سفر به کوشی آداسی

کوش آداسی
ترکیه, جهان گردی

کوشی آداسی در کشور ترکیه قرار گرفته است. این شهر در 71 کیلومتری از مرکز استان آیدین واقع شده و در سواحل دریای اژه است. کوشی آداسی از ازمیر هم 95 کیلومتر فاصله دارد. زیبایی این مکان باعث شده تا توریست های زیادی از آن بازدید کنند. برای خرید بلیط هواپیما استانبول کلیک کنید.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی

در تابستان به دلیل مطلوب بودن هوا عده بیشتری به این ناحیه سفر می کنند و بیشتر تورهای گردشگری هم مربوط به این زمان از سال می شود. اما به طور کلی بهترین زمان از نظر آب و هوایی بهار و ابتدای پاییز است. در صورتی که می خواهید در سفر به کوشی آداسی صرفه جویی کنید، می توانید برای فصل زمستان برنامه بچینید.

در فصل های اردیبهشت، خرداد و تیر عده زیادی به کوشی آداسی سفر می کنند. در نتیجه در این موقع قیمت هتل و بلیط هواپیما افزایش می یابد. با این حال شما می توانید از ماه های قبل هتل را رزرو کنید تا بتوانید در بودجه سفر خود صرفه جویی نمایید.در ماه نوامبر که از ده آبان تا آذر ماه ادامه دارد، هم قیمت بلیط و هتل کاهش می یابد و بهترین زمان برای سفر به کوشی آداسی است.

آب و هوای کوش آداسی در زمان های مختلف سال

کوش آداسی

بهار در کوشی آداسی

کوشی آداسی در مواقع مختلف سال آب و هوای متفاوتی دارد، به همین دلیل در ادامه به طور کامل این موضوع را برای شما شرح می دهیم. کوشی آداسی از اواسط بهار دمای معتدلی خواهد داشت و دمای هوا هرچه به سمت تابستان می رویم گرم تر می شود، به گونه ای که به 20 درجه هم می رسد.

با اینکه دما در این موقع از سال مساعد است، اما باید به روند روزهای بارانی هم توجه داشته باشید. برای مثال در ماه های مختلف روزهای بارانی سال از پنج روز تا نه روز خواهند بود. با این حال چندان نمی توان به طور دقیق این موضوع را مورد بررسی قرار داد.

تابستان‌ های کوشی آداسی

همان طور که پیش تر هم گفتیم دمای هوا از ماه خرداد تا اوایل تابستان بسیار عالی است. دما در این فصل ها مابین 25 درجه تا 27 درجه خواهد بود. روزهای بارانی بسیار اندک هستند و در کل شاید بتوان گفت که فقط ده روز شاهد بارش باران خواهید بود.

پاییزهای کوش آداسی

در پاییز روزهای بارانی به پنج روز می رسد و دمای هوا متغیر است. در ابتدای پاییز دمای هوا 23 درجه است و کم کم کاهش می یابد و به 14 درجه می رسد. بارندگی در ماه سپتامبر رخ می دهد.

در ماه اکتبر روزهای بارانی بیشتر می شوند و دمای هوا هم کمتر می شود. با همه این احوال شما همچنان می توانید از گشت و گذار خود در این شهر لذت ببرید. با آغاز نوامبر تعداد گردشگران کمتر شده و دمای هوا هم به 14 درجه می رسد.

زمستان ‌های کوش آداسی

در زمستان دما به 14 درجه می رسد و تقریبا نصف ماه هوا بارانی است. پس اگر علاقه ای به این آب و هوا ندارید بهتر است تا سفر خود را به ماه های دیگر موکول کنید. سرانجام در ژانویه و فوریه هوا به شدت کاهش می یابد و به نه درجه هم می رسد.

بهترین هتل ‌های کوش آداسی

از آن جا که انتخاب اقامتگاه مناسب نقش مهمی در یک سفر دلپذیر ایفا می کند، در نتیجه ما به شما تعدادی از اقامتگاه هایی که توسط دیگر مسافران مورد تایید قرار گرفته است، را معرفی خواهیم کرد.

هتل پالمین –  Palmin Hotel

هتل پالمین

از هتل چهار ستاره پالمین می توان ساحل لیدیز را تماشا کرد. این هتل از ساحل تنها پانصد متر فاصله دارد. در کنار این ساختمان مراکز خرید کوش آداسی، جاهای دیدنی کوش آداسی و تعدادی رستوران هم وجود دارند.

امکانات هتل پالمین شامل رستوران با سلف سرویس، آبگرم و حمام ترکی، باشگاه ورزشی، بازی تنیس روی میز، سونا، کافه، اتاق ماساژ، استخر با سرسره آبی، اینترنت رایگان و پارکینگ می شوند. همچنین یک میز بیلیارد هم برای مهمانان وجود دارد.

فرودگاه عدنان مندرس ازمیر از این هتل 84 کیلومتر فاصله دارد، در نتیجه برای رفتن به فرودگاه می توانید با پرداخت هزینه ای جداگانه از سرویس حمل و نقل آن استفاده نمایید.

هتل رامادا ریزورت بای ویندهام کوش آداسی

هتل رامادا ریزورت بای ویندهام

این هتل پنج ستاره از بهترین هتل های کوشی آداسی است که اقامتی شگفت انگیز را برای شما مهیا می کند. در این هتل 485 اتاق برای مهمانان در نظر گرفته شده است. اتاق های هتل دارای بالکن به سمت دریا هستند.

این اتاق ها مجهز به ماهواره، تهویه مناسب، تلویزیون، مینی بار و گاو صندوق هستند. خدمات کلی هتل شامل شش استخر روباز با سرسره های آبی، حمام بخار، بخش ماساژ، زمین گلف، دارت، تنیس، باشگاه ورزشی، سونا، اتاق بیلیارد، آرایشگاه مخصوص بانوان و آقایان، زمین بازی کودک، رستوران با غذاهای متنوع، فروشگاه برای خرید هدیه، خشکشویی، اینترنت بی سیم، صرافی، حمل و نقل فرودگاهی و پارکینگ رایگان می شوند.

این هتل از فرودگاه 80 کیلومتر فاصله دارد و می توانید برای سیستم حمل و نقل هتل برای رفتن به آن استفاده کنید. البته شامل هزینه ای جداگانه می شود.

هتل ‌اند ریزورت لی بلو

هتل ‌اند ریزورت لی بلو

هتل مورد نظر هم هتلی 5 ستاره در کوش آداسی است. این هتل دارای 263 اتاق است و در ساحل دریای اژه ساخته شده، در نتیجه به راحتی می توانید به دریا بروید.

در این هتل می توان از خدماتی مانند موج سواری، حمام ترکی، زمین بازی کودک، باغ، ساحل اختصاصی، بخش اسپا، استخر روباز، مرکز ماساژ و پارک های آبی استفاده کرد. همین طور در سالن ورزشی آن بخش هایی مانند مینی گلف و پینگ پنگ وجود دارد.

رستوران های این هتل غذاهای بسیار خوشمزه ای دارند. مهمانان می تواند سه وعده غذا شامل صبحانه، میان وعده و ناهار را در این رستوران صرف کنند. منوی رستوران شامل اسنک، کیک، چای و بستنی و نوشیدنی می شود. در پایان می گفت که این مجموعه از فرودگاه هفتاد کیلومتر فاصله دارد.

معرفی بهترین رستوران‌ های کوش آداسی

با اینکه گاهی تورها خدماتی مانند غذا هم دارند، اما اگر تور شما این چنین نیست مجبورید تا غذای خود را در رستوران های مختلف صرف کنید. در ادامه به معرفی بهترین رستوران های این شهر خواهیم پرداخت.

رستوران آولو Avlu

رستوران آولو

آولو رستورانی با غذاهای سنتی است که وجود کارمندان حرفه ای و محیط تمیز باعث شده تا افراد زیادی به آن مراجعه کنند. در این رستوران می توانید غذاهای خاورمیانه، مدیترانه ای، حلال و ترکی را سفارش دهید. همین طور سه وعده غذا در آن مهیا می شود. ساعت کار این رستوران از هشت صبح تا هفت شب است.

کیفیت غذاهای این رستوران بسیار خوب است و همچنین قیمت آن هم بالا نیست. خدمات این رستوران شامل صندلی مخصوص کودک، وای فای رایگان، صرف غذا در فضای باز و دسترسی به ویلچر می شود.

رستوران قصر – saray

افرادی که به این رستوران مراجعه کرده اند، همگی از خدمات آن رضایت داشته اند، زیرا در این رستوران مطابق با همه سلیقه ها، غذاهای مختلفی سرو می شود. در منوی این رستوران غذاهای مکزیکی، ترکی، اروپایی، ویژه گیاهخواران و چینی ارائه می شوند.

در این مکان می توانید سه وعده غذا را صرف کنید و زمان فعالیت آن از ساعت نه صبح تا سه شب است. امکانات رستوران هم شامل صندلی ویژه کودک، فضای باز، اینترنت رایگان، تلویزیون، موزیک زنده و … می شود.

کبابی حسن کولکوقلو – Hasan Kolcouglu

کباب این رستوران مزه بسیار ویژه ای دارد. ساختمان این کبابی در یک هتل به نام افه بوتیک ساخته شده است. در تراس این هتل می توانید منظره زیبایی را مشاهده کنید. بنابرین پیشنهاد می کنیم که فضای تراس را برای صرف غذا استفاده کنید. زمان فعالیت این رستوران از هشت صبح تا 12 شب است. با اینکه کیفیت غذاها بالا است، اما قیمت مناسبی دارند.

رستوران مارینت کیچن استیک هاوس

این مکان برای مهمانان خود استیک یا سایر غذاهای ترکی را فراهم می کند.

رستوران اوکسا مارینا

اوکسا مارینا غذاهای دریایی، ترکیه ای و مدیترانه ای ارائه می کند و از جمله بهترین رستوران های کوش آداسی است.

رستوران لیمن بالیک – Liman Balik

رستوران مورد نظر دارای غذاهای دریایی است و می توانید در آن صبحانه را هم صرف کنید. این رستوران در کنار دریای اژه ساخته شده است.

فستیوال‌های کوش آداسی

فستیوال موسیقی کبوتر طلایی

فستیوال کبوتر طلایی در ماه ژوئین برپا می شود و مخصوص برنامه های موسیقی است. این جشنواره در واقع به موزیک پاپ اختصاص دارد. در این جشنواره بین حرفه ای ها و آماتورها یک مسابقه برپا می شود. از دیگر کارهایی که در این موقع از سال انجام می شود، برگزاری کنسرت ها و شوهای گوناگون در خیابان ها است.

جشن عروج (Feast of Assumption)

جشن عروج

جشن عروج مربوط به رفتن حضرت مریم به آسمان است که از جمله عقاید مسیحیان به شمار می رود. اهل سنت معتقدند که حضرت مریم بعد از وفات به سمت آسمان عروج کرده است، در نتیجه مردم این ناحیه در ماه اگوست این رویداد را جشن می گیرند.

مسابقات شترسواری (Camel Wrestling Festival)

این مسابقات در ماه های دسامبر و ژانویه برگزار می شوند.

کارهایی که می توان در کوش آداسی انجام داد:

تورهای سافاری، تفریحات آبی، رستوران گردی، کشتی سواری در دریای اژه، پیاده روی در ساحل، بازدید از مکان های تاریخی، بازارهای محلی

استفاده از وسایل حمل و نقل در کوش آداسی

در کوش آداسی می توان از تاکسی یا دلموش استفاده کرد. کرایه تاکسی در این شهر زیاد است، بنابرین بهتر است تا از دلموش برای رفتن به مکان های مختلف استفاده کنید. توسط ترمینال این شهر هم می توان به استانبول، مارماریس، دنیزلی و ازمیر سفر کنید.

مکان‌های تاریخی کوش آداسی

مجسمه آتاتورک

این شهر یکی از شهرهای تاریخی ترکیه به شمار می رود، در نتیجه شما می توانید تا از بازدید آن لذت ببرید. از جمله این مکان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

غار زئوس (Cave Zeus)

مجسمه آتاتورک (کوش آداسی) (Ataturk Statue)

حمام ترکی اوتومان (Ottoman Turkish Bath)

مجسمه پوزئیدون (Statue of Poseidon)

کادیکالسی آنایا اکسکویشنز (Kadikalesi Anaia Excavations)

قلعه کوش آداسی (Kusadasi Castle)

مجسمه دست صلح (Hand of Peace Sculpture)

بهترین پارک‌ های آبی کوش آداسی

پارک های آبی این منطقه شهرت زیادی دارند، پس حتما برای گذراندن اوقاتی ویژه به آن ها سر بزنید. این پارک ها شامل آدالند، لانگ بیچ آکواریزورت و آکوا فانتزی می شوند.

بهترین سواحل کوش آداسی

ساحل نقره ای

زیباترین سواحل کوش آداسی شامل موارد زیر می شوند:

سیلور سند بیچ (Silver sands beach)

سوی بیچ (Sevgi Beach)

لیدیز بیچ (Ladies Beach)

اوزون پلاژ (Uzun Plaj)

داون تاون بیچ (Downtown Beach)

جزیره پیجن

این جزیره که به اسم کبوتر شناخته می شود، از جمله مکان های گردشگری کوش آداسی است. برای رسیدن به این جزیره باید از یک مسیر پیاده روی استفاده کنید. بهتر است تا بازدید از قلعه هایی که در این شهر هستند را هم در لیست کارهای خود قرار دهید.

بهترین مراکز خرید کوش آداسی

بازار اورینت کوش آداسی

در کوشی آداسی چندین فروشگاه بزرگ برای خریداران در نظر گرفته شده که می توانند خریدارهای خود را از آن جا انجام دهند. یک بازار خیابانی هم در این شهر وجود دارد.

بازار اورینت کوش آداسی (Orient Bazaar Kusadasi)

بازار اورینت از بازارهای بزرگ این شهر است که معماری سنتی دارد و در آن کالاهای متعددی به فروش می رسند، همین طور شما می توانید از فروشندگان تخفیف هم بگیرید.

مرکز خرید AVM کوش آداسی

مرکز خرید مورد نظر یک بازارچه کوچک است که در آن برندهای مشهوری به فروش می رسند. همین طور وجود کافه و رستوران باعث شده تا خریداران بتوانند در این مکان ها غذایی هم صرف کنند.

بازار بزرگ کوش آداس (Grand Bazaar)

در این بازار تقریبا چهار هزار مغازه وجود دارد و از نظر تنوع کالایی مشکلی برای خریداران ایجاد نمی شود.

مرکز خرید اسکالانووا

فروشگاه مورد نظر در حوالی بندر کوش آداسی است و از مراکز لاکچری آن به شمار می رود. محصولات این فروشگاه شامل چرم، کیف، کفش و … می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *