ارزان ترین شهرهای ترکیه برای سفر

شهر الیمپوس
ترکیه, جهان گردی

کشور ترکیه منطقه ای پر از جاذبه های گردشگری و تفریحات گوناگون است. وجود سواحل و مراکز تفریحی هم باعث شده تا به جذابیت این منطقه افزوده شود. با این حال به دلیل افزایش دلار سفرهای خارجی بسیار دشوار شده است، ولی اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، ما در این مطلب ارزان ترین شهرهای ترکیه برای سفر را به شما معرفی می کنیم.

برای کاهش هزینه های سفر بهتر است تا از شهرهای توریستی مانند استانبول و آنکارا دوری کنید. همچنین این شهرها به دلیل اینکه از لحاظ توریستی بسیار شلوغ هستند، قیمت هتل ها و بلیط هواپیما هم بیشتر خواهد شد. علاوه بر این کسانی که زیاد به استانبول سفر کرده اند، احتمالا دوست دارند تا مقصدهای جدیدتری را تجربه کنند، پس آماده آشنایی با بهترین شهرهای ارزان قیمت ترکیه باشید. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما آنکارا کلیک کنید.

شهر الیمپوس

شهر الیمپوس

این شهر قدیمی در زمان روم ساخته شده است. در نتیجه در آن آثاری قدیمی که مال آن زمان است در این مکان دیده می شود. در واقعی کوهی به اسم الیمپوس در این نزدیکی است که این شهر اسم خود را از آن گرفته است. اما مهمترین ویژگی این شهر خانه های درختی آن است که جلوه زیبایی به آن بخشیده اند. در این منطقه همین طور جنگل های سبزی هم وجود دارند. به شخصه همواره با دیدن خانه های درختی در فیلم ها همیشه علاقه داشته ام تا در یکی از آن ها زندگی کنم. شما هم اگر مثل من به خانه های درختی علاقه دارید، می توانید به این شهر سفر کنید.

جنگل ها هم محل مناسبی برای برگزاری پیک نیک در کنار خانواده هستند. به طور کلی می توان گفت که در صورتی که طبیعت دوست هستید، حتما سری به این ناحیه بزنید.

جاذبه‌های دیدنی الیمپوس

سایت های تاریخی

خانه های درختی

گردش با کروز و سفر در دریا

تله کابین در جنگل

آثار تاریخی

غواصی

جزیره آوازا ترکیه

جزیره آوازا ترکیه

این جزیره از شهرهای قدیمی این کشور است و در تابستان عده زیادی به آن سفر می کنند. این شهر ارزان قیمت مقصدی مناسب برای افراد جوان و حتی سالمندانی است که به دنبال کسب آرامش هستند.

در حالت کلی این جزیره فقط 2 هزار نفر سکنه دارد، اما در فصل تابستان به دلیل اینکه تعداد زیادی مسافر به این ناحیه وارد می شوند، جمیعت تقریبا به چهل هزار نفر افزایش می یابد. راه ارتباطی این جزیره با استانبول از طریق اتوبوس های دریایی و کشتی است. اکثر افرادی که به این جزیره سفر می کنند، از شهروندان خود ترکیه هستند، ولی شما هم اگر می خواهید سفری ارزان را تجربه کنید، می توانید به جزیره آوازا بروید.

جاذبه های تفریحی در آوازا ترکیه

خوردن غذاهای محلی و دریایی

بازدید از ساحل دریا

تفریحات ساحلی مانند قایق سواری و غواصی

بناهای تاریخی همانند صومعه سنت جورج

آیوالیک

آیوالیک

یکی دیگر از ارزان ترین شهرهای ترکیه برای سفر آیوالیک است. این شهر ساحلی دارای بخش های تفریحی زیادی است. دریای اژه هم در کنار این شهر است. این شهر بیشترین میزان مسافران را در فصل پاییز و تابستان به خود می بیند.

در این شهر یک دهکده باستانی وجود دارد که به جای مانده از زمان یونانیان است. یک آبشار زیبا هم در این شهر است که آرامشی شگرف را برای شما به ارمغان می آورد. از دیگر جاذبه های این شهر می توان به مسجد، کافه، خانه های رنگی و کلیسا اشاره کرد.

جاهای دیدنی آیوالیک:

ساحل و بندر

مسجد و کلیسا

آبشار

شهرگردی

تفریحات ساحلی

کاپادوکیه ترکیه

کاپادوکیه ترکیه

واژه کاپادوکیه یعنی محل اسب های زیبا و شهری در ترکیه است که علت شهرت آن مجسمه های قدیمی است که در آن وجود دارد. از عوامل دیگر جذابیت این مکان معبد باستانی، شهر زیرزمینی و الگوهای تاریخی است.

البته از همه این ها بگذریم به جالب ترین بخش کاپادوکیه یعنی بالن های آن می رسیم. این محل رویایی بهترین جا برای درخواست ازدواج یا محل قرارهای عاشقانه است. در صورتی که علاقه ای به ساحل گردی ندارید، می توانید به این شهر بروید. البته توجه داشته باشید که بالن سواری هزینه زیادی دارد.

جاذبه های تفریحی کاپادوکیه:

مجسمه گورمه

معبد باستانی

شهرهای زیرزمینی

بالن های رنگی

کوه ارکیس

بخش های طبیعی

غازی عینتاب ترکیه

غازی عینتاب ترکیه

این شهر جزو مناطق پیشرفته ترکیه است و در آن می توانید غذاها و نوشیدنی های را خوشمزه صرف کنید. در صورتی که دوست دارید با فرهنگ این منطقه آشنا شوید، می توانید به غازی عینتاب بروید. بهترین غذایی که می توان در این شهر امتحان کرد کباب است. همچنین شما می توانید خوراکی هایی مانند باقلوا، پسته و شیرینی را هم در غازی عینتاب خریداری کنید. مخصوصا که باقلوای این شهر بسیار شهرت دارد و برای خرید سوغاتی مناسب است.

جاذبه های غازی عینتاب:

رستوران های متعدد

باقلوا قلعه تاریخی

بورسا ترکیه

در هنگام سفر به بورسا دسر کمال پاشا، کباب و آب نبات آن را از دست ندهید. هزینه سفر به این منطقه پایین است و می توانید حتی به صورت پیاده در آن گردش کنید و به تماشای بخش های تفریحی آن بپردازید. دلیل اینکه این شهر به اسم بورسا مشهور شده است وجود بخش های سر سبز آن است. همچنین این مکان مرکز اتومبیل سازی در کشور ترکیه است.

جاذبه‌های دیدنی بورسا

مسجد سبز ترکیه

موزه آتاتورک

مجموعه قونیه

دژ بورسا

شکم گردی

کوه اولوداغ

پل ارگاندی

کیلیوس ترکیه

این شهر ساحلی چشم اندازهای فوق العاده ای از دریا و همین طور ساحل دارد. ساحل این شهر به صورت شنی است. در واقع قرارگیری این شهر در کنار دریای سیاه باعث شده تا بتوانید از تفریحات آبی مختلفی استفاده کنید.

جاهای دیدنی کیلیوس:

ساحل و دریا

قلعه ژنو (البته باید بدانید که این بنا یک محل نظامی است و نمی توان از داخل آن دیدن کرد)

تفریحات دریایی

آماسیه ترکیه

آماسیه ترکیه

کوه هایی در سواحل دریای سیاه قرار دارند که شهر آماسیه را در این جا ساخته اند. این شهر تقریبا در 7 هزار سال پیش ساخته شده است و مناظر زیبای آن باعث شده تا به شهر شاهزاده ها مشهور باشد و بهترین مکان برای گردش در فصل های گرم سال مخصوصا تابستان است. هتل های این شهر قیمت ارزانی دارند و سایر بخش های تفریحی آن هم قیمت بالایی ندارند.

جاذبه های دیدنی آماسیه:

موزه باستان‌شناسی آماسیه

مقبره پادشاهان پنتوس

غار و صخره‌های عینالی

مجمسه فرهاد و شیرین

طبیعت‌گردی و شهرگردی

تفریحات‌ ساحلی و دریایی

شیله ترکیه

شیله ترکیه

این شهر در کنار دریای سیاه شکل گرفته است و یکی از ارزان ترین شهرهای ترکیه برای سفر به شمار می رود و در عین حال قدمت زیادی هم دارد. ویژگی های این مکان باستانی موجب شده تا افراد زیادی طی فصل تابستان به آن سفر کنند.

بهترین بخش های این شهر شامل سواحل زیبا، غذاهای دریایی، بخش های ییلاق، جشنواره های محلی و … است. معمولا ساکنان شهر استانبول در تابستان برای گذراندن تعطیلات به این شهر سفر می کنند. در صورتی که به ساحل و دریا علاقه دارید، می توانید این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید.

جاذبه‌های دیدنی آماسیه

تفریحات ساحلی و دریایی

رستوران گردی

جشنواره های محلی

سافران بولو ترکیه

سافران بلو

این شهر در کنار دریای سیاه است. بخش اعظم جاذبه های شهر مربوط به بناهای تاریخی و سواحل آن می شود. جالب است که بدانید خانه های شهر معماری به سبک عثمانی دارند، در نتیجه از اقامت در آن ها لذت خواهید برد. سافران بولو دارای بازارهایی است که می توانید برای خرید کالاهای مختلف به آن ها مراجعه کنید.

جاذبه‌های دیدنی سافران بولو

خانه های تاریخی

ساحل و دریا

گردش در شهر و دیدن ساختمان های قدیمی

تفریحات ساحلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *