جاهای دیدنی قطر، برای گردشگری و تورگردی

تور قطر
جهان گردی, قطر

آیا می‌دانید کدام کشور ثروتمندترین کشور دنیا از نظر سرانه درآمد ناخالص ملی است؟ احتمالا تاکنون متوجه شده‌اید که منظور ما کشور قطر است؛ کشوری که در حاشیه خلیج فارس، جنوب ایران و قسمت شرق عربستان قرار دارد. اگر شما از کسانی هستید که قصد دارید برای دیدن قطر به این کشور سفر کنید بهتر است این مقاله را از دست ندهید، زیرا در ادامه تعدادی از مهم‌ترین جاهای دیدنی، گردشگری و تورگردی قطر معرفی و بررسی می‌شوند که شما می‌توانید در خلال سفر خود از آن‌ها بازدید کنید و لذت ببرید. همچنین برای اطلاع از قیمت تور قطر کلیک کنید.

جاهای دیدنی و گردشگری قطر

قطر کشوری کوچک است که به مهمان نوازی، احیای فرهنگ و هنر معروف است. قطر یکی از بزرگترین و مشهورترین دروازه‌های ترانزیت مسافران در جهان محسوب می‌شود و پر از تفریحات مهیج و دیدنی‌های جذاب است. با کشف منابع انرژی به ویژه نفت قطر روند توسعه و رشد خود را مانند دیگر کشورهای عربی شروع کرد و در سال ۱۹۷۱ با اعلام استقلال از تابعیت انگلستان خارج شد. امروزه قطر به‌عنوان یکی از ثروتمندترین و توسعه یافته‌ترین کشورهای حاشیه خلیج فارس و غرب آسیا شناخته می‌شود. در این کشور تاریخی جاذبه‌های تفریحی، توریستی و گردشگری زیادی وجود دارد که در ادامه تعدادی از آن‌ها معرفی می‌شوند.

شهر فیلم قطر؛ دهکده‌ای اسرار آمیز در بیابان

یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری قطر، شهر فیلم نام دارد. این منطقه گردشگری محیطی آرام و شگفت‌انگیز در بیابان است که شهرت زیادی در بین گردشگران دارد و به نوعی زندگی بادیه نشینان قدیمی و شیوه زندگی روستاییان سواحل خلیج فارس را به خاطر می‌آورد. بیش‌تر گردشگران علت ساخته شدن این منطقه گردشگری را نمی‌دانند؛ اما عده‌ای عقیده دارند که این مجموعه برای ساخت یک فیلم یا سریال تلویزیونی احداث شده است. شهر فیلم محوطه‌ای جذاب و گیرا برای بازدیدکنندگان و گردشگران است که همواره افراد زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

کتابخانه ملی قطر، مخزنی برای حفظ تاریخ اعراب

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی قطر کتابخانه ملی آن است که در سال ۲۰۱۲ توسط سازمان آموزش، علوم و توسعه جامعه قطر با هدف تبدیل شدن به یکی از برترین مراکز آموزشی و تحقیقاتی در جهان تاسیس شد. این کتابخانه در سال ۲۰۱۸ توسط شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با ۵۰۰ هزار نشریه، کتاب الکترونیکی و روزنامه افتتاح شد.

در کتابخانه ملی قطر تمامی جزئیات این کشور شامل تاریخ، فرهنگ، میراث ملی و هنر آن برای شهروندان و گردشگران نگهداری می‌شود. به بیان دیگر می‌توان گفت این کتابخانه با ایجاد بستری مناسب موفق به جمع‌آوری تمام میراث و فرهنگ اعراب را در طول تاریخ شده است.

تصویر نشان دهنده موزه مشیرب قطر است

مرکز شهر مشیرب دوحه

یکی دیگر از جاهای دیدنی و گردشگری قطر، مرکز شهر مشیرب دوحه است. در این منطقه، موزه‌ها، گالری‌ها، مراکز خرید بزرگ و مراکز مذهبی مهم و تاریخی قطر وجود دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد. در واقع اگر دوست دارید در یک روز جاذبه‌های تفریحی و گردشگری زیادی را یک‌جا و در یک محل ببینید، بهتر است از مرکز شهر مشیرب غافل نشوید. مرکز شهر مشیرب در گذشته سرزمینی مشرف به افق دوحه، صحراها و بیابان‌ها بوده است اما امروزه با توسعه یافتن زیرساخت‌های شهری به عنوان کلان شهری لوکس و وسیع شناخته می‌شود.

تصویر نشان دهنده مروارید قطر

جزیره مروارید، مکانی لوکس برای خرید

یکی دیگر از جاذبه‌های تفریحی توریستی قطر بازدید از جزیره مروارید است. این جزیره در دهانه تالاب خلیج غربی شهر دوحه قرار دارد. جزیره مصنوعی مروارید، حدود ۴۰۰ هکتار وسعت دارد و به طوری ساخته شده که به شکل مروارید به نظر می‌رسد. در این جزیره ساختمان‌ها، ویلا، هتل، مراکز خرید مدرن و لوکس زیادی وجود دارد که بازدید از آن به تنهایی می‌تواند یک تور تفریحی کامل به حساب بیاید.

ساخت این جزیره از سال ۲۰۰۴ آغاز شد و در سال ۲۰۱۸ به پایان رسید. وجه تسمیه جزیره به این علت است که در گذشته غواصان محلی در این محل مروارید صید می‌کردند. همچنین خوب است بدانید ساختمان‌های واقع در جزیره با الهام از خانه‌های قدیمی سواحل دریای مدیترانه ساخته شده‌اند. این جزیره حدود ۳۰ هزار نفر ظرفیت دارد و تنها جایی است که اتباع خارجی می‌توانند در آن ملک داشته باشند. در مراکز خرید جزیره مروارید شما می‌توانید تمامی برند‌های لوکس را پیدا و از آن‌ها خرید کنید.

تصویر نشانه دهنده دهکده فرهنگی تفریحی کاتارا در قطر است.

دهکده فرهنگی کاتارا یکی از جاهای دیدنی، گردشگری و تورگردی قطر

روستای تاریخی کاتارا یکی از مراکز تفریحی، توریستی و گردشگری قطر است که با نام دره فرهنگ‌ها نیز شناخته می‌شود. این روستا در قسمت شرقی جزیره مروارید قرار دارد و شما می‌توانید از مسیر Pearl به آن برسید. این روستای تاریخی نشان دهنده معماری و سبک زندگی سنتی مردم منطقه دوحه است؛ در واقع می‌توان گفت این روستا تاریخ مصور و زنده دوحه است و اگر شما از علاقمندان به هنر، فرهنگ و موسیقی هستید نباید بازدید از این روستا را از دست بدهید. در روستای کاتارا جاذبه‌هایی چون تئاتر، باغ‌های قدیمی، دو مسجد با طراحی خاص و منحصربفرد و تعداد زیادی گالری هنری وجود دارد که هر کدام از آن‌ها می‌تواند شما را به گذشته‌های دور ببرند. همچنین شما می‌توانید در طول بازدید از دهکده فرهنگی کاتارا، از رستوران‌های این منطقه نیز بهرهمند شوید.

تصویر نشان دهنده ساختمان موزه ملی قطر است

موزه ملی قطر، از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی قطر

این موزه مکانی شگفت انگیز و جذاب برای گردشگران و مسافران است. طراحی خاص و محتوای جذاب موزه باعث می‌شود گردشگران زیادی مشتاق بازدید از آن باشند. این موزه توسط ژان نوول به شکل یک گل رز طراحی و اجرا شده است که در فرهنگ عرب جایگاه خاصی دارد. همچنین موزه تاریخ قطر را در سه بخش آغازین، زندگی کنونی و تاریخ مدرن نشان می‌دهد. این موزه در نزدیکی فرودگاه دوحه قرار دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند به سادگی خود را به آن برسانند. در موزه ملی قطر یازده گالری، کافه، رستوران و یک پارک وجود دارد که باعث راحتی بیش‌تر بازدیدکنندگان می‌شود.

تصویر نشان دهنده موزه مدرن قطر است.

متحف، موزه هنر مدرن قطر

موزه متحف قطر یکی از مکان‌های مهم تفریحی و گردشگری قطر است که گنجینه‌ای با بیش از ۹ هزار اثر هنری دارد. این مجموعه هنری در طی ۲۵ سال توسط شیخ حسن بن محمد بن علی آل ثانی جمع آوری شد و از فرهنگ غنی ایران، ترکیه، شمال آفریقا و دیگر کشورهای آسیایی حکایت می‌کند. در این مجموعه آثاری از نقاشی، مجسمه سازی، اینستالیشن و آثار ویدیویی وجود دارد که از قرن نوزدهم به یادگار مانده‌اند. در موزه متحف امکاناتی زیر ارائه می‌شود:

بازدید رایگان، امکانات حمل و نقل و راهنمای شناخت آثار.

تصویر نشان دهنده خانه رادوانی قطر است

خانه رادوانی قطر

اگر به دیدن بناهای معماری قدیمی و شناخت سبک معماری عرب علاقه‌مند هستید، بازدید از خانه رادوانی قطر را از دست ندهید. این خانه زیبا که امروزه به‌عنوان یکی از جاذبه‌های تفریحی قطر شناخته می‌شود، در سال ۱۹۲۰ ساخته شد و متعلق به خانواده رادوانی بوده است. معماری خاص خانه و جزئیات آن باعث می‌شود گردشگران و بازدیدکنندگان زیادی مشتاق دیدار از آن باشند. در ساختمان خانه فضاهایی مانند حیاط، اتاق نشیمن، آشپزخانه و جزئیاتی از این دست وجود دارد که همگی از تاریخ معماری قطر حکایت می‌کنند.

تصویر نشان دهنده موزه هنر اسلامی قطر است.

موزه هنر اسلامی قطر

یکی دیگر از جاهای دیدنی قطر موزه هنر اسلامی آن است که در قلب دوحه قرار دارد. طراحی ساختمان موزه یکی از جذابیت‌های مهم آن است. موزه هنر اسلامی قطر توسط معمار مشهور I.M.Pei در قالبی خاص طراحی شده که اگر از زوایای خاصی به آن نگاه کنید ساختمان روی آب شناور به نظر می‌رسد.

در این موزه بیش از ۱۵ هزار نسخه قرآن خطی نگهداری می‌شود. این دست نوشته‌ها و متون با ارزش، از اقصی نقاط جهان جمع‌آوری شده‌اند و یکی از آیتم‌های مهم برای پژوهشگران و علاقه‌مندان می‌باشند. علاوه بر نسخه خطی آثار هنری دیگری مانند منسوجات، سفال و شیشه در این موزه وجود دارد که از کشورهایی مانند هند، چین، عراق، ترکیه و اسپانیا جمع‌آوری شده‌اند و در این موزه به نمایش درآمده‌اند.

تصویر نشان دهنده صحرای دوحه و امکانات آن است.

صحرای دوحه، مکانی برای ماجراجویی

اگر به ماجراجویی و کسب تجربه‌های جدید علاقه‌مند هستید، نباید بازدید از صحرای دوحه را از دست بدهید. در این صحرای بزرگ علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی مانند تپه‌های شنی و غروب زیبا، می‌توانید از تفریحات مهیجی مانند سافاری نیز بهره‌مند شوید. سافاری صحرای قطر به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین تجربه‌های بیابان گردی در خاورمیانه شهرت دارد. همچنین در این صحرا شما می‌توانید سوار شدن بر شن و شتر سواری را تجربه کنید.

تصویر نشان دهنده مرکز خرید ویلاجیو است.

مرکز خرید ویلاجیو

در قطر مراکز خرید زیادی وجود دارد که آن‌ها نیز از جاذبه‌های تفریحی، گردشگری و توریستی قطر محسوب می‌شوند. یکی از این مرکز خرید مجتمع ویلاجیو است که نباید بازدید در آن را از دست بدهید. در این مرکز خرید علاوه‌بر فروشگاه‌های لوکس شما می‌توانید گوندولا سواری کنید، به سینما و پیست یخ بروید.

تصویر نشان دهنده فضای داخلی مرکز خرید قطر است.

مرکز خرید قطر، یکی از جاذبه‌های تورگردی قطر

یکی دیگه از مجتمع‌های تجاری قطر مرکز خرید قطر است که بیش از پانصد مغازه دارد و از بزرگ‌ترین مراکز خرید این کشور محسوب می‌شود. در این مرکز خرید شما می‌توانید تمام برندهای مطرح دنیا را پیدا کنید، همچنین در مرکز خرید قطر سالن سینمای بزرگی وجود دارد که با به روزترین امکانات تجهیز شده و می‌توانید لحظات خوشی را در آن سپری کنید.

جزیره بانانا، مرکز قایقرانی و هیجان قطر

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تفریحی- توریستی قطر، تفریحات آبی آن است. مکان‌های زیادی برای استفاده از تفریحات آبی در قطر وجود دارد که یکی از آن‌ها جزیره قایق سواری بانانا می‌باشد. این جزیره مصنوعی درست در سواحل دوحه قرار دارد و یکی از بهترین و لوکس‌ترین مکان‌ها برای تفریح و گذراندن وقت با خانواده و دوستان است.

دیگر جاهای دیدنی قطر برای گردشگری و تورگردی

قطر مکان‌های تفریحی زیادی دارد که معرفی تمام آن‌ها در یک مقاله امکان پذیر نیست. بر همین اساس در ادامه تعدادی دیگر از جاهای دیدنی و گردشگری قطر نام برده می‌شوند تا شما با دیگر جاذبه‌های این کشورآشنا شوید.

  • موزه‌های مشیرب
  • قلعه الزبانه
  • برج‌های بارزان
  • سوق شاهین
  • برج الخور
  • قلعه زکریت
  • خانه کمپانی
  • محوطه باستانی الزباره
  • استادیوم لوسیل
  • شهر آموزش و پرورش قطر
  • اردوگاه بادیه نشینان
  • مسعید
  • سوق واقف
  • بازار طلا
  • شهر جشنواره دوحه
  • سوق الوکره
  • وندام شهر لوسیل
  • ساحل سیلین
  • ال تاکیرا

قطر، کشوری مهمان نواز با تفریحات لوکس و مهیج

قطر کشوری کوچک و توسعه یافته در حاشیه خلیج فارس واقع شده و به مهمان‌نوازی و ثروتش معروف است. در این کشور زیبا تفریحات و جاذبه‌های دیدنی زیادی وجود دارد که می‌تواند هر گردشگری را وسوسه کند. در این مقاله تعدادی از جاذبه‌های تفریحی، گردشگری قطر معرفی و بررسی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *