حقایق جالب درباره دبی

دبی
جهان گردی, دبی

شهر دبی یک از مقاصد محبوب گردشگری در بین ایرانیان است. این شهر از ثروتمندترین شهرهای امارات است که در سال های اخیر آن را با هنگ کنگ هم مقایسه کرده اند. در این مطلب قصد داریم تا درباره حقایق جالب دبی صحبت کنیم. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور برای خرید بلیط هواپیما ارزان دبی می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

1- پرجمعیت ترین شهر امارات

این شهر جمعیتی در حدود سه میلیون نفر دارد و در بخش جنوب شرقی آب های خلیج فارس قرار گرفته است.

2- دبی بلندترین ساختمان ها را دارد

برج خلیفه

شهر دبی دارای ساختمان های بسیار بلندی است که نظیر آن ها را در دنیا نمی توانید پیدا کنید. مشهورترین این سازه ها برج خلیفه است. هر سال گردشگران زیادی به قصد بازدید از این برج به دبی سفر می کنند.

سازه مورد نظر دارای ارتفاعی برابر با 829 متر است و در 163 طبقه ساخته شده است. احداث این برج از سال 2004 شروع شده و سرانجام در سال 2010 به اتمام رسیده است. فردی که برج خلیفه را طراحی کرده است سعی داشته تا از معماری اسلامی بهره بگیرد. برج مورد نظر دارای سی هزار خانه، مرکز خرید، پاکر، هتل و دریاچه مصنوعی است.

3- دبی، شهر مهاجران

شهر دبی از مهاجران زیادی تشکیل شده است که عموم آن ها از بنگلادش و هند هستند. در واقع تنها بین 15 تا 17 درصد از مردم این شهر شامل محلی ها می شوند و بقیه مردم از نقاط دیگر دنیا هستند.

4- صفر بودن میزان جرم و جنایت

جالب است که بدانید میزان جرم و جنایت در دبی صفر است و این قضیه به علت قوانینی است که در شهر حکم فرما است. همچنین مردم دبی هم با داشتن حس قوی اخلاقی از انجام امور غیر مجاز می پرهیزند.

5- تعداد زیاد جرثقیل ها در دبی

از آن جا که در دبی ساختمان سازی های زیادی انجام می شود، در نتیجه از هر چهار دستگاه جرثقیل یکی از آن ها در دبی وجود دارد. پس می توان گفت که بیست درصد از این وسیله در کل جهان در شهر دبی فعالیت می کنند.

6- اسکی دبی

اسکی دبی

دبی با وجود اینکه شهری کویری استT تلاش کرده تا تمام امکانات لازم برای تفریح گردشگران را فراهم کند. به همین دلیل دارای یک پیست اسکی است که ابعادی برابر با 22500 متر مربع است و در آن برف تولید می شود. از نکات ویژه درباره این پیست وجود پنگوئن در آن است.

7- نبود سیستم آدرس دهی در دبی

به دلیل اینکه ساختمان های زیادی در دبی در حال تاسیس هستند، در نتیجه امکان ایجاد آدرس هم وجود ندارد و ساختمان ها هیچ کد منطقه یا کد پستی ندارند. اگر قصد پست کردن بسته ای را دارید، بهتر است تا نقشه خانه به همراه آن فرستاده شود.

8- دبی شهر بدون مالیات

از ویژگی های بسیار خوب این شهر عدم نیاز به پرداخت مالیات است. در نتیجه درآمد شما کاملا به خودتان اختصاص خواهد داشت و همین مورد باعث می شود تا ثروت شما روز به روز افزایش یابد.

9- بزرگترین زنجیر طلا

طلای دبی

بزرگ ترین زنجیر طلای دنیا در شهر دبی ساخته شده است. این زنجیر 4.2 کیلومتر بلندی دارد و در آن از 22 کیلوگرم طلا بهره برده شده است. همین طور به دلیل اینکه تعداد زیادی فروشگاه و مغازه برای خرید طلا در این شهر وجود دارند، در نتیجه از آن به عنوان شهر طلا هم یاد می کنند.

10- ماشین های پلیس لاکچری

ماشین فراری

ماشین های پلیس در دبی بسیار شیک هستند. اگر در خیابان های دبی قدم بزنید می توانید انواع ماشین های بنتلی و لامبورگینی را مشاهده کنید. همین طور آن ها با سرعت بسیار زیادی در این شهر رانندگی می کنند.

11- دبی شهر بیشترین ها

دبی همواره سعی داشته است تا با انواع ساختمان ها و مراکز تفریحی دنیا رقابت کند. به همین دلیل است که بلندترین ساختمان دنیا، بزرگ ترین آکواریوم، بلندترین چرخ و فلک و … همه در این شهر قرار گرفته اند.

12- شهری در داخل یک شهر

مسئولین دبی تصمیم گرفته اند تا یک شهر دیگری را در داخل دبی احداث کنند. این شهر قرار است تا آب و هوای کنترل شده داشته باشد و وسعت آن برابر با 4.45 کیلومتر است. در واقع هدف از این پروژه مجهز کردن پیاده روها است.

13- دستگاه های ATM  ای که شمش طلا می دهند

دستگاه های خودرپرداز در دبی قابلیت دادن شمش طلا را دارند و به دلیل استفاده زیادی که از آن ها می شود، باید دو مرتبه در هفته پر شوند.

14- افراد ساکن در برج خلیفه برای افطار کردن باید چندین دقیقه صبر کنند. از آن جا که این برج بسیار بلند است، در نتیجه افرادی که در طبقه 80 به بالا زندگی می کنند، باید افطار کردن چندین دقیقه منتظر بمانند.

15- مسابقه شترسواری توسط ربات ها

از جمله جالب ترین بخش های ورزشی در دبی شترسواری است. با این حال از آن جا که فقط بچه ها می توانند سوار شتر بشوند. دبی برای این مشکل تصمیم به ایجاد ربات هایی در اندازه بچه ها کرد. هزینه ساخت این ربات ها از 300 تا ده هزار دلار بوده است.

16- بلندترین هتل های جهان در دبی واقع شده اند

برج العرب

پیش تر هم به این موضوع اشاره کردیم که دبی شهر بلندترین ساختمان ها است. برج العرب یکی از بهترین و لاکچری ترین هتل های جهان است که از جمله بلندترین سازه های دنیا هم به شمار می رود. همین طور چهار هتل بلند دیگر هم در دبی قرار دارند.

17- اولین حاکم امارات

از جمله عواملی که باعث شد، این شهر امروز به این صورت پیشرفته و ثروتمند باشد، حکومت دو تن از حاکمان آن است. شیخ رشید بن سعید آل مکتوم و شیخ زائد این دو حاکم دبی هستند که نقش زیادی در ترقی آن داشته اند.

18- مرکز تجارت مروارید

خاندان آل مکتوم یکی از خاندان های تاثیرگذار در دبی هستند. به دلیل حکومت این خاندان دبی به عنوان مرکز ماهگیری و تجارت مروارید شناخته می شده است. در آن سال ها مردم این ناحیه تواستند، با فروش مروارید از بیابان به مناطق ساحلی تغییر مکان دهند. با این حال با ایجاد صنعت مروارید سازی مصنوعی این کار از رونق افتاد.

19- به کار بردن طلا در ساخت برج العرب

از دیگر عواملی جالب توجه درباره برج العرب این است که داخل فضای آن به وسیله 1790 متر از طلا پوشیده است.

20- حیواناتی که در روی صندلی هستند

در شهر دبی مردم از حیوانات وحشی زیادی مانند شیر و یوزپلنگ به عنوان حیوان خانگی استفاده می کنند. همین موضوع باعث شده تا شما حیوانات زیادی را ببینید که روی صندلی نشسته اند.

21- زندگی بر روی آسمان

تصور زندگی در آسمان می تواند، بسیار رویایی باشد. با این حال در شهر دبی این کار امکان پذیر شده است و به همین دلیل است که دبی از شهرت زیادی برخوردار است. در این شهر می توانید در آسمان تنیس بازی کنید. غذا را در رستورانی در آسمان صرف کنید یا به کافه هایی بروید که در ارتفاع زیادی از سطح زمین قرار گرفته اند.

22-  بیشتر بودن جمعیت مردان از زنان

در شهر دبی جمعیت زنان از مردان بسیار بالاتر است. در این شهر تقریبا سه میلیونی هفتاد درصد جمعیت را مردان تشکیل می دهند. جالب است که بدانید بیشتر مردان هم سن کمی دارند و این گروه سنی شامل 25 تا 44 ساله ها می شوند و افراد پیرتر جمعیت کمتری دارند.

بلندترین ساختمان دبی چه نام دارد؟

برج خلیفه

جالب ترین حقیقت درباره دبی چه چیزی است؟

ساختمان های شهر دبی بدون آدرس هستند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *