صحرای دوحه، مروارید شنی در دل قطر

صحرای دوحه
جهان گردی, قطر

قطر کشور درحال توسعه و مدرن است که در سال‌های اخیر سر و صدا‌های زیادی به‌پا کرده. در تمام دنیا کشور قطر را به‌عنوان کشور آسمان خراش و درحال توسعه می‌شناسند و همین موضوع ذهنیت بسیاری را در مورد این کشور عوض کرده. یکی از این اقدامات دولت قطر ساخت مکان‌های تفریحی خوب و دوست داشتنی است، کشور قطر در 10 سال مکان‌های بینظیری  را ساخته که فقط در این کشور می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. تنها جاذبه دیدنی را که مسئولان قطر دستی در آن نبرد صحرای دوحه بود. صحرای دوجه نشان دهنده تاریخ و قدرت قطر است، این مکان گردشگری به‌اندازه کافی زیبا است که علاقه مندان طبیعت را به‌طرف خود بکشد. برای خرید تور قطر کلیک کنید.

صحرای دوحه

صحرای دوحه با زیبایی تمام در چند کیلومتری دوحه واقع شده. فقط کافی است کمی از دوحه دور شوید تا جاده آسفالت تمام و به‌جاده خاکی برسید. در آن لحظه است که تا چشم یاری می‌کند شن و توپه‌های شنی می‍بینبد.

بیابان دوحه کاملا بکر و دست نخورده است. همین موضوع باعث زیبایی و جذابیت این صحرا شده است. چند دشت کویری مثل بیابان دوحه می‌توانید پیدا کنید که این بیابان بهترین آن‌ها است. تجربه اسکیت روشن، سافاری و شب در کویر بودن تجربه‌های لذت بخشی است که فکر کردن به‌آنها حال آدم را عوض می‌کند.

صحرای دوحه

آب و هوا

آب و هوای صحرای دوحه مثل تمام صحرا‌های بزرگ دنیا آب‌ و هوایی سرد و خشک در زمستان و آب و هوایی گرم و شرجی در تابستان دارد.

موقعیت مکانی

صحرای دوحه در نزدیکی دوحه واقع شده. همین موضوع باعث شده که این مکان را جزو مکان‌های گردشگری دوحه بشناسند.

گردشگری در صحرای دوحه

موتور ماشین‌های خود را آماده کنید، مطمئن شوید که لاستیک‌های ماشین در بهترین حالت خود قرار دارند. حالا وقت یه‌مسافرت کوچک در دل کویر است. در کویر دوحه فعالیت‌های جذابی می‎‌شود انجام داد که خستگی را از بدنتان بیرون می‌کند. صحرا نشینی، اسکیت رویی شن و  ماشین سواری در دل کویر تفریح‌های جذابی است که در صحرای دوحه طرفداران زیادی دارد.

صحرا  نشینی

ستاره‌های در دل آسمان می‌درخشند و هیچ نوری نیست که مانع درخشش آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در دل آسمان شود. صدای حیوانات اهلی که گاهی وقت‌ها ترسناک می‌شود و صدای آتیش که گرما و نور کمی به‌شما می‌بخشد از خوبی‌های بیشمار صحرا نشینی در صحرای دوحه است. می‌توانید به‌اردوگاه‌های بادیه نشینان در صحرای دوحه بروید و یک شب در دل کویر لذت ببرید.

چادر نشینی

ماشین سواری یا آفرود در دل کویر

صدای موتور ماشین که زوزه می‌کشه و گرد و خاک که پشت ماشین بلند شده از زیبایی‌های آفرود در کویر دوحه است. ماشین سواری در کویر دوحه احتیاج به‌یک ماشین قدرتمند و یک مغز خراب داره تا ریسک‌های وحشتناک انجام بده و لذت تمام را تجربه کند.

آفرود در صحرای دوحه

شتر سواری و  اسکیت رویی شن

شتر سواری در دل کویر یکی از دوست داشتنی ترین تفریح‌ها برای دوستداران حیوانات است. شتر‌های وحشی که شما را بالا می‌برند و شما می ‌توانید صحرای دوحه را از یک منظره زیبا ببینید.اسکیت رویی شن آدرنالین خالص برای دوستداران طبعیت است. این کار به‌سادگی انجام می‌شود و آدرنالین خون شما را به‌بالا ترین‌ حد ممکن می‌رساند.

شتر سواری در صحرا

وسایل مورد نیاز برای گردش در صحرا

لباس گرم برای احتیات حتما با خود به‌کویر ببرید تا اگر حوا سد شد سرما نخورید. اگر دوست دارید خودتان در کویر کمپ کنید یک چادر همراه خود داشته باشید. برای دفاع از خود در مورد اتفاقات غیر منتظره حتما یک چاقو یا چوب بزرگ همراه خود داشته باشید. دارو‌های زد گزیدگی را فراموش نکنید تا اگر حشره‌ای شما را گزید داروی آن را داشته باشید. برای نیاز با خود آب و غذا ببرید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

وسایل صحرا نشینی

معایب صحرای دوحه

در تمام کویر‌های دنیایی حشره‌ها یا مشکلات آب‌ و ‌ هوایی وجود دارد. صحرای دوحه‌هم از این قضیه مستثنی نیست. در صحرای دوحه حشرات گزنده و مرموزی وجود دارد که شاید مشکل‌های برای شما به‌وجو بیاورند. در زمستان شب‌های کویر دوحه به‌سردترین روز‌های خود می‌رسد و بهتر است در این موقع به‌صحرای دوحه نروید.

اما صحرای خور العدید

اگر تا جنوبی ترین قسمت صحرای دوحه بروید به دریایی داخلی می‌رسید. دریاچه‌ای که در دل بیابان واقع شده.. در کمتر جایی می‌توانید مکانی مثل اما صحرای خور العیدید بجورید. صحرایی که در دل خود دریاچه دارد و زیباتر شده است. این صحرای در مجاورت صحرای دوحه واقع شده است و زیبایی‌های دوحه را زیاد‌تر کرده. شبی در اما صحرای خور العدید ماندن تجربه جدیدی برای شما درست می‌کند.

دریاچه در صحرای دوحه

صحرای الخور با زیبایی تمام در دل دوحه می‌درخشد و سالانه گردشگران زیبایی به‌این مکان سفر می‌کنند. با رفتن به‌کویر دوحه می‌توانید زیبایی‌های طبیعت را در شب بیشتر ببینید. قطعا برای جام جهانی قطر مسافران زیادی به‌بیابان دوحه می‌روند و این مکان زیبا در کل دنیا معروف می‌شوند. اگر به‌بیابان الخور سفر کرده‌اید و یک شب در بیان را تجربه کرده‌اید خاطرات خود را با کاربران یابکس در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *