غواصی در قشم، معرفی سایت ها

غواصی در قشم
ایران گردی, قشم

یکی از جاذبه های جزیره امکان غواصی در آب های آن است. به همین منظور مراکز غواصی زیادی در این جزیره وجود دارند که می توانید از خدمات آن ها بهره مند شوید. پس برای آشنایی با مراکز غواصی در قشم با یابکس همراه باشید. همین طور می توانید برای تهیه ارزان ترین بلیط هواپیما قشم به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

غواصی در ساحل زیتون قشم

با رفتن به بلوار دریا می توانید به این مجموعه برسید. در ساحل زیتون امکان غواصی تا شش متر زیر آب وجود دارد. جریان آب ملایم هم باعث می شود تا مشکلی با غواصی نداشته باشید. همچنین در این مرکز امکان گذراندن دوره های غواصی و گرفتن مدرک Try Scuba وجود دارد.

عمق ساحل این منطقه 55 متر است. حداقل سن برای غواصی هشت سال و مدت زمانی غواصی بین 15 تا 20 است. همین طور می توان از ارتفاع دو تا شش متری درون آب غواصی کرد. گونه های زیر آب هم شامل ماشه ماهی، پروانه ماهی، طوطی ماهی، بز ماهی، فرشته ماهی، جعبه ماهی و … می شوند.

غواصی در مرکز تخت‌جمشید قشم

غواصی در قشم

این مرکز هم به ساحل زیتون نزدیک است. همین طور پلاژ آقایان در مقابل آن واقع شده است، پس بهترین سایت غواصی قشم به شمار می رود. از آن جا که صخره های زیادی در این قسمت ساحل هستند، در نتیجه چشم انداز زیر آب بسیار زیبا است. همین طور در زیر آب می توانید انواع گونه های آبی را مشاهده کنید.

در این مرکز می توان از شش تا هشت متری شنا کرد. جریان آب این ناحیه ملایم است و می توانید تا شش متری درون آب هم دید خوبی داشته باشید.

غواصی در دوبه قشم

در نزدیکی روستای سوزا یکی از مراکز غواصی قشم قرار گرفته است. شما می توانید در این سایت تا 22 متری هم شنا کنید. پس بهترین مرکز در قشم به شمار می رود. میزان دید در زیر آب از سه تا ده متر است. وضعیت جریان آب هم متوسط و گونه های دریایی آن باراکودا است.

غواصی در قشم در اسپرینگی

در باغ مرجانی قشم می توانید تا عمق 48 متری شنا کنید. این سایت از ساحل قشم 14 کیلومتر فاصله دارد. در این بخش از قشم مرجان های زیادی قرار گرفته اند که شنا در میان آن ها می تواند بسیار جالب باشد. همین طور موجودات دریایی هم با سایر سایت های قشم تفاوت دارند. البته توجه داشته باشید که جریان آب این منطقه هم تند است، پس برای افراد مبتدی به هیچ وجه توصیه نمی گردد.

همان طور که گفتیم عمق شنا از 38 تا 48 متر است. میزان دید در این سایت از 15 تا 25 متری است و وضعیت جریان آب شدید است. گونه های دریایی هم شامل شیرماهی، اسب دریایی، مرجان های بادبزنی، سفره ماهی و … می شوند.

جزایر ناز بهترین مکان برای غواصی در قشم

غواصی در قشم

این جزایر در فاصله تقریبا 1 کیلومتری از ساحل قرار گرفته اند. شما می توانید در این ناحیه صخره هایی را مشاهده کنید که در اطراف جزیره قرار گرفته اند. جزیره مورد نظر ساحل شنی ندارد و برای رسیدن به آن تنها یک راه باریک موجود است که آن هم در هنگام جزر پیدا می شود.

در این جزیره یک مجموعه غواصی قرار گرفته است که می توانید از آن برای شنا زیر آب استفاده کنید. موجودات زیر دریا شامل دلقک ماهی، منقار ماهی، لاک پشت های دریایی، شقایق دریایی و … می شوند. عمق شنا در این مرکز تا پنج متری است و جریان آب ملایم است.

سایت دره ستاره ‌ها برای غواصی در قشم

غواصی در قشم

در آب های این مرکز غواصی هیچ ماهی وجود ندارد بلکه به جای آن می توانید ستاره های دریایی را تماشا کنید. ستاره های دریایی روی شن ها هستند. عمق آب های این سایت از 12 تا 20 متر است و جریان آب اندکی تند است. میزان دید آب تا ده متر است و گونه های دریایی آن ستاره دریایی هستند.

سکوی نفتی

این سکوی نفتی برای خود داستان جالبی دارد. سال ها پیش یک سکوی نفتی از کشور امارات جدا شد و طوفان آن را تا ساحل پلاژ سیمین آورد. با اینکه برای خارج کردن آن تلاش هایی انجام شد اما فایده ای نداشت.

وسایلی از این سکو به داخل آب فرو رفت و ماهی ها هم به این مکان وارد شدند در نتیجه یک سایت برای غواصی در کنار آن تاسیس شد. در این سایت تعداد زیادی گونه دریایی به چشم می خورند.

عمق این سایت تقریبا ده متر است و میزان دید در آن هم به همین میزان است. جریان آب این منطقه متوسط است. گونه های دریایی که در این آب ها زندگی می کنند شامل پروانه ماهی، ساردین، خرگوش دریایی، اسکات، ملوان و … می شوند.

جرثقیل غرق‌شده

غواصی در قشم

این دکل نفتی به درون آب های قشم سقوط کرده است و یک کلوپ غواصی هم در کنار آن شکل گرفت. در واقع وجود تجهیزات مختلف این دکل باعث می شود تا موجودات دریایی دور آن چرخ بزنند و صحنه ای تماشایی ایجاد شود. عمق این مجموعه از 5 تا ده متر و میزان دید آن سه تا هفت متر است. جریان آب این منطقه هم متوسط است. گونه های دریایی این جا شامل جعبه ماهی، ملوان، پروانه ماهی، نودی برانچ و … می شوند.

در این مطلب با چندین کلوپ غواصی در قشم آشنا شدید و می توانید بنابر امکانات و قیمت غواصی در قشم یکی از آن ها را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *