عجیب ترین قوانین دبی

دبی
جهان گردی, دبی

قوانین خاصی در کشور دبی حکم فرما است که اطلاع از آن ها باعث می شود هنگام سفر به این کشور مشکلی برای شما ایجاد نشود. به همین دلیل در این مقاله لیست کامل این قوانین را برای شما ذکر کرده ایم. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما دبی می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

با اینکه اکثر قوانین دبی برای گردشگران مشخص است، اما قوانینی هم وجود دارند که کمتر در نظر گرفته شده و همین موارد باعث می شوند تا در دبی با مشکلات جدی روبه رو بشوید. همین طور این قوانین مختص دبی نیست، بلکه در کل امارات باید رعایت شود، حتی اگر قصد دارید تا از دبی به ابوظبی هم بروید باز هم قوانین یکسان هستند. پس قبل از اینکه شکستن نااگاهانه این قوانین باعث دستگیری یا جریمه های سنگین برای شما بشود، بهتر است تا از آن ها اگاهی داشته باشید. همین طور باید گفت که آژانس گردشگری یابکس می تواند به طور کامل شما را در این باره یاری دهد.

ناسزا گفتن در شبکه های اجتماعی مانند واتس آپ

فحش دادن در واتس آپ

طبق قانون دبی اگر شما در عموم ناسزا یا فحش بدهید، بر طبق قانون 373 امارات به عنوان بی حرمتی شناخته می شود. برای این شخص از یک سال زندان تا جریمه ای معادل با 10 هزار درهم در نظر می گیرند. حتی اگر شما به صورت آنلاین هم در شبکه های اجتماعی فحش دهید، پلیس سایبری شما را دستگیر خواهید کرد و جرم محسوب می شود. در صورتی که شما استیکر یا شکلک ناهنجار هم بفرستید، قانون را نقض کرده و جریمه ای به اندازه 250 هزار درهم خواهد داشت و ممکن است که شما را از کشور اخراج کنند.

چک کردن گوشی تلفن همراه دیگران

چک کردن تلفن همراه دیگران

چک کردن گوشی دیگران در کشور امارات تجاوز به حریم شخصی محسوب می شود و ممکن است که شما را به شش ماه زندان محکوم کنند یا جریمه ای به اندازه صد هزار تا پانصد هزار درهم برای شما در نظر گرفته شود.

در سال 2016 بود که یک زن عکسی از گوشی شوهر خود را به گوشی خود می فرستد و در نتیجه قانون حریم خصوص را نقض می کند. با اینکه زن شوهر خود را متهم به رابطه نامشروع کرده است، اما مجبور شد تا جریمه ای به اندازه 150 درهم بپردازد و از کشور هم تبعید شود.

خوردن یا آشامیدن در حمل و نقل عمومی دبی

مترو دبی

یکی از دیگر قوانینی که باید در دبی آن را رعایت کرد، نخوردن غذا و نوشیدنی در وسایل حمل و نقل عمومی این کشور است. این قانون شامل ایستگاه های آن ها هم می شود. پس در صورت رعایت نکردن این قانون باید هزینه ای معادل با صد درهم را پرداخت کنید.

حمل مواد غذایی دارای خشخاش

خشخاش دانه های ریزی هستند که از آن ها برای درست کردن تریاک یا هروئین استفاده می کنند، حالا اگر شما مواد غذایی با خود داشته باشید که حاوی خشخاش باشد، جرم بزرگی مرتکب شده اید و باید منتظر زندان و جریمه های زیاد باشید.

جمع‌آوری کمک‌های داوطلبانه در دبی

جمع آوری کمک داوطلبانه در دبی

جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی به عنوان نوعی کار فریبکارانه محسوب می شود و در صورتی که می خواهید در این کشور کمک مردمی جمع کنید، باید حتما تاییدیه لازم را از اداره فعالیت های خیرخواهانه اسلامی دریافت نمایید. اما اگر مجوز لازم را نگیرید و آگهی های مربوط به جمع های صدقه و چیزهای دیگر را منتشر کنید، باید منتظر جریمه ای معادل با 500 تا 250 هزار درهم و همین طور اخراج شدن از امارات باشید.

وی ‌پی ‌ان و جرائم اینترنتی در دبی

استفاده از فیلترشکن در دبی

در کشور امارات و شهر دبی استفاده از وی پی ان به هر منظوری حتی اگر کشف جرم باشد، جریمه های سنگین 500 هزار درهم تا دو میلیون درهم دارد، پس شما نمی توانید از آدرس آی پی نادرست یا آدرس شخص دیگری استفاده نمایید. پس در صورتی که با آی پی دیگری وب سایتی ممنوعه دسترسی پیدا کنید یا اینکه محتواهایی که قانون کپی رایت دارند را دانلود کنید، جریمه سنگینی برای شما نوشته می شود.

ماشین کثیف در دبی

ماشین کثیف در دبی

چنانچه ماشین شما در طوفان شن خاکی شود، احتمالی است که همیشه ممکن است رخ دهد و مشکلی ندارد. اما در صورتی که شما با این ماشین در سطح شهر حرکت کنید، تحت عنوان “زشت کننده تصویر شهر” جریمه ای برای شما در نظر گرفته می شود که باید سه هزار درهم دریافت پرداخت کنید.

شستن ماشین در دبی

شستن ماشین در دبی

حتی در هنگام شستن ماشین هم باید مواردی را در نظر بگیرید. زیرا شستن غیر اصولی باید مشکلاتی برای شما می شود. برای مثال شستن ماشین در بخش های مسکونی مجاز نیست و نمی توان کارگر یا فرد دیگری را برای آن استخدام کرد.

همین طور این قضیه به محیط زیست هم آسیب می زند، زیرا آب آلوده ناشی از شستن ماشین به داخل خیابان یا فاضلاب راه یافته و ابعاد زیان باری خواهد داشت. پس وظیفه شما این است که خودرو خود را به پمپ بنزین یا بخش های مخصوص در مراکز خرید ببرید که در آن جا ماشین ها را با استفاده از امکاناتی مخصوص تمیز می کنند.

عکس گرفتن از دیگران بدون اجازه در دبی

عکس گرفتن در دبی

در کشور امارات حریم خصوصی افراد اهمیت زیادی دارد و چنانچه از افراد محلی عکس بگیرید و آن را در شبکه های اجتماعی بدون اطلاع آن ها آپلود کنید، مرتکب جرم بزرگی شده اید. پلیس سایبری می تواند جریمه پانصد هزار درهمی و همین طور شش ماه زندان برای شما در نظر بگیرد. همین طور اگر جزو مهاجران و گردشگران باشید از کشور اخراج می شوید.

جالب است که بدانید چندین سال پیش یک معلم استرالیایی عکسی از اتومبیلی که در بخش مختص پارک افراد معلول قرار داشت منتشر کرده و به عنوان مجازات ملزم به پرداخت ده هزار درهم و همین طور اخراج از کشور می شود.

عکس گرفتن از  حوادث جاده‌ای یا هوایی

تصادف ماشین

به طور کلی عکس گرفتن در دبی با مخاطراتی همراه است، یکی دیگر از عجیب ترین قوانین دبی که باید آن را مد نظر قرار دهید، عکس نگرفتن از صحنه های تصادف ها است. همان طور که مطلع هستید گرفتن عکس از بخش های نظامی، ساختمان های اداری و همین طور دادگاه ها مجاز نیست حال گرفتن عکس از صحنه تصادف هم به این موارد اضافه شده است و در صورت ارتکاب این مورد باید هزینه ای به اندازه پنجاه تا سه میلیون درهم پرداخت کنید و احتمال اخراج شدن از کشور بالا است. حتی اگر از حوادث هوایی هم عکس بگیرید، مشمول این قانون خواهید شد و نباید عکس یا ویدئویی را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

شایعه پراکنی در دبی

شایعه پراکنی در دبی

یکی از جالب ترین و عجیب ترین قوانین دبی شامل شایعه پراکنی و پخش اخبار نادرست در شبکه های اجتماعی می شود. دبی این مورد را به عنوان سلب آرامش عمومی و هم طور برهم زدن نظم در نظر گرفته و برای آن مجازات سنگین به اندازه سه سال زندان و همین طور پرداخت جریمه نقدی به اندازه یک میلیون درهم در نظر گرفته است.

در سال 2016 سیلی در دبی رخ می دهد که مردم عکس های زیادی از خرابی ساختمان ها در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند که همه این موارد جزو شایعه در نظر گرفته شده و دولت اعلام کرد که با عوامل آن برخورد می کند و عمل آن ها غیرقانونی بوده است.

سخن آخر

در صورتی که قصد سفری با آرامش به دبی را دارید، می توانید با هماهنگی با کارشناسان یابکس همه مدارک و موارد مورد نیاز را چک کنید تا یابکس بتواند شما را در سفری آسان و ارزان هدایت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *