محله الصفوح دبی

محله الصفوح دبی
جهان گردی, دبی

این محله لاکچری دبی به دلیل شرایطی که برای ساکنان و همین طور توریست ها فراهم کرده تبدیل به یکی از مناطق پرطرف دار دبی شده است. برای اطلاع کامل درباره محله الصفوح دبی با ما همراه باشید. برای خرید بلیط لحظه آخری دبی می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

جاذبه های گردشگری دبی

شهر دبی که در کنار ابوظبی مرکز اقتصادی این کشور عربی است، عجایب زیادی را در خود جای داده است که عمیق ترین استخر دنیا یا بلندترین برج جهان تنها گوشه ای از آن ها هستند. همچنین بلندترین چرخ و فلک دنیا به اسم چشم دبی هم در این شهر ساخته شده است. در این میان پاساژهایی با برندهای جهانی یا سواحل دلپذیر و حتی سافاری در دریا می تواند برای گردشگران جالب باشد.

آدرس محله الصفوح دبی

برای پیدا کردن این محله باید به طرف ساحل خلیج فارس و بخش شمالی آن بروید. سپس از جاده الصفوح به بعد این منطقه آغاز می شود. محله مورد نظر دارای دو بخش به نام های الصفوح ۱ و ۲ است. در بخش یک این محله می توانید مینا السلام، پلیس دبی و مدرسه ویلینگتون را پیدا کنید. در بخش جنوبی نخل الجمیرا هم بخش دوم این محله ساخته شده است.

دهکده اینترنتی، شهر رسانه ای، مدرسه بین المللی چویفت، کافه هارد راک دبی، و دهکده دانش دبی در این بخش ساخته شده اند. در سال 2016 بود که به فرمان حاکم دبی این منطقه را به اسم ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود تغییر دادند.

محله الصفوح دبی

حمل و نقل عمومی در منطقه الصفوح دبی

در شهر دبی می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی دبی به راحتی استفاده کرد و انواع آن ها مانند مترو و اتوبوس در دسترس شما قرار دارند. در این محله هم شبکه حمل و نقل عمومی قوی مستقر شده است. به عنوان مثال شما می توانید با استفاده از تراموا در محله الصفوح دبی جابه جا شوید. این وسیله برای تامین برق خود از نیروی زیرزمینی استفاده می کند. تراموا در کنار جاده الصفوح مسیر خود را می پیماید و دو پایانه آن یکی در خوده این محله و دیگری در دبی مارینا است.

یکی از بهترین راه ها برای رفتن به این منطقه با استفاده از مترو است. برای اینکار می توانید از ایستگاه ناخیل استفاده کنید. در سال 2014 بود که این خط مترو راه اندازی شد و از مسیرهایی مانند دبی مارینا و الجمیرا بیچ رزیدنس هم عبور می کند. همچنین تاکسی های دبی هم همیشه حاضر و آمده هستند تا شما را به هر ناحیه ای که دوست دارید برسانند. در این میان می توانید از تاکسی های اینترنتی دبی مانند کِریم استفاده کنید.

حمل و نقل محله الصفوح دبی

جاذبه های گردشگری محله الصفوح دبی

یکی از بهترین تفریحاتی که در این محله می توان انجام داد رفتن به پارک آبی وایلد وادی آن است. در این محل می توانید بزرگ ترین سینما تفریحی را پیدا کنید.

همین طور هوای گرم فرصت مناسبی است تا تنی به آب بزنید و احساس خنکی کنید. مخصوصا اگر در تابستان به دبی سفر می کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما به بخش اسکی دبی بروید. این مرکز به صورت سرپوشیده است و در تمام سال از برف پوشیده شده است. البته مشخص است که برای بهره مندی از امکانات این مجموعه باید بلیط ورودی آن را تهیه کنید. پیست اسکی دبی بزرگترین پیست جهان است و در محله الصفوح دبی قرار گرفته است.

یکی دیگر از بخش های دیدنی این منطقه برج العرب است. برج العرب که یکی از سازه های بلند این شهر است، به نوبه خود می تواند جاذبه ای دیدنی برای گردشگران باشد. این ساختمان ارتفاعی به اندازه 321 متر دارد و محل ساخت آن در یک جزیره مصنوعی است. به طور کلی موردی به اسم هتل هفت ستاره وجود ندارد، اما هتلی که داخل این برج قرار گرفته است، آنقدر امکانات ویژه ای دارد که باعث شده از آن به اسم هتل هفت ستاره یاد کنند.

همین موارد باعث شده که یک شب اقامت در این هتل بسیار گران تمام شود اما مطمئنا ارزش آن را خواهد داشت. همین طور رستوران ها، باشگاه، کافه و بخش های دیگری هم در این برج بلند ساخته شده اند.

کلیسا و مساجد در محله الصفوح دبی

کلیسا Fellowship

این منطقه برای زندگی افراد با دین های متفاوت بسیار مناسب است. زیرا می توانید در آن مسجد، معبد و کلیسا پیدا کنید. یکی از کلیساهایی که در این ناحیه قرار دارد، به اسم Fellowship است که افرادی زیادی به آن مراجعه می کنند.

در حوالی مارینا دبی هم یک معبد برای هندوان ساخته شده است و از مسجدهای مشهور این محله می توان به مسجد خلیفه بن سعید آل مکتوم اشاره کرد. از آن جا که در این محله ادیان مختلفی در کنار یکدیگر زندگی می کنند، باید به فرهنگ و دین آن ها احترام گذاشت.

ساحل قصر سیاه محله الصفوح دبی

این ساحل به اسامی مختلفی در میان مردم شهرت یافته است که نام دیگری که برای آن برگزیده اند، ساحل مخفی دبی است. علت این امر این است که ردیفی از درختان نخل جلوی ساحل قرار گرفته و آن را از نظرها پنهان کرده اند. همین طور نخل جمیرا و برج العرب هم به این ساحل نزدیک هستند. اگر قصد پیاده روی دارید، این ساحل محلی مناسبی برای اینکار خواهد بود.

ساحل مخفی دبی

طول ساحل مورد نظر در حدود 2 و نیم کیلومتر است. برای رفتن به این مکان کافی است تا به طرف خیابان ملک سلمان عبدالعزیز آل سعود بروید. اگر همراه با کودکان خود به این سفر آمده اید، باید توجه داشته باشید که بخش آب های کم عمق برای آن ها مناسب است البته همواره باید در کنار آن ها حضور داشته باشید که مشکلی برای آن ها ایجاد نشود. آب های این ساحل تمیز هستند و مکانی مناسب برای کشف دنیای زیر آب به شمار می روند. محلی های این ناحیه اغلب در هنگام تعطیلات همراه خانواده به این ساحل مراجعه می کنند. همین طور امکان بازی هایی مانند والیبال در این ساحل وجود دارد.

هتل های محله الصفوح دبی

هتل هایی که در این منطقه ساخته شده اند. همگی هتل های 5 ستاره هستندکه از جمله آن ها می توان به هتل Holiday Inn Express Dubai اشاره کرد که هتل برج العرب به دلیل امکانات بالا هتلی 7 ستاره به شمار می رود.

هتل Grand Plaza Media City

هتل گراند پلازا مدیا سیتی

این هتل شامل 235 اتاق می شود و اکثرا جلسات تجاری در آن برگزار می گردد. هتل شامل رستوران، نه اتاق جلسه، بار و تالار رقص است.

هتل رادیسون بلو دبی

246 اتاق و سوئیت در این هتل ساخته شده است و مهمانان این مجموعه برای صرف ناهار می توانند به سه رستوران آن به نام های Tamanya Terrace، خانه آشپز و Certo مراجعه کنند. در این مکان همچنین امکانات دیگری مانند اتاق جلسه، سالن اسپا، استخر روباز و بخش بدنسازی هم وجود دارد.

مناسبت های فرهنگی منطقه الصفوح دبی

در ماه های مختلفی از سال مناسبت های گوناگون در این محله صورت می گیرد که باعث می شود افراد زیادی برای شرکت در آن ها از این منطقه بازدید کنند.

سالن مادینات آرنا دبی

یک سالن رقص به اسم Madinat Arena در این محله جا خوش کرده و در آن مراسم های مختلفی در طول سال برگزار می شود و همچنین به دلیل اینکه مراسم Art Dubai در آن برپا می شود، گالری های زیادی آثار هنری خود را در آن به نمایش می گذارند. این آثار شامل مجسمه، عتیقه جات، نقاشی و … می شوند. در این تئاتر همچنین نمایش هایی مانند علاءالدین و سفید برفی هم به نمایش در آمده است.

مراکز خرید محله الصفوح دبی

بازار سوک مادینات جمیرا

یکی از بازارهای این منطقه Souk Madinat Jumeirah نام دارد که در آن علاوه بر خرید عطر، سوغاتی، فرش و پوشاک می توان مواد غذایی را هم از فروشگاه ها تهیه کرد. علاوه بر این مرکز خرید امارات هم در این منطقه ساخته شده است که دارای پارک ترامپولین و سینمای Vox است. بعد از خرید می توانید سوار قایق های سنتی در بخش مدینه جمیرا بشوید و در آبراه آن گشت و گذار کنید.

خیابان شیخ زاید دبی

خیابان شیخ زاید دبی

در این خیابان تعداد زیادی مرکز خرید قرار دارد که بسیاری از آن ها به صورت لوکس هستند و شامل انواع برندهای معروف می شوند. برای مثال شما می توانید مارک هایی مانند الکساندر مک کوئین، هاروی نیکولز و … را در مجتمع های خرید آن پیدا کنید. یک بخش برای بازی هم در این محل وجود دارد که می توان قسمت های مختلف آن مانند بازی های ویدئویی و شبیه سازها را استفاده کرد.

سوپر مارکت ها در الصفوح

سوپرمارکت منطقه الصفوح دبی

محله الصفوح دبی برای راحتی ساکنینی که در این محله اقامت دارند، تعداد زیادی فروشگاه و سوپرمارکت هم دارد. در این فروشگاه ها محصولات مختلفی وجود دارند. برای مثال شما می توانید لوازم مدرسه، پوشاک، لوازم خانگی و … را خریداری کنید. فروشگاهی به اسم PetsMart در این خیابان است که تمام خدمات مربوط به حیوانات را ارائه می دهد. از مهمترین سوپرمارکت های این منطقه می توان به تعاونی امارات و Allday Minimart GBS اشاره کرد که در آن ها همه مواد غذایی مورد نیاز یافت می شوند.

کلینیک های محله الصفوح

کلینیک فیلیپ هلس کر دبی

از لحاظ درمانی هم چندین کلینیک و بیمارستان در این منطقه وجود دارند. مراکز پزشکی مانند Philips Healthcare در بخش الصفوح دو ساخته شده است. مرکز دیابت RAK، کلینیک دبی و مرکز پزشکی La Estetica از دیگر بخش های درمانی این محله هستند.

مدارس در محله الصفوح

از لحاظ تحصیلی این محله چندین مدرسه در خود دارد و از این بابت مشکلی برای دانش آموزان ایجاد نمی شود. یکی از این مدارس Premier Genie in Knowledge Village است که در آن آموزش های مختلفی در زمینه استدلال منطقی، کامپیوتر و ریاضیات به دانش آموزان داده می شود. همین طور برای دانش آموزان بین المللی هم مدارسی مانند چویفت و مدرسه ملی دبی وجود دارد که برنامه آموزشی این مدرسه به شیوه آمریکا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *