آشنایی با چشم لندن

چشم لندن
جهان گردی

چشم لندن یکی از جاذبه های شهر لندن است که هر ساله توریست های زیادی برای دیدن آن به این شهر مراجعه می کنند. شما هم اگر قصد سفر به شهر لندن را دارید برای تهیه بلیط هواپیما لندن می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

چرخ و فلک چشم لندن

این چرخ و فلک بزرگ ترین نوع در اروپا به شمار می رود و توسط یک قاب a شکل سرجای خود قرار گرفته است. این سازه غول آسا ارتفاعی برابر با 135 متر دارد. همچنین محل قرارگیری آن در نزدیکی رودخانه معروف تیمز است.

تاریخچه چرخ و فلک چشم لندن

چرخ و فلک چشم لندن

جالب است که بدانید طراحانی که چشم لندن را طراحی کرده اند ابتدا در یک مسابقه طراحی آزاد رد شده اند. با این حال این دو تصمیم گرفتند که شرکت خود را برپا کنند و طرح را به مرحله اجرا در آورند.

تا اینکه یک شرکت انگلیسی به این دو نفر اعلام کمک کرد، در نتیجه با کمک مالی این شرکت و یک گروه تخصصی 1700 نفره آن ها موفق شدند تا ساخت این سازه را به پایان برسانند.

کابین های چرخ و فلک چشم لندن

چرخ و فلک چشم لندن

این چرخ و فلک را به اسم هزاره بریتیش ایرویز یعنی نام شرکتی که در ساخت این وسیله همکاری کرده است هم می شناسند. چرخ و فلک مورد نظر دارای سی و دو کابین است که علت این تعداد مناطق 32 گانه لندن است.

البته شماره گذاری این کابین از شماره یک تا سی و سه است و شماره سیزده ای وجود ندارد چون آن ها معتقد بودند که این شماره موجب بدشانسی می شود. بعد از تکمیل طرح، سازه موفق شد تا چهل جایزه مختلف را از آن خود کند.

چرخ و فلک چشم لندن وزن بسیار زیادی دارد، همین مورد باعث شده تا هر دور آن سی دقیقه طول بکشد. پس به اندازه کافی وقت دارید تا مناظر شهر را از بالای این سازه تماشا کنید.

همین طور می توانید بعد لذت بردن از نمای شهر بر بالای چرخ و فلک سری هم به موزه لندن بزنید. موزه مورد نظر رایگان است و روزانه گردش گران زیادی از آن بازدید می کنند.

خصوصیات چرخ و فلک لندن

نمایی از چشم لندن

صندلی های داخل هر کابین به گونه ای طراحی شده که امکان لغزش وجود ندارد و گردشگران می توانند با کمال آرامش از منظره شهر لذت ببرند. هر کابین مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایش هم است. همین طور باید بدانید که در ایام خاصی از سال مانند کریسمس این سازه تعطیل است.

برای چک کردن ساعات فعالیت این چرخ و فلک می توانید به وب سایت آن مراجعه کنید. ناگفته نماد که تورهای ویژه ای هم در رودخانه تمیز وجود دارند که می توانید از قایق سواری با آن ها لذت ببرید.

آدرس چشم لندن:

Westminster Bridge Road | Riverside Building, County Hall, London SE1 7PB, England

ساعت بازدید از چشم لندن:

ده صبح تا ده شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *