۱۵ مورد از معروف ترین جاهای دیدنی کیش

ایران گردی, کیش

سفر به کیش یکی از پر طرفدارترین سفرهای داخلی است. اگر می­ خواهید به کیش سفر کنید بهتر است اول برای دیدن جاذبه ­های گردشگری کیش برنامه­ ریزی کنید. جاهای دیدنی کیش آنقدر زیاد و متنوع ­اند که در بین آن­ها حتماً جایی مطابق سلیق ه­ی شما هم پیدا می­ شود. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین جاهای دیدنی کیش آشنا کنیم، تا در صورت سفر به کیش با اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می­ دهیم سفری رویایی داشته باشید.

جاهای دیدنی کیش: تفریحات کیش

پارک دلفین کیش و باغ پرندگان

تصویری از پارک دلفین کیش

این مجموعه یکی از معروف­ ترین جاذبه­ های گردشگری کیش است که شامل باغ پرندگان، تونل آکواریوم آب شور، دلفیناریوم و آمفی تئاتر می­ باشد. در دلفیناریوم این پارک می­ توانید نمایش دلفین­ های آموزش دیده را ببینید که خالی از لطف نیست! در باغ پرندگان نیز می ­توانید از انواع پرنده ­ها دیدن کنید که قطعاً تجربه جذابی خواهد بود. برای خرید آنلاین بلیط هواپیما کیش کلیک کنید.

آدرس: جزیره کیش، انتهای ساحل سیمرغ

شماره تلفن: 07644482092

جزیره هندورابی کیش

تصویری از جزیره هندورابی کیش

جزیره هندورابی بین جزیره کیش و جزیره لاوان قرار دارد. این جزیره، جزیره ­ای بکر و کوچک است که هنوز هجوم گردشگران و شلوغی آن را تغییر نداده. این جزیره برای مسافرانی که به دنبال آرامش هستند مناسب است. شاید جزیره هندورابی مانند جزیره ­های دیگر معروف نباشد، اما بسیار زیبا و آرام است.
از نیمه دوم اسفند ماه تا خرداد لاک پشت های دریایی برای تخم گذاری به ساحل جزیره می ­آیند، به همین علت این جزیره یکی از جاهای دیدنی کیش در بهار به حساب می­ آید.

آدرس: ایران، هرمزگان، حد فاصل جزیره کیش و لاوان، هندورابی

اسکله تفریحی کیش

تصویری از اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی یکی از جاذبه ­های گردشگری کیش است که در آن می­ توانید تفریحاتی مثل دوچرخه سواری روی اسکله، قایق سواری با قایق­ های کف شیشه ­ای، بالن سواری، موج سواری با فلای بورد، غواصی، جت اسکی، ماهیگیری، شاتل و بنانا سواری را تجربه کنید. همچنین این اسکله از شب­ های زیبایی نیز برخوردار است و یکی از جاهای دیدنی کیش در شب به شمار می­ رود. اسکله تفریحی یکی از بهترین مکان­ های تفریحی کیش است، به همین خاطر گردشگران زیادی با خرید بلیط هواپیما کیش به این جزیره می ­آیند تا از تفریحات اسکله لذت ببرند.

آدرس: کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا

بوستان آهوان کیش

تصویری از بوستان آهوان کیش

بوستان آهوان کیش یکی  از محبوب­ ترین باغ وحش­ ها بوده است که در سال ۱۳۹۰ تخریب شد برخلاف باغ وحش­ های دیگر آهوان آزادانه در این بوستان زندگی می ­کردند. و شما می­ توانستید از نزدیک آن­ها را ببینید. در حال حاضر یک مجتمع تجاری به نام «میکا مال» در زمین­ های آن در حال ساخت است. به نظر می­ رسد این مجتمع تجاری در آینده نه چندان دور به یکی از بهترین مراکز خرید کیش تبدیل شود.

آدرس: كيش، انتهای خیابان فردوسی

کشتی یونانی

تصویری از کشتی یونانی

این کشتی در مرداد ماه سال ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای باغو به گل نشست و هنوز هم در آنجا مانده است. دلیل به گل نشستن کشتی یونانی دقیقاً مشخص نیست. شما می ­توانید در نزدیکی پارک ساحلی غروب به ساحل رفته و به تماشای این کشتی که یکی از جاذبه های دیدنی کیش است، بنشینید. در گذشته امکان بازدید از داخل کشتی با لوازم غواصی وجود داشت اما الان به دلیل فرسودگی کشتی این امکان وجود ندارد.

آدرس: جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی

درخت سبز کیش

تصویری از درخت سبز کیش

این درخت حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال عمر دارد و کهنسال ­ترین درخت لور یا انجیر معابد در جزیره کیش است. در گذشته مردم معتقد بودند این درخت شگون دارد و به همین دلیل پارچه و نخ ­هایی به آن گره زده­ اند که در نگاه اول این درخت مقدس به نظر می رسد. اما امروزه برای محافظت از درخت حصاری به دور آن کشیده ­اند. این منطقه سرسبز است و آلاچیق ­هایی در آن قرار داده ­اند که برای استراحت و تفریح مناسب است.

آدرس: کیش، جاده کرانه

جاهای دیدنی کیش: پارک­ های ساحلی کیش

پارک ساحلی مرجان

تصویری از پارک ساحلی مرجان کیش

یکی از زیباترین سواحل کیش همین پارک ساحلی مرجان است. تلاقی آبی دریا و سرسبزی فضا این ساحل را به مکانی شگفت انگیز تبدیل کرده. اگر شما اهل خرید باشید، در کنار این پارک ساحلی بازار مرجان قرار دارد که می­ توانید از آن دیدن کنید. در این پارک امکاناتی مثل آلاچیق ­هایی برای استراحت، بوفه ­ها و رستوران ­ها، کلبه ­های غواصی و … وجود دارد.

آدرس: کیش، میدان مرجان، پشت ساحل مرجان

پارک ساحلی مرد ماهیگیر

تصویری از پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش

مجسمه مرد ماهیگیر با ارتفاع ۱۲ متر، جزء بزرگترین مجمسه ­های فیگوراتیو کشور است و در این پارک قرار دارد. در دو سمت این پارک ساحلی آب نماهای زیبایی وجود دارد که توسط یک جوی آب به طول ۱۰۰ متر به هم متصل شده ­اند. فضای سبز این پارک و نورپردازی هایی که در هنگام غروب پدید می­ آیند فضای ایده آلی را برای پیاده روی فراهم کرده است. اگر به ساختن مجمسه­ ها و قلعه­ های شنی علاقه دارید، رفتن به پارک ساحلی مرد ماهیگیر را به شما پیشنهاد می­ کنیم.

آدرس: جزیره کیش، خیابان سنایی، بلوار ساحل، پارک ساحلی مرد ماهیگیر

پارک ساحلی سیمرغ

تصویری از پارک ساحلی سیمرغ کیش

پارک ساحلی سیمرغ در نزدیکی هتل سیمرغ و پارک دلفین واقع شده است. این پارک یکی از مکان ­های باصفا و دل انگیز جزیره کیش است که به دور از هیاهو و شلوغی می­ باشد. در این مکان مجمسه های زیادی ساخته شده که معروف ­ترین آن­ها مجسمه سیمرغ است. در پارک ساحلی سیمرغ امکاناتی نظیر آلاچیق ها، پیست­ های دوچرخه سواری، زمین­ های تنیس و پینگ پنگ و … برای راحتی و تفریح شما فراهم شده است.

آدرس: کیش، ساحل سیمرغ

جاهای دیدنی کیش: جاذبه ­های تاریخی کیش

شهر باستانی حریره

تصویری از شهرباستانی حریره در کیش

شهر حریره یکی از مهم­ ترین آثار تاریخی جزیره کیش به حساب می ­آید. معماری این شهر خاص است و در آن بناهایی محکم از سنگ های آهکی و مرجانی به چشم می ­خورد. امروزه از این شهر تنها بقایایی از دیوارها باقی مانده است. از بین بناهای باقی مانده خانه اعیانی، حمام شهر و کارگاه های صنعتی از همه معروف ­تر هستند.

آدرس: كيش، جاده کرانه

شهر زیرزمینی کاریز

تصویری از شهر زیرزمینی کاریز در کیش

این شهر در نزدیکی شهر تاریخی حریره قرار دارد و یکی از جاذبه­ های دیدنی کیش است. این شهر زیرزمینی قناتی ۲۵۰۰ ساله اس که در گذشته به عنوان منبع تامین آب شرب و آب کشاورزی استفاده می ­شده است. دیواره ­ها و سقف این قنات پر از فسیل­ های باستانی و مرجان­ هایی است که قدمت زیادی دارند. شهر زیرزمینی کاریز شامل غرفه­ های صنایع دستی ایران و جهان، رستوران­ ها، موزه و … می­ شود.

آدرس: کیش، بلوار میرمهنا، حد فاصل میدان المپیک و میدان فارور، شهر کاریز کیش

روستای باغو

تصویری از روستای باغو کیش

نام این روستا از نام پیرزن ۱۰۰ ساله به نام «باغو» گرفته شده است. با بازدید از این روستا هم می­ توانید سبک زندگی قدیم را مشاهده کنید و هم آرامش را تجربه کنید. از جاذبه­ های تاریخی روستای باغو می ­توان به مسجد تاریخی روستا و پارک دلیران اشاره کرد. در پارک دلیران تعدادی زیادی درخت کهنسال از جمله درختان لور وجود دارند. در این پارک آبشخورهایی برای حیوانات در نظر گرفته شده که حضور بیشتر حیوانات را رقم زده است.

آدرس: کیش، خیابان باغو، روستای باغو

آب انبار دوقلوی کیش

تصویری از آب انبار دوقلوی کیش

آب انبارها مکانی حوض مانند در زیر زمین هستند که برای جمع آوری آب­ های سطحی در مناطق کم آب استفاده می ­شدند. این آب انبار متشکل از دو گنبد و پنج بادگیر است. این بادگیرها برای خنک کردن محیط و آب استفاده می ­شدند و امروزه دیگر از این آب انبار استفاده نمی­ شود و بیشتر جاذبه توریستی و تاریخی محسوب می ­شود.

آدرس: کیش، به سمت شهر باستانی حریره، آب انبار دوقلو

خانه اعیانی کیش

تصویری از خانه اعیانی کیش

خانه اعیانی یکی از دیدنی­ های شهر تاریخی حریره می ­باشد. از کاشی کاری­ های ستاره ای موجود در این خانه می­ توان حدس زد که این خانه­ ها مربوط به دوره ایلخانیان می­ باشند. این مدل کاشی کاری­ ها در آن زمان برای خانه­ های سلطنتی استفاده می ­شد، از این رو گفته می ­شود که این خانه­ ها برای افراد ثروتمندی بوده و دلیل نامگذاری این خانه ­ها نیز همین مسئله است.

آدرس: کیش، شهر باستانی حریره، خانه اعیانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *