روز ملی قطر

روز ملی قطر
جهان گردی, قطر

قطر کشوری پرافتخار و دارای میراثی غنی است که روز ملی خود را در 18 دسامبر جشن می گیرد، این روز برای مردم این کشور اهمیت بسیار زیادی دارد. روز ملی قطر، همچنین به عنوان روز بنیانگذاران هم شناخته می شود، هر ساله در 18 دسامبر به یاد اتحاد این کشور در سال 1878 جشن گرفته می شود و روزی است که شیخ جاسم محمد بن ثانی، جانشین پدرش به عنوان رهبر قبایل قطر تعیین شد. در ادامه توضیحات بیشتری درباره این روز و جشن هایی که در آن برگزار می شود، خواهیم داد، پس با یابکس همراه باشید. همین طور برای خرید تور قطر ارزان کلیک کنید.

درباره روز ملی قطر

روز ملی قطر

این تعطیلات در 21 ژوئن 2007 تأسیس شد و در ابتدا در 3 سپتامبر، روز استقلال قطر جشن گرفته شد. در این روز، قطری‌ها خودروها و خانه‌های خود را با گذاشتن پرچم ملی یا سایر نمادهای میهنی تزئین می‌کنند. پرچم این کشور که ترکیبی بی نظیر از هویت ملی و غرور مردم آن است، نمادی از این کشور به شمار می رود.

قطر مردم خود را قوی و متحد نگه داشته است، روز ملی قطر یادآور ارزش های اصلی این کشور یعنی وفاداری، همبستگی و غرور است. این روزی است که در آن مردم از گذشته الهام گرفته، حال حاضر را جشن می گیرند و به آینده نگاه می کنند.

هر ساله فعالیت های مختلفی در این روز انجام می شود که از جمله آن ها می توان به رژه نیروهای نظامی، نمایش های هوایی و آتش بازی در آسمان دوحه اشاره کرد.

درباره رهبر قطر

شیخ جاسم بن محمد بن ثانی در فویرات، در شمال شرقی قطر، تحت حمایت پدرش شیخ محمد بن ثانی، برجسته‌ترین رهبر آن زمان، بزرگ شد. او تحصیلات عالی خود را به پایان رساند و در سن 21 سالگی تبدیل به یک رهبر جوان شد. او مردی بود که از خرد، تدبیر، سخاوت، دانش و فضیلت یک رهبر واقعی برخوردار است.

جشن های روز ملی قطر

در این روز همان طور که پیش تر هم به آن اشاره کردیم، مراسم های مختلفی برگزار می شود که اگر شما هم قصد خرید تور قطر را دارید، می توانید در این جشن ها شرکت کنید. برای دیدن رژه ملی می توانید به بخش کورنیش دوحه بروید و نمایش های هوایی توسط نیروی هوایی این کشور برگزار می شوند.

علاوه بر این مرسوم است که در این روز در دهکده فرهنگی کاتارا مراسم های ویژه ای مانند نمایش های تئاتر، موسیقی، جشنواره های تجاری، رقص شمشیر و چتربازی انجام شود.

اهمیت نماد روز ملی قطر

پرچم این کشور ترکیبی از رنگ های قرمز و سفید ، این پرچم نمادی از هویت قطر به شمار می رود. در واقع در سال 1971 بود که اولین بار این پرچم طراحی شد و نکته جالب درباره این پرچم این است که نه لبه آن نشان دهنده نهمین عضو امارات هستند.

مراسم های روز ملی قطر

در روز ملی قطر چند نمایش هیجان انگیز برپا می شود که شامل موارد زیر می شوند:

رژه روز ملی قطر

رژه روز ملی قطر

در این روز نیروی هوایی و دریایی قدرت خود را به نمایش می گذارند و از نظر مردم این کشور یکی از جذاب ترین رویدادهایی است که می توان از تماشای آن لذت برد.

آتش بازی

آتش بازی در قطر

در طی مراسم آتش بازی، موسیقی و نورپردازی های مختلفی هم انجام می شود که معمولا عده زیادی در این رویداد شرکت می کنند.

زمان‌بندی رویدادهای روز ملی قطر ۲۰۲۳

برای اینکه بتوانید به طور مرتب از آپدیت این فهرست باخبر شوید، می توانید به وب سایت آن مراجعه نمایید.

رژه

جاده کورنیش، قطر،18 دسامبر، ساعت 09:00 صبح

یک رژه فوق‌العاده که در آن مردم می‌توانند از رژه وزارت امور خارجه، گاردهای امیری و سایر ارگان‌های دولتی لذت ببرند. همچنین نمایش های هوایی و دریایی توسط نیروی هوایی و نیروی دریایی وجود خواهد داشت. جاده کورنیش از ساعت 6 صبح بسته است!

نمایش هوایی روز ملی قطر

نمایش هوایی در روز ملی قطر

به گزارش قطر گورمنت، نمایش هوایی روز ملی قطر در سال 2023 تنها بخشی از رژه روز ملی قطر خواهد بود.

مکان: بلوار لوسیل

تاریخ: 18 دسامبر 2023 – 18 دسامبر 2023

زمان: 03:15 الی 15:35

خرید بلیط: نیازی به بلیط نیست

قیمت: رایگان است.

آتش بازی روز ملی قطر

کورنیش، قطر، 18 دسامبر، 8:30 بعد از ظهر

گردشگران می توانند در این روز شاهد موسیقی، رقص نور و آتش‌بازی‌های غول‌پیکر باشند. جالب است که بدانید سال پیش آتش بازی را با یک داستان هیجان انگیز همراه کرده بودند، پس اگر امسال می خواهید این نمایش را از دست ندهید، مطمئن باشید که در جای خوبی شاهد آن خواهید بود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *