سواحل عمومی دبی

جزیره پالم جمیرا
جهان گردی, دبی

قرارگیری سواحل دبی در کنار بیابان های آن شگفتی است که در کمتر جایی می توان آن را مشاهده کرد. همان طور که می توانید این شهر دارای بیابان های بسیار گرمی است در کنار شهر است. اما این مورد نمی تواند مانع از حضور شما در دبی شود. زیرا در کنار این بیابان های، سواحل عمومی دبی جذابیت زیادی برای گردشگران دارند. شما مسافران عزیز می توانید برای خرید آنلاین بلیط هواپیما دبی به پنل رزرواسیون یابکس همراه شوید.

خط ساحلی دبی بسیار طولانی است و آب های آن تمیز و ماسه های سفید رنگی دارد. در این شهر می توانید  زمانی شاد در کنار خانواده یا دوستان خود داشته باشید. امکاناتی مانند رستوران و ماشین های غذا هم در کنار این سواحل وجود دارند. ساحل های دبی هر کدام ویژگی ها و امکانات خاص خود را دارند. توجه داشته باشید که بعضی از سواحل دبی فقط در دسترس مهمانان هتل یا ویلاهای شخصی هستند و نمیتوان از آن ها استفاده کرد.

سواحل دبی تنها بخشی از جاهای دیدنی دبی محسوب می شوند و شما می توانید در این شهر از مراکز خرید، هتل های لوکس، برج های بلند، پارک های آبی دبی و …. هم بازدید کنید.

دبی از واحد پول درهم استفاده می کند و زبان آن هم عربی است اما عده زیادی از مردم به زبان انگلیسی تسلط دارند، مخصوصا افرادی که در هتل یا بخش های تفریحی فعالیت می کنند. البته کارمندان هتل های معمولا به چندین زبان زنده دنیا مسلط هستند. با اینکه دبی شهری است که گردشگران زیادی از کشورهای غربی هم به آن مراجعه می کنند اما به دلیل اینکه منطقه ای مسلمان است، در نتیجه باید پوشش خود را رعایت کنید.

ساحل جمیرا (Jumeirah Beach)

ساحل جمیرا

این ساحل یکی از سواحل عمومی دبی به شمار می رود. ساحل مورد نظر به خاطر اینکه استانداردهای لازم را کسب کرده موفق شده تا تاییدیه بین المللی پرچم آبی را به خود اختصاص دهد.

برای به دست آوردن این پرچم باید آن سازمان یا ساحل مربوطه که در زمینه توریستی فعالیت می کند، نشان دهد که استانداردهای محیط زیست را کاملا رعایت کرده است. پرچم آبی در واقع یک موسسه است که 65 سازمان در کشورهای مختلف دارد. استانداردهای مورد نظر این سازمان شامل امنیت، اطلاعات محیط زیست، کیفیت و محافظت از ناحیه طبیعی می شوند.

کیفیت این ساحل به گونه ای است که می توان در آن پیک نیک هم برگزار کرد. در این محل انواع تفریحات ورزشی برای بازدیدکنندگان و همین طور غریق نجات هایی در نظر گرفته شده است.

حتی یک کتابخانه هم در ساحل جمیرا ساخته شده که می توانید بدون پرداخت هیچ پولی از کتاب های آن استفاده کنید. این موضوع برای کتابخوان ها بسیار جذاب است، زیرا می توانند در کنار دریا بنشینند و کتاب های مورد علاقه خود را مطالعه کنند.

وجود نخل، بخش مخصوص بازی کودکان، پارک جمیرا، کافه، فضای سبز و همین طور بخش باربیکیو از دیگر عوامل جذابیت این ساحل هستند.

پارک ساحلی الممزار (Al Mamzar Beach Park)

پارک ساحلی الممراز

این ساحل هم موفق به دریافت پرچم آبی شده است. در این پارک ساحلی که ابعادی به اندازه 106 هکتار دارد، بخش هایی مانند زمین بازی کودک، زمین چمن، بخش باربیکیو، استخر، تالاب، آمفی تئاتر، اجاره دوچرخه و … وجود دارد. همین طور یک قسمت هم در کنار ساحل است که به صورت سرپوشیده ساخته شده است.

یکی از نکات جالب درباره این ساحل این است که در آن چادرهایی با کولر وجود دارند که می توانید ساعاتی را در آن ها بگذرانید، البته باید برای آن ها هزینه جداگانه پرداخت کنید. در این مجموعه توریستی بخش هایی مانند برج مراقبت، سایه بان، غریق نجات و … وجود دارند.

ورودی های مختلفی در این ساحل وجود دارند که کسانی که ماشین دارند و افراد پیاده هر کدام باید از ورودی مخصوص به خود استفاده کنند. این ساحل به دیره نزدیک است و طبیعتی بسیار بکر و دست نخورده دارد و نزدیکی آن به شارجه هم باعث شده تا تعداد گردشگران آن زیاد باشد.

برای بازدید از این ساحل می توانید از ساعت هشت الی یازده صبح و در تمام روزهای هفته مراجعه کنید. اما در روزهای دوشنبه و چهارشنبه فقط کودکان و بانوان می توانند از این ساحل استفاده کنند.

ساحل لامر (La Mer Beach)

ساحل لامر

یکی دیگر از سواحل عمومی دبی ساحل لامر است. علت شهرت این ساحل وجود رستوران ها و کافه های متعددی است که در آن ساخته شده است. مخصوصا که بستنی های آن بسیار طعم لذیذی دارند.

بعضی از کافه ها تراس هم دارند و می توانید در آن ها نوشیدنی خود را در این بخش ها صرف کنید. توجه داشته باشید که برای آب تنی فقط تا زمان غروب خورشید فرصت دارید و بعد از آن به شما اجازه این کار داده نمی شود.  با این حال می توانید در کنار ساحل نشسته و از تماشای موج های دریا لذت ببرید.

ساحل مارینا دبی یا مارینا بیچ (Marina Beach)

ساحل مارینا دبی

این ساحل و امکانات گردشگری آن در امتداد خلیج فارس است. برای رفاه افرادی که از این محل بازدید می کنند، بخش های اقامتی هم در نظر گرفته شده است. علاوه بر این اقامتگاه ساحلی جمیرا هم به آن نزدیک است و طول آن به اندازه 1.7 کیلومتر است. این ساحل بسیار تمیز است و برای خوردن غذا و نوشیدنی می توانید به کافه و رستوران های آن مراجعه کنید. این ساحل گزینه مناسبی برای شنا است. همچنین چنانچه وارد آب نمی شوید و فقط قصد پیاده روی دارید، ماسه های نرم ساحل در انتظار شما خواهند بود.

ساحل أم سقیم یا سان‌سِت بیچ (Sunset Beach)

ساحل أم سقیم

این ساحل از سواحل شلوغ دبی محسوب می شود و علت آن نزدیکی برج العرب به آن است. زیرا شما می توانید از این ساحل منظره زیبایی از این برج را ببینید. در این ساحل امکاناتی مانند نجات غریق، بخش ویژه برای گرفتن دوش، سایه بان، اینترنت، رختکن و … در دسترس شما قرار دارند. این ساحل در تمام ساعات شبانه روز باز است.

ساحل سان ست از ساحل های عمومی دبی است که هزینه ورودی ندارد و می توانید از رستوران و کافه های آن استفاده کنید. در صورتی که مایل به برگزاری پیک نیک هستید یک بخش باربیکیو هم در این جا وجود دارد که می توانید لحظاتی خوش در کنار خانواده خود داشته باشید.

از آن جا که این ساحل در روزهای آخر هفته بسیار شلوغ می شود، در نتیجه یا باید در اوایل هفته به آن مراجعه کنید و یا صبح های زود برای پیاده روی به آن جا بروید. با اینکه این مکان در فاصله شانزده کیلومتری از مرکز شهر است، اما وسایل حمل و نقل عمومی برای رفتن به آن در دسترس هستند. اگر سوار مترو می شوید می توانید در ایستگاه First Gulf Bank پیاده شوید.

ساحل کایت دبی از سواحل عمومی دبی

ساحل کایت دبی

این ساحل به اسم وولونگونگ هم معروف است و علت آن این است که دانشگاهی به همین نام در جلوی آن قرار دارد. کسانی که علاقمند به بازی هایی مانند فوتبال، کایاکرها و … هستند، می توانند به این ساحل مراجعه کنند. در این مجموعه توریستی می توانید در کنار افراد دیگر به فعالیت های ورزشی بپردازید و حتی دوست هم پیدا کنید!

از دیگر تفریحات این مکان می توان به اسکیت سواری، دویدن و بانجی جامپینگ اشاره کرد. برای دویدن یک بخش ویژه وجود دارد که آب های گرم در کنار آن قرار گرفته اند. با اینکه می توانید تفریحات مختلفی را در اینجا تجربه کنید، اما هیچ بخشی برای دوش گرفتن در نظر گرفته نشده است و همچنین برای آفتاب گرفتن هم باید لوازم مورد نیاز را با خود داشته باشید. پیاده روی در کنار این ساحل لذت بسیار غریبی دارد، زیرا می توانید منظره برج و همین طور غروب آفتاب را در کنار هم ببینید.

ساحل الصفوح (Al Sufouh Beach)

ساحل الصفوف

ساحل قصرسیاه اسم دیگری است که برای آن انتخاب کرده اند. موقعیت قرارگیری این ساحل بین برج العرب و نخل جمیرا باعث شده تا از چشم ها پنهان بماند و نام دیگری هم از آن سر زبان ها افتاده است که به آن ساحل مخفی می گویند. این ساحل عمومی دبی به صورت کاملا رایگان قابل بازدید است. در این محل شما می توانید به جمیرا پالم هم دید داشته باشید.

برای رفتن به این ساحل کافی است که از جاده ساحلی جمیرا استفاده کنید. با اینکه امکانات چندانی در این ساحل در نظر گرفته نشده است، اما مردم محلی علاقه زیادی به آن دارند و علت آن به دلیل خلوت بودن و همین طور طبیعت بکر آن است. توجه داشته باشید که در این ساحل هیچ رختکن یا صندلی برای آفتاب گرفتن وجود ندارد.

ساحل نخل جمیرا یا پالم جمیرا (The Palm Jumeirah)

ساحل نخل جمیرا

این محل به شکل یک نخل بزرگ ساخته شده و جزیره ای مصنوعی محسوب می شود. این جزیره فقط دارای بخش هایی از صخره های عمومی است و در آن به طور کلی ساحلی برای استفاده عموم وجود ندارد، زیرا این بخش ها به هتل ها و اقامتگاه ها خصوصی تعلق دارند.

با این حال یک کلوپ ساحلی در این بخش وجود دارد که برای واردشدن به آن باید هزینه ای پرداخت کنید. توجه داشته باشید که اسم این کلوپ Riva Beach Club است. علاوه بر این امکانات مختلف تفریحی و رفاهی هم در این ساحل در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *