محله اسپرت سیتی دبی

محله اسپرت سیتی دبی
جهان گردی, دبی

افراد ورزشکار در هر نقطه ای از جهان هم که باشند، علاقه دارند تا برنامه های ورزشی خود را ادامه دهند. یکی از مناطق دبی به اسم محله اسپرت سیتی دبی مخصوص فعالیت های ورزشی است. دبی با اینکه شهری بسیار گرم است اما با داشتن تکنولوژی های پیشرفته توانسته تا صنعت گردشگری خود را رونق بخشد و هر سال بخش های تفریحی زیادی به شهر خود اضافه می کند. در این مقاله درباره محله اسپرت سیتی دبی صحبت می کنیم. همین طور برای خرید بلیط هواپیما تهران دبی ارزان می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

محله اسپرت سیتی دبی (Dubai Sports City)

این محله یکی از مناطق دبی است که شامل بخش تفریحی، تجاری و واحدهای مسکونی می شود. همان طور که از اسم این محله مشخص است در این جا می توانید باشگاه های متنوعی را پیدا کنید که حتی ورزشکاران مشهور جهانی هم به آن ها مراجعه می کنند.

مساحت محله اسپرت سیتی دبی زیاد است. به گونه ای که بخش های مسکونی زیادی در آن دیده می شود. این آپارتمان ها همگی شکل یکسانی دارند. با مراجعه به استادیوم یا زمین های ورزش این ناحیه شاهد حضور تیم های مختلفی خواهید بود که در این مکان ورزش می کنند. ورزشگاه دبی هم در این محله ساخته شده است. در پروژه ساخت این محله سه فرد به نام های عبدالرحمن فلاکناز، عبدالرحیم الزرونی و عبدالرحمن بخاری همکاری داشته اند.

با اینکه این منطقه بسیار بزرگ است، اما به دلیل اینکه خیابان های کمی دارد و همچنین زمین های چمن آن زیاد است، آرامش خاصی در این مکان حکم فرما است. پس مهمترین مزیت این مکان دور بودن از شلوغی و سر و صدا است. توجه داشته باشید که تنها راه دسترسی به محله اسپرت سیتی دبی استفاده از اتوبوس است، در غیر این صورت باید از ماشین استفاده کنید. خط مترو از این محل عبور نمی کند.

این محله فقط شامل امکانات ورزشی نمی شود، بلکه در آن بازار و بخش های تفریحی هم وجود دارد. البته جالب است که بدانید ساختمان های مسکونی این ناحیه فاصله بسیار کمی از یکدیگر دارند.

محله اسپرت سیتی دبی

این افراد شهرت زیادی در دبی دارند و دلیل آن ساخت ساختمان های مسکونی، هتل و تجاری است. علت اصلی ساخت محله اسپرت سیتی دبی علاقه ای است که این سه نفر به ورزش داشته اند. شما می توانید در این محله انواع تفریحات و ورزش ها را انجام دهید. پس بازدید از آن برای ورزش دوستان توصیه می شود.

موقعیت مکانی اسپرت سیتی دبی

خیابان شیخ محمد بن زاید یکی از خیابان های بسیار مشهور دبی است و قرارگیری این محله در کنار این خیابان باعث شده تا از موقعیت خوبی برخوردار باشد. همین قضیه در قیمت ساختمان های این محل هم اثر گذاشته و باعث شده تا ساختمان های آن بسیار گران باشند. همین طور تجار زیادی برای سرمایه گذاری به این منطقه می روند.

فرودگاه بین المللی آل مکتوم هم به این ناحیه نزدیک است که کار را برای گردشگران ساده کرده است. پس توجه داشته باشید که چنانچه در یکی از اقامتگاه های محله اسپرت سیتی دبی اتاق رزرو کردید، حتما بلیط هواپیما خود را از فرودگاه آل مکتوم تهیه کنید تا بتوانید راحت تر خود را به فرودگاه برسانید. 

نمایشگاه اکسپو 2020 هم در این منطقه برگزار شده است که باعث شد شهرت این محله افزایش یابد. کلیه افرادی که عاشق ورزش و علاقمند به پیشرفت در فعالیت های ورزشی مختلف هستند، می توانند به محله اسپرت سیتی دبی مراجعه کنند. در این منطقه حتی گاهی استعدادهای افراد هم کشف می شود و با در اختیار داشتن مربیان حرفه ای فرد می تواند به درجات بالایی در رشته ورزشی رسیده و با کسب شرکت در مسابقات ورزشی به کسب درآمد برسد.

فاصله محله اسپرت سیتی دبی تا سایر بخش های دبی

در فاصله نزدیک از خانه استادیوم کریکت

در فاصله 15 دقیقه ای از ساختمان بزرگ تجاری دبی

در فاصله 25 دقیقه ای از فرودگاه بین المللی دبی

دسترسی به جاده شیخ زاید

فاصله نزدیک به جاده Al Khail

در فاصله 15 دقیقه ای از مرکز خرید مارینا دبی

هتل های محله اسپرت سیتی دبی

بعد از معرفی این محله حتما مایل هستید تا از اقامتگاه ها و هتل های آن هم مطلع شوید. از آن جا که منطقه اسپرت سیتی دبی در مکان مناسبی قرار گرفته است ، مسافران می توانند در هتل های زیادی در این منطقه ساکن شوند و گزینه های زیادی دارند که در ادامه به معرفی چند هتل خواهیم پرداخت:

 هتل قایا گرند دبی

هتل مورد نظر از جمله هتل های 5 ستاره دبی است که شامل 765 اتاق می شود. سوئیت ها و آپارتمان های هتل بسیار مجلل و باشکوه هستند. همین طور مکان قرارگیری هتل هم بسیار مناسب است.

هتل Treppan Hotel and Suites by Fakhruddin

هتل بعدی که درباره آن صحبت می کنیم، هتل ترپان است. این هتل ساختمانی 4 ستاره در این محله است و هزینه رزرو اتاق در آن به نسبت هتل قایا گرند کمتر است ، با این حال خدمات مناسبی را ارائه می دهد.

آشنایی با امکانات ورزشی محله اسپرت سیتی

محله اسپرت سیتی دبی

یکی از مشهورترین باشگاه های محله اسپرت سیتی دبی باشگاه الس (Els) است. این مجموعه مخصوص گلف بازان است و موفق شده تا جوایز زیادی را کسب نماید. علاوه بر این برای کسانی که به این بازی علاقمند هستند یک مدرسه به اسم Butch Harmon School ساخته شده که می توان در کلاس های آن شرکت کرد.

از آن جا که باشگاه های متنوعی وجود دارد علاقمندان می توانند در رشته های مختلفی ورزشی آموزش ببینند و همین امر علاقه آن ها را برای زندگی در این منطقه و حتی مهاجرت افزایش می دهد. یکی دیگر از ورزش هایی که در این محله بسیار پرطرفدار است، ورزش کریکت است. زمین این ورزش کاملا مناسب با استانداردهای بین المللی ساخته شده و همین امر باعث شده تا افراد زیادی مایل به استفاده از آن باشند.

زمین هایی که مخصوص بازی های گلف و کریکت است، از امکانات خوب و تکونولوژی پیشرفته بهره مند هستند، همین موضوع سبب شده تا شهروندان دبی هم به سمت این منطقه رهسپار شوند. پس این منطقه تقریبا با دیگر نقاط دبی تفاوت زیادی دارد، زیرا شما می توانید به امکانات ورزشی خوبی در این جا دسترسی داشته باشید و اکثر ساکنان این ناحیه هم ورزشکارانی هستند که در این منطقه زندگی می کنند و همان طور که گفتیم این افراد شامل ورزشکاران حرفه ای هم می شوند.

البته این محل فقط مخصوص ورزش کردن نیست، بلکه علاقمندان برای تماشای بازی ها هم می توانند به ورزشگاه بیایند و بازی های کریکت را تماشا کنند. از ویژگی های دیگر این مجموعه می توان به اقامتگاه های شیک آن که معماری آن ها به صورت اروپایی است، اشاره کرد. این نوع معماری به همراه امکانات داخلی خانه ها موجب شده تا همه کسانی که در این محله ساکن دارند، از رضایت کامل برخوردار باشند.

معرفی امکانات محله اسپرت سیتی دبی

خانواده هایی که قرار است، در این منطقه ساکن شوند، هیچ مشکلی از لحاظ آموزش فرزندان خود نخواهند داشت، زیرا در این محله یک مدرسه معروف به اسم GEMS United وجود دارد که برترین سیستم آموزشی را در سطح دبی فراهم کرده است. همین طور یک رستوران هم در این منطقه به اسم رستوران کیکرز ساخته شده است که منو آن شامل غذاهای سالم و مختلف می شود.

در بخش غربی این محله می توانید برج هایی مثل فرانکفورت و ویکتوری را ببینید. این ساختمان های بلند قامت باعث شده اند تا جلوه محله زیباتر شود. یک کانال آبی هم در کنار این منطقه وجود دارد که به صورت مصنوعی ساخته شده و می توان در کنار آن پیاده روی کرد و لحظات خوشی را رقم زد.

محله اسپرت سیتی دبی

علاوه بر این 261 رستوران در محله اسپرت سیتی دبی ساخته شده اند که بعضی از آن ها در کنار این کانال آبی هستند و کیفیت غذاهای آن ها بسیار مطلوب است. هر ساله در این منطقه مسابقاتی بین کشورهای پاکستان و هند در بر می گیرد که عده زیادی تماشاگر برای تماشای این بازی ها راهی دبی می شوند. همچنین بعضی از رقابت ها مثل مسابقات فیفا هم در این منطقه انجام می شود.

افرادی که علاقه به خرید خانه دارند، می توانند به شرکت های این منطقه مراجعه کنند. سایر خدمات ناحیه اسپرت سیتی دبی مانند نانوایی، رستوران، داروخانه، فروشگاه و کلینیک باعث می شود که افراد این محله مشکلی نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *