هزینه های سفر به شیراز

مکان های تاریخی شیراز
ایران گردی, شیراز

شیراز پایتخت استان فارس است و مساحتی برابر 240 کیلومتر مربع دارد. جاهای دیدنی شیراز به همراه آب و هوای مطبوع آن مکانی بینظیر برای گردشگران است، با این حال هزینه سفر به شیراز یکی از مواردی مهمی است که پیش از آغاز مسافرت باید در نظر گرفته شود. حال آن که هزینه های مربوط به حمل و نقل، خوراک، اقامتگاه و … متفاوت خواهد بود. پس برای اطلاع درباره راهنمای هزینه های سفر به شیراز با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما شیراز کلیک کنید.

هزینه حمل و نقل در شیراز

نمایی از تاکسی های شیراز

افرادی که قصد سفر به شیراز با ماشین شخصی را دارند، باید بدانند که هزینه حمل و نقل در شیراز براساس مصرف سوخت متفاوت خواهد بود. ولی کسانی که به جای ماشین شخصی از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند باید اطلاع داشته باشند که هزینه کرایه تاکسی در بدو ورود 2000 هزار تومان است و در نوبت بعدی 1500 تومن اضافه می شود. قیمت کرایه تاکسی بی سیم نیز 5000 هزار تومان است. در حالی که در اتوبوس یا مترو براساس میزان مسافتی که طی می شود هزینه کرایه متفاوت خواهد بود.

قیمت بلیط برای سفر به شیراز

در هنگام سفر به شیراز، قیمت بلیط مسئله مهمی است که پیش از هر چیز باید مد نظر گرفته شود. این به دلیل این است که بلیط هوایپما، قطار و اتوبوس هر کدام هزینه های متفاوتی دارند.

هزینه سفر با خودروی شخصی به شیراز

فاصله تهران از شیراز در حدود 930 کیلومتر است در نتیجه برای کسانی که قصد سفر به شیراز با ماشین شخصی را دارند در حدود 10 ساعت به طول می انجامد. پس هزینه بنزین برای رفت و برگشت در حدود 600 هزار تومان خواهد شد.

هزینه سفر به شیراز با قطار

سفر به شیراز با قطار

قیمت بلیط قطار شیراز اگر مبدا حرکت از تهران باشد، تقریبا از 240 هزار تومن آغاز می شود. البته این هزینه به مدت زمان سفر، کوپه و نوع قطار بستگی دارد.

هزینه بلیط هواپیما به شیراز

هزینه سفر به شیراز با هواپیما

قیمت بلیط هوایپما شیراز اگر مبدا حرکت از تهران باشد، از 670 هزار تومان تا 1 میلیون تومان خواهد بود که این قیمت نیز بستگی به روز هفته، ساعت و نوع هواپیما دارد.

هزینه سفر با اتوبوس به شیراز

هزینه سفر به شیراز با اتوبوس

هزینه بلیط اتوبوس شیراز اگر مبدا حرکت از تهران باشد در حدود 190 هزار تومان خواهد بود.

هزینه اقامت در شیراز

نمایی از هتل شیراز

هزینه اقامت در شیراز با توجه به نوع مکان متفاوت خواهد بود. برای همین اول بهتر است که بودجه خود را مشخص کنید. البته به کسانی که بودجه زیادی ندارند نوید می دهیم که هتل ها، مهمان سراها و اقامتگاه های مختلفی در شیراز وجود دارد که با توجه به میزان بودجه خود می توانند یکی را انتخاب کنند. قیمت سوئیت با توجه به یک خوابه و یا چند خوابه بودن آن، تمیزی اتاق، نزدیکی به جاذبه های گردشگری و تعداد ستاره متفاوت خواهد بود.

اجاره سوئیت در شیراز از شبی در حدود 60 هزار تومان تا 2 میلیون تومان متفاوت خواهد بود.قیمت هتل در شیراز با توجه به تعداد ستاره و امکانات مختلف هتل از 200 هزار تومان شروع می شود. در سایت یابکس بهترین هتل ها با تخفیفان استثنائی زده شده است. پس در هنگام رزرو هتل حتما سری به وبسایت بزنید.

هزینه خورد و خوراک در شیراز

نمایی از رستوران های شیراز

یکی از هزینه های سفر به شیراز که نمی توان آن را در نظر نگرفت هزینه خورد و خوراک است. برای مثال اگر شما یک ساندویچ ساده بگیرید تنها در حدود 30 هزار تومان هزینه خواهید کرد. ولی اگر بخواهید به یک رستوران بروید مشخصا باید هزینه بیش تری کنید. برای اطلاع درباره بهترین رستوران های شیراز سری به این موضوع بزنید. اگر مشکلی از لحاظ بودجه ندارید می توانید تا به این رستوران ها سر بزنید وگرنه بهترین فست فودهای شیراز در انتظار شما هستند تا غذایی خوشمزه را در آن ها صرف کنید!

هزینه خرید سوغاتی در شیراز

مسقطی شیرازی

کسانی که به شیراز سفر می کنند مطمئنا نمی توانند خرید سوغاتی برای دوستان خود را نادیده بگیرند. گردشگران می توانند برای خرید سوغاتی به بهترین مراکز خرید شیراز مراجعه کنند. هر کدام از این مراکز خرید با توجه به سنتی و یا مجلل بودن آن، قیمت های متفاوتی دارند پس شما می توانید با توجه به بودجه یکی را انتخاب کنید. از مهمترین سوغاتی های شیراز می توان به خوراکی هایی همچون مسقطی شیرازی یا صنایع دستی آن اشاره کرد. سوغاتی های خریداری شده با توجه به نوع محصول قیمت متفاوتی دارند ولی برای صرفه جویی در هزینه ها بهتر است تا از مراکز خرید ارزان شیراز، خرید کنید.

هزینه تفریح در شیراز

مراکز تفریحی شیراز

جاهای دیدنی اطراف شیراز و بهترین تفریحات شیراز می توانند اوقات سرگرم کننده ای را برای شما فراهم آورند. از جمله این مراکز می توان به پارک آزادی، پارک لونا، پارک جنت، پارک جنگلی، پارک تپه کاج و پارک دراک اشاره کرد. در نتیجه باید هزینه رفت و برگشت و خورد و خوراک را در تفریح در شیراز در نظر بگیرید.

در انتها می توان گفت که سفر به شیراز در کرونا اگر با رعایت پروتکل های بهداشتی و با در نظر گرفتن اصول صورت گیرد می تواند لحظات خوشی را برای شما رقم زند.

هزینه سفر به شیراز با قطار چه قدر است؟

در حدود 240 هزار تومن

هزینه اقامت در شیراز چه قدر است؟

باتوجه به نوع اقامتگاه متفاوت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *