کریسمس در قطر

کریسمس در قطر
جهان گردی, قطر

کریسمس هر سال در 25 دسامبر فرا می رسد. از جمله رسم هایی که در این روز انجام می شود، تزئین درخت کریسمس، گذاشتن حلقه های گل در خانه و تهیه شام کریسمس است. در قطر هم مثل بقیه کشورها این جشن با رویدادهای متعددی همراه است که گردشگران می توانند درخت های کریسمس را در سراسر هتل ها ببینند و شاهد آتش بازی های مختلف در قطر باشند. در روزهای کریسمس بازارها با وسایل زینتی، شکلات و کلاه بابانوئل تزئین می شوند تا حال و هوای جشن را با خود داشته باشند. اگر علاقه دارید تا درباره کریسمس در قطر بیشتر بدانید، پس با یابکس همراه باشید. همچنین اگر علاقمند به خرید تور قطر هستید می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

جشن کریسمس در قطر

درخت کریسمس

هرچه به فصل زمستان نزدیک تر می شویم، از گرمای هوا در قطر کاسته شده و هوا خنک تر می شود، حال این موضوع در کنار کریسمس باعث شده که هیجان سفر به قطر بیشتر شود. شما می توانید این جشن هیجان انگیز را در کنار خانواده خود جشن بگیرید! احتمالا برای شما این سوال پیش می آید که کریسمس در قطر چگونه جشن گرفته می شود؟ برای اینکه بتوانید به پاسخ این سوال برسید و همین طور از اوقات کریسمس خود در این شهر زیبا لذت ببرید ما در ادامه توضیحاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار خواهیم داد.

کریسمس در قطر چگونه جشن گرفته می شود؟

کریسمس یک جشن مذهبی است که هر ساله توسط مسیحیان برگزار می شود و تاریخ آن در 25 دسامبر است. در قطر هم کریسمس به عنوان یک جشن ملی برگزار شده و فرصتی را در اختیار مردم قرار می دهد تا اوقات خوشی را در کنار دوستان و خانواده بگذرانند.

با اینکه قطر یک کشور اسلامی است، اما دولت با جشن گرفتن کریسمس به وسیله مردم مشکلی ندارد. در واقع در طول ماه نوامبر بسیاری از مغازه ها به وسایل زینتی کریسمس تزئین می شوند. همچنین فستیوال ها و رویدادهای مختلفی هم در این موقع از سال در قطر برگزار می شود.

در ایام کریسمس هیچ برفی در قطر نمی بارد، اما هوا در دسامبر به شدت دلپذیر است و می توانید از آفتاب و هوای خنک لذت ببرید. شما می توانید همراه با خانواده در قطر به یک رستوران زیبا بروید یا از تفریحات مختلف قطر در طول کریسمس بهره مند شوید.

نمادها و تزئینات کریسمس در قطر

نمادها و تزییناتی مانند درخت کریسمس، آب نبات، هدایا، چراغ ها و ستاره های رنگی از چیزهایی است که در هنگام کریسمس به ذهن ما می رسد و باعث لذت بخش شدن جشن می شوند و همین طور تزئین خانه و تبادل هدایا تعطیلات را کامل می کند. تزئینات ویژه، یک هفته پیش از کریسمس تا شب سال نو در قطر شروع می شود و جنب و جوش دلپذیری را در شهر ایجاد می کند.

غذای کریسمس در قطر

غذای کریسمس در قطر

اکثر هتل ها و رستوران ها شام مخصوص شب کریسمس را ارائه می دهند که شامل غذاهای سنتی بوقلمون است. البته این موضوع تنها به سرو شام ختم نمی شود، بلکه ساکنان و گردشگران می توانند از یک صبحانه و ناهار ویژه نیز لذت ببرند. اغلب خانه‌ها غذاهای مخصوص کریسمس را خودشان می‌پزند و یک مهمانی کوچک برگزار می کنند. محصولات ویژه با تم کریسمس و چند اقلام ویژه برای تهیه بوقلمون و کیک پای در برخی از فروشگاه های قطر فروخته می شود.

فعالیت های کریسمس در قطر

کریسمس نزدیک است و در لیست زیر برخی از فعالیت‌هایی که می توانید در طی این زمان در قطر انجام دهید، عنوان شده است.

برانچ های لذیذ کریسمس

برانچ کریسمس در قطر

برخی از هتل های معروف دوحه مثل هتل Ritz-Carlton، هتل La Mar و Four Seasons صبحانه های مفصل و جالب توجهی برای این روز آماده کرده اند که می توانید در جشن این هتل ها شرکت کنید.

ملاقات بابانوئل

دیدار با بابانوئل

بابانوئل رویای هر کودکی است که در انتظار یک هدیه به سر می رود. در دوحه هم برخی از هتل های شهر جشن مخصوصی همراه با بابانوئل برگزار می کنند که در آن وعده های غذایی برای بزرگسالان و کودکان وجود دارد.

تزئین خانه شیرینی زنجبیلی

هیچ چیز بیشتر از تزئین یک خانه شیرینی زنجبیلی جادوی کریسمس  را کامل نمی کند. هتل Sheraton Grand و هتل The Sharq Village قرار است تا در یک مراسم بزرگ تزئین خانه زنجبیلی را انجام دهند که می توانید همراه با کودکان خود در این جشن بینظیر شرکت کنید.

مراسم نورافشانی درخت کریسمس

مراسم نورافشانی درخت کریسمس یک مراسم جذاب است که شبی جادویی را برای شما رقم خواهد زد.

مهمانی مخفی بابانوئل (کریسمس در قطر)

باغ مخفی دوحه امسال میزبان رویداد دیگری است و آن مهمانی مخفی بابانوئل است! به شما تضمین می دهیم که هیچ مهمانی شبیه به این را در تمام عمر خود تجربه نخواهید کرد. در این شب هدایای هیجان انگیزی دریافت می کنید و به شما یک شب اقامت رایگان، دسترسی به استخر و ساحل به همراه چای عصرانه داده می شود.

سرزمین عجایب المها

جزیره المها در این موقع از سال میزان بیش از 50 وسیله برای قایق سواری و دیگر فعالیت های ورزشی است که راهی مناسب برای گذراندن تعطیلات آخر هفته در لوسیل قطر به شمار می رود.

درخت کریسمس در قطر

درخت کریسمس

یکی از مهمترین بخش های کریسمس تزئین درخت آن است. برخی از مردم یک درخت واقعی را خریداری کرده و آن را تزئین می کنند، اما برخی هم یک درخت مصنوعی با کلیه تزئینات آن را تهیه می کنند. درخت های مصنوعی را می توان در مغازه های زیادی در قطر پیدا کرد که معمولا با چراغ های رنگی و وسایل زینتی تزئین شده اند. اگر دوست دارید جشن خود را سنتی کنید همان طور که گفتیم امکان خرید درخت های واقعی هم وجود دارد. بهترین مکان ها برای خرید درخت کریسمس و دیگر وسایل زینتی در قطر شامل موارد زیر می شوند:

فروشگاه AC

این فروشگاه مخصوص خرید درخت های غیرواقعی است، با این حال آن ها تفاوت زیادی با درخت های واقعی ندارند. قیمت این درخت ها از 99 الی 499 ریال قطر است.

فروشگاه Carrefour

فروشگاه قطر

چندین فروشگاه Carrefour در قطر وجود دارند که می توانید به یکی از بزرگ ترین آن ها مراجعه کنید. علاوه بر درخت و وسایل زینتی می توانید در این مکان شکلات های خوشمزه ای هم برای کودکان خود تهیه کنید.

فروشگاه IKEA

این مغازه سوئدی محلی مناسب برای خرید کریسمس و انواع سوغاتی های زیبا است.

فروشگاه ناز در قطر

علاوه بر خرید لوازم التحریر، کیف مدرسه، کتب اسلامی، مردم می توانند انواع تزئینات فصل جشن را از فروشگاه ناز خرید کنند. این یکی از محبوب ترین فروشگاه های دوحه است که مردم اغلب به آن می آیند. یکی از کارهای محبوبی که باید در قطر انجام دهید، خرید انواع تزئینات و البته درخت کریسمس است. فروشگاه مورد نظر یک انتخاب عالی برای خرید وسایل کریسمس خواهد بود.

بهترین مکان ها برای جشن گرفتن کریسمس در قطر

کریسمس زمانی مناسب برای برگزاری جشن و لذت بردن از رویدادهای مختلف است. فستیوال های متعدد زیادی در این روزها برگزار می شوند که قطعا برای گردشگران جذاب خواهد بود.

بیشتر هتل‌های قطر رویدادهای ویژه‌ای دارند که آن را همراه با برپایی کریسمس جشن می‌گیرند. صداهای شاد سرود کریسمس در دوحه در این موقع از سال شنیده می شود و دیدار با بابانوئل و خوردن غذاهای خوشمزه مانند کوکی ها و شکلات داغ در اطراف درخت کریسمس انجام می شود. گردشگران می توانند از مراسم نورافشانی درخت در Grand Hyatt دوحه همراه با آهنگ هایی که توسط خوانندگان دوحه خوانده می شود، لذت ببرند. یکی از بهترین کارهایی که در این زمان می توان انجام داد شنیدن آهنگ های جشن و خوردن نوشیدنی های مختلف در هتل هیلتون دوحه است.

در ادامه تعدادی از مکان های محبوب برای گذراندن کریسمس در دوحه را معرفی می کنیم.

رستوران شامرک تاورن دوحه (shamrock tavern doha)

این رستوران که در واقع یک بار ایرلندی است، فضای بسیار آرامش بخشی دارد، به گونه ای که حس می کنید، در خانه خود هستید. بهترین مزیت این بار در طول کریسمس مربوط به شام آن می شود. در این موقع از سال یک شام مفصل با تزئینات فوق العاده در این مکان سرو می شود و شما می توانید در منوی آن کباب ترکی، مرغ مکزیکی و سالمون سفارش دهید.

کلیسای کاتولیک our lady of the rosary

کلیسای our lady of the rosary

اگر درباره این قضیه کنجکاو هستید که جشن کریسمس در کلیسا چگونه برگزار می شود، می توانید به این کلیسا مراجعه کنید. ساختمان این کلیسا نزدیک به پارک الخور است و زمان ساخت آن مربوط سال 1954 می شود. در آن زمان مهاجران ایتالیایی که بعد از جنگ جهانی دوم به قطر وارد شدند، آن را تاسیس کرده اند.

رستوران Aramede

اگر به دنبال یک رستوران جذاب با انواع غذاهای خوشمزه هستید، این رستوران انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. در منوی رستوران آرامده صبحانه و غذاهای دریایی به همراه نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه سرو می شود.

شرکت در فستیوال های مختلف در دوحه

کنسرت های کریسمس در قطر

یکی از کنسرت هایی که در جشن کریسمس در قطر می توان از آن لذت برد سرود فصل شادی است که توسط خوانندگان دوحه، ارکستر جامعه دوحه، سمفونی بادی و گروه کر جوانان دوحه خوانده می‌شود. گردشگران همچنین باید در « Handel’s Messiah» که توسط انجمن دوحه و مرکز Anglican اجرا می‌شود، شرکت کنند. کریسمس یکی از فستیوال های متعدد در قطر است که بسیاری از آن لذت می برند و آن را جشن می گیرند.

نمایشگاه کریسمس

جشن کریسمس در قطر

وقتی نوبت به خرید کریسمس در دوحه 2024 می رسد، گردشگران می توانند در نمایشگاه کریسمس در بازار West Bay Lagoon، انواع محصولات دست ساز را پیدا کنند. سرگرمی ها و جشن ها فقط به اینجا ختم نمی شود. نمایشگاه صنایع دستی یکی از مواردی است که مردم، به ویژه بچه ها باید در آن شرکت کنند، زیرا انواع فعالیت های سرگرم کننده برای آنها نیز وجود دارد. هنرهای دست ساز و صنایع دستی، تصویری از یک بابانوئل، قلعه های زیبا و فروش کتاب از جمله مواردی است که در این بازار به نمایش گذاشته می شود.

مراسم های مذهبی در قطر

چندین مراسم مذهبی یک هفته قبل و در طول دوره کریسمس در کلیساهای دوحه در حومه شهر برگزار می شوند. عبادت کنندگان در این موقع از سال دور هم جمع می شوند و کریسمس را جشن می گیرند. اگر دوست دارید، می توانید در مراسم عشای ربانی در هر یک از کلیساها شرکت کنید.

ایده های هدیه کریسمس در قطر

هدیه دادن یکی از کارهایی است که باعث می شود ما عشق و علاقه خود را به اعضای خانواده یا دوستان نشان دهیم. جشن کریسمس بهترین موقعی از سال است که می توانیم با دادن انواع کادوهای کریسمس نزدیکان خود را خوشحال کنیم. در ادامه تعدادی ایده مختلف برای هدیه کریسمس را به شما معرفی می کنیم.

کارت های کریسمس

کارت کریسمس

هدیه کریسمس حتما لازم نیست تا گران قیمت باشد. بلکه یک هدیه که با عشق تهیه شده است، می تواند احساس قدردانی شما را نسبت به نزدیکان نشان دهد. کارت های کریسمس در طراحی های مختلفی در دسترس هستند.

سبدهای کریسمس در قطر

سبد کریسمس قطر

برای سوپرایز کردن نزدیکان خود می توانید سبدهای کریسمس که در انواع و سایزهای مختلفی وجود دارند را تهیه کنید و در داخل آن ها کادوهایی که می خواهید، به آن ها قرار دهید را بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *