تفریحات آبی آنتالیا

آنتالیا
آنتالیا, جهان گردی

از آن جا که کشور ترکیه از سه طرف به دریا راه دارد، در نتیجه تفریحات آبی یکی از جذابیت های این کشور محسوب می شود. در این مطلب قصد داریم تا درباره تفریحات آبی آنتالیا صحبت کنیم. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور می توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما آنتالیا به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

غواصی در آب های آنتالیا

غواصی

تماشای دنیای زیر آب همواره می تواند تجربه ای شگفت انگیز برای هرکسی باشد. غواصی در آنتالیا هم از معروف ترین تفریحات آبی است که می توانید در این شهر انجام دهید. در این تفریح آبی می توانید گونه های دریایی را مشاهده کنید، یا در کنار آن ها شنا نمایید.

تجهیزات غواصی

یکی از مهمترین وسایل اولیه برای انجام غواصی استفاده از ماسک است. ماسک های مورد نظر همانند عینک های شنا هستند که غواص باید آن ها روی صورت خود قرار دهد. توسط این عینک می توان دنیای زیر آب را راحت تماشا کرد. یکی از دیگر وسایل مهم غواصی بال است که توسط آن می توان آسان تر شنا کرد.

لباس غواصی هم مانعی است تا بدن با آب دریا تماس نداشته باشد. همین طور شما نیازمند یک مخزن اکسیژن هستید، تا بتوانید در زیر آب نفس بکشید. این مخزن ها شبیه به کوله پشتی هستند که توسط یک شیلنگ به ماسک متصل می گردند.

خطرات غواصی

از جمله خطراتی که در حین غواصی شما را تهدید می کند، می توان به برخورد با سنگ های زیر آب، حمله کردن گونه های دریایی یا تمام شدن اکسیژن اشاره کرد. البته از این بابت هیچ نگرانی وجود ندارد، زیرا کلوب های غواصی آنتالیا بسیار ایمن هستند و خطری شما را تهدید نمی کند.

زیردریایی، تجربه ای جالب در آنتالیا

زیردریایی

از جمله تفریحات آبی آنتالیا می توان به زیردریایی آن اشاره کرد. در گذشته از زیردریایی فقط برای کارهای نظامی استفاده می شده است، اما امروزه از جمله تفریحات محبوب آبی به شمار می رود.

پیش از اینکه به دریا بروید، جلسه ای برای توریست ها برپا می شود و در آن اطلاعات لازم در اختیار آن ها قرار می گیرد. در داخل زیردریایی دو دستگاه جهت تهویه هوا وجود دارد که باعث می شود، مشکلی از بابت تنفس ایجاد نشود.

اگر از غواصی می ترسید، اما دوست دارید تا از دنیای زیر آب دیدن کنید زیردریایی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. شما می توانید از پشت شیشه شاهد موجودات مختلف آبی باشید. زیردریایی آنتالیا تا عمق 110 متری وارد آب می شود.

صخره‌ نوردی آبی

صخره نوردی آبی

پارک ملی کوپروکای محلی بسیار مناسب برای صخره نوردی است. البته برای اینکه به این پارک برسید، باید از قایق استفاده کنید و سفر شما هشت ساعت طول می کشد.

جالب است که بدانید در هنگام صخره نوردی آب به شما برخورد می کند و در نتیجه باعث می شود، سرعت خود را برای صعود افزایش دهید. صخره نوردی می تواند از جمله جذاب ترین تفریحات آبی آنتالیا باشد.

خطرهایی که در حین این تفریح می تواند، برای شما پیش بیاید، شامل افتادن در آب، برخورد با صخره ها و … می شود. البته عوامل و کارمندان هیچ وجه اجازه نمی دهند، برای شما مشکلی ایجاد شود و تمام تجهیزات ایمنی در اختیار شما قرار می گیرد. البته یک شخص هم با قایق در محدوده صخره نوردی گشت می زند، تا مشکلی برای گردشگران ایجاد نشود.

دریانوردی با کشتی‌های تفریحی از جمله تفریحات آبی آنتالیا

کشتی کروز آنتالیا

کشتی های کروز از دیگر تفریحات هیجان انگیز در آنتالیا هستند. برای استفاده از کشتی کروز می توانید، از ساعت ده صبح تا چهار بعدازظهر اقدام کنید. برای کشتی سواری باید از بندر لیمان استفاده کنید.

بندر مورد نظر در فاصله 45 دقیقه ای از شهر واقع شده است. شما می توانید برای رفتن به این مکان از وسایل حمل و نقل عمومی هم استفاده کنید. در حین کشتی سواری می توانید حمام آفتاب هم بگیرید و هم زمان از غذا و نوشیدنی لذت ببرید.

در صورتی که مایل به شنا کردن باشید، بهتر است تا با خود مایو، کرم مخصوص ضد آفتاب، حوله، عینک و … با خود همراه داشته باشید. همین طور همراه داشتن یک دست لباس اضافه هم ضرورت دارد. از آن جا که کشتی کروز شما را به جاهای دیدنی می برد، حتما با خود دوربین عکاسی داشته باشید.

ماهیگیری، از بهترین تفریحات آبی آنتالیا

ماهیگیری در آنتالیا

برای تجربه ماهیگیری در آنتالیا می توانید یک قایق را اجاره کرده و به ماهگیری بپردازید. همچنین شما می توانید به صورت گروهی اینکار را انجام دهید. همچنین می توانید وسایلی مانند عینک، زیرانداز و قلاب را از مغازه های این ناحیه خریداری کنید. البته کلوپ های ساحلی هستند که می توانید در آن ها ماهیگیری کنید.

پاراسیلینگ، پرواز روی آب های آنتالیا

پاراسیلینگ

این تفریح به وسیله اروپاییان اختراع شده است. اگر علاقمند به تجربه آدرنالین بالا هستید، تفریح مورد نظر می تواند برای شما مناسب باشد. در این تفریح آبی ابتدا باید سوار قایق شوید، سپس لباس مخصوص به شما می دهند و بر فراز آب پرواز خواهید کرد.

این لباس مخصوص به این شیوه عمل می کند که گردشگران به یک بالن متصل می شوند و بالن هم به وسیله یک طناب به قایق وصل خواهد شد. سپس با حرکت قایق شما در آسمان بالا خواهید رفت.

شما می توانید از این تفریح ده تا پانزده دقیقه لذت ببرید. در حین پاراسیلینگ سواری خطر خاصی برای شما ایجاد نمی شود. همین طور گردشگران باید حتما جلیقه نجات هم بپوشند. لازم به ذکر است که قایق رانان هم بسیار حرفه ای هستند.

فلای بورد از تفریحات آبی آنتالیا

فلای بورد

فلای بورد از دیگر تفریحات جذابی است که می توانید آن را امتحان نمایید. برای افرادی که تا به حال آن را تجربه نکرده اند، ابتدا در یک محیط ایمن این تفریح را امتحان کرده، سپس به دریا می روند. در فلای بورد بعد از پوشیدن جلیقه نجات یک تخته به پای شما بسته می شود و با خروج آب با فشار بالا از این تخته شما به سمت بالا حرکت می کنید.

تنها مشکلی که در حین فلای بورد سواری برای شما ممکن است، ایجاد شود سقوط کردن در آب است. البته با وجود مسئولین حرفه ای امکان این خطر بسیار کاهش می یابد. برای انجام این تفریح باید سن شما بیشتر از 18 سال باشد و همین طور وزنی کمتر از 120 کیلوگرم داشته باشید.

با این حال افرادی که سن کمتری دارند، می توانند در حوضچه هایی کوچک تر آن را امتحان کنند. فلای بورد سواری در هر ساحلی از آنتالیا امکان پذیر است.

جت اسکی، تفریحی پرهیجان روی آب

جت اسکی

جت اسکی را می توان در هر ساحلی در این شهر انجام داد. در این تفریح گردشگران سوار یک موتور شده و با سرعت زیادی روی آب حرکت می کنند. اگر نمی توانید تنهایی سوار جت اسکی شوید، یک مربی راننده شما خواهد بود. در صورتی که تنهایی سوار می شوید، باید نکات ایمنی را رعایت نمایید.

پوشیدن جلیقه نجات ضروری است.

نباید با سرعت بالاتر از میزان مجاز حرکت کنید.

نمی توانید به اسکله نزدیک شوید.

تمام کلوپ های ساحلی این تفریح را به شما ارائه می کنند. اما مهمترین مشکلی که می تواند برای شما ایجاد شود، سقوط داخل آب است. البته اگر نکات ایمنی را رعایت کنید، مشکلی برای شما ایجاد نمی شود.

رفتینگ

رفتینگ

تفریح مورد نظر برای عاشقان هیجان بسیار مناسب است. در این نوع تفریح از قایق های بادی استفاده می شود و شما با پارو زدن از میان آب های خروشان عبور خواهید کرد. همین طور آبشارهای کوچکی هم در مسیر شما وجود دارد.

البته راهنماهایی هم هستند که شما را در مسیر همراهی می کنند. بنابرین مشکلی برای شما ایجاد نمی شود. تجربه رفتینگ مخصوصا در روزهای گرم تابستان بسیار لذت بخش خواهید بود. مسیر این تفریح تقریبا چهارده کیلومتر است، همین طور انتخاب نوع مسیر هم به عهده راهنما خواهد بود. ممکن است از مسیر سخت یا هموار عبور کنید.

قایق‌سواری

قایق سواری

قایق سواری در آنتالیا می تواند توسط قایق های بادی یا پارویی انجام شود. در این حالت چند نفر همراه با راهنما سوار قایق می شوند و پوشیدن جلیقه نجات هم الزامی است. در این مسیر گردشگران می توانند از چند آبشار هم دیدن کنند.

قایق سواری سه ساعت طول می کشد. تفاوت این تفریح با رفتینگ این است که آب هایی که روی آن ها قایق سواری می کنید، بسیار آرام هستند.

حمام و اسپا

سالن اسپا آنتالیا

رفتن به استخر یا تجربه ماساژ از معمولی ترین تفریحاتی است که می توان در این شهر انجام داد. شما می توانید با رفتن به مراکز مختلف از ماساژهای دلپذیر لذت ببرید. معماری این مکان های سنتی به گونه ای است که شما احساس می کنید، به زمان های قدیم بازگشته اید.

همین طور اگر به حمام های آنتالیا بروید، امکان استفاده از سونا و جکوزی هم برای شما وجود دارد، سپس افراد حرفه ای به ماساژ شما می پردازند. در این مکان ها همین طور رستوران و کافی شاپ هم برای رفاه حال گردشگران در نظر گرفته شده است.

دلفین لند از تفریحات آبی آنتالیا

دلفین لند دبی

در این مرکز می توانید از امکانات و خدمات مختلفی که برای شما فراهم شده است، استفاده کنید. از جمله این امکانات می توان به موج، سونا، کافی شاپ، سرسره، جکوزی، رستوران و … اشاره کرد.

البته باید توجه داشته باشید که برای بخش دلفین ها باید بلیط جداگانه تهیه کنید. همین طور لازم به ذکر است که استفاده از بخش دلفین لند محدود به گروه خاصی نیست و همه افراد می توانند از آن استفاده کنند.

بهترین پارک‌های آبی آنتالیا

پارک آبی آکوا

پارک مورد نظر نسبت به سایر پارک های آنتالیا ابعاد وسیع تری دارد. این پارک در منطقه کنیالتی واقع شده است. از بازی های این پارک می توان به سرسره تونلی، سرسره با تیوپ و … اشاره کرد.

پارک آبی ریکسوس پریمیوم

این پارک در هتلی به همین نام قرار گرفته است و از مرکز شهر در حدود پنجاه کیلومتر فاصله دارد. از قسمت های مختلف این پارک می توان به سرسره، وسایل بازی، برج تروجان و نمایش دلفین ها اشاره کرد.

پارک آبی ددمان

پارک ددمان آنتالیا

پارک آبی مورد نظر دارای امواج مصنوعی، انواع مختلف سرسره و رودخانه است.

پارک آبی لند آف لجندز

ای پارک از آنتالیا در حدود سی کیلومتر فاصله دارد و می توانید در آن 43 سرسره متنوع پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *