همه چیز درباره کادی کوی استانبول

کادی کوی استانبول
استانبول, جهان گردی

اگر به بخش آسیایی این شهر بروید، می توانید محله کادی کوی استانبول را پیدا کنید. مرز مشترک دریای مرمره با این محله باعث شده تا توریست های زیادی به آن جا مراجعه کنند. از دیگر عوامل جذابیت آن می توان به بازارهای محلی و فروشگاه های آن اشاره کرد. در این مطلب به طور کامل به معرفی محله کادیکوی استانبول خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید. همین طور برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما استانبول می توانید به پنل رزرواسیون یابکس سر بزنید.

آدرس محله کادیکوی استانبول

این محله قدیمی تقریبا 5500 سال پیش ساخته شده است. یکی از قوم های باستانی به اسم فینیقی‌ها در این ناحیه ساکن بوده اند و از آن زمان ابزارآلات مختلفی مانند ظرف های قدیمی، استخوان، جواهر و وسایل سنگی یافت شده است. در بخش جنوب شرقی این محله مال تپه وجود دارد که به تنهایی برای گشت و گذار مناسب می باشد.

این منطقه در زمان های قدیمی ارزش زیادی در نزد حاکمان داشته است، به همین دلیل همیشه افراد زیادی برای تصرف آن به این ناحیه هجوم می آورده اند. این تاخت و تازها باعث شده تا بتوانید در میان بناهای این ناحیه آثاری از رومی ها، عرب ها و ایرانی ها را ببینید که در گذشته در این ناحیه زندگی می کرده اند. همین طور از آن جا که مسلمان ها در این ناحیه حضور داشته اند، یک مسجد قدیمی در این ناحیه ساخته شده که در سال 1453 آن را تاسیس کرده اند.

نحوه دسترسی به کادی کوی استانبول

محله کادیکوی استانبول

منطقه کادی کوی سرویس حمل و نقل مناسبی دارد. در نتیجه می توان به سادگی به آن دسترسی داشت. اما برای اینکه با اطمینان خاطر بتوانید مسیر خود را در بخش آسیایی استانبول پیدا کنید، می توانید با کارشناسان ما در یابکس تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

در صورتی که مسیر شما از سمت فرودگاه صبیحا گوکچن باشد، می توانید با استفاده از خطوط سواری SG-1، E11 و SB14 به مقصد برسید. البته اگر عجله دارید تاکسی های فرودگاه شما را در مدت تقریبا چهل دقیقه به کادیکوی می رسانند، در صورتی که از اتوبوس استفاده کنید، هشتاد دقیقه طول می کشد تا به این محل برسید. مسیر فرودگاه تا این محله 37 کیلومتر است.

در این مسیر یک خط مترو هم وجود دارد که برای استفاده از آن باید سوار خط M4 بشوید. استفاده از مترو باعث می شود که سریعتر به کادی کوی برسید. در صورتی که هتل شما در بخش اروپایی استانبول است، می توانید از چند روش مختلف برای رسیدن به کادیکوی استفاده نمایید.

در بخش اروپایی استانبول انواع وسایل حمل و نقل عمومی مانند دلموش، تاکسی، تراموا و مترو موجود است که می توانید با کمک هر یک از آن ها به طرف اسکله بشیکتاش یا کاراکوی بروید، سپس در اسکله با استفاده از کشتی های مسافرتی به اسکله کادی کوی خواهید رسید که تنها بیست دقیقه طول می کشد.

جاهای دیدنی کادیکوی استانبول

هنگامی که درباره استانبول صحبت می کنیم، ناخودآگاه بخش های دیدنی استانبول مانند مسجد سلطان احمد یا مسجد ایاصوفیه را به یاد خواهیم آورد. اما شاید شما با محله کادیکوی آشنایی چندانی نداشته باشید، به همین دلیل مجله گردشگری یابکس تلاش خود را خواهد کرد تا بتواند اطلاعات لازم درباره این محله را در اختیار شما قرار دهد.

کادی کوی استانبول یکی از بهترین مناطق این شهر است که برای تفریح بسیار مناسب خواهد بود. از جمله بخش های دیدنی کادی کوی می توانید به موزه گازهانه، خانه اپرا ثریا، موزه اسباب بازی، مسجد عثمان آقا، مجسمه گاو نفر و بازار لباس کادیکوی اشاره کرد.

مجسمه گاو نر (The Bull Statue)

مجسمه گاو نر استانبول

یکی از اولین مکان هایی که در کادیکوی می توانید به دیدن آن بروید مجسمه گاو نر است. محل قرارگیری این مسجد در میدانی است که به گاو نر شناخته می شود و برای راحتی گردشگران در آن کافه های متعددی ساخته شده است. حتما شما هم علاقه دارید تا درباره علت شهرت این مجسمه اطلاعاتی داشته باشید در این خصوص باید گفت که مجسمه مورد نظر تقریبا در 150 سال پیش ساخته شده است، اما مکان اولیه آن در شهر استانبول نبوده است.

در ابتدا در سال 1860 یک فرد فرانسوی این مجسمه را خلق می کند. اسم این شخص ایسیدور بونهور بوده که در شهر پاریس زندگی می کرده است. در آن زمان این هنرمند مجسمه را به دلیل پیروزی فرانسه در برابر آلمان ساخته بوده است، به همین دلیل است که از این مجسمه به عنوان نمادی از قدرت یاد می کنند.

اما ده سال بعد وقتی که آلمان موفق شد فرانسه را در جنگ شکست دهد این مجسمه به کشور آلمان انتقال یافت. سپس در سال 1917 آلمان برای نشان دادن دوستی خود به ترکیه مجسمه مورد نظر را به آن ها تقدیم می کند. بعد از آن بود که مجسمه به یک فرمانده عثمانی هدیه داده شد و همین طور که می بینید در حال حاضر در میدان گاو نر قرار گرفته است تا همه گردشگران بتوانند از آن بازدید کنند.

آدرس مجسمه گاو نر استانبول:

Altıyol Meydanı, Söğütlü Çeşme Cd, 34714 Kadıköy/İstanbul, Turkey

خانه اپرا ثریا (Sureyya Opera House)

خانه اپرا ثریا

خانه اپرا ثریا از دیگر جاذبه های دیدنی این ناحیه است. یکی از افراد مهم دولت ترکیه به اسم ایلمن پاشا بعد از اینکه به اروپا سفر می کند تصمیم می گیرد تا سالنی شبیه به مراکز فرهنگی آن ها ایجاد کند، در نتیجه فرمان تاسیس این سالن را در سال 1927 می دهد. با این حال در آن زمان به دلیل اینکه امکانات مناسبی در سالن وجود نداشت است از آن به عنوان سینما استفاده می کرده اند تا اینکه در سال 2006 شهردار این منطقه دستور می دهد تا سالن را دوباره بازسازی کنند و در نتیجه این سالن به همان مجموعه ای تبدیل می شود که پاشا رویای آن را در سر داشته است.

در این سالن مراسم های موزیکال، رقص باله، نمایشگاه و … برگزار می شود و مسافرانی که به شهر استانبول سفر می کنند، در این نمایشگاه ها شرکت می کنند.

آدرس خانه اپرا ثریا:

Caferağa, Gen. Asım Gündüz Cd. No:29, 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

ایستگاه راه‌آهن حیدرپاشا (Heydarpasa Train Station)

ایستگاه راه آهن حیدرپاشا استانبول

هنگامی که سلطان عبدالحمید دوم عثمانی در این منطقه حکمرانی می کرده است، این ایستگاه راه آهن در سال 1908 در این محله ساخته شد. ساختمان این منطقه هم معماری قابل توجهی دارد. این ایستگاه راه آهن تا به حال چندین بار دچار سوانح مختلف شده و در آتش سوزی سوخته است. حتی در زمانی که جنگ جهانی اول رخ می دهد، ایستگاه حیدرپاشا محلی برای اسلحه خانه دولتی بوده است.

آدرس ایستگاه راه‌آهن حیدرپاشا:

Rasimpaşa, 34716 Kadıköy/İstanbul, Turkey

موزه گازهانه  (Gazhane Museum)در کادی کوی استانبول

موزه گازهانه استانبول

هنگامی که کارخانه گاز استانبول بسته شد، از ساختمان آن به عنوان موزه استفاده کردند. به همین دلیل اسم این موزه را به عنوان موزه گازهانه انتخاب کردند. علت بسته شدن این کارخانه وجود گازهایی است که به سلامت انسان صدمه می زدند. در نتیجه بعد از 130 سال بود که این کارخانه را تعطیل کردند و آن را تبدیل به یک موزه فرهنگی کردند. در این موزه بخش های مختلفی مانند موزه آب و هوا، کتابخانه و علوم کودک وجود دارد.

آدرس موزه گازهانه:

Hasanpaşa, Kurbağalıdere Cd. No:125, 34722 Kadıköy/İstanbul, Turkey

زمان فعالیت این موزه از ساعت نه صبح تا ساعت ده شب است.

موزه اسباب‌بازی (Toy Museum) کادی کوی استانبول

موزه اسباب بازی ترکیه

موزه اسباب بازی کادی کوی می تواند بهشتی برای کودکان شما باشد، زیرا در آن در حدود چهار هزار اسباب بازی وجود دارد و جالب تر این است که هر اسباب بازی مربوط به یک دوره تاریخی ویژه می شود.

این موزه که مربوط به سال 2005 است، به صورت مخصوصی طراحی شده است. اسباب بازی های این مجموعه از زمان مدرن تا قدیم را شامل می شوند. امکان عکس گرفتن هم برای شما وجود دارد. برای پیدا کردن این مکان مشکلی نخواهید داشت، زیرا در بخش ورودی آن دو مجسمه بزرگ قرار داده اند. همچنین در این مکان کارگاه های آموزشی های جالبی درباره سرامیک، موزائیک و اوریگامی برپا می شود که هم زمان با دیدن اسباب بازی ها می توانید از آن ها هم دیدن کنید.

Göztepe, Dr. Zeki Zeren Sk No:17, 34730 Kadıköy/İstanbul, Turkey

زمان بازدید از موزه اسباب بازی کادی کوی از ساعت ده صبح تا ساعت شش بعدازظهر است و قیمت بلیط ورودی آن برای افراد بزرگسال 25 لیر و برای کودکان زیر 15 سال 15 لیر است.

مسجد عثمان آقا  (Osman Aga Mosque)

موزه عثمان آقا استانبول

زندگی مسلمانان در استانبول باعث شده تا مساجد زیادی در آن ساخته شود یکی از آن ها مسجد عثمان آقا است. مسجد مورد نظر در سال 1713 تاسیس شد و سلطان احمد اول فرمان ساخت آن را صادر کرده است. البته یک مسجد دیگر هم به اسم کادی پیش از این در این ناحیه وجود داشته است که بسیار قدیمی تر از این مسجد فعلی و مربوط به سال 1612 می شود.

یک فواره زیبا در جلوی مسجد عثمان آقا وجود دارد که مربوط به سال 1713 میلادی هجری می شود. مسجد مورد نظر پیش از این دچار آتش سوزی شده که دوباره آن را بازسازی کرده اند.  مسلمانی که در این منطقه ساکن هستند برای عبادت به این مکان مراجعه می کنند.

آدرس مسجد عثمان آقا:

Osmanağa, Söğütlü Çeşme Cd No:36, 34714 Kadıköy/İstanbul, Turkey

بازار لباس کادیکوی استانبول

بازار کادی کوی همه جور لباسی را در خود جای داده است، از لباس های برند گرفته تا لباس دست دوم! این محله یکی از مناطق شلوغ این بخش است که می توانید در میان مغازه های آن قدم بزنید و پوشاک مورد نظر خود را خریداری کنید.

محله های معروف کادیکوی استانبول

منطقه کادی کوی استانبول با داشتن موزه، بازار و بخش های دیدنی می تواند توجه توریست ها را به خود جلب کند. یکی از محله های این منطقه خیابان بهاریه است که از نظر گردشگران این خیابان به خیابان استقلال استانبول شباهت هایی دارد و بازار آن هم شبیه به منطقه بی اوغلو است.

خیابان بهاریه دارای بازارچه های محلی و بخش های سنگ فرش شده است که مخصوصا برای پیاده روی بسیار مناسب است. یکی از بازارهای مواد غذایی هم در این خیابان قرار گرفته است که از جمله بزرگ ترین بازارهای استانبول است.

در این میان اگر هوس خرید مواد غذایی کردید، می توانید انواع سبزیجات، غذاهای دریایی، روغن زیتون، ادویه و همین طور لوازم دیگری مانند صنایع دستی را خریداری نمایید. حتی دست فروشی هایی هم در این خیابان هستند می شوند که در آن ها می توانید دی وی های گروه های معروف موسیقی، رمان، کتاب های دست دوم یا تابلو نقاشی پیدا کنید، به طور کلی گشت و گذار در این خیابان می تواند بسیار جالب توجه باشد.

در صورتی که می خواهید کالاهای لوکس تری را امتحان کنید، می توانید به محله بغداد کادیکوی بروید. در این مکان مغازه ها و فروشگاه های لاکچری زیادی وجود دارند.

پارک ساحلی، کافه های زیبا و یک مسیر پیاده روی؟ همه این موارد را در کنار هم می توانید در محله مدا استانبول پیدا کنید. در ابتدا پارک ساحلی آن به چشم گردشگران جالب توجه خواهد بود که بعد از پیاده روی در کنار ساحل می توانید سری به کافه های محله مدا بزنید. حتی در هنگام شب هم جنب و جوش در این محله دیده می شود. زیرا کلاب، رستوران، کافه و بارهای متعددی در آن وجود دارند که بیشتر ساعت های شبانه روز باز هستند.

هتل های محله کادیکوی استانبول

احتمالا بعد از خواندن مطالب بالا شاید دلتان بخواهد بعد از سفر به استانبول در این منطقه اقامت کنید. به همین دلیل چند هتل معروف آن را به شما معرفی خواهیم کرد تا نیازی به جستجو بیشتر برای محل اقامت خود نداشته باشید.

هتل Hilton Istanbul Kozyatagi

هتل هیلتون کوزیاتاگی

هتل هیلتون کوزیاتاگی که در این محله واقع شده یکی از هتل های پنج ستاره خوب استانبول است که در آن همه امکانات رفاهی برای مهمانان فراهم شده است. شما می توانید از پارکینگ، باشگاه بدنسازی، اینترنت رایگان و مرکز اسپا آن استفاده کنید. مراکز خرید این محله هم به هتل بسیار نزدیک هستند و فروگاه صبیحا گوکچن تنها 28 کیلومتر از آن فاصله دارد.

آدرس هتل هیلتون کوزیاتاگی:

Sahrayı Cedit, Batman Sk. No:4, 34734 Kadıköy/İstanbul, Turkey

هتل Hush Lounge استانبول

هتل هوش لونگه

چندین کلاب، رستوران، کافه و سالن های موزیک در حوالی این هتل ساخته شده اند که آن را تبدیل به اقامتگاهی ایده آل می کنند. یک فضای سبز هم در بخش داخلی هتل است که می توانید در آن استراحت کنید یا از تراس اتاق خود به محله چشم انداز داشته باشید.

آدرس هتل Hush Lounge استانبول:

Rihtim Cad. Iskele Sok. 46 Kadiköy, Kadikoy, 34716 Istanbul, Turkey

هتل  Melek Moda

هتل ملک مدا استانبول

این هتل با محیط آرامش بخشی که دارد این حس را به شما القا می کند که انگار در خانه خود اقامت دارید. فضای داخلی این مکان به صورت دلپذیری طراحی شده است هتل مورد نظر در محله مدا است که باعث می شود به ساحل و مراکز خرید دسترسی بسیار مناسبی داشته باشید.

آدرس هتل Melek Moda:

Caferağa, Dr. Esat Işık Cd. No:96/A, 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

مزیت های زندگی در محله کادی کوی استانبول

همانطور که در طی این مقاله عنوان کردیم این منطقه علاوه بر داشتن بخش های مختلف فرهنگی، بناهای تاریخی، مسجد، پارک و ساحل خطوط حمل و نقل مناسبی هم دارد و شما می توانید از مترو، کشتی، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید، حتی فرودگاه هم به آن نزدیک است. فاصله فرودگاه از این منطقه فقط بیست کیلومتر است و خط آهن حیدرپاشا هم در آن ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *