مساجد استانبول نمونه ای از شکوه گذشتگان

مسجد زِیرِک
استانبول, جهان گردی

استانبول شهری زیبا است که وجود بناهای تاریخی چهره زیباتری هم به آن بخشیده است. یکی از این بناهای تاریخی مساجد استانبول هستند که در زمان پادشاهان و حکومت های گذشته ایجاد شده اند. در این مقاله سعی داریم تا درباره این سازه های تاریخی اطلاعات جالبی را در اختیار شما قرار دهیم. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور برای خرید بلیط هواپیما ارزان استانبول می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

استانبول شهری زیبا است که وجود بناهای تاریخی چهره زیباتری هم به آن بخشیده است. یکی از این بناهای تاریخی مساجد استانبول هستند که در زمان پادشاهان و حکومت های گذشته ایجاد شده اند. در این مقاله سعی داریم تا درباره این سازه های تاریخی اطلاعات جالبی را در اختیار شما قرار دهیم. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور برای خرید بلیط هواپیما ارزان استانبول می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

مسجد چاملیجا استانبول

مسجد چاملیجا استانبول

این بنا بزرگترین مسجد استانبول است که در سال 2019 تاسیس شده است. در واقع رئیس جمهور ترکیه دستور ساخت آن را داده است. زمینی که این بنا در آن ساخته شده ابعادی به اندازه 17 هزار متر مربع دارد و 63 هزار نفر می توانند در آن نماز بخوانند.

این مسجد فقط یک مکان مذهبی نیست، بلکه در آن سالن کنفرانس، موزه، و کتابخانه هم برای بازدیدکنندگان وجود دارد. برای ساخت این مسجد هم از معماری دوره های عثمانی و امروزی استفاده شده است. همین طور نمونه هایی از معماری دوره سلجوقیان هم در آن به چشم می خورد.

با این حال معماری عثمانی پر رنگ ترین بخش این مسجد به شمار می رود. در این مسجد از گنبد و نیم گند هم استفاده شده و در آن شش مناره به چشم می خورد. نکته دیگر درباره این مسجد این است که در آن از نورپردازی هایی استفاده شده است که باعث می شود تا در هنگام شب نمای زیباتری داشته باشد.

احتمالا نام گذاری این مسجد به این علت بوده است که این بنا روی یک تپه به همین نام تاسیس شده است و این تپه بام استانبول به شمار می رود. با این حال ساخت این بنا روی این تپه تصادفی نبوده و علت آن به داستان های زمان عثمانی باز می گردد. زیرا در زمان عثمانیان سازه ها روی جاهای بلند شهر ساخته می شدند تا بتوان شهر را بهتر تماشا کرد.

هزینه بازدید مسجد چاملیجا استانبول: رایگان

آدرس مسجد چاملیجا استانبول: منطقه آسیایی استانبول، محله اسکودار، تپه‌های چاملیج

مسجد ایاصوفیه استانبول

مسجد ایاصوفیه استانبول

این سازه در بخش اروپایی استانبول ساخته شده است و معروف ترین مسجد استانبول است. این بنا 537 سال پیش ساخته شده و ارزش تاریخی زیادی دارد. با این حال این مسجد در ابتدا به صورت یک کلیسا استفاده می شده است، تا اینکه این شهر به وسیله عثمانی ها تصرف شد و آن را به یک مسجد تغییر دادند.

این مسجد را در ناحیه سلطان احمد ساخته اند و معماری آن ترکیبی از زمان بیزانس و عثمانی است. هنگامی که جمهوری ترکیه ایجاد شد، این مکان هم به عنوان یک موزه در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.

مسجد مورد نظر ابعادی به اندازه شش هزار متر مربع دارد و از عواملی که باعث جذابیت آن شده است، طاق ها و ستون های آن است. ستون های این سازه بسیار بزرگ هستند و در واقع وظیفه این چهار ستون نگهداری از طاق های مسجد است که گنبد هم روی آن قرار گرفته است.

این مسجد شامل نه در می شود که دری که در میان آن ها قرار گرفته است بزرگ ترین در است. طراحی این در به صورت ویژه ای صورت گرفته است و چهارچوب آن به صورت فلزی و قاب آن در حالت مرمری است. در زمان های گذشته افراد مهم از در میانی برای رفت و آمد استفاده می کرده اند. علاوه بر این ها ستون های مسجد به 107 عدد می رسند.

هزینه بازدید مسجد ایاصوفیه استانبول: رایگان

زمان بازدید مسجد ایاصوفیه استانبول: نیمه اول سال از ساعت 9 تا 19 و نیمه دوم سال از ساعت 9 تا 17 بعدازظهر

آدرس مسجد ایاصوفیه استانبول: استانبول، منطقه فاتح، محله سلطان احمد، میدان ایاصوفیه

مسجد دولماباغچه استانبول

مسجد دولماباغچه استانبول

مسجد مورد نظر از دیگر مساجد استانبول است که جزو جاذبه های دیدنی آن به شمار می رود. قدمت این مسجد مربوط به سال 1855 می شود و در زمان عثمانیان ساخته شده است. در واقع مادر سلطان مجید فرمان داده که این مسجد تاسیس شود با این حال خود او موفق نشد تا این مسجد را در زمان حیات خود ببیند.

بعد از فوت این فرد که بزمی عالم نام داشت، پسر او ساخت مسجد را تمام کرد. این مسجد معماری زیبایی دارد. برج و ساعت کاخ دولماباغچه هم به این سازه نزدیک هستند. کاخ مورد نظر مرکزی برای حکومت عثمانی بوده است. 2 مناره در این مسجد وجود دارند که ارتفاع آن ها به چهل متر می رسد.

با این حال بهترین بخش مسجد را می توان پنجره های آن به شمار آورد. زیرا این پنجره ها زیر گنبد ساخته شده اند و باعث جلب توجه هر بیننده ای می گردند. این مسجد در زمان های گذشته به طور ویژه مورد استفاده کاخ دولماباغچه بوده است، ولی در حال حاضر یک مکان جدا برای نمازگزارانی محسوب می شود که می خواهند اعمال عبادی خود را در آن جا انجام دهند.

این مسجد همین طور در ساحل تنگه بسفر ساخته شده است که همین امر باعث شده تا بتوان از داخل آن به منظره زیبایی دسترسی داشت. بعضی از گردشگران هم تصور می کنند که این مکان مسجد اورتاکوی است.

هزینه بازدید مسجد دولماباغچه استانبول: رایگان

ساعات بازدید مسجد دولماباغچه استانبول: 10 صبح تا 18 شب

آدرس مسجد دولماباغچه استانبول: منطقه اروپایی بی‌اوغلو، محله عمر آونی

مسجد سلطان احمد استانبول یا مسجد آبی

مسجد سلطان احمد استانبول

از دیگر مساجد استانبول می توان به مسجد آبی استانبول اشاره داشت که به دلیل طراحی جالب خود در دنیا شهرت زیادی یافته است. این سازه در محله سلطان احمد ساخته شده، به همین دلیل این نام را برای آن انتخاب کرده اند.

مناره و گنبدهای این مسجد بسیار زیبا هستند و باعث جلب نظر توریست ها می شوند. برای ساخت این سازه داستان جالبی وجود دارد. در قرن 17 ام بود که سلطان احمد تصمیم گرفت تا این مسجد را برای سپاسگذاری از خدا تاسیس کند. البته برخی دیگر اعتقاد دارند که هدف ساخت این مسجد به دست آوردن مقبولیت مردم بوده است.

این مسجد دارای شش مناره است و در نوع خود معماری شگفت انگیزی دارد. برای ساخت این سازه تقریبا نه سال زمان صرف شده است. این مسجد معروف به ایاصوفیه نزدیک است و در تنگه بسفر قرار گرفته است. مسجد به صورت مکعبی شکل طراحی شده و در بیرون آن از گنبد و شبه گنبد استفاده کرده اند.

این مسجد همین طور شامل 200 پنجره هم می شود که تقریبا از 21 هزار کاشی برای تزئین کردن داخل آن استفاده کرده اند. همین طور شما می توانید در صحن آن بیست هزار کاشی را ببینید که توسط دست ساخته شده اند. در این مسجد امام جماعت به راحتی توسط نمازگزاران دیده می شود.

هزینه بازدید مسجد سلطان احمد استانبول: رایگان

ساعات بازدید مسجد سلطان احمد استانبول: 8:30 صبح تا 11:30، 12 تا 14:30 و 15:30 تا 16:45 عصر

آدرس مسجد سلطان احمد استانبول: استانبول، منطقه اروپایی فاتح، محله سلطان احمد، خیابان آت میدانی، مسجد آبی

مسجد فاتح استانبول

مسجد فاتح استانبول

مسجد مورد نظر ساخته سال 1436 میلادی است و در بخش مرکزی استانبول بنا شده است. این مسجد دارای معماری زیبایی است و می توان از تماشای فضای داخلی آن لذت برد. هدف از ساخت این مسجد نشان دادن پیروزی حکومت عثمانی است و دستور ساخت آن به وسیله سلطان محمد صادر شده است.

البته باید گفت که این سازه در زمان های مختلف به خاطر زلزله و عوامل دیگر تخریب شده است. ولی هنوز می توانید شکوه آن را مشاهده کنید که همچون روز اول ساخت خود پابرجا است. این مسجد در محله ای به همین نام قرار گرفته است و از جمله جاذبه های توریستی این ناحیه است.

در روزهای یکشنبه مردم مخصوصا به این محله مراجعه می کنند. چهارشنبه ها هم یک چهارشنبه بازار در این مکان برپا می شود که می توانید برای رفتن به آن از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

هزینه بازدید مسجد فاتح استانبول: رایگان

ساعات بازدید مسجد فاتح استانبول: 9 صبح تا 18 شب

آدرس مسجد فاتح استانبول: منطقه اروپایی فاتح

مسجد رستم پاشا استانبول

مسجد رستم پاشا استانبول

این مسجد هم یکی از بناهایی است که در زمان عثمانی تاسیس شده است و از جمله بهترین مساجد استانبول به شمار می رود. در هنگام ساخت این سازه از کاشی های ایزنیک استفاده کرده اند. نکته قابل توجه درباره ساخت این مسجد این است که طراح آن معمار مشهور سینان بوده است.

هنگامی که وارد فضای داخلی این مسجد می شوید، تازه می توانید اوج هنر معمار را مشاهده کنید. در این سازه تزئینات زیبایی به کار رفته است و در کاشی های آن می توانید طرح های مختلف شامل گل یا شکل های هندسی را ببینید.

این مسجد در سال 1356 افتتاح شد که در آن موقع 2 سال از فوت رستم پاشا گذشته بود. پس این فرد هیچ گاه نتوانست مسجد خود را ببیند. نکته ای که باعث جذابیت این مسجد شده است، معماری آن است. با اینکه این سازه چندان بزرگ نیست، اما رنگ های مختلفی در ظاهر آن به کار رفته است که باعث شده در نظر گردشگران محبوب باشد. همین طور قرارگیری آن در بازار استانبول باعث شده تا عده بیشتری به آن سر بزنند.

هزینه بازدید مسجد رستم پاشا استانبول: رایگان

ساعات بازدید مسجد رستم پاشا استانبول: 10 صبح تا 18 شب آدرس مسجد رستم پاشا استانبول: منطقه فاتح، محله رستم پاشا، خیابان

مسجد جدید استانبول

مسجد جدید استانبول

این مسجد با اینکه نام جدید را به خود گرفته است، اما در واقع مکانی تاریخی است که قرن ها پیش ساخته شده است. در روزگاران گذشته این مسجد را به اسم مسجد والده سلطان می شناخته اند. سپس بعد از اینکه آن را ترمیم کردند به آن اسم مسجد جدید والده سلطان دادند.

در حال حاضر اسم این مسجد را تغییر داده و فقط آن را به اسم مسجد جدید صدا می کنند. اگر به نمای شهر استانبول نگاه کنید این مسجد یکی از سازه هایی است که نظر شما را به خود جلب می کند.

معماری این مسجد به صورت مربعی است و در آن مناره و چندین گنبد به کار رفته است.

از آن جا که مسجد در بازار ادویه است، در نتیجه افراد زیادی از آن بازدید می کنند. بازار هم در کنار پل گالاتا است. برای اینکه مسجد زیباتر شود، حتی در داخل آن هم از کاشی های ایزنیک استفاده کرده اند و لوح های خوشنویسی در آن به چشم می خورند. استفاده از این لوح ها باعث شده اند تا فضای داخلی روحانی تر بنظر برسد.

یک صفحه طلایی در این بنا وجود دارد که در گذشته دربار پادشاهی کارهای خود را در پشت آن انجام می داده اند. آرامگاه تعدادی از شاهان عثمانی مانند سلطان محمد چهارم، مراد پنجم، محمود سوم و … در این مکان است.

هزینه بازدید مسجد جدید استانبول: رایگان

مسجد اورتاکوی استانبول

مسجد اورتاکوی استانبول

این مکان که به اسم مسجد مجیدیه استانبول هم معروف است، از بهترین مساجد استانبول به شمار می رود. از این مسجد می توان به تنگه بسفر هم دید داشت. سال ساخت این سازه در 1853 است و از عواملی که باعث شده استحکام خوبی داشته باشد، وجود پایه های قوی و ستون هایی است که در آن به کار گذاشته شده است. سلطان عبدالمجید فرمان ساخت این سازه را صادر کرده است.

برای ساخت این سازه از معماری گوتیک استفاده کرده اند که ترکیبی شرقی و غربی است. مسئول ساخت این مسجد فردی به اسم نیکوقوس بوده است. با این حال در طول سال های مختلف تا به حال چندین بار آن را ترمیم کرده اند که آخرین بار در سال 2014 بوده است.

سنگ مرمرهایی با نقش های مختلف برای تزئین بخش بیرونی این بنا به کار گرفته شده است. ساختمان این سازه شامل دو قسمت می شود که در یکی از بخش های آن گنبد چشم گیری قرار داده شده که باعث می شود منظره جالبی به مسجد داده شود و توجه گردشگران را به خود جلب می کند.

هزینه بازدید مسجد اورتاکوی استانبول: رایگان

ساعات بازدید مسجد اورتاکوی استانبول: 9 صبح تا 16:45 عصر

آدرس مسجد اورتاکوی استانبول: منطقه اورتاکوی، ناحیه بِشیکتاش، محله مجیدیه

مسجد ایوب سلطان استانبول

مسجد ایوب سلطان استانبول

موقعیت مکانی این مسجد بسیار عالی است و در کنار تنگه بسفر و شاخ طلایی ساخته شده است. یکی از اصحاب پیامبر به اسم ایوب انصاری هم در کنار مسجد به خاک سپرده شده است.

در واقع مسجد مورد نظر مشهورترین مسجد استانبول است که مسلمانان زیادی برای عبادت به آن مراجعه می کنند و بعد از مکه و چند مکان مقدس دیگر موفق شده تا رتبه 4 ام را به خود اختصاص دهد. برای اینکه عبادت کنندگان بتوانند زمانی را به استراحت بگذرانند، یک مکان هم در کنار مسجد ساخته شده است.

این مسجد در سال 1458 تاسیس شده و شاید جالب باشد که بدانید بعد از اینکه مسلمانان قسطنطنیه را تصرف کردند، این مکان اولین مسجدی است که در این شهر ساخته شده است. با اینکه این سازه تا به حال چندین بار خراب شده است، ولی همواره آن را بازسازی کرده اند.

هزینه بازدید مسجد ایوب سلطان استانبول: رایگان

آدرس مسجد ایوب سلطان استانبول: منطقه ایوب سطان استانبول

مسجد بایزید دوم استانبول

مسجد بایزید دوم استانبول

از دیگر مساجد استانبول می توان به این سازه اشاره داشت. این مسجد در میدانی به همین نام ساخته شده است که یکی از مکان های شلوغ شهر است. در این سازه یک گنبد اصلی و چند نیم گنبد وجود دارد. برای برپایی نماز هم یک بخش جداگانه در نظر گرفته شده است.

سلطان بایزید دوم فرمان ساخت این سازه را داده است که برای ساخت آن پنج سال زمان صرف شده است. مواد به کار رفته در این مسجد شامل گرانیت و سنگ مرمر می شوند. معماری آن هم برگرفته از بیزانس است.

در داخل این مسجد نور زیادی وجود ندارد، اما عاملی که باعث جلب توجه شما می شود، ابهت و جلال محراب آن است. یک شبستان هم در این سازه ساخته شده که یک رواق همراه با 5 طاق در کنار آن وجود دارند.

هزینه بازدید مسجد بایزید دوم استانبول: رایگان

آدرس مسجد بایزید دوم استانبول: منطقه فاتح، خیابان اردو، محله بایزید

مسجد شاهزاده استانبول

مسجد شاهزاده استانبول
Processed by: Helicon Filter;

یکی دیگر از مساجد استانبول این سازه معروف است که سلطان سلیمان اول فرمان ساخت آن را صادر کرده است. پسر این حاکم در سن جوانی به خاطر بیماری از دنیا می رود، در نتیجه این مسجد برای یادبود او ساخته می شود.

طراح این مسجد هم سینان بوده است که یکی از معماران مشهور زمان عثمانی است و اولین کار بزرگ او به شمار می رود. مسجد در یکی از مناطق مهم استانبول قرار گرفته است. شما می توانید با نگاه کردن به این سازه شکوه زمان عثمانی را در آن مشاهده کنید.

مسجد نمونه ای از معماری کلاسیک است که در زمان های دور ساخته شده است. در هنگام ساخت این مسجد از تزئینات زیبایی هم استفاده کرده اند. هم اکنون آرامگاه چند نفر از افراد مهم کشور در این مسجد قرار دارد.

 هزینه بازدید مسجد شاهزاده استانبول: رایگان

ساعات بازدید مسجد شاهزاده استانبول: شبانه روزی به غیر از وقت نماز

آدرس مسجد شاهزاده استانبول: استانبول، منطقه فاتح، خیابان Sehzade Basi

مسجد فتحیه استانبول

مسجد فتحیه استانبول

یکی دیگر از سازه های منطقه فاتح این مسجد است که نمای زیبایی دارد. مسجد فتحیه در واقع در ابتدا یک کلیسا بوده است و مردم محلی آن را به اسم کلیسای پاماکاریستوس صدا می زنند، زیرا در زمان های گذشته به عنوان یکی از کلیساهای ارتودوکس ها استفاده می شده است.

خصوصیت این مسجد موزاییک ها و کاشی های آن است که باعث شده نمای این سازه زیباتر شود. البته داخل آن هم بسیار زیبا است. این مسجد که در نوع خود موزه هم محسوب می شود، مورد بازدید گردشگران زیادی است.

هزینه بازدید مسجد فتحیه استانبول: 2 لیر

ساعات بازدید مسجد فتحیه استانبول: 9:30 صبح تا 16:30 عصر

آدرس مسجد فتحیه استانبول: استانبول، بخش اروپایی، منطقه فاتح، محله چهارشنبه

مسجد قلندرخانه استانبول

مسجد قلندرخانه استانبول

پیش از اینکه شهر توسط عثمانی ها تصرف شود، این سازه یک کلیسا برای ارتودوکس ها بوده است. بعد از آن بود که سلطان محمود دوم آن را به یک آشپزخانه تغییر داد. البته قبل از این به عنوان حمام هم استفاده می شده است.

سپس بعد از مدتی یک مدرسه به آن افزودند و بقیه ساختمان کلیسا شکلی اسلامی به خود گرفت. مسجد مورد نظر تقریبا 1000 سال پیش ساخته شده است، پس در هنگام سفر به استانبول حتما از این بنای تاریخی دیدن کنید.

اما چه عاملی سبب شده تا به اسم قلندخانه معروف شود؟ هنگامی که دولت عثمانی این شهر را تصرف کرد، این سازه به درویش ها داده شد، به همین دلیل به آن قلندرخانه می گویند. این مسجد با اینکه عمر زیادی دارد، اما توانسته تا به امروز خود را حفظ کند و آسیبی نبیند. هم اکنون این سازه جزو آثار ملی کشور ترکیه به حساب می آید.

هزینه بازدید مسجد قلندرخانه استانبول: رایگان

ساعات بازدید مسجد قلندرخانه استانبول: 10 صبح تا 17 بعدازظهر

آدرس مسجد قلندرخانه استانبول: محله فاتح استانبول

مسجد زِیرِک استانبول

مسجد زِیرِک

قدمت مسجد زیرک به زمان بیزانس باز می گردد. این بنا در ابتدا به صورت کلیسای ارتودوکس ها استفاده می شده است، تا اینکه در طول زمان تبدیل به مسجد شده است. این سازه به اسم صومعه پانتوکراتور هم معروف است.

به دلیل اینکه این سازه در ابتدا یک کلیسا بوده است، معماری آن به صورت بناهای زمان بیزانس است. در ساخت این مسجد از مصالح سنگی استفاده کرده اند و در آن چندین گنبد به چشم می خورد. در این مسجد آرامگاه یکی از پادشاهان عثمانی هم قرار گرفته است.

هزینه بازدید مسجد زِیرِک: رایگان

ساعات بازدید مسجد زِیرِک: 9 صبح تا 18 عصر

آدرس مسجد زِیرِک: محله فاتح استانبول

مسجد شاکرین استانبول

مسجد شاکرین استانبول

مسجد شاکرین از دیگر بناهای تاریخی کشور استانبول است. با این که این سازه در زمان عثمانی ها ساخته شده است ولی معماری آن برگرفته از سبک معاصر است. ویژگی اصلی این مسجد این است که یک زن به اسم زینب فادیلی اوغلو آن را طراحی کرده است.

هنگامی که به مسجد وارد می شوید، می توانید نمای زیبایی از چلچراغ های درخشان را ببینید و در گوشه و کنار مسجد تابلوهای خوشنویسی جلب توجه می کنند. محراب مسجد به رنگ فیروزه ای است و هنرمندان بزرگ استانبول در طراحی آن نقش داشته اند.

اگر به صورت عمیق به این سازه نگاه کنید، می توانید معنای عمیق تری را در پس بخش های مختلف آن ببینید. برای مثال یک لوستر شیشه ای در آن وجود دارد که گویی قطرات آب روی سر عبادت کنندگان فرود می آید و این نمادی از رحمت خداوند است.

هزینه بازدید مسجد شاکرین استانبول: رایگان

ساعات بازدید مسجد شاکرین استانبول: 9:30 صبح تا 21:30 شب

آدرس مسجد شاکرین استانبول: بخش آسیایی استانبول، محله اسکودار

مسجد عزیزمحمد استانبول

امام جماعت این مسجد یکی از چهره های شناخته شده، در شبکه های اجتماعی است و علت آن رفتاری خوبی است که با گربه های خیابانی دارد. این فرد که مصطفی افه نام دارد، با گربه ها بسیار مهربان است. موقعیت مکانی این سازه در قسمت آسیایی شهر است. مجله گردشگری یابکس به شما توصیه می کند که با بازدید از این بنای تاریخی با گذشته استانبول بهتر آشنا شوید.

هزینه بازدید مسجد عزیزمحمد استانبول: رایگان

آدرس مسجد عزیزمحمد استانبول: بخش آسیایی استانبول، محله اسکودار

مسجد سلیمانیه استانبول

مسجد سلیمانیه استانبول

این مسجد تاریخی نمای چشمگیری دارد و یکی دیگر از کارهای معمار سینان است. فرمان ساخت مسجد هم توسط سلطان سیلمان داده شده است. طراحی مسجد به صورت کلاسیک و الهام گرفته از هنر عثمانی است. در این سازه 10 بالکن وجود دارد که در واقع به علت این است که سلطان سلیمان در بین پادشاهان رتبه 10 را داشته است.

ساختار برجسته این سازه سبب شده تا صداهای درون آن منعکس شوند. مسجد به تنگه بسفر نزدیک است و در حال حاضر از مهم ترین مناطق گردشگری شهر محسوب می شود.

هزینه بازدید مسجد سلیمانیه استانبول: رایگان

ساعات بازدید: تمام طور شبانه روز

آدرس مسجد سلیمانیه استانبول: منطقه اروپایی فاتح، محله سلیمانیه، خیابان پروفسور صدیق سامی اونار

مسجد نور عثمانیه استانبول

مسجد نور عثمانیه استانبول

برای پیدا کردن این مسجد باید به طرف بازار بزرگ استانبول بروید و این مسجد در کنار در آن ساخته شده است. این سازه مربوط به قرن 18 ام است و پادشاهی اسماعیلی فرمان ساخت آن را داده است. در آن زمان طراحی سازه ها از کلاسیک به طرف مدرن حرکت کرده است. در خیابانی که این سازه بنا شده مغازه های مجللی هم وجود دارند.

برای اینکه به بازار وارد شوید، می توانید از حیاط مسجد عبور کنید. دکور این سازه هم بسیار زیبا است و باعث شده تا شهرت زیادی در بین بازدیدکنندگان داشته باشد.

هزینه بازدید مسجد نور عثمانیه استانبول: رایگان

آدرس مسجد نور عثمانیه استانبول: منطقه فاتح ۳۴۱۲۰، خیابان وزیرخان، محله ملأ فناری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *