معروف ترین خیابان های دبی

خیابان بلوار دبی
جهان گردی, دبی

آشنایی با خیابان های دبی باعث می شود که بتوانید راحت تر جاذبه های دیدنی دبی را پیدا کنید. دبی در سال های اخیر توانسته صنعت گردشگری را بسیار رونق بخشد تا آن جا که افراد زیادی از تمام جهان برای دیدن این شهر به خاورمیانه سفر می کنند. پس برای آشنایی با خیابان های دبی با یابکس همراه باشید. همین طور برای خرید بلیط هواپیما دبی می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

جالب است که بدانید بیشتر خیابان های دبی کاربردهای خود را دارند. برای مثال یکی از خیابان ها برای گردشگران غربی است و در خیابانی دیگر جوان های ثروتمند دورهم جمع می شوند.

خیابان بلوار دبی  

خیابان بلوار دبی

ویژگی این خیابان نزدیکی به بخش های گردشگری دبی و همین طور امکان دوچرخه سواری در آن است. در این خیابان نخلستان هایی قرار دارد که حین دوچرخه سواری از دیدن آن ها لذت خواهید برد. اگر به دبی مال بروید، یک فواره زیبا در این مکان ساخته شده که مخصوصا در شب ها جلوه زیبایی دارد.

این خیابان به برج خلیفه نزدیک است و چنانچه از این سازه دیدن کردید، می توانید تصاویر خاطره انگیزی از آن در ذهن خود ثبت کنید. این برج که سمبل شهر است، به تنهایی یکی از جذابیت های دبی است و شامل 163 طبقه می شود. از دیگر بخش های دیدنی این خیابان می توان به مراکز خرید آن اشاره کرد که می توانید در آن لباس های ورزشی، زنانه و مردانه را پیدا کنید. در دبی مال یک آکواریوم جذاب هم جا خوش کرده است.

از نظر غذاخوری در خیابان بلوار چندین رستوران ساخته شده است. اما باید توجه داشته باشید که این رستوران ها تقریبا گران هستند، با این حال کیفیت غذایی مناسبی دارند. مورد جالبی که درباره این مکان وجود دارد این است که اتوبوس هایی که به وسیله هیدوژن کار می کنند، در آن استفاده می شوند، به این اتوبوس ها ترولی دبی می گویند. به طور کلی در این خیابان همه امکانات لازم برای گذراندن یک بعدازظهر دل انگیز وجود دارد.

خیابان شیخ زاید

خیابان شیخ زاید دبی

از آن جا که این خیابان بسیار طولانی است، احتمالا برای یک بار هم که شده سروکار شما به آن خواهد افتاد. برج ها و ساختمان های مشهور زیادی در این خیابان ساخته شده اند. طول این خیابان 560 کیلومتر است. یکی از بازارهای این منطقه مرکز خرید ابن بطوطه است.

این مجتمع بسیار بزرگ است و معماری آن الهام گرفته از خاورمیانه و آفریقا است. علاوه بر این فضای داخلی شامل قسمت هایی از مصر، تونس و عراق می شود که به خودی خود تنها تماشای آن ها می تواند برای خریداران جالب توجه باشد. در دبی مارینا یک زیپ لاین بلند ساخته شده که شامل یک ساحل آبی هم می شود و امکان شنا کردن در آن فراهم شده است. در این میان کافه ها و رستوران هایی هم در این خیابان وجود دارند که می توانید برای خوردن غذا یا نوشیدنی به آن ها مراجعه نمایید. همین طور مجتمع های تجاری هم در این خیابان به چشم می خورند. اگر علاقه به دوچرخه سواری دارید، می توانید به این خیابان بروید.

خیابان جی بی آر دبی (JRB)

خیابان جی بی آر دبی

گالری های هنری زیادی در این خیابان وجود دارند، بنابرین مکانی مناسب برای افرادی است که علاقه به دیدن نقاشی و همین طور تئاتر دارند. در واقع به دلیل وجود این گالری ها این خیابان را بخش هنری دبی می نامند.

یک صحنه سینما به اسم GRB walk در این خیابان است که ابعاد بسیار بزرگی دارد و برای ساخت آن از سبک اروپایی استفاده کرده اند. در این خیابان می توانید کافه و رستوران هایی را هم پیدا کنید. بازدید از این خیابان موجب می شود که شما بتوانید در حین دیدن نقاشی ها با سبک های مختلف آن هم آشنا شوید.

علاوه بر این امکان آشنایی با هنر دست محلی های دبی هم در این محل وجود دارد. نوازنده های خیابانی جاذبه دیگر این منطقه است که ساز عود را استفاده می کنند. تعدادی از برج های این خیابان مقابل دریا ساخته شده اند که شامل واحدهای مسکونی، هنری و تجاری می شوند. اگر به دنبال فروشگاه هستید، می توانید به مرکز خرید Soos on sea  بروید که در آن پوشاک برند به فروش می رسند. علاوه بر این در طول سال مراسم های هنری یا فرهنگی در این محل برپا می شوند که از جمله آن ها می توان به رویدادهای تئاتر، مراسم های هنری و موسیقی اشاره کرد و شرکت در این مراسم ها کاملا رایگان است.

خیابان الریقه دبی

خیابان الریقه دبی

از دیگر خیابان های دبی می توان به این مکان اشاره داشت که طراحی آن را شبیه به خیابان شانزه لیزه پاریس انجام داده اند. از آن جا که این خیابان نزدیک فرودگاه دبی است، می توانید سری به آن بزنید. این فاصله نزدیک موجب شده تا افرادی زیادی از آن دیدن کنند و معمولا در طول روز شلوغ باشد. وجود مراکز خرید و هتل های لاکچری از دیگر ویژگی های این خیابان است و به طور کلی امکانات مناسبی در آن یافت می شود.

خیابان جمیرا دبی

خیابان الجمیرا دبی

محله جمیرای دبی بسیار معروف است و علت آن وجود ساحل ماسه ای است که در آن وجود دارد. این خیابان از گران ترین قسمت های دبی به شمار می رود. پیش از این به این محل ساحل شیکاگو می گفته اند که بعدها به اسم جمیرا تغییر نام داده است. امروز همه گردشگران از این منطقه به اسم جمیرا یاد می کنند و وجود برج العرب هم باعث شده تا بیش از پیش به شهرت آن افزوده شود. این سازه را به صورت یک بادبان طراحی کرده اند و با دیدن آن به یاد کشتی های دریایی خواهید افتاد.

پارک وایلد وادی دبی بخش دیگری از این خیابان است که یکی از پارک های معروف این شهر به شمار می رود. در این میان می توان به هتل آتلانتیس دبی اشاره کرد که در منطقه جمیرا ساخته شده و می توان در آن اقامت کرد. کافه هایی که در این محل هستند، بسیار لاکچری و گران قیمت اند و به طور کلی این خیابان از جمله گران ترین محله های دبی است.

 خیابان المراقبات دبی

خیابان المراقبات دبی

خیابان المراقبات مخصوص کارهای اقتصادی و گشت و گذار در بازار است. در این خیابان تعدادی کافه و رستوران وجود دارد که قیمت مناسب تری نسبت به جمیرا دارند. اگر به دنبال کافه های ارزان قیمت هستید، باید سری به این خیابان بزنید و بیشتر مردم محلی دبی هم برای رستوران گردی به این خیابان می روند.

همچنین هتل های این خیابان هم قیمت بسیار بهتری نسبت به سایر نقاط دبی دارند. پس به طور کلی اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید، این خیابان بهترین خیابان دبی برای هتل است.

خیابان السیف دبی

خیابان السیف دبی

برای آشنایی با زندگی و فرهنگ سنتی دبی می توانید به این منطقه سر بزنید. در طول روز معمولا افراد زیادی در این خیابان رفت و آمد می کنند و از خیابان های شلوغ دبی محسوب می شود. بازار سنتی دبی هم در این خیابان قرار دارد. علاوه بر این اگر می خواهید به محله بستکیا بروید، می توانید با استفاده از این خیابان به راحتی راه خود را پیدا کنید. همچنین جالب است که بدانید خانه های این منطقه شبیه خانه های بندر لافت و جزیره قشم هستند. بانوان این منطقه هم از چادر عربی استفاده می کنند و این حس را به شما القا می کنند که گویی وارد زمان گذشته شده اید. برای خرید ادویه هم پیشنهاد می کنیم که به بازار السیف بروید.

اکثر ساکنان این منطقه به زبان عربی صحبت می کنند و می توانید از نزدیک شاهد نحوه زندگی ساکنین محلی باشید. بادگیرهایی هم در کنار خانه ها نصب شده که از قدیم الایام برای خنک کردن ساختمان ها استفاده می کرده اند.

همان طور که می دانید بادگیر یکی از ابزارهایی است که ایرانیان از آن استفاده می کرده اند و علت استفاده آن در دبی وجود ایرانیانی است که در گذشته به این منطقه مهاجرت کرده اند. رستوران ها و دکه های کنار خیابان غذاهایی ارزانی در منوی خود دارند و می توانید برای خوردن یک وعده غذای سنتی به این رستوران ها مراجعه کنید.

خیابان الفحیدی دبی

خیابان الفمیدی دبی

 از دیگر معروف ترین خیابان های دبی می توان به این خیابان اشاره داشت. تعدادی از موزه های مشهور در این خیابان هستند. یکی از این موزه ها درون قلعه الفحیدی است. در زمان های گذشته برای درست کردن این کاخ از سنگ های مرجانی در ترکیب با آهک استفاده کرده بودند. در نتیجه گشت و گذار در خود این قلعه هم می تواند هیجان انگیز باشد.

در بخش های مختلف این این مکان ابزارآلات جنگی، ابزارهای موسیقی و همچنین صنایع دستی نگهداری می شوند. برخی از این آثار مربوط به سه الی چهار هزار سال پیش می شوند.

خیابان هور العنز محله دیره دبی

خیابان هور العنز دبی

این خیابان هم قدمت زیادی دارد و با رفتن به آن می توانید به خلیج فارس هم برسید و در سمت دیگر خور دبی قرار دارد. این محله قدیمی فقط شامل ساختمان های سنتی نیست، بلکه زندگی مدرن هم در آن دیده می شود. در نتیجه برای دیدن تضاد سبک قدیمی و مدرن می توانید به این محله سر بزنید.

بازار ادویه، عطر و همچنین طلا در این خیابان وجود دارند. هتل هایی که در این ناحیه ساخته شده اند، همچون دیگر سازه های این ناحیه شامل هتل های لاکچری و نرمال می شوند. اما بیشتر ساختمان ها به صورت متوسط هستند و چندان بخش های لوکس در آن ها دیده نمی شود.

خیابان السطوه دبی

خیابان السطوه دبی

این خیابان بیشتر محل زندگی مهاجرانی است که از هند و فلیپین آمده اند. به همین دلیل می توانید در آن رستوران های هندی را پیدا کنید و غذاهای پر ادویه آن ها را امتحان کنید. از طریق این خیابان می توان به خیابان شیخ زاید دبی رسید و منطقه السطوه دبی هم به آن نزدیک است.

البته این محله فقط برای مهاجران نیست بلکه می توانید در آن زندگی عربی را هم ببینید. از ویژگی های این منطقه می توان به پارک های آبی و برج های بلندبالای آن اشاره کرد. همچنین شما می توانید اجناس مارک دار را هم در این خیابان خریداری کنید و برای خرید سوغاتی هم مناسب است.

در پایان می توان گفت که خیابان های دبی با وجود گالری، رستوران و مراکز خرید جذابیت های زیادی دارند که می توانند شما را در حین سفر سرگرم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *