبی افزوده شود.

باغ بین المللی ( International Garden)

باغ بین المللی دبی

این بخش شامل تندیس هایی از مشهورترین کشورهای مختلف می شود که تمام آن ها را گل آرایی کرده اند و نگاه کردن به آن ها می تواند جذاب و جالب باشد.

هواپیمای  A380

این هواپیما که از نوع ایرباس است، در این محوطه وجود دارد و عکسان زیادی برای گرفتن عکس به این بخش می آیند.

میکی موس و الهه ته فیتی

میکی موس باغ دبی

همه شما با کاراکتر جذاب میکی موس آشنا هستید که طراحی آن توسط کمپانی والت دیزنی صورت گرفته است. در بخشی از این باغ هم یک تندیس از آن کاراکتر قرار داده اند. ته فیتی هم یکی دیگر از کاراکترهای مشهور والت دیزنی است که در باغ معجزه دبی مجسمه ای از آن ساخته شده است.

قایق های گل آرایی شده

رویایی ترین بخش این مجموعه شاید مربوط به دریاچه ای شود که در آن قایق هایی پر گل وجود دارند. این قایق های گل آرایی شده در این دریاچه لنگر انداخته اند. با دیدن این صحنه مطمئنا قوه تخیل شما به سمت کارتون های زمان بچگی پرواز خواهد کرد.

ساعت گلی (Flower Watch)

ساعت گلی این باغ یک ساعت معمولی نیست که آن را گل آرایی کرده باشند، بلکه یک ساعت است که تمام بخش های آن از گیاه و گل ایجاد شده است. قطر این ساعت سیزده متر است و در بالای آن یک خانه پرنده هم به چشم می خورد. در هر یک ربع صدایی از این وسیله به گوش می رسد. سالی دوبار این ساعت را به شکلی متفاوت طراحی می کنند.

طاووس ها و لاک پشت های رنگی

طاووس زیبایی در این باغ است که دمی با قطر دوازده متر دارد و طول آن هم به سیزده متر می رسد. برای ساخت این طاووس از گل های رنگارنگی استفاده کرده اند. لاکچشت های رنگی هم که گل های مختلفی روی لاک های آن ها به چشم می خورد، در قسمت دیگری از باغ هستند. با دیدن این لاک پشت ها حس می کنید که وارد یک باغچه از لاک پشت های رنگی شده اید.

خرس تدی باغ معجزه گل دبی

از آن جا که روز آغاز به کار این باغ در روز عشق بوده است، شما می توانید یک خرس بزرگ تدی به همراه یک شکلات که روی آن گل کاری شده است را در این باغ ببینید.

نحوه رفتن به باغ گل معجزه دبی

برای رفتن به این باغ می توانید از ماشین شخصی یا تاکسی، مترو و اتوبوس استفاده کنید. بعضی از تورهای گردشگری هم بازدید از این باغ را در برنامه خود دارند.

ساعت کار اتوبوس های دبی

باغ گل معجزه دبی

در روزهای عادی سال از ساعت 2 ظهر تا 8 شب

در روزهای آخر هفته و تعطیلات از ساعت 12 ظهر تا 10 شب

ساعت کاری باغ گل معجزه دبی: از ساعت 9 صبح تا 9 شب

ساعت کاری باغ گل معجزه دبی در تعطیلات رسمی: از ساعت 9 صبح تا 11 شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *