هزینه های زندگی در دبی

دبی
جهان گردی, دبی

دبی با پیشرفت های زیادی که در سال های اخیر کرده، تبدیل به یک مقصدی جذاب برای زندگی و کار شده است. این شهر اسلامی فقط برای ساکنان کشورهای آسیایی جالب توجه نیست، بلکه عده زیادی از غرب هم برای گذراندن تعطیلات یا حتی زندگی در جزیره های خصوصی آن به دبی سفر می کنند. اگر شما هم دوست دارید تا درباره هزینه های زندگی در دبی اطلاعات جامعی کسی کنید، با این مقاله همراه باشید. همین طور برای خرید بلیط هواپیما چارتر دبی می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

شرایط زندگی در دبی

زندگی در شهری که مالیات آن صفر باشد، یکی از آرزوهایی است که همه ما به آن علاقه داریم و این آرزو می تواند به سادگی با مهاجرت و زندگی در دبی میسر شود. در این کشور افراد با ملیت و فرهنگ های گوناگونی زندگی می کنند. شهر دبی در شب هم بیدار است و رفت و آمد در آن جریان دارد. مخصوصا از آن جا که دبی هوای گرمی دارد، افراد زیادی ترجیح می دهند تا شب را به خرید یا رفتن به رستوران انتخاب کنند. همین طور سواحل دبی هم در شب باز هستند.

دلایل مهم برای انتخاب دبی

نرخ شادی در دبی بالا است

نمایی از دبی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید، نرخ شادی در این شهر با کشورهای اروپایی رقابت می کند و همواره در لیست بیست شهر دنیا از نظر شادی بوده است و این قضیه به خاطر رفاهی است که در این شهر جریان دارد. پادشاه دبی هم همواره یکی از اهداف خود را قرار دادن دبی در لیست شهرهای شاد جهان و کسب رتبه بالا در آن ذکر کرده است.

سواحل دبی

در دبی سواحل زیادی وجود دارند که در هر یک از آن ها امکانات خوبی برای تفریح یا استراحت در نظر گرفته شده است. در تعطیلات آخر هفته هم می توان بعد از یک هفته کار به این سواحل مراجعه کرد و از هوای دل انگیز دریا لذت برد.

معماری شهر دبی

تمام ساختمان های مدرن این شهر بسیار زیبا هستند و معماری آن حائز توجه است. برای مثال یکی از این ساختمان ها برج الخلیفه است که امکان ندارد به دبی سفر کنید، اما نخواهید از این برج بلند بالا دیدن کنید. همین طور یک منطقه ای به اسم ربع الخالی در این شهر است که یک بیابان شنی پیوسته در آن جا وجود دارد.

فرهنگ های مختلف دبی

در شهر دبی ده میلیون نفر زندگی می کنند، اما تنها دوازده درصد از آن ها جزو افراد محلی هستند و بقیه را مهاجر نشینان تشکیل می دهند. در نتیجه می توانید تصور کنید که اشخاص با فرهنگ ها و علایق غذایی مختلفی در این مکان زندگی می کنند. همین مورد باعث می شود تا رستوران های بین المللی غذاهایی از ژاپنی گرفته تا غربی را به مهمانان خود ارائه دهند. نکته خوب درباره دبی این است که به خاطر نزدیکی به ایران هروقت که بخواهید می توانید برای دیدن اقوام به ایران مراجعه کنید و همین طور در خوده دبی هم تعداد زیادی ایرانی زندگی می کنند، پس شما می توانید با آن ها ارتباط داشته و احساس تنهایی نکنید. از کشور انگلستان تقریبا 120 هزار نفر و از کشور آمریکا 50 هزار نفر در امارات ساکن هستند.

دبی، شهر بدون مالیات

رونق اقصادی در این شهر موجب شده تا دولت در سال 2018 برای اجناس زیادی نرخ مالیات را در حدود پنج درصد اعلام کند. همین طور بر روی درآمد هم هیچ گونه مالیاتی اعمال نمی شود و شما قادر خواهید بود که از درآمدهای بالای خود لذت ببرید!

هزینه زندگی در دبی

هزینه های زندگی معمولا شامل مواردی می شوند که نبود آن ها انسان را دچار مشکل می سازد، پس هزینه هایی مانند مسکن، حمل و نقل، سلامت، مواد غذایی و لباس جزو آن ها هستند. مخصوصا که خانه بیشتر هزینه های زندگی را شامل می شود. معمولا برای خانه در دبی باید 30 درصد از درآمد خود را اختصاص دهید و 15 درصد هم برای رفت و آمد مصرف خواهد شد.

برای سایر هزینه های زندگی باید تعداد افراد خانواده را در نظر گرفت. البته به طور کلی هزینه همه این ها در کنار هم به شیوه زندگی افراد بستگی دارد بعضی از خانواده ها ممکن است هزینه بیشتر و برخی کمتری داشته باشند. از سال 2021 تا به الان قیمت خانه، غذا، تحصیلات و سایر چیزها در این شهر کاهش یافته است.

هزینه مسکن در دبی

زندگی در دبی

مشخص است که هزینه مسکن در دبی به این بستگی دارد که در چه نوع خانه ای اقامت داشته باشید که ما در جدول زیر هزینه ای نسبی از اجاره خانه برای یک خانواده 4 نفره در دبی را به شما نشان می دهیم:

نوع آپارتماناجاره بها
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1505 دلار آمریکا
آپارتمان 1 خوابه در سایر نقاط شهر1003 دلار آمریکا
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر10799 دلار آمریکا
آپارتمان 3 خوابه در سایر نقاط شهر۲۰۳۹ دلار آمریکا

در منطقه دریاچه های جمیرا ساختمان هایی ساخته شده که بیشتر مهاجران در آن زندگی می کنند. ساختمان های این منطقه تقریبا اجاره یکسانی دارند. البته هزینه مسکن در این ناحیه به نسبت سایر جاها بیشتر است. اگر بخواهید یک آپارتمان یک خوابه در این شهر داشته باشید، باید تقریبا 18032 دلار آمریکا در هر سال بپردازید که مبلغ قابل توجهی است.

هزینه حمل و نقل عمومی در دبی

حمل و نقل در دبی

از آن جا که قیمت سوخت در دبی ارزان است یکی از بهترین راه های رفت و آمد در سطح شهر استفاده از ماشین خودتان است. اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که ترافیک در این شهر زیاد است و بهتر است تا در ساعات اوج شلوغی از مترو استفاده نمایید.

با این حال بیشتر کسانی که به دبی مهاجرت می کنند، تمایل دارند برای کمتر کردن هزینه های خود ماشین خریداری کنند. برای خرید یک ماشین تقریبا باید هفتاد هزار درهم داشته باشید. البته می توانید بیست درصد از مبلغ آن را به صورت پیش، پرداخت کنید و باقی آن را به صورت اقساطی پرداخت نمایید. همین طور مدت زمان این اقساط معمولا پنج سال است، اما نرخ بهره هم روی آن اضافه می شود.

در صورتی که خودرو دست دوم باشد تقریبا بیست الی چهل درصد هزینه خودرو ارزان تر خواهد بود. برای مثال قیمت خودرو تویوتا کرولا در صورتی که دو سال کار کرده باشد، تقریبا 48 هزار درهم به فروش می رسد. اما خبر خوب این است که قیمت بنزین در دبی نوسان ندارد و همواره ثابت است و حتی قیمت آن از بازارهای جهانی هم کمتر است. قیمت بنزین در سال 2023 در دبی به ازای هر لیتر ۲.۷۸ درهم بوده است. برای اطلاع دقیق از قیمت حمل و نقل عمومی در دبی به جدول زیر توجه کنید:

نوع حمل و نقل عمومی در دبیکرایه
تاکسی5.2 درهم
اتوبوس تک بلیط5 درهم
اتوبوس بلیط ماهیانه300 درهم
قیمت متوسط بنزین2 درهم

اگر در بخش JLT ساکن باشید می توانید از دو خط مترو استفاده کنید که حمل و نقل را آسان تر کرده است. همچنین یک سرویس اتوبوس هم در این ناحیه است که می توانید از آن هم استفاده کنید.

هزینه غذا در دبی

غذا در دبی

قیمت غذا در دبی از آمریکا کمتر است که در ادامه قیمت برخی از مواد غذایی را برای شما ذکر می کنیم:

یک کارتن شیر: 6.1 دلار آمریکا

یک کیلوگرم پنیر زرد: 5.9 دلار آمریکا

یک بطری آبجو: 1.6 دلار آمریکا

آب معدنی: 17 دلار آمریکا

قیمت وعده های غذایی در رستوران هم تقریبا به صورت زیر خواهد بود:

قیمت غذا در رستوران آسیایی – 68 دلار آمریکا

قیمت غذا در رستوران چینی – 54 دلار آمریکا

قیمت غذا در رستوران فرانسوی – 86 دلار آمریکا

قیمت غذا در رستوران ایتالیایی – 72 دلار آمریکا

قیمت غذا در رستوران ژاپنی – 80 دلار آمریکا

قیمت غذا در رستوران مکزیکی – 78 دلار آمریکا

قیمت فست فود در دبی:

قیمت مک دونالد در دبی – 7.6 دلار آمریکا

قیمت چیزبرگر در دبی – 2.30 دلار آمریکا

قیمت قهوه در دبی:

قهوه کاپوچینو: 5.10 دلار آمریکا

قهوه اسپرسو: 3.6 دلار آمریکا

قیمت سیگار در شهر دبی نسبت به آمریکا کمتر است و برای یک بسته سیگار باید 4.8 درهم هزینه کنید. تعدادی از مارک های سیگار در دبی که معروف تر هستند باید هزینه بیشتری برای آن ها پرداخت. برای مثال اگر مارک Camel یا سایر مارک های این چنینی باشد تقریبا از شش دلار تا 22 دلار باید هزینه کنید.

هزینه پوشاک در دبی

پوشاک در دبی

برند لباس تعیین کننده هزینه لباس در دبی است. هزینه لباس در دبی تقریبا به صورت زیر است:

یک شلوار جین – درهم

یک لباس تابستانی زنانه – 224 درهم

یک کفش چرمی – 408 درهم

یک کفش ورزشی نایک – 408 درهم

یک جفت کفش ورزشی نایک ۴۰۸

هزینه تحصیل در دبی

حتی افراد زیادی از خارج از کشور هم برای تحصیل به دبی سفر می کنند. البته هزینه تحصیل در دبی زیاد نیست، اما تفریحات مختلف دبی باعث می شود که جوانان برای تحصیل به این شهر مراجعه می کنند. مثلا سافاری و موج سواری نمونه ای از این تفریحات هستند.

شهریه در دانشگاه‌های دولتی دبی

دانشگاه های دولتی در این کشور قوانین خاص خود را دارند. برای مثال دانشجویان بین المللی در هر سال تقریبا باید 5 هزار الی 27650 یورو بپردازند. تعدادی از دانشگاه ها هم هزینه کمتر یا رایگان دارند اما این دانشگاه ها بسیار کم هستند. برای پرداخت شهریه باید ساعات آموزشی را در نظر بگیرید. برای مثال اگر کسی برای کارشناسی ارشد اقدام کند و نیاز به 36 ساعت کلاس داشته باشد، برای هر یک ساعت باید 371 یورو و در نتیجه به طور کلی باید 14 هزار یورو بپردازد.

شهریه در دانشگاه‌های خصوصی دبی

دانشگاه های دبی

در دانشگاه های خصوصی هزینه ها نسبت به دولتی بسیار بیشتر خواهد بود. اما گاهی هم ممکن است این هزینه ها کمتر باشد. برای مثال هزینه یکی از دانشگاه های انگلیسی زبان در دبی از 285 تا 406 یورو به ازای هر ساعت خواهد بود.

دانشگاه هایی با هزینه مناسب در امارات

دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید

دانشگاه پاریس – پردیس ابوظبی: شهریه در این دانشگاه برای مقطع ارشد از 245 یورو شروع می شود.

موسسه فناوری و علوم بیرلا، پیلانی – پردیس دبی: برای لیسانس در این دانشگاه باید 1240 یورو در هر سال پرداخت کنید.

دانشگاه های بیرمنگام دبی، هریوت وات دبی، دانشگاه عجمان، دانشگاه میدلسکس دبی تقریبا شهریه ای به اندازه 1240 یورو در سال دارند.

هزینه اسکان دانشجویی در دبی

هر دانشجو ماهانه تقریبا به 650 الی 1300 برای تامین هزینه های زندگی خود نیاز دارد که بیشترین هزینه مربوط به هزینه های خانه می شود. خوابگاه های دانشجویی هم قیمت متفاوتی دارند. اگر در دانشگاه امارات متحده عربی پذیرش بگیرید، باید هر ماه 1300 یورو بپردازید. دانشگاه شارجه هم 565 الی 1970 یورو برای خوابگاه دریافت می کند.

اجاره آپارتمان در دبی

برای اجاره آپارتمان در دبی هزینه ها با توجه به اینکه خانه چند خوابه است متفاوت خواهد بود. همین طور نزدیکی به مرکز شهر هم در قیمت ها تاثیرگذار است. به طور کلی هزینه اجاره یک آپارتمان معمولا از 730 یورو شروع می شود. همین طور برای هزینه های دیگر مانند آب و برق یا شارژ ساختمان هم 150 الی 230 یورو باید بیشتر پرداخت کنید. اگر بتوانید با افراد دیگر خانه اجاره کنید، هزینه های شما بسیار کمتر خواهد بود.

هزینه بیمه و درمان در دبی

بر طبق قانون جدید دبی همه افراد باید دارای بیمه پزشکی باشند. اما بیمه برای افراد محلی دولتی و برای مهاجران به صورت خصوصی است که بعضی از کارفرماها آن را تهیه می کنند. دبی بهترین سیستم درمان را در کل امارات دارد و امکانات بهداشتی آن زیاد است.

کارت سلامت در دبی

در بیمه درمان از نوع خصوصی کارکنان و پزشکان به زبان انگلیسی مسلط هستند و کار برای مهاجران ساده تر خواهد بود. با اینکه هزینه بیمه در دبی برای مردم محلی رایگان است، اما سایر افراد می توانند یک تخفیف 50 درصدی با گرفتن کارت سلامت دریافت کنند.

هزینه کارت سلامت در دبی

افرادی که ده سال در این کشور اقامت داشته باشند، می توانند کارت سلامت را به ارزش 33 دلار آمریکا دریافت کنند.

افرادی که 18 سال در این کشور بوده اند، می توانند کارت سلامت را با قیمت 320 درهم کنند.

حقوق در دبی

معمولا حقوق در دبی 2150 درهم در هر ماه است. حال شغلی که شما دارید مشخص کننده حقوق شما خواهد بود.

بازه حقوق در دبی

در رنج حقوق های بیشتر معمولا حقوق از 4810 درهم شروع و گاهی اوقات تا 99 هزار درهم هم خواهد بود. البته بیشتر حقوق ها از این بازه کمتر است.

میانگین افزایش حقوق در دبی

در همه کشورها در هر سال حقوق افزایش می یابد. در دبی هم دستورالعمل ویژه ای درباره این موضوع وجود دارد. در کشور امارات در هر 17 ماه حقوق هشت درصد بیشتر می شود. اما در سایر کشورها به طور متوسط هر 16 ماه حقوق سه درصد زیاد می شود.

حقوق تعدادی از شغل ها در دبی به صورت زیر است:

کارمند بانک – 45000

مدیر کل – 35000

مدیر پروژه – 20000

سرآشپز – 44000

نماینده بیمه سلامت – 19600

مدیر منابع انسانی – 18000

مدیر عملیات – 15000

مهندس نرم افزار – 11000

مدیر توسعه تجارت – 14000

مشاغل آموزشی – 10400

مشاور مالیاتی – 9500

مهندس عمران – 7000

طراح گرافیک 7000

تحلیلگر بازارهای مالی – 8000

مهندس عمران – 7000

مهندس مکانیک – 6000

پرستار – 6000

نمایندگی خدمات مشتری – 5554

دستیار حقوقی – 5500

منشی – 4000

کارگر خانگی – 1830

مزایای زندگی در دبی

تصویری از شهر دبی

آب و هوا در دبی به مدت هشت ماه دلپذیر است.

فرهنگ کشور غنی است.

باشگاه های ورزشی زیادی در آن یافت می شوند.

رستوران ها با غذاهای متنوعی در آن یافت می شوند.

سطح آموزشی در آن بالا است.

برندهای معروف جهانی در آن شعبه دارند.

همه کارها در دبی مالیات ندارند.

انتقال پول از دبی به سایر کشورهای دنیا وجود دارد.

فرودگاه های بین المللی در دبی

وجود پاساژهای گوناگون

سطح زندگی در دبی بالا است. سطح جرم و جنایت در دبی بالا نیست.

معایب زندگی در دبی

برای اقامت یا کار در دبی نیازمند مجوز هستید.

در تابستان هوا بسیار گرم است.

ترافیک در دبی شدید است و در زمان رفت و آمد به محل کار و مدرسه می تواند اذیت کننده باشد.

هزینه مسکن در دبی بالا است.

هزینه زندگی در دبی گاهی از زندگی در آمریکا بیشتر است.

دسترسی به سایت های زیادی امکان پذیر نیست و فیلم ها سانسور شده هستند.

ساعت کار دبی می تواند بسیار زیاد باشد و کارمندان خارجی را تحت فشار قرار می دهد.

نکات دیگر درباره زندگی دبی

در سال 1971 کشور امارات از زیر استعمار بریتانیا خارج و تبدیل به یک کشور مستقل شد. ابوظبی به عنوان پایتخت امارات بیشتر زمین های کشور را شامل می شود و این شهر همراه با دبی دو شهر مهم تجاری آن هستند. حتی امارات موفق شده تا تولید ناخالص داخلی خود را به 194 میلیارد پوند برساند که این میزان از پرتقال و مصر بیشتر بوده است. شهر دبی به تنهایی تولید ناخالصی به ارزش 83 میلیارد پوند داشته است. فرودگاه دبی هم به دلیل پروازهای زیادی که دارد، سومین فرودگاه پر رفت و آمد دنیا است. در سال 2018 از این فرودگاه 88 میلیون نفر به سایر کشورهای جهان سفر کرده اند.

مراقبت های بهداشتی در دبی به چه صورت است؟

ساخت بیمارستان های خصوصی از سال 2017 به بعد در این شهر افزایش یافته است. البته این قضیه کاملا نرمال است، زیرا بیشتر جمعیت این شهر را مهاجران تشکیل می دهند و آن ها هم نیازمند این گونه بیمارستان ها هستند. در صورتی که به دبی مهاجرت کنید، بهتر است تا بیمه نامه پزشکی خصوصی را آماده کنید.

مصرف مشروبات الکلی در دبی

بار در دبی

از آن جا که دبی شهری اسلامی است باید قوانین مربوط به الکل در آن رعایت شود. در دبی جمعه و شنبه تعطیل است و روز یکشنبه روز اول هفته است. بنابرین در روزهای آخر هفته نمی توانید الکل مصرف کنید مخصوصا که جمعه روزی مقدس در اسلام است.

البته توجه داشته باشید که در شرکت خود درباره این موضوع صحبت نکنید. زیرا مردم محلی دبی نسبت به الکل ذهنیت خوبی ندارند. در بارها و رستوران ها امکان سفارش این نوشیدنی وجود دارد و معمولا تا نیمه های شب باز هستند. سن مصرف الکل در دبی 21 سال است و در بارها از شما کارت شناسایی درخواست می شود. همچنین امکان نوشیدن این ماده در خیابان وجود ندارد و غیر قانونی است و در صورت انجام آن امکان اخراج از امارات یا زندان برای شما وجود دارد.

قوانین غیرمنتظره دبی

یکی از نکاتی که در کشور امارات و دبی وجود دارد، این است که نباید به هیچ وجه در هیچ کجا اعم از شبکه های اجتماعی یا در عموم مردم ناسزا گویید. همین طور ایجاد شایعات هم ممنوع است. با اینکه رفتن به بار و کلوب موردی ندارد، اما توجه به سایر قوانین ضروری است.

همین طور چنانچه بدون اجازه از اشخاص عکس بگیرید، امکان این وجود دارد که برای شما حکم زندان یا جریمه سنگین صادر شود. از دیگر قوانینی که نباید آن را در دبی نادیده بگیرید، این است که امکان جمع کردن پول برای خیریه بدون مجوز وجود ندارد. اگر در جاده یا خیابان هم تصادفی صورت گرفت نباید از آن عکس بگیرید. برای اطلاع کامل از این قوانین می توانید به مقاله عجیب ترین قوانین دبی مراجعه کنید.

زندگی برای زنان خارجی در دبی به چه صورت است؟

زنان می توانند در کمال امنیت در خیابان های دبی رفت و آمد کنند. با اینکه مجبور به رعایت کردن حجاب نیستید، اما باید توجه داشته باشید که در مکان های عمومی باید زانو، یقه و شانه خود را پوشیده نگه دارید. همین طور در وسایل حمل و نقل عمومی در بخش خانم ها بنشینید و از برقراری تماس چشمی مستقیم با مردان خودداری کنید.

اطلاع درباره شرایط کار در دبی امارات

بیشتر جمعیت شهر دبی را مردان شامل می شوند و اکثریت مشاغل هم توسط آن ها انجام می شوند. شما می توانید شغل های گوناگون را در دبی پیدا کنید. در سال 2017 دولت اعلام کرده بود که بیشتر از 91 درصد پسران بعد از 15 سالگی مشغول به کار هستند و درباره خانم ها این رقم به 42 درصد می رسد.

البته بیشتر اقتصاد امارات در گرو نفت است و سازمان های زیادی به آن وابسته هستند. البته در سال های اخیر صنعت گردشگری هم بسیار پر رونق بوده است و در سال 2018 به عنوان یکی از محبوب ترین محل های گردشگری شناخته شده است. بیشتر افرادی که به دبی مهاجرت می کنند شغل هایی مانند فناوری اطلاعات یا حسابداری دارند یا اینکه در شرکت های معروفی مانند مایکروسافت، Hilton Worldwide، DHL و … مشغول به کار می شوند.

یکی از مزایای کار در شهر دبی یا کشور امارات این است که علاوه بر اینکه از مالیات معاف هستید، شرکت های زیادی هستند که هزینه مسکن، بیمه پزشکی، کمک هزینه تحصیلی و حتی بلیط هواپیما رایگان برای رفتن به خانه را هم برای شما فراهم می کنند.

زبان عربی در دبی

به طور کلی در هر کشوری که سفر می کنید، دانستن زبان آن جا باعث می شود که کارهای شما ساده تر شود. در دبی هم با دانستن زبان عربی می توانید به راحتی با مردم محلی و همین طور افراد شرکت خود ارتباط برقرار کنید. اما از آن جا که عده زیادی از مردم این شهر را مهاجران تشکیل می دهند، در نتیجه زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در بسیاری از جاها صحبت می شود. یکی از پلت فرم های آنلاین به اسم InterNations وجود دارد که در آن جا می توانید با افرادی با زبان های مختلف ارتباط برقرار کنید.

شروع زندگی در امارات

در صورتی که در ایران، استرالیا، ایرلند، آمریکا و انگلستان زندگی می کنید ویزای 30 روزه به شما تعلق می گیرد و می توانید در صورت امکان آن را یک ماه دیگر هم تمدید کنید. اما اگر می خواهید به صورت طولانی در این شهر اقامت کنید باید کسی حامی مالی شما باشد.

البته حامی مالی هم باید شرایط خاصی داشته باشد. برای مثال وی باید اقامت دائم امارات را داشته باشد. کسانی که به صورت جاب آفر به امارات سفر می کنند حامی مالی آن ها شرکت خواهد بود. در این صورت حامی برای گرفتن اقامت سی روزه نامه ای به اداره مهاجرت می فرستد. مدارک شما در این حالت شامل کپی پاسپورت می شود و بقیه کارها به عهده شرکت است.

اگر فردی از اعضای خانواده مانند همسر یا فرزند پیش از این به امارات مهاجرت کرده اند می توانند به عنوان حامی شما عمل کنند و برای شما درخواست بفرستند. توجه داشته باشید که دریافت کارت شناسایی در هنگام مهاجرت به این کشور ضروری است.

انتقال وسایل مورد نیاز به دبی

در صورتی که می خواهید به دبی مهاجرت کنید، نیاز دارید تا مقداری از وسایل خود را به این شهر انتقال دهید. ما هزینه ارسال وسایل از ایران و تعدادی از شهرها را برای شما محاسبه کرده ایم. برای اینکه هزینه کاملا دقیق محاسبه شود می توانید سری به این وبسایت بزنید.

شهرهزینه انتقال بار
لندن1960
نیویورک3490
سیدنی1410
مونترال3630

زندگی خانوادگی در امارات

در فرهنگ شرقی خانواده ارزش زیادی دارد. شما می توانید این امر را در خانواده های امارات هم ببینید. به همین دلیل اگر با خانواده باشید در نظر محلی احترام بیشتری برای شما قائل می شوند. همین طور شما را تشویق می کنند تا فرزندان خود را به مدارس خصوصی یا بین المللی بفرستید.

در صورتی که تصور می کنید فرزند شما در کشور غریبه دچار مشکل می شود، هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد. زیرا مردم دبی مهربان هستند و سریعا با شما صمیمی خواهند شد. در سال 2017 به بعد بود که تعدادی از مدارس تصمیم گرفتند که سیستم آموزشی خود را به شیوه انگلستان تغییر دهد. البته بعضی از مدارس هم شیوه تدریس آمریکا را دارند.

با اینکه دین اصلی دبی اسلامی است، اما بقیه مذهب ها هم مشکلی در این شهر ندارند. برای مثال در ایام کریسمس یا سایر اعیاد مهاجران که مذهب مسیحیت دارند می توانند جشن های خود را داشته باشند. همین طور در بسیاری از نقاط دبی درخت کریسمس دیده می شود یا مراسم هایی به این مناسبت برگزار می شود.

تفریحات دبی (هزینه های زندگی در دبی)

هرچه آن چه تصور آن را بکنید، در دبی برای شما مهیا است. از پارک های آبی دبی تا سواحل دبی، پیست اسکی دبی، عمیق ترین استخر دبی و سینمای بزرگ یا پیست اتومبیل رانی را می توانید در این شهر پیدا کنید. در این میان گشت و گذار در بازار طلای دبی یا مراکز خرید دبی می تواند بسیار جالب و سرگرم کننده باشد.

هوای دبی به چه صورت است؟

دمای هوای دبی معمولا در فصل گرم سال یعنی تابستان به 45 درجه سانتی گراد هم می رسد. گرما به همراه رطوبت می تواند زندگی را در این شهر مشکل سازد. اما بیشتر مکان های دبی دارای سیستم تهویه خنک قوی ای هستند که باعث می شود مشکلی برای شما ایجاد نشود. در فصل زمستان دمای هوا کاهش می یابد و شهر هوای خوبی خواهد داشت.

در نیمه های تابستان ممکن است دما به 49 درجه هم برسد. ولی همین طور که گفتیم در مراکز خرید و سایر نقاط دبی کولرهایی وجود دارند که هوا را برای شما دلپذیر می سازند. البته گرم بودن هوا در دبی باعث می شود که بتوانید در همه فصل های سال از رفتن به سواحل دبی لذت ببرید. شما می توانید روی تخت های آفتاب گیر دراز بکشید تا برنزه بشوید یا در ساحل با شن ها اشکال مختلفی درست کنید و همین طور تفریحات آبی مختلفی مانند غواصی و قایق سواری هم در این سواحل امکان پذیر است.

اما به طور ویژه برای دیدن موجودات دریایی می توانید به آکواریوم دبی مال سر بزنید. حتما هنگام مراجعه به ساحل با خود کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی داشته باشید. اگر هم قصد غواصی دارید به همراه داشتن یک لباس اضافی ضروری است.

رستوران های دبی (هزینه های زندگی در دبی)

غذاهای گوشتی که در دبی سرو می شوند، شامل خوک نیستند و به طور کلی غذاهای غیر حلال فقط در برخی از رستوران های مجاز سرو می شود. در نتیجه در هنگام رفتن به رستوران نیاز نیست که نگران گوشت غیراسلامی باشید. همین طور می توانید انواع غذاها را در دبی سفارش دهید. برخی از سوپرمارکت ها هم گوشت خوک به فروش می رسانند.

جالب است که بدانید غذاهای ایرانی مانند فلافل هم در این شهر طبخ می شوند و رستوران های ایرانی دبی غذای وطنی طبخ می کنند! اگر می خواهید از غذاهای سنتی دبی بچشید می توانید سری به این مطلب بزنید:

بهترین غذاهای دبی

کشور اسلامی امارات

دبی

در هر کشوری مذهب نقش موثری در زندگی فرد بازی می کند. شهر دبی هم متاثر از فرهنگ اسلامی است. هر روز می توانید صدای اذان را شش بار در سطح شهر بشنوید یا مساجدی را در شهر ببینید. در این میان باید پوشش اسلامی هم در هنگام رفت و آمد در سطح شهر رعایت شود. از آن جا قوانین کشور برگرفته از اسلام است، پس مصرف الکل برای مسمانان مجاز نیست و ایرانیانی که پاسپورت این کشور را دارند، باید این موضوع را در نظر داشته باشند.

در ماه رمضان هم شهر به حالت معنوی ویژه ای فرو می رود و امکان خوردن و نوشیدن یا سیگار کشیدن در شهر وجود ندارد. با این حال شما می توانید در خانه خود غذا بخورید. اما در صورتی که این کار را در ملاعام انجام دهید باید جریمه نقدی پرداخت کنید.

حکومت دبی به چه صورت است؟

کشورهای پادشاهی شیوه رهبری خاص خود را دارند. شهرهای امارات هم هر کدام تحت حکومت حاکم خود به اسم شیخ هستند که این حاکم قدرت مطلق دارد. در این حالت حاکمیت آن ها از پدر به پسر انتقال می یابد. همه شیخ ها در کنار هم شورای عالی فدرال را ایجاد می کنند. این شورا وظیفه انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر را دارد. توجه داشته باشید که در صورت توهین به هر یک از شیوخ اماراتی مجازات بسیار سنگینی در انتظار شما خواهد بود.

امنیت شهر دبی

در سال 2018 گزارشی از سمت آمریکا نشان داد که در امارات سطح جرم و جنایت بسیار پایین است. همین طور کاربران شبکه Numbeo هم این مورد را در دبی تایید کرده اند. در همین سال هم طبق اخبار شبکه گلف نیوز قتل عمد به میزان سه دهم در هر صد هزار نفر رسیده بوده است. همچنین معاون رئیس پلیس امارات را از امن ترین کشورهای جهان دانسته است.

نقل مکان به دبی

مهاجرت به دبی به عوامل زیادی و همین طور هدف شما بستگی دارد. در صورتی که شما خانم هستید و پوشش برای شما مشکل ساز است، زندگی در دبی می تواند یک چالش برای شما باشد. همین طور افراد دگرباشان جنسی هم دارای محدودیت هایی هستند. در صورتی که مشکلی با این دو مورد گفته شده ندارید، زندگی در دبی برای شما مناسب خواهد بود. فقط کافی است به قوانین دبی و همین طور مذهب آن احترام بگذارید.

نکات کار در دبی

در صورتی که نامه کار از کارفرما دریافت کرده و می خواهید به دبی مهاجرت کنید، توجه داشته باشید که در صورتی که همراه با خانواده هستید، درآمد شما باید هزینه های زندگی را پوشش دهد، زیرا هزینه مسکن، تحصیل و … در دبی بالا است. از سال 2020 امکان درخواست طرح بازنشستگی برای ساکنان این شهر فراهم شده است.

در صورتی که سن شما از 55 بالاتر باشد، می توانید برای یک ویزای مخصوص به اسم بازنشستگی درخواست بدهید. این نوع ویزا هر 5 سال قابلیت تمدید را دارد. برای اینکه بدانید آیا واجد شرایط این نوع ویزا هستید، باید این شرایط را داشته باشید:

درآمد ماهانه به اندازه 2000 درهم داشته باشند.

یا اینکه به عنوان پس انداز یک میلیون درهم با خود داشته باشید.

یا خانه ای در دبی به ارزش دو میلیون درهم داشته باشید.

همچنین داشتن بیمه درمانی معتبر هم ضروری است.

خرید در دبی (هزینه های زندگی در دبی)

به جرات می توان گفت که مراکز خرید دبی از جذاب ترین بخش های زندگی در این شهر هستند. این مراکز خرید عالی ترین و بهترین برندهای جهانی را به شما عرضه می کنند. هرگونه وسایلی از قبیل لوازم خانه یا لوازم برقی، لباس و … در این مراکز خرید یافت می شوند.

همین طور اکثر وسایلی که در این مراکز به فروش می رسند، بدون مالیات هستند. اما هزینه واردات می تواند برای شما کارمزد داشته باشد. از سال 2018 برای کالاهای مختلف مالیات بر ارزش افزوده پنج درصد معرفی شد اما این کالاها شامل مواد غذایی، کالاهای آموزشی یا بهداشتی نمی شوند. در صورتی که اجناس از مارک های معروف و به صورت اصل باشند قیمت آن ها بیشتر خواهد شد. در نتیجه در هنگام خرید کالاهای مورد نیاز خود به این موارد توجه کنید.

برای کاهش هزینه های زندگی در دبی می توانید خرید را از بازارهای محلی یا از سوپرمارکت ها انجام دهید. مراکز خرید معمولا قیمت بالاتری دارند. علاوه بر این در روزهای جمعه به مراکز خرید نروید، زیرا با زیاد شدن جمعیت قیمت ها بیشتر می شود.

زندگی در دبی برای ایرانیان

تصویری از دبی

دبی یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان است. در این شهر سطح امنیت و تفریحات بالا است. اما در کنار آن هزینه های زندگی هم چندان پایین نیست. همان طور که گفتیم برای اجاره یک آپارتمان در کمترین حالت باید 900 دلار بپردازید. پس در هر صورت زندگی با کیفیت به همراه هزینه های نه چندان ارزان در انتظار شما است.

متوسط هزینه ماهانه برای زندگی در دبی چقدر است؟

در هر ماه یک فرد مجرد بدون هزینه خانه دست کم 900 دلار باید خرج کند که با اضافه کردن اجاره خونه چیزی در حدود 2400 دلار می شود.

هزینه تاکسی در دبی چقدر است؟

تاکسی گرفتن در دبی هزینه ای برابر با 12 درهم دارد.

مزایای زندگی در دبی؟

عدم نیاز به پرداخت مالیات، سیستم آموزشی خوب، مراکز خرید بزرگ، پایین بودن سطح جرم، فرودگاه های بین المللی و امنیت مناسب

هزینه غذا در دبی برای یک وعده ناهار چقدر است؟

هر نفر معمولا باید 35 الی 70 دلار خرج کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *