همه چیز درباره برج گالاتا استانبول

برج گالاتا
استانبول, جاذبه های گردشگری

برج گالاتا استانبول یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است که قدمت آن به سال های خیلی دور باز می گردد. از بالای این برج می توانید دید فوق العاده ای به شهر داشته باشید و خیلی از بخش های دیدنی شهر مانند مسجد آبی، پل بسفر و … از آن قابل دیدن هستند. این سازه 700 سال پیش احداث شده و در آن موقع یکی از بلندترین بخش های شهر محسوب می شده است. برای آشنایی با این برج با یابکس همراه باشید. همین طور برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما استانبول می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

برج گالاتا کجاست؟

این سازه در بخش برکتزاده استانبول قرار گرفته است و به تنگه بسفر هم نزدیک است. از این محل تا میدان تکسیم فقط بیست دقیقه فاصله است که پیاده هم می توانید خودتان را به آن برسانید. فرودگاه استانبول و فرودگاه صبیحه گوکچن هم تقریبا پنجاه دقیقه از این برج فاصله دارند که 45 کیلومتر می شود.

تلفن برج گالاتا استانبول: 902122454141+

آدرس برج گالاتا استانبول: ترکیه، استانبول، محله برکتزاده

نحوه دسترسی به برج گالاتا

برج گالاتا

برای رفتن به برج مورد نظر وسایل مختلفی در دسترس شما قرار دارند. برای مثال می توانید سوار تراموا شوید و بعد از رسیدن به ایستگاه Tophane به طرف خیابان lüleci hendek بروید و بعد از آن باید مقداری پیاده روی کنید. زیرا برج در فاصله 650 متری از شما قرار دارد. روش دیگر این است که اگر در میدان تکسیم هستید تا کاباتاش را از قطارهای کابلی استفاده کنید و سپس با تراموا به کاراکوی رهسپار شوید.

اگر می خواهید از مترو استفاده کنید، می توانید به Şişhane بروید، سپس با 150 متر پیاده روی به خیابان گلیپ خواهید رسید. بعد از آن باید 350 متر دیگر پیاده روی کنید تا به برج برسید.

نحوه ساخت برج گالاتا

این سازه در قرن 14 میلادی ساخته شده و بنظر می رسد که موسسان آن ایتالیایی ها بوده اند. البته قبلا در این مکان یک برج به اسم ماگالوس پیکرز بوده است که این سازه به جای آن ساخته شده است. شاخ طلایی هم در این مکان است که می دانید این شاخ باعث اتصال مسیرهای مختلف آبی در ترکیه می شود.

شاید برای شما جالب باشد تا از علت این انتخاب این اسم باخبر شوید. به دلیل اینکه این قسمت از استانبول به صورت یک شاخ است که رنگ آن در هنگام غروب آفتاب طلایی می شود به این اسم نام گذاری شده است. از این سازه در بازه های زمانی مختلف استفاده های متفاوتی می کرده اند. برای مثال در برحه ای از تاریخ برای زندان استفاده می شده، سپس آن را تبدیل به محل دیده بانی کرده اند و برای زیر نظر داشتن حرکت کشتی ها هم از آن استفاده می شده است. برای آشنایی بهتر با این برج به بررسی آن در زمان های مختلف تاریخی خواهیم پرداخت.

برج دیدبانی گالاتا در عصر بیزانس

همان طور که می دانید پیش از این که حکومت عثمانی بر این ناحیه مسلط شود، رومیان در این منطقه حکمرانی می کرده اند. قسطنطنیه اسم قبلی استانبول است. آثار تاریخی زیادی از زمان حکومت آن ها به جای مانده است. پیش از اینکه این سازه در این کشور بنا شود، رومیان در هنگام پادشاهی ژوستینیان که معادل با سال 528 میلادی می شود یک برج چوبی در این محل بنا کردند. این بنا حکم فانوس دریایی را داشته و اسم آن ماگالوس پیکرز بوده است.

به این وسیله آن ها می توانستند تا بر رفت و آمدهای صورت گرفته در دریای مرمره تسلط داشته باشند و همین طور بر حرکت کشتی ها هم نظارت کنند. با کمک این سازه آن ها موفق شدند تا سلطنت قدرتمندی را در این ناحیه ایجاد کنند. این برج در طی سال های بعدی به خاطر زمین لرزه، آتش سوزی و جنگ از بین رفت.

برج سنگی گالاتا در دوره جنوا

بعد از به پایان رسیدن حکومت روم شرقی ایتالیایی های جنوا به این منطقه حاکم شدند. در آن زمان این محل برای تجارت در دریای سیاه و مدیترانه استفاده می شده است. این حکومت در سال های 1347 تا 1868 میلادی در بخش شمال غربی ایتالیا حکومت می کرده است. ایتالیایی هم برای نظارت بر عملکرد کشتی ها تصمیم گرفتند تا یک برج با دوام تر در این ناحیه ایجاد کنند. به همین دلیل برج گالاتا در منطقه شاخ طلایی ایجاد شد.

برج گالاتا در دوره عثمانی

هنگامی که عثمانی به این منطقه وارد شدند و ساختمان های کشور به دست آن ها افتاد، استفاده از این ساختمان ها هم تغییر کرد. برای مثال هنگامی که سلطان سلیمان حاکم این منطقه بود از طبقات پایین این سازه برای زندان استفاده می کردند که زندانیان محکوم بودند بقیه عمر خود را در این زندان بگذرانند و از بالای برج هم برای دیده بانی استفاده می شده است.

این سازه جدید دوباره در سال 1509 بود که به خاطر وقوع زلزله دچار آسیب شد به همین دلیل معماری به اسم هایردین که در آن زمان از شهرت بسیاری برخوردار بود، بازسازی این بنا را برعهده گرفت. چندی بعد ستاره شناسی به اسم تاج‌الدین افندی به خاطر ارتفاع مناسب برج تصمیم گرفت تا یک رصدخانه در آن ایجاد کند. ولی وقوع یک آتش سوزی مانع از ادامه کار شد. همین طور در این زمان از برج به عنوان زندان استفاده نمی کرده اند.

در سال های 1546 الی 1595 هنگامی که حاکمی به اسم مراد سوم در این منطقه حکمرانی می کرده است، برج دوباره به محلی برای زندانی کارگران اجباری تبدیل شد. برج گالاتا برای مدتی هم در اختیار یک تیم نظامی به اسم Mehter بود و همین طور به خاطر اینکه چشم انداز خوبی داشت آن را تبدیل به رصدخانه آتش کردند. در سال 1794 بود که دوباره این سازه آتش گرفت و سپس در زمان سلطنت سلیمان سوم آن را ترمیم کردند. علاوه بر این بخشی به اسم alcove هم در این برج ساخته شد.

سپس در سال 1831 برج به خاطر آتش سوزی تخریب شد و در زمان حکومت سلطان محمود به آن 2 بخش دیگر هم اضافه کردند، همین طور یک گنبد مخروطی هم در آن ساخته شد. بعد از آن در سال 1875 بود که طوفان باعث خرابی این برج شد و تا زمان انقراض دولت عثمانی به همین صورت باقی ماند.

برج گالاتا، در زمان شکل گیری ترکیه

برج گالاتا

در سال 1960 بود که از برج برای پاسداری و همین طور روشن نگه داشتن آتش در موقع شب استفاده کردند و نگهبانانی هم مسئول نظارت بر حرکت کشتی ها و سرکشی به برج بوده اند.

از سال 1965 الی 1967 گنبد آن را بازسازی کردند و گنبدی که هم اکنون می بینید بازمانده آن دوران است. در آن زمان بود که داخل برج را با مصالح بتنی دوباره از نو ساختند. به این صورت بود که برج کم کم به مکانی تاریخی تبدیل شد تا گردشگران از آن بازدید کنند.

اسامی برج گالاتا

همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم برج در زمانی که رومیان به این ناحیه حکمرانی می کرده اند، به اسم ماگالوس پیکرز شهرت داشته است که البته نام دیگر آن برج بزرگ بود. سپس در در زمان ایتالیایی ها اسم برج به Christea Turris شهرت یافت. بعد از اینکه برج به شکل کنونی در آمد، نام آن را گالاتا کوله‌سی گذاشتند.

این واژه به یونانی به معنی فردی است که شیرها را تحویل می دهد و اگر در زبان ایتالیایی آن را در نظر بگیریم، به معنی راه پله است. البته از آن جا که در موقعی که اولین برج احداث شد زمین این منطقه بسیار سرسبز بوده و برای نگهداری دام مناسب بوده در نتیجه اسم اولی برازنده تر بنظر می رسد. این سازه تا سال های 1749 از ساختمان های بلند استانبول بوده است و شاید برای شما جالب باشد که بدانید تیم فوتبال ترکیه به اسم گالاتاسرای هم اسمی شبیه به برج دارد.

معماری و بخش‌های برج گالاتا

این سازه به صورت به صورت سنگی و به شکل استوانه ای ساخته شده است. ارتفاع این برج در حال حاظر 66.9 متر است و تعداد کل طبقات آن به 9 طبقه می رسد. در زمان های گذشته برج ارتفاعی برابر با 62.59 متر داشته که اگر گنبد آن را در نظر نمی گرفتیم، ارتفاع آن به 51.65 متر می رسید. قطر خارجی و داخلی برج به ترتیب به اندازه 16.45 متر و 8.94 متر هستند. همین طور ضخامت دیوارهای آن هم به 3.75 متر می رسد.

قسمت های مختلف برج شامل سکوی بازدید، ورودی و رستوران می شوند. برای راحتی گردشگران 2 آسانسور هم وجود دارد که شما را به بالای برج می رسانند. البته برای اینکه به 2 طبقه آخر این ساختمان برسید، باید از پله استفاده کنید. خدمات برج گالاتا استانبول شامل وای فای رایگان، کافه، فروشگاه سوغاتی، رستوران و سرویس بهداشتی می شوند. سرانجام در سال 2013 بود که سازمان یونسکو این برج را در فهرست میراث خود قرار داد.

بخش ورودی برج گالاتا استانبول

در ابتدای ورود به این مکان باید ابتدا از چند پله گذر کنید تا به یک در چوبی برسید، این در به یک لابی می رسد. در این قسمت می توانید اطلاعاتی درباره برج گالاتا به دست آورید، زیرا یک راهنما همه تاریخچه آن را توضیح می دهد و شما هم می توانید سوالات خود را از او بپرسید. بعد از این طبقه می توانید به وسیله آسانسور یا راه پله به بخش های دیگر برج بروید. اگر می خواهید سوغاتی بخرید فروشگاه در بخش ورودی قرار دارد.

سکوی تماشای برج گالاتا

سکوی تماشای برج گالاتا

جالب ترین بخش این برج همان سکوی تماشای آن است. از آن بالا شما می توانید یک نمای 360 درجه از شهر را مشاهده کنید. همینطور به جاذبه هایی مانند پل گالاتا، پل بسفر، جزیره پاریم آدا، دریای مرمره، مسجد سلطان احمد و … دید داشته باشید. اگر به این برج رفتید، حتما دوربین خود را به همراه داشته باشید تا تصاویر زیبایی را برای شبکه های اجتماعی خود ثبت کنید.

رستوران و کافه برج گالاتا استانبول

رستوران برج گالاتا استانبول

نشستن بر یکی از ساختمان های بلند دنیا و خوردن غذا لذت زیادی دارد. رستوران برج گالاتا به شما این امکان را می دهد تا این آرزوی خود را محقق کنید. زیرا در حین خوردن غذا یا دسر می توانید از منظره زیبای شهر نهایت استفاده را ببرید. معماری این رستوران به گونه ای است که نشان دهنده فرهنگ این کشور باشد. کارمندان این محل بسیار حرفه ای هستند و سرویس دهی را به نحوه احسنت انجام می دهند. کیفیت غذاهای رستوران هم عالی است و اگر قیمت غذا اندکی بالا است، به علت کیفیت خوب آن است.

افسانه برج گالاتا استانبول

همه ما به داستان های عاشقانه علاقه داریم، در این میان یک داستان معروف هم درباره این برج وجود دارد. بنظر می رسد که بر طبقه اعتقاد رومیان اگر یک زن و مرد به این برج بروند و از آن بالا به چشم انداز شهر نگاه کنند، حتما با یکدیگر ازدواج می کنند. اما اگر یکی از آن دو نفر پیش از این به برج رفته باشند آن دو به یکدیگر نمی رسند.

در داستان دیگری آمده است که یک مرد به اسم گالاتا عاشق دختری بوده و به داخل تنگه بسفر می پرد و در این راه جان خود را از دست می دهد. در یک افسانه هم گالاتا و دختر مورد علاقه او به بالای برج رفته و با یکدیگر ازدواج می کنند. در این میان مشهورترین داستان این برج مربوط به فردی است که دو بال به بازوهای خود می بندد و از بالای برج به پایین می پرد. اسم این فرد هزارفن احمد چلبی بوده است که این کار را در قرن 17 میلادی امتحان کرده است. طبق نوشته های تاریخی بنظر می رسد که وی از تنگه بسفر رد شده و در محلی به اسم اسکودار فرود می آید که از برج شش کیلومتر فاصله دارد. اما این داستان اندکی بعید است زیرا در آن موقع امکانات خاصی وجود نداشته که چلبی موفق شود فرودی ایمن را تجربه کند.

با این حال در سفرنامه اولیا چلبی که از تاریخ دان های این کشور است، ذکر شده که این فرد موفق شد به سلامتی پرواز خود را به پایان برساند. این فرد به اسم خلبان افسانه ای زمان عثمانی شناخته می شود. البته در داستان ذکر شده که بعد از فرود موفقیت آمیز احمد چلبی او به دستور سلطان مراد خان به یک جزیره تبعید می شود، زیرا حاکم شهر به او مشکوک شده بود.

شرایط بازدید از برج گالاتا استانبول

برج گالاتا

ساعت فعالیت برج گالاتا از اوایل صبح است و از آن جا که این سازه شهرت زیادی دارد، در نتیجه هرچه به ساعات ظهر نزدیک تر شوید، برج شلوغ تر می شود. در صورتی که می خواهید منظره غروب خورشید را تماشا کنید، باید در هنگام غروب به این برج بروید. برج هر روز از ساعت 8:30 دقیقه صبح تا 12 شب باز است. البته برای اطلاع دقیق تر از زمان فعالیت برج گالاتا می توانید به این آدرس مراجعه کنید.

  برج گالاتا همه‌روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۲ شب باز است. برای اطمینان از ساعت کار این برج به این سایت مراجعه کنید.

رستوران برج گالاتا استانبول هم از ساعت 8 صبح الی 10 شب باز است.

قیمت بلیط ورودی برج گالاتا 100 لیر است، البته کودکانی که سن آن ها از 7 سال کمتر است، می توانند به صورت رایگان به این برج مراجعه کنند. اگر می خواهید در صف انتظار ورود معطل نشوید، می توانید، در تورهای گردشگری ثبت نام کنید ولی باید هزینه بیشتری را بپردازید.

یک میدان هم در حوالی برج ساخته شده که می توان در آن هم قدم زد و برج را تماشا کرد. در این محدوده چندین کافه، فروشگاه و رستوران هم وجود دارند.

اقامت در نزدیکی برج گالاتا استانبول

در دور و اطراف این برج چند اقامتگاه وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. برای مثال هتل هایی مانند بانک هتل استانبول، سوئیت های گالاتا ویستا، عمارت مرودی گالاتا، هتل ریچموند استانبول، هتل آنمون گالاتا و بای مورات رویال در دسترس مسافران قرار دارند که هتل بای مورات رویال یکی از هتل های سه ستاره این ناحیه است.

جاهای دیدنی اطراف برج گالاتا استانبول

پل گالاتا

پل برج گالاتا

اگر 900 متر از برج فاصله بگیرید، به این پل خواهید رسید که تنها دوازده دقیقه زمان می برد.

آدرس برج گالاتا استانبول: استانبول، محله بی اوغلو

پل را می توان از نمادهای این شهر به حساب آورد که باعث شده دو قاره اروپا و آسیا به یکدیگر پیوند بخورند. شما می توانید روی این پل بنشینید و بخش اروپایی و آسیایی و همین طور ماهیگیران را تماشا کنید. تضادی که در این دو بخش دیده می شود جالب است زیرا در یک بخش مساجد وجود دارند و در سمت دیگر ساختمان های بلند را می بینید. برای خوردن غذا هم می توانید به پایین دست پل بروید که چندین رستوران محلی در آن وجود دارند.  

شاید جالب باشد که بدانید برای طراحی این پل از دو هنرمند معروف به اسم های لئوناردو داوینچی و میکل آنژ درخواست شده است، اما میکل آنژ این طراحی را قبول نکرد و داوینچی برای آن طرحی را کشید تا به وسیله این پل دو بخش اروپایی و آسیایی به یکدیگر متصل شوند.

اما طرح کشیده شده مورد قبول سلطان بایزید دوم قرار نگرفت، به همین دلیل تا سال 1902 ساخت این پل میسر نشد. سرانجام برج ساخته شد و اسم آن را گالاتا انتخاب کردند که پل بخش جنوب را به شمال وصل می کرده است. به طور کلی شش مسیر عبور خودرو و 2 خط تراموا و پیاده روی هم روی آن در نظر گرفته شده است.

خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال استانبول

فاصله خیابان استقلال از برج تقریبا پانزده دقیقه است و یک کیلومتر از آن فاصله دارد.

آدرس خیابان استقلال: استانبول، محله بی اوغلو

خیابان مورد نظر یکی از شلوغ ترین خیابان های این ناحیه است که دلیل آن وجود مراکز خرید، رستوران و کافه هایی است که در آن قرار گرفته است. همین طور بخش های تاریخی هم در آن دیده می شوند. میدان تکسیم هم به این خیابان نزدیک است. خیابان استقلال تقریبا یک و نیم کیلومتر است و همین طور در بخش اروپایی شهر واقع شده است. از آن جا که در طول شبانه روز افراد زیادی در این خیابان رفت و آمد می کنند باعث شده تا همیشه حال و هوای بخصوصی داشته باشد.

در طول تاریخ چندین کلیسا در این محل ساخته شده که همین مورد نشان می دهد که این خیابان از گذشته تاکنون یکی از مراکز بسیار مهم شهر بوده است. همین طور این بناها از مذهب های مختلفی مانند کاتولیک رومی، یادبود کریمه، ارمنی گریکوری و … بوده اند. اگر به بخش انتهایی خیابان بروید این برج را پیدا خواهید کرد.

موزه مادام توسو

موزه مادام توسو

این برج تقریبا به اندازه یک کیلومتر از موزه فاصله دارد که به صورت پیاده 17 دقیقه طول می کشد تا به آن برسید.

آدرس موزه مادام توسو: استانبول، منطقه بی اغلو، خیابان استقلال

موزه مادام توسو مجموعه ای از موزه ها هستند که در چندین شهر قرار دارند و یکی از آن ها در استانبول ساخته شده است. نخستین موزه مادام توسو تقریبا 250 سال پیش تاسیس شده و هر ساله افراد زیادی از آن بازدید می کنند. شما می توانید در این موزه شصت نوع مختلف از مجسمه های مومی را ببینید که از افراد مهم فرهنگی، سیاسی، تاریخی، هنری و … ساخته شده اند. از مشهورترین این افراد می توان به مولانا، مسی، ریحانا و … اشاره کرد. شما می توانید در این موزه با افراد مورد علاقه خود عکس گرفته و یا حتی آن ها را بغل کنید.

کاخ بیلربیی استانبول

کاخ بیلربیی استانبول

در زمان های قدیم افراد مهم دیگر کشورها از این کاخ به عنوان اقامتگاهی در تابستان استفاده می کرده اند، به همین دلیل به آن ها اقامتگاه تابستانه می گویند. البته پیش از این که ساختمان فعلی ایجاد شود، ساختمان های زیادی در این محل ساخته شده و سازه فعلی در سال های 1861 الی 1865 ایجاد شده است. اتاق های بزرگ این بنا شش عدد است و در آن 26 اتاق کوچکتر وجود دارد.

سلطان مراد سوم اولین بار فرمان ساخت این بنا را داد و آن را در قرن 16 ام احداث کردند. سپس در زمان حکومت سلطان محمود دوم یک ساختمان چوبی در کنار آن ایجاد شد. اما چند سال بعد یک آتش سوزی در این عمارت رخ داد که باعث شد سلطان عبدالعزیز فرمان بازسازی آن را به سبک نئو باروک صادر کند و معماری آن هم برعهده سرکیس بالیان بود. این موضوع باعث شده که عده ای به آن کاخ دلما باغچه کوچک هم بگویند. این کاخ دارای یک حوض آب داخل یکی از سالن های آن است.

کاخ مورد نظر یک بخش اصلی و چندین خانه ییلاقی دارد که طراحی فضای داخلی آن در حالت ترکی است اما برای تزئین آن از سبک غربی استفاده کرده اند، به همین دلیل در آن چینی های مخصوص، گلدان های سرامیکی، نی های حصیری و لوسترهای بزرگ هم به چشم می خورد. آتاتورک هم در دوره ای از تاریخ از این مکان برای پذیرایی از بعضی از افراد استفاده می کرده است. اما هم اکنون این سازه به عنوان یک موزه استفاده می شود.

فاصله کاخ از برج گالاتا به صورت پیاده 22 دقیقه است که تقریبا 1.7 کیلومتر می شود.

آدرس کاخ بیلربیی استانبول: منطقه بیلربیی، حوالی تنگه بسفر، کنار پل بغاز

میدان تکسیم

میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم استانبول از این برج 1.8 کیلومتر فاصله دارد که به صورت پیاده 24 دقیقه طول می کشد تا به آن برسید. آدرس میدان تکسیم: استانبول، محله بی‌اوغل

همیشه اسم میدان تکسیم استانبول به گوش ما می خورد، ولی علت اصلی شهرت این میدان چیست؟ یکی از عوامل مهم و اولیه محبوبیت این ناحیه قرارگیری آن در بخش اروپایی استانبول است. در این بخش می توانید به راحتی به فروشگاه ها، رستوران ها و … دسترسی دشاته باشید. این میدان را به عنوان نمادی از ترکیه مدرن هنگامی که آتاتورک دولت ترکیه را پایه گذاری کرد می شناسند. حتی یک بنای یابود هم در این میدان ساخته شده است. همین عوامل باعث شده تا این میدان برای مراسم های ملی مانند سالگرد استقلال ترکیه استفاده شود.

خرید در این میدان و یا مراجعه به رستوران های اطراف برای خوردن غذا از اولین کارهایی است که می توانید در این میدان انجام دهید. همچنین حمل و نقل این ناحیه باعث شده تا شما بتوانید به آسانی به بخش های مختلف شهر دسترسی داشته باشید. ایستگاه های اتوبوس و تراموا از جمله این وسایل هستند.

قلعه دختر استانبول

قلعه دختر استانبول

قلعه دختر از استانبول تقریبا دو کیلومتر فاصله دارد که 28 دقیقه به صورت پیاده طول می کشد تا به آن برسید.

آدرس قلعه دختر استانبول: ورودی تنگه بسفر، نزدیک ساحل اوسکودار

این سازه که به اسم برج میدن هم شناخته می شود، در بخش ورودی تنگه بسفر ساخته شده است. در داستان ها آمده است که یک پرنسس به علت ترس از نیش مار در این برج زندگی می کرده است. در واقع پیشگویان پیش بینی کرده بودند که این دختر قرار است، به وسیله نیش مار کشته شود به همین دلیل او را به این برج می آورند تا در امان بماند. اما این کار فایده ای نداشته، زیرا سرانجام ماری که به وسیله میوه ها به داخل برج وارد شده بود جان او را می گیرد.

از این مکان ها برای پایگاه نیروی دریایی هم استفاده می کرده اند تا نقش فانوس دریایی را ایفا کند. سپس در گذر زمان تبدیل به اقامتگاه افسران بازنشسته نیروی دریایی و گمرک هم شد. تا اینکه در حال حاضر یک رستوران در طبقه اول و یک کافه هم در بخش بالایی برج ساخته اند.

کاخ دلما باغچه استانبول

کاخ دلما باغچه استانبول

این کاخ از برج گالاتا تقریبا 2.7 کیلومتر فاصله دارد که با سی دقیقه پیاده روی می توانید به آن برسید. آدرس کاخ دلما باغچه استانبول: ناحیه اروپایی بشیکتاش، محله ویشنزاده

کاخ مورد نظر یکی از کاخ های بزرگ ترکیه است و از جمله جاذبه های گردشگری آن محسوب می شود. تنگه بسفر هم در حوالی این کاخ قرار گرفته است. فضای داخلی کاخ توسط فرش های دست بافت، چلچراغ ها، سقف های طلایی، مبل های زیبا و … تزئین شده است. در این عمارت تاکنون شش امپراطور عثمانی زندگی می کرده اند که آتاتورک هم در یکی از اتاق های همین کاخ فوت کرده است.

این عمارت به فرمان سلطان عبدالمجید اول در طی سال های 1843 الی 1865 تاسیس شده است. قبل از اینکه این سازه ساخته شود، این حاکم و خانواده او ساکن کاخ توپکاپی بوده اند. علت ساخت این کاخ به این دلیل بود که حاکم علاقه داشت تا در کاخی با معماری تازه تر زندگی کند که به کاخ های اروپایان شباهت بیشتری داشته باشد و قصر توپکاپی معماری قدیمی تری داشته است.

3 طبقه برای این کاخ ساخته بودند و شامل 285 اتاق، شش حمام، 44 تالار و 68 سرویس بهداشتی می شده است. دو قسمت اصلی این قصر شامل مابینی همایون و سلاملیک تحت عنوان حرم سرا و بخش تشریفات مورد استفاده قرار می گرفته اند. در فضای بیرونی این کاخ هم می توانید یک برج ساعت، کاخ ولیعهد، حیاط بزرگ و مسجد دلما باغچه را ببینید. در حال حاضر از تمام این بخش ها می توان بازدید کرد.

برای بالا رفتن از برج گالاتا استانبول چه باید کرد؟

این برج شامل آسانسورهایی می شود که در داخل آن قرار گرفته اند. البته پله ها هم در دسترس هستند. با این حال چنانچه بخواهید به 2 طبقه آخر برج بروید، باید حتما با استفاده از پله ها مسیر را طی کنید.

زمان مناسب برای بازدید از برج گالاتا چه زمانی است؟

برای بازدید از این برج بهتر است تا صبح ها اقدام کنید، چون در وسط روز جمعیت بازدیدکنندگان زیاد می شود.

امکاناتات برج گالاتا استانبول چیست؟

رستوران، آسانسور، کافه، فروشگاه سوغاتی و سرویس بهداشتی

جاذبه های اطراف برج گالاتا کدام ها هستند؟

قلعه دختر، خیابان استقلال، ایاصوفیه، پل گالاتا، موزه مادام توسو و میدان تکسیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *