دریاچه عشق دبی

دریاچه عشق دبی
جهان گردی, دبی

دریاچه عشق دبی یک دریاچه طبیعی نیست، بلکه به صورت مصنوعی ساخته شده است. دبی با ساخت بناهایی مانند هتل هفت ستاره، بزرگ ترین چرخ و فلک دنیا، مراکز خرید لاکچری و جاذبه های دیدنی خود توانسته گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند. دریاچه عشق دبی هم یکی از جاذبه های دبی است که در این مطلب قصد معرفی آن را داریم. برای خرید بلیط هواپیما تهران دبی می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

دریاچه را به صورت یک قلب در وسط کویر ایجاد کرده اند و در کنار آن درخت هم کاشته شده که وجود این آب و سرسبزی در میان بیابان تعجب گردشگران را برانگیخته است. کلیه زوج های جوان و افرادی که عاشق هستند تمایل دارند تا در کنار دریاچه عکس بگیرند و آن را در شبکه های اجتماعی خود پست کنند.

حالت این دریاچه به صورت دو قلب است که درون همدیگر قرار گرفته اند و درخت هایی که در بخش پایینی آن قرار دارند کلمه عشق در انگلیسی یعنی love را تداعی می کند. این دریاچه به همراه درخچه های آن داخل حصارهایی واقع شده اند. حصارهایی که دور دریاچه هستند، تقریبا به صورت مدور هستند، اما خطوط منحنی داخل آن ها وجود دارد. طرز طراحی این دریاچه با حصار درختان نشان دهنده ذوق هنرمند است و باعث جذب جوانان به آن می شود.

آشنایی با دریاچه عشق دبی

دریاچه عشق دبی از بالا

شاید برای شما سوال باشد که چگونه این دریاچه معروف شد؟ داستان از این قرار است که ولیعهد دبی تصویری از این دریاچه را در اینستاگرام آپلود می کند و بعد از آن علاقمندان زیادی برای دیدن این دریاچه به دبی رهسپار می شوند.

دریاچه عشق دبی در میان بیابان

همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم، محل قرارگیری این دریاچه در میان کویر است. از آن جا که کویر دریاچه را احاطه کرده، آرامش خاصی در این محل در جریان است، زیرا فقط شما هستید و شن های بیابان! مخصوصا در هنگام شب کویر بسیار آرام و اسرارآمیز به نظر می رسد.

اگر در کنار دریاچه باشید و به دریاچه نگاه کنید شکل قلبی آن مشخص نمی شود و فقط متوجه حالت منحنی مانند خواهد شد. اما اگر از سطح زمین پنجاه متر فاصله بگیرید، می توانید دریاچه قلبی شکل را ببینید و برای اینکار می توانید از هلیکوپتر استفاده کنید، هرچند در سال های اخیر این کار برای عموم مردم امکان پذیر نیست، اما در گوگل می توانید عکس های این دریاچه را ببینید.

دو قلب دریاچه اندازه ای به ابعاد 550 هزار متر مربع دارند. دریاچه قلبی شکل و درختانی که درباره عشق صحبت می کنند، همه این ناحیه فقط درباره عشق است و بس، پس به عنوان یکی از رمانتیک ترین مناطق دبی به شمار می رود.

دریاچه عشق دبی و محلی رمانتیک در بیابان

طراحان این دریاچه در زمان ساخت این مکان درخت و درخچه های زیادی در کنار آن کاشتند. در این محوطه تقریبا شانزده هزار گیاه در کنار دریاچه خودنمایی می کنند که حتی شاخته های درختان و بگونیاها به شکل قلب هستند. پس می توان تصور کرد که فضای این مکان تا چه اندازه زیبا و رمانتیک است.

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه عشق

هنگامی که خورشید در حال غروب است، باریکه ای درخشان از خطوط آفتاب روی شن ها می افتد و باعث می شود که شبیه به دریایی از طلا بنظر برسند. سپس هنگامی که خورشید کاملا غروب می کند و هوا تاریک می شود، ستاره ها یکی یکی در آسمان پهناور ظاهر می شوند و احساس آرامش خاصی به کسانی که در آن جا حضور دارند، دست می دهد. اما بهترین کار این است که پیش از غروب آفتاب در کنار دریاچه باشید، سپس می توانید هم از روشنایی روز بهره ببرید و هم شاهد فرود شب روی دریاچه باشید.

امکانات دریاچه دبی عشق

نمایی از دریاچه عشق دبی

این دریاچه شامل یک پارک هم می شود که برای پیاده روی و برگزاری پیک نیک مناسب است. به دلیل اینکه ساختمان مسکونی در آن حوالی ساخته نشده پس کنار این دریاچه شلوغ نیست و به راحتی می توانید دوچرخه سواری کنید.

برای دویدن در این مکان به طور اختصاصی سه محوطه در نظر گرفته شده است که طول هر کدام از آن ها از هفت کیلومتر بیشتر است. در هنگام شب هم این مسیر با نور چراغ ها روشن شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد. جالب ترین بخش این منطقه رمانتیک سنگ های آن هستند که حتی آن ها به صورت قلبی طراحی شده اند!

وارد شدن به دریاچه عشق

ورودی دریاچه عشق دبی

در کنار این دریاچه تابلوهای راهنمایی وجود دارد که منطقه امن دریاچه و بخش های کم عمق آن را مشخص کرده اند، به این صورت می توانید در آب وارد شوید و مقداری در آن راه بروید. بخشی از این دریاچه هم شامل ماهی های قرمز و کپور می شوند. ماهی های دریاچه هیچ خطری برای گردشگران ایجاد نمی کنند.

پارک لاویک

درخت، درخچه، آب و سنگ همه اجزای این محوطه به صورتی طراحی شده اند که شکل قلب مانند را برای بازدیدکنندگان ایجاد کنند. حتی مجسمه هایی که در پارک لاویک هستند، هم به صورت قلب ساخته شده اند.

در نتیجه اگر همراه با همسر یا عشق خود به دبی سفر کرده اید، بهترین جایی است که می توانید یک فضای عاشقانه را تجربه کنید. برای دیدن نقشه دریاچه می توانید به تخته چوبی که در کنار ورودی است مراجعه کنید. در داخل باغ این دریاچه گل های قرمزی هم وجود دارد که شکل یک قلب را نشان می دهند.

پیست دوچرخه سواری دریاچه عشق دبی

تصویر دریاچه عشق دبی

پیست دوچرخه سواری این منطقه تقریبا 86 کیلومتر است، پس بهترین مکان برای کسانی که است که علاقه زیادی به دوچرخه سواری دارند. همین طور در حین دوچرخه سواری می توانید به مشاهده زیبایی های دریاچه و کویر بپردازید، مخصوصا که در هنگام طلوع آفتاب یا غروب خورشید همه چیز رویایی بنظر می رسد. ویژگی این مسیر دوچرخه سواری این است که بسیار خلوت است و می توانید با آرامش در آن دوچرخه سواری کنید.

دریاچه  عشق دبی مکانی برای زندگی پرندگان

جالب است که بدانید پرندگان مهاجر هم به این منطقه علاقه دارند و در بهار و زمستان به این مکان مهاجرت می کنند، این قضیه نشان می دهد که این دریاچه و درختان های اطراف با این که به صورت مصنوعی طراحی شده اند اما آن چنان غنی محسوب می شدند که پرندگان آن را برای زندگی انتخاب کرده اند. تقریبا 175 پرنده مختلف در این مکان زندگی می کنندکه باید توجه داشته باشید که به آن ها غذا ندهید. از میان این پرندگان می توان به فلامینگو و اوریکس عربی اشاره کرد.

دریاچه عشق دبی

جاذبه های دیدنی نزدیک دریاچه عشق دبی

روستای میراث المرموم دبی

این دهکده به دریاچه عشق بسیار نزدیک است و برای دیدن آن می توانید با تور همراه شوید. در این تورها ماشین و راهنما به گردشگران داده می شود. همین طور برای اینکه گردشگران بیشتری از این روستا بازدید کنند، در آن صنایع دستی و غذاهای سنتی ارائه می شود. گاهی اوقات که عروسی در این مکان برگزار می شود به صورت کاملا سنتی است و می تواند برای بازدیدکنندگان جالب توجه باشد. همین طور رویدادهای میراث هم در فصل زمستان برگزار می شود که یکی از بهترین رویدادها در طول سال است.

در این میان از پرندگان مهاجر که بگذریم حیوانات مختلفی هم در مزرعه این روستا دیده می شوند. این حیوانات شامل شترمرغ، شتر و بز می شوند. شما می توانید حتی شترها را نوازش کنید. امکان شترسواری هم تا یک ساعت امکان پذیر است. البته بخش نگهداری شتر فقط در موقع زمستان قابل بازدید است.

سازگاری دریاچه عشق دبی با محیط طبیعی

محیط زیستی که در کنار دریاچه عشق ایجاد شده آن را تبدیل به یک زیستگاه طبیعی برای پرندگان کرده است. همین طور طراحان این مجموعه برای سازگاری بیشتر این مکان با محیط زیست نیمکت های پارک را هم از جعبه های دستمال کاغذی درست کرده اند و این دستمال ها تجزیه پذیر هستند. برای درست کردن حوض های این پارک هم از درخت بامبو استفاده کرده اند. بخشی از پارک دریاچه عشق به اسم Hadirah است که در آن امکانات مختلفی مانند دستشویی، پیک نیک، پایه های باربیکیو و … در آن در نظر گرفته اند.

امکانات نزدیک دریاچه عشق دبی

از آن جا که هیچ فروشگاه مواد غذایی در این محوطه نیست، پس حتما باید هنگام مراجعه کردن به آن با خود مواد غذایی و آب داشته باشید. همین طور باید توجه داشته باشید که لامپی هم در پارک نیست، اما می توانید روی نیمکت های چوبی آن بنشینید و استراحت کنید.

درون پارک هم درختانی وجود دارند که تاب به آن ها آویخته شده است و می توانید روی آن ها تاب بخورید، اما توجه داشته باشید که برای کودکان شما مناسب نیست. این تاب ها بیشتر برای بزرگسالان هستند.

نکات ویژه هنگام مراجعه به دریاچه عشق دبی

پرندگان در دریاچه عشق دبی

بازدید از پارک دریاچه عشق دبی رایگان است.

کسانی که مجوز را از مسئولین پارک دریافت کنند، می توانند هواپیماهای بدون سرنشین را در پارک به پرواز درآورند.

غذادادن به ماهی ها و پرندگان ممنوع است.

در فصل زمستان بیابان سرد است، پس حتما لباس گرم یا حداقل یک ژاکت داشته باشید.

کباب کردن غذا را فقط در مناطقی که معین شده است انجام دهید. هنگامی که غذاپختن تمام شد حتما زغال های سوخته را جمع کنید، زیرا برای محیط زیست ضرر دارند.

در بعضی از بخش های پارک نمی توانید از کفش پاشنه بلند استفاده کنید.

از ریختن زباله در هر نقطه ای خودداری کنید، زیرا شما را جریمه خواهند کرد. سطل های زباله در این پارک به اندازه کافی وجود دارند، پس باید از آن ها استفاده کنید.

هتل هایی حوالی دریاچه عشق دبی

هتل آل ماها

هتل آبیدوس آپارتمان دبی لند

هتل و اسپا کویر باب الشمس

هتل استودیو وان

مسافرخانه Radisson Dubai Motor City

نحوه رفتن به دریاچه عشق دبی

برای اینکه به این دریاچه بروید می توانید از شرکت های اجاره ماشین استفاده کنید تا یک خودرو مناسب برای رسیدن به این ناحیه اجاره نمایید. در غیر این صورت بسیاری از تورهای مسافربری هم به این دریاچه تور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *