جاذبه های طبیعی استانبول

اسنو پارک استانبول
استانبول, جهان گردی

جاذبه های طبیعی استانبول در کنار بناهای تاریخی و مراکز خرید آن دست به دست هم داده تا گردشگران را به سمت خود جذب کند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا به معرفی جاذبه های طبیعی استانبول بپردازیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور برای تهیه بلیط هواپیما لحظه آخری استانبول می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

پارک فنر باغچه از جاذبه های طبیعی استانبول

پارک فنر باغچه

با اینکه استانبول دارای جاهای دیدنی و تاریخی زیادی است، اما گاهی هم بهتر است تا لحظه ای در طبیعت توقف کنید تا بتوانید از زیبایی های آن بهره مند شوید و به آرامش درونی برسید. مخصوصا اینکه نشستن زیر یک درخت و یا رفتن به یک کافه می تواند باعث بهتر شدن حال شما بشود. پارک فنر باغچه برای تجربه این حس می تواند انتخاب مناسبی باشد.

این مکان یک پارک معمولی نیست، بلکه می توانید از داخل آن به دریای مدیترانه و همچنین جزایر سارای بورنو دید داشته باشید. هنگامی که بهارمی شود، پارک در زیباترین حالت خود قرار دارد و می توانید بوی چمن های تازه و گل ها را از هر طرف حس کنید. اما غروب های پاییز در کنار دریا هم بسیار به یادماندنی است. در این پارک رستوران و کافه هم برای گردشگران فراهم شده است.

در کنار همه زیبایی های پارک بهتر است، اشاره ای هم به امکانات آن مانند پیست دوچرخه سواری، زمین بازی کودکان، بخش ساحلی و زمین فوتبال داشته باشیم. موزه اسباب بازی و همین طور یک موزه دیگر از هنرمندی به اسم باریش مونچو در این پارک قرار دارد.

برای رفتن به این پارک می توانید به محله کادیکوی بروید. پس باید از اتوبوس های دریایی استفاده کنید یا می توانید سوار اتوبوس های معمولی شوید و در کادیکوی پیاده شوید. بعد از رسیدن به اسکله کادیکوی با مقداری پیاده روی به مقصد خود خواهید رسید. پارک فنرباغچه هزینه ورودی ندارد.

پارک ساحلی مودا از جاهای دیدنی استانبول

پارک مودا استانبول

برای اینکه از شلوغی به دور باشید و لحظاتی پر از آرامش را تجربه کنید، می توانید به پارک ساحلی مودا بروید. در زمستان و پاییز هم این پارک بسیار دیدنی است. کمتر پارکی وجود دارد که بتوانید در آن چشم اندازی از فانوس دریایی و اسکله داشته باشید. اما می توانید این موارد را در ساحل مرمره این پارک تجربه کنید.

پارک ساحلی مودا اینترنت هم دارد و به این صورت می توانید به فضای مجازی دسترسی داشته باشید. پارک ساحلی مودا آب و هوای بسیار خوبی دارد و برای یک پیاده روی دلپذیر در یک صبح زیبا یا یک غروب دل انگیز مناسب است. در صورتی که در اسکله های بشیکتاش و امینونو هستید، می توانید به اسکله مودا بروید و از زیبایی های این پارک بهره مند شوید.

پارک تکسیم گزی

پارک تکسیم گزی

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی استانبول پارک تکسیم گزی است. این پارک از میدان تکسیم فاصله چندانی ندارد. پس اگر در کنار میدان تکسیم اقامت داشتید یا برای خرید به این منطقه آمدید، می توانید از پارک تکسیم گزی دیدن کنید. همین طور این منطقه برای برگزاری پیک نیک در کنار خانواده هم مناسب است.

پارک مینیاتوری استانبول

پارک مینیاتوری استانبول

130 مارکت کوچک ار بخش های تاریخی ترکیه در این شهر وجود دارند. شما می توانید نمونه های کوچکی از برج گالاتا، ایستگاه قاطر حیدرپاشا، پل بسفر و جاذبه های به جای مانده از زمان عثمانی که در کشور ترکیه نیستند را هم مشاهده کنید. در این پارک می توان از خدماتی مانند شهربازی، موزه، تئاتر، قایق سواری، کافه و رستوران هم استفاده کرد. پس این پارک محلی مناسب برای افرادی است که وقت یا حوصله کافی برای سر زدن به همه جاهای دیدنی استانبول و ترکیه را ندارند و می خواهند همه را در یک جا مشاهده کنند!

برای بازدید از پارک مینیاتورک استانبول می توانید از ساعت 9 صبح الی 6 بعدازظهر به این مکان مراجعه کنید. هزینه بلیط ورودی پارک برای شهروندان استانبول ده لیر و برای گردشگران بیست لیر است. البته یک قطار هم داخل پارک وجود دارد که می توانید با استفاده از آن داخل پارک گردش کنید و هزینه آن دو لیر است.

موقعیت مکانی پارک در بخش شمال شرقی شاخ طلایی است و با استفاده از اتوبوس های میدان تکسیم می توان به آن دسترسی داشت. برای اینکه هم زمان با دیدن ماکت ها اطلاعاتی هم درباره آن ها بدست آورید، می توانید از دستگاه های پارک یا از نرم افزار راهنمای صوتی پارک استفاده نمایید.

پارک برفی یا اسنو پارک استانبول

اسنو پارک استانبول

اسنو پارک استانبول به شما این امکان را می دهد تا در هر فصلی از سال که باشید بتوانید برف بازی کنید یا تجربه اسکی سواری و تیوب سواری داشته باشید. زیرا در این پارک برفی همه فصل های سال زمستان است.

شاید تصور کنید که این پارک بیشتر به درد بچه ها بخورد، اما به شما اطمینان می دهید هیچ کس نمی تواند د ربرابر برف بازی در این پارک مقاومت کند. اگر هم دستکش و چکمه ندارید، در هنگام ورود به پارک این وسایل به صورت مجانی به شما داده می شوند. پارک برفی استانبول داخل مرکز خرید توریوم است و برای رفتن به آن می توانید از متروبوس استفاده کرده و به ایستگاه مرکز خرید برسید. البته تاکسی هم دسترس است.

پارک اورمانیا  (Ormanya) استانبول

پارک اورمانیا استانبول

پارک اورمانیا مساحتی به اندازه 26 کیلومتر دارد و یکی از بزرگ ترین بخش های طبیعی دنیا به شمار می رود. در این پارک بزرگ باغ وحشی ساخته شده که در آن پرندگان، خزندگان و حیواناتی مانند گوزن ها زندگی می کنند. کلبه هایی در این پارک وجود دارند که به حالت فانتزی هستند و می توانید از آن ها عکس بگیرد. این پارک هزینه ورودی ندارد.

امیرگان پارک  (Amirgun)

پارک امیرگان استانبول

در دوره حکومت عثمانیان پارکی در این منطقه ساخته شده بوده که از باغ های اسماعیل پاشا محسوب می شود. این پارک به تنگه بسفر نزدیک است. هنگامی که این پارک به یکی از اشخاص سرشناس ایرانی به اسم امیرگان هدیه داده شد، اسم پارک را به اسم امیرگان انتخاب کردند.

پارک شامل 120 گونه گیاهی و درختی می شود که در ماه آوریل مراسم به خصوصی برای گل لاله در این مکان برپا می شود و عده زیادی در آن شرکت می کنند. برای اینکه در این موقع از سال در استانبول باشید، می توانید در سایت یابکس بلیط هواپیما استانبول را رزرو کنید.

در این سایت ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول از شرکت های هواپیمایی مختلف به شما نشان داده می شود. البته به دلیل اینکه بلیط هواپیما همواره در حال نوسان است، وب سایت یابکس تلاش کرده تا بتواند بلیط هواپیما ارزان استانبول را برای شما تهیه کند. در این میان ما به شما پیشنهاد می دهیم تا در تنگه بسفر قایق سواری کنید و از جزایر استانبول هم دیدن کنید.

دریاچه ساپانچا  (Sapancha)

دریاچه سانچاپا استانبول

این دریاچه در منطقه اورمانیا قرار گرفته است و برای رسیدن به آن باید دو ساعت رانندگی کنید. جنگل و کوه هایی این مکان را احاطه کرده اند که باعث شده اند تا طبیعت زیبایی شکل بگیرد. دهکده ای به همین نام هم در این مکان است که می توانید به کافه آن رفته و یک لیوان قهوه داغ بنوشید.

کولین داغ  (Kulindagh) از جاذبه های گردشگری استانبول

کولین داغ استانبول

کولین داغ بخشی کوهستانی در کنار استانبول است که طبیعت چشمگیری دارد. در این مکان برای راحتی توریست ها اقامتگاه هایی هم در نظر گرفته شده است. همین طور رستوران و خدماتی دیگر هم در اختیار شما قرار می گیرند.

آکیازی (Akyazi) استانبول

آکیازی استانبول

این دهکده شهرت خود را مدیون چشمه های آب گرم خود است. فاصله دهکده اکیازی از استانبول تقریبا 143 کیلومتر است. در این منطقه جنگل و دریاچه ای به اسم سولوکلوگول و کوه هم وجود دارند. شما می توانید از بخش های مختلف طبیعت این ناحیه کمال استفاده را ببرید و امکان ماهیگیری هم وجود دارد.

ساحیل پارک  Sahil park

ساحیل پارک استانبول

از جاذبه های طبیعی استانبول که در اطراف دریای مرمره ساخته شده است ساحیل پارک است. در این پارک باقی مانده های قلعه تئودوس به چشم می خورند. شما می توانید همچنان قسمتی از باروهای آن را در این مکان ببینید.

پارک مورد نظر در قسمت آسیایی استانبول است و به منطقه کادیکوی هم نزدیک است. بهترین موقع برای بازدید از این پارک در فصل بهار است.

ایگنیادا (igneada)

ایگنیادا

این منطقه گردشگری یکی از جاذبه های طبیعی استانبول است که در مرز بلغارستان قرار دارد. در واقع جنگل های لونگاز این ناحیه محلی مناسب برای پیاده روی و برپایی کمپین هستند. شما می توانید از مناظر این محل لذت ببرید و حتی در روخانه های آن هم قایق سواری کنید. این جاذبه استانبول در فاصله 125 کیومتری از شهر است.

پولونزکوی (Polonezköy)

پولونزکوی

پولونزکوی یکی دیگر از مناطق طبیعی در اطراف استانبول است که قبلا محل زندگی افراد لهستانی بوده است. این دهکده هوای جنگلی و خوبی دارد و باعث شده تا گردشگران به سمت آن جذب شوند. برای رسیدن به این دهکده باید 25 کیلومتر از استانبول دور شوید.

جاذبه های طبیعی استانبول کدامند؟

ایگنیادا، آکیازی، ساحیل پارک، پارک فنر باغچه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *