فری شاپ های فرودگاه استانبول

فری شاپ فرودگاه استانبول
استانبول, جهان گردی

فری شاپ ها فروشگاه هایی در فرودگاه هستند که می توانید از آن ها بدون پرداخت مالیات خرید خود را انجام دهید. برای اطلاع بیشتر درباره فری شاپ های فرودگاه استانبول با ما همراه باشید. همین طور برای خرید بلیط هواپیما ارزان استانبول می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

فری شاپ چیست؟

اگر در کنار فروشگاهی عبارت Tax Free را دیدید، به این معنی است که اجناسی که از فروشگاه می خرید بدون مالیات خواهند بود. تصور اینکه خریدی بدون مالیات انجام دهید، بسیار جذاب است.

در واقع سیستم تکس فری باعث می شود تا خریداران به خرید کالاها بیشتر تمایل پیدا کنند. اگر در فرودگاهی این علامت را در کنار فروشگاه ها دیدید یعنی نیاز به پرداخت مالیات نیست.

فری شاپ فرودگاه جدید استانبول

فری شاپ فرودگاه استانبول

فری شاپ ها برای گردشگران جذابیت بسیار بالایی دارند و مکانی هستند که شما می توانید در آن ها علاوه بر خرید از تفریح هم لذت ببرید. فرودگاه جدیدی که استانبول تاسیس شده دارای یکی از بهترین فری شاپ های این منطقه است.

فری شاپ همواره محل مورد علاقه گردشگران محسوب می شده است. در این مکان ها شما می توانید کالاهایی اصل را با قیمتی خوب و بدون هیچ گونه مالیاتی خریداری کنید.

همین طور در فری شاپ ها برندهای مختلفی هم عرضه می شوند و از آن جا که بدون مالیات هستند، قیمت آن ها کمتر خواهد بود. در این فرودگاه فری شاپ های زیادی برای استفاده گردشگران وجود دارند.

توجه داشته باشید که تعدادی از کالاها مانند الکل هستند که هر نفر با پاسپورت خود فقط می تواند یکی از آن ها را خریداری کند. اما درباره سایر اجناس محدودیتی در خرید وجود ندارد. اصولا فری شاپ های سرتاسر جهان از نرخ دلار یا یورو پیروی می کنند، اما می توانید در فرودگاه استانبول توسط لیر هم اجناس خود را خریداری کنید.

قوانین خرید از (Tax Free)

با این که در کنار فروشگاه ها علامت تکس فری قرار داده می شود، ولی بهتر است در هنگام خرید هم از مسئولین فروشگاه سوال کنیم. در هر کشوری قانون بهره مندشدن از تکس فری متفاوت است. در کشور ترکیه برای اینکه بتوان از تکس فری استفاده کرد، باید حداقل خرید شما صد لیر باشد.

در صورتی که کالایی خریداری می کنید، فرمی به شما تحویل داده می شود که در آن نام و نام خانوادگی، آدرس، محل سکونت و شماره پاسپورت هم ذکر شده است، باید این فرم را پر کرده و نسخه ای از آن هم در اختیار شما قرار گیرد.

قوانین استفاده از تکس فری در ترکیه

توریست ها تنها در صورتی می توانند، مبلغی از خرید را در فرودگاه دریافت کنند که شامل شرایط زیر باشند:

مدت زمان اقامت فرد در ترکیه نباید از سه ماه بیشتر شده باشد.

در صورت خرید از فروشگاه های تکس فری باید فاکتوری هم تهیه کنند.

در هنگام خرید باید از فروشنده درخواست کنیم که فاکتور مخصوص برای تکس فری را برای شما صادر کند و مبلغ خرید بیشتر از صد لیر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *