آشنایی با کارتینگ کیش

کارتینگ کیش
ایران گردی, کیش

سفر به کیش تجربه کاملا متفاوتی برای هر ایرانی خواهد بود. زیرا در این جزیره سرگرمی های زیادی وجود دارند که می تواند ساعات تفریح شما را کاملا پر کنند. یکی از این سرگرمی ها کارتینگ کیش است. چنانچه قصد سفر به کیش و خرید بلیط هواپیما تهران کیش ارزان را دارید، به پنل رزرواسیون سایت یابکس مراجعه کنید.

کارتینگ کیش

پیست ماشین سواری کیش وسعتی به اندازه 800 متر دارد که یکی از بخش های تفریحی این جزیره محسوب می شود.

کارتینگ چیست؟

این ورزش که با استفاده از ماشین انجام می شود، نخستین بار در کشور آمریکا شکل گرفت. این تفریح مخصوصا مختص کسانی است که علاقمند به سرعت و هیجان هستند.

در کارتینگ از خودروهای چرخ باز استفاده می شود. این چرخ ها در خارج از بدنه قرار می گیرند. از خصوصیات این ماشین ها این است که بعضی از بخش های آن مانند فرمان از ماشین معمولی کوچکتر است. به این ماشین ها کارت می گویند و ورزش آن را کارتینگ می نامند.

یکی از نکات ویژه درباره این ماشین ها این است که در صورت رانندگی با سرعت بالا تنها از مسیر خارج می شوند یا دور خود می چرخند. ماشین کارتینگ کیش به صورت تک نفره است. اما آن هایی که دو نفره هستند برای آموزش رانندگی یا تفریح کودکان استفاده می شوند.

درباره کارتینگ کیش

نمایی از کارتینگ کیش

این پیست در سال 1378 و توسط شخصی به اسم ساسان جیربندی افتتاح شده و از جمله بزرگ ترین کارتینگ های کشور است. این فرد سازنده پیست ماشین های باگی در ایران است. همان طور که گفتیم این کارتینگ ابعادی برابر با هشتصد متر دارد، در نتیجه در خاورمیانه هم از جمله بزرگ ترین پیست ها به شمار می رود.

از جمله امکانات کارتینگ کیش می توان به زمانگیر کامپیوتری آن اشاره کرد. این پیست در حالت روباز ساخته شده است. همچنین در آن خودروهای کنترل از راه دور هم استفاده می شوند. از پیست کارتینگ کیش به عنوان محلی برای مسابقات کشوری هم استفاده شده است.

برای استفاده از ماشین های کارت باید ابتدا آموزش های لازم به بازدیدکنندگان داده شود. بعد از آن می توانند از خدمات پیست استفاده نمایند.

نکات لازم برای استفاده از کارتینگ کیش

مراجعه کنندگان باید حداقل ده سال سن داشته باشند. قد آن ها باید از 140 سانتی متر کمتر نباشد. بانوان و آقایان هر دو می توانند از این کارتینگ استفاده کنند. افرادی که سن آن ها کمتر از 16 سال است، حتما باید به همراه والدین خود به این مرکز مراجعه کنند.

رعایت حجاب برای آقایان و بانوان ضروری است. در هنگام انجام این تفریح بهتر است تا از لباس های راحت استفاده نمایید. کسانی که قصد مراجعه به این پیست را دارند، می توانند جهت خرید بلیط کارتینگ کیش به سایت های آنلاین مراجعه کنند.

کسانی که قد خیلی بلندی دارند یا وزن آن ها زیاد است، نمی توانند از این تفریح استفاده کنند. برای خرید بلیط باید شناسنامه، گواهینامه یا کارت ملی ارائه شود. از آن جا که محلی برای نگهداری کودکان وجود ندارد، بهتر است تا از آوردن کودکان همراه با خود خودداری کنید.

همین طور در قسمت هایی از کارتینگ کیش دوربین نصب شده که در هنگام رانندگی از شما عکس می گیرند و می توانید با پرداخت هزینه آن ها را دریافت کنید.

هزینه استفاده از کارتینگ کیش

تصویری از کارتینگ کیش

ماشین هایی که در این پیست استفاده می شوند، در حالت یک موتوره و دو موتوره هستند. اگر می خواهید سرعت بالاتری را امتحان کنید، دو موتوره ها برای شما بهتر هستند. در صورتی که بتوانید مهارت مناسب را کسب نمایید، می توانید از نوع دوموتوره هم استفاده نمایید. هزینه استفاده کارت ها در حدود 125 هزار تومان است.

آدرس کارتینگ کیش

برای رسیدن به این پیست می توانید از بلوار خلیج فارس به سمت میدان امیرکبیر بروید. برای اینکه مشکلی به وجود نیاید، بهتر است تا قبل از مراجعه به این مرکز، بلیط کارتینگ را به صورت اینترنتی خریداری نمایید. مجموعه پیست کارتینگ از ساعت هفت تا یک صبح فعالیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *