پارک آبی قطر در شهر دوحه

پارک آبی قطر
جهان گردی, قطر

احتمالا وقتی اسم پارک آبی قطر بیاید با خودتان فکر می کنید که حتما پارک های زیادی در دوحه وجود دارند. اما تنها یک پارک آبی در دوحه وجود دارد. همان طور که احتمالا حدس زده اید به دلیل یکتا بودن این پارک امکانات بسیار فوق العاده ای در آن وجود دارد. گردشگران می توانند برای خرید بلیط هواپیما تهران دوحه به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنند.

این پارک برای اینکه بتوانید در کنار خانواده خود اوقات خوشی را بگذارید بسیار مناسب خواهد بود. با اینکه سفر با فرزندان احتمالا کمی گران تر خواهد شد. اما پارک آبی دوحه مخصوصا برای کودکان تاسیس شده و شما می توانید همراه با آن ها از این پارک لذت ببرید. همچنین برای شرکت در جام جهانی قطر و خرید تور جام جهانی قطر می توانید به وب سایت یابکس مراجعه کنید.

پارک آبی دوحه

پارک آبی دوحه

در قطر پارک های مختلفی وجود دارند که برای گذراندن زمانی در کنار دوستان و خانواده مکان های مناسبی به شمار می روند. در میان این پارک ها می توان به پارک آبی دوحه اشاره کرد.

اسم پارک آبی قطر، آکوئا پارک است. در این پارک می توانید از خدمات مختلفی مانند رستوران، فروشگاه، سرسره و استخر استفاده کنید. روزانه بازدیدکنندگان زیادی به این پارک مراجعه می کنند. قسمت های مختلف این پارک شامل موارد زیر می شوند:

دهکده‌ای به سبک آفریقایی

دهکده آبی در بخش مرکزی پارک واقع شده است. این دهکده توسط پلی به بخش های دیگر متصل می شود. از بخش های جالب این مکان وجود سرسره هایی به شکل حیوان است که مخصوصا برای کودکان جالب توجه خواهد بود. همچنین چترهایی در این بخش وجود دارند که والدین می توانند در آن جا استراحت کنند و به تماشای فرزندان خود بپردازند.

قایق‌سواری

تونلی 150 متری در پارک آبی قطر وجود دارد که در ابتدا شما سوار قایق می شوید و از داخل یک برج بیست متری به این تونل شیشه ای وارد خواهید شد. در انتهای مسیر قایق به داخل یک حوض وارد می شوید.

اتاق بازی دزدان دریایی

این بخش از پارک تم دزدان دریایی دارد. اتاق بازی مورد نظر از سرسره های متنوع تشکیل شده است. همچنین یک سطل بزرگ آب هم وجود دارد که گاهی اوقات روی سر افراد می ریزد.

استخر موج

در این استخر چندین الگوی موجی وجود دارد که باعث ایجاد تلاطم در دریای آن می شود و برای لحظاتی احساس خواهید کرد که در میان آب های خروشان گیر افتاده اید!

رودخانه آرام

این رودخانه همین طور که از اسم آن مشخص است، از آب های آرامی تشکیل شده که باعث می شود شما را در دور پارک آبی بچرخاند. همین طور از آن جا که سرعت قایق ها پایین است و عمق آب هم زیاد نیست، فرزندان شما می توانند در این قایق سواری شما را همراهی کنند.

رستوران‌ها و فروشگاه‌ها

در آکوئا پارک علاوه بر بخش های تفریحی تعدادی رستوران و فروشگاه هم برای گردشگران ساخته شده است.

برج سرسره‌ای

این برج از سه طبقه ساخته شده و دارای سرسره های زیادی است. اگر دلتان برای یک سواری پرهیجان تنگ شده، می توانید به این برج مراجعه کنید.

بهترین سرسره‌های پارک آبی دوحه قطر

این پارک ابعادی به اندازه پنجاه هزار متر دارد و یکی از معدود پارک هایی است که می توانید در آن وسایل بازی هم برای کودکان و هم بزرگسالان پیدا کنید. در ادامه شما را با چند مورد از بهترین سرسره های پارک آب قطر آشنا می کنیم.

استخر مرداب

این مکان فضایی مناسب است که می توانید در آن به استراحت بپردازید. چندین کافه و رستوران هم در اطراف این محل قرار گرفته اند.

غار جکوزی

در این محل هم می توانید لحظاتی را در کمال آرامش سپری کنید و تنها از جریان آب لذت ببرید.

بومرانگو

این وسیله سرسره ای است که می توانید یک سواری هیجان انگیز را در آن تجربه کنید. در این سرسره بعد از سواری به داخل یک استخر سقوط خواهید کرد.

خطوط سرعت

سرسره هایی که به این اسم معروف هستند، شیب بسیار زیادی دارند. شما می توانید با دوست یا خانواده خود در این سرسره ها مسابقه سرعت برگزار کنید و حسابی لذت ببرید.

موج‌سواری

موج سواری در پارک آبی قطر شبیه به موج سواری در دریا است. مخصوصا که یک دیواره با منحنی رعب آور هم در آن وجود دارد.

سرسره لوله‌ای

در این سرسره شما از ارتفاعی در حدود بیست متر پرتاب می شوید. اما جای نگرانی نیست، زیرا به داخل یک حوض خواهید افتاد.

قایق‌‌سواری

در این بخش کودکان می توانند با قایق های شخصی خود با سایر کودکان مسابقه دهند.

مدرسه رانندگی کودکان

این مکان می تواند محل مورد علاقه کودکان در پارک آبی قطر باشد. در این مدرسه کودکان شما می توانند زیر نظر یک مربی رانندگی را آموزش ببینند. همچنین دستورالعمل های لازم جهت رانندگی به کودکان شما ارائه می شود.

امکانات و ویژگی‌های آکوئا پارک دوحه

پارک آبی قطر

رستوران های آکوئا پارک

رستوران های این پارک شامل غذاهای بسیار متنوعی می شوند و می توانید در آن انواع خوراکی ها را سفارش دهید. همین طور نوشیدنی های خنک هم برای گردشگران مهیا است.

برگزاری جشن ها و مراسم های مختلف

این پارک فضای خوبی برای برپایی جشن دارد. همچنین در روزهای مشخصی مثل روز زن و … بلیط های تخفیف دار ارائه می شوند. همین مورد باعث شده تا افراد زیادی در این روزها به پارک مراجعه نمایند.

هزینه بلیط پارک آبی قطر

برای اینکه وقت زیادی از شما تلف نشود و در صف نمانید، بهتر است تا بلیط پارک آبی دوحه را به صورت آنلاین خریداری نمایید. قیمت این بلیط ها به سن و قد افراد بستگی دارد. همین طور هر بلیطی با توجه به بازی های ویژه هر رده سنتی قیمت متفاوتی خواهد داشت.

ساعت کاری پارک آبی قطر

این مجموعه زمان های فعالیت مختلفی دارد که طبق زیر هستند.

زمان فعالیت پارک از یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ده صبح تا هشت شب است. پنجشنبه ها روز بانوان است و از ساعت یازده صبح تا نه شب فعالیت دارد.

در روزهای جمعه از ساعت ده صبح تا ده شب باز خواهد بود و در روزهای شنبه از ساعت ده صبح تا هشت شب فعالیت دارد. این پارک در روزهای دوشنبه تعطیل است. لازم به ذکر است که این پارک هم اکنون به صورت موقتی تعطیل است.

نکات ویژه در هنگام گردش در پارک

قوانین خاصی در پارک وجود دارند که رعایت آن ها باعث می شود هم خود و هم دیگران ساعات دلچسب تری را در پارک داشته باشید. از جمله این قوانین می توان به موارد زیر اشاره کرد.

افرادی که در این پارک کار می کنند، شامل بیست کارمند برای تمیز کردن، 50 نجات غریق و 12 پلیس می شوند. تمامی بازی های پارک گروه سنی دارد و تنها افرادی که در محدوده سنی مشخص هستند، می توانند از این وسایل استفاده کنند، تا امنیت آن ها حفظ شود.

برای حضور در پارک باید مایوهای ویژه ای بپوشید. همچنین پوشیدن تی شرت مجاز نیست. کسانی که زیر سن مجاز باشند، باید حتما همراه با بزرگسال به این پارک مراجعه کنند. پیش از اینکه به پارک مراجعه کنید، حتما از باز بودن آن مطمئن شوید. زیرا گاهی پارک به دلایل مختلف بسته خواهد بود.

برای نگهداری وسایل شما کمدهایی وجود دارد که می توانید لوازم گران بهای خود را در آن ها قرار دهید.

نحوه دسترسی به پارک آبی قطر

پارک مورد نظر از دوحه شانزده کیلومتر فاصله دارد که اگر ماشین شخصی ندارید، می توانید از تاکسی یا خودرو اجاره ای در قطر استفاده کنید.

آدرس پارک آبی: قطر، دوحه، خروجی 29 ابو نخله، جاده سالوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *