بهترین رستوران های شیراز از نظر مردم

معرفی بهترین رستوران های شیراز
ایران گردی, شیراز

شیراز یکی از شهرهای تاریخی ایران است که به دلیل پیشینه قدیمی آن سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. در این مطلب قصد داریم تا بهترین رستوران های شیراز را به شما معرفی کنیم. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای اطلاع از تخفیف بلیط هواپیما شیراز کنید.

رستوران کته ماس شیراز

نمایی از رستوران کته ماس شیراز

رستوران کته ماس شیراز یکی از بهترین رستوران های شیراز است. در این رستوران تمام غذاها ایرانی هستند. از جمله غذاهای معروف این رستوران کته ماس خورشت های آن است. این رستوران منوی متنوعی از خورشت ها دارد. اگر سری به این رستوران زدید حتما چلوخورشت با ته دیگ ماست آن را امتحان کنید. علاوه بر غذاهای کبابی و خورشتی غذای دریایی نیز در منوی این رستوران وجود دارد. قلیه ماهی برای منوی دریایی انتخاب مناسبی است.از دیگر غذاهای محبوب رستوران کته ماس، می توان به فسنجان، آلوپلو و آلوبخارا اشاره کرد. از ویژگی های رستوران کته ماس می توان به پارکلینگ اختصاصی، سرویس VIP برای جشن های مختلف و موسیقی زنده را نام برد. غذاهای رستوران کته ماس در ظروف مسی سرو می شوند.

آدرس:شیراز سه راه نمازی، طبقه زیرین هتل سعید

تلفن:07132231818

باغ رستوران خوشا شیراز

نمایی از باغ رستوران خوشا شیراز

باغ رستوران خوشا شیراز، بهترین باغ رستوران شیراز است که از سالن سرپوشیده و فضای باز درست شده است و در منوی آن غذاهای سنتی و ایرانی وجود دارد. فضای داخلی رستوران بسیار دنج و آرام است و پخش موسیقی آن را دلپذیرتر کرده است. کلیه آشپزهای رستوران خوشا، حرفه ای هستند و برای درست کردن غذا از بهترین مواد موجود استفاده می کنند.

آدرس: بلوار صنایع، روبه‌روی گلدشت حافظ

شماره تماس رستوران: 07136504324

رستوران شاندیز شیراز

نمایی از رستوران شاندیز شیراز

رستوران شاندیز شیراز یکی از معروف ترین رستوران های شیراز است که شهرت خود را مدیون آب و هوای خنک منطقه ای است که در آن قرار گرفته است. بهترین زمان رفتن به رستوران شاندیز در فصول گرم سال، شب ها است زیرا در آن زمان هم هوا خنک تر است و هم دروازه قران نمای زیباتری دارد. در نتیجه در فصل های سرد سال بهترین زمان رفتن به رستوران در موقع نهار است. رستوران شاندیز همچنین یکی از مکان های مورد علاقه هنرمندان ایرانی است. کسانی که می خواهند جشن تولید یا عروسی در این مکان برگزار کنند باید از قبل با مدیریت شاندیز هماهنگ کرده و باید گفت که کیفیت بالای غذاها شما را پشیمان نخواهد کرد. پخش موسیقی زنده از دیگر ویژگی های این رستوران است.

آدرس: دروازه قرآن، لونا پارک شیراز

تلفن: 07132274947

رستوران سنتی شرزه

رستوران سنتی شرزه شیراز

رستوران سنتی شرزه، بهترین رستوران سنتی شیراز است. قرار گیری رستوران شرزه در کنار هتل زندیه و بازار وکیل موجب شده تا روزانه پذیرای مهمانان زیادی باشد. در منوی این رستوران بهترین غذاهای کبابی وجود دارد. از دیگر ویژگی های آن، موسیقی زنده، نان تازه و انواع کباب های آن است.

آدرس:خیابان طالقانی، خیابان مسجد وکیل، مجموعه وکیل، زیرگذر زند

شماره تماس: 07132241963

رستوران خانه سنتی پرهامی

نمایی از رستوران خانه سنتی پرهامی شیراز

کسانی که برای خرید به بازار وکیل می روند که از جمله بهترین مراکز خرید شیراز است، مطمئنا بعد از خرید کردن احساس گرسنگی خواهند کرد، پس رستوران خانه سنتی پرهامی که یکی از معروفترین رستوران های شیراز است انتخاب مناسبی برای این خریداران خواهد بود. خانه سنتی پرهامی رستورانی به سبک سنتی است که شما را به زمان های قدیم می برد. برای سنتی بنظر رسیدن این رستوران تعدادی تخت داخل حیاط به همراه حوض و ماهی قرمز قرار گرفته است. روزانه 4 نوع غذای سنتی سرو می شود که غذای ویژه آن کلم پلو است.

آدرس:خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه راه احمدی، گود عربان، ضلع مقابل مسجد نصیرالملک

شماره: 07132232015

مجموعه صوفی شیراز

نمایی از مجموعه صوفی شیراز

در سال 1361، رستوران صوفی به سبک زمان قاجار افتتاح شده است. این رستوران ظرفیت 150 نفر را دارد. غذاهای رستوران صوفی کیفیت بسیار بالا و سرویس دهی مناسبی دارند. چند سال بعد یعنی در سال 1381 رستوران مذکور به سبک زندیه تغییر سبک دارد. در این مجموعه یک آشپزخانه صنعتی قرار دارد که می تواند روزانه ده هزار پرس غذا را در بسته بندی مناسب و به صورت کاملا بهداشتی در اختیار ادارات و سازمان ها قرار دهد. این مجموعه بزرگ شامل رستوران کلاسیک، فست فود، مجتمع گردشگری صوفی، بازارچه غذا و کترینگ صوفی است. در کترینگ صوفی می توان بهترین و لوکس ترین مراسم ها را برگزار کرد.

آدرس:شیراز، بلوار ستارخان، نرسیده به زرگری، روبروی اداره مسکن و شهرسازی

تلفن: 07136490000

رستوران بل پاسی شیراز

نمایی از رستوران بل پاسی شیراز

رستوران بل پاسی سبکی ایتالیایی دارد و نخستین رستوران فرنگی در شیراز است. این رستوران همچنین یک کافی شاپ نیز با اسم کافی شاپ لاله دارد.

آدرس:ایران، شیراز، خیابان خاکشناسی، نبش سروناز، جنب کافی شاپ تولیپ

تلفن: 07132274924

باغ رستوران نخلستان شیراز

نمایی از رستوران نخلستان شیراز

باغ رستوران نخلستان شیراز در بلوار میرزای شیرازی قرار گفته است. این باغ رستوران از جمله بهترین رستوران های شیراز است که در منوی آن انواع غذاهای ایرانی و فرنگی سرو می شود. از جمله خدمات این رستوران می توان به سرآشپز بین المللی و موسیقی زنده اشاره کرد.

آدرس:شیراز، بلوار صنایع، روبروی صنایع الکترونیک، بعد از خیابان فرمانداری

تلفن: 07136231631

رستوران باغ راز شیراز

نمایی از باغ راز شیراز

رستوران باغ راز شیراز از جمله بهترین رستوران های شیراز است که با اینکه در فاصله دوری از مرکز شهر قرار گرفته است همچنان از محبوبیت خاصی برخوردار است. در این رستوران دو منو به اسم های باغ و بام وجود دارد. منوی باغ شامل غذاهای سنتی و شیرازی می شود. این منو در بخش سنتی رستوران قرار دارد. ولی در منوی بام که مخصوص سبک مدرن است انواع فست فودها سرو می شود. علاوه بر این وجود آش رشته، موسیقی زنده، عرقیات و انواع دمنوش از سایر ویژگی های جالب این رستوران است.

آدرس: شیراز، قصردشت، بلوار شاهد

شماره تماس رستوران: 07136234000

رستوران هفت خوان

نمایی از رستوران هفت خوان شیراز

رستوران هفت خوان در نزدیکی دروازه قران قرار دارد و در لیست بهترین رستوران های شیراز است. علت انتخاب این نام این است که در این رستوران هفت منو وجود دارد که هر یک سبک خاصی از غذا را دارند. نام هر رستوران از اسامی شاهنامه گرفته شده است. رستورانی که در زیر همکف است به نام فرود معروف است. رستوران سیندخت در طبقه همکف است. رستوران نوفل در طبقه دوم قرار دارد. رستوران گرسیوز در پشت بام است. فست فود بلیان و کافی شاپ زریر در طبقه اول هستند و کافی شاپ گیسیا در طبقه دوم است. منوی رستوران فرود شامل غذاهای سنتی ته چین مرغ، جوجه کباب، چلو دمی، حلیم بادمجان و … است. رستوران نوفل شامل غذاهای کبابی و ماهی می شود. همین طور در آن انواع پیتزا و پاستا هم وجود دارد.

در رستوران سیندخت همانند فرود غذاهای ایرانی سرو می شود که این غذاها شامل کوبیده، جوجه، باقالی پلو هستند. در رستوران گریسوز نیز کباب و برگر و سایر غذاها در منوی آن قابل سفارش است. در گیسیا و بلیان که بهترین فست فودهای شیراز هستند، فست فودهای مختلف مانند پاستا، سالاد و پیتزا به چشم می خورد. در کافی شاپ زریر که از جمله بهترین کافه های شیراز است، می توان نوشیدنی های مختلف و کیک و بستنی سفارش داد.

آدرس:شیراز، بلوار قرآن، مجموعه رستوران‌های هفت خوان

تلفن: 07132280000

رستوران عمارت فیل

نمایی از رستوران عمارت فیل شیراز

رستوران عمارت فیل یک خانه سنتی به سبک زمان زندیه است که از جمله بهترین رستوران های شیراز است. کیفیت غذاها و کاربلد بودن آشپزهای آن نیز بسیار بالاست.

آدرس: بازارچه فیل، خیابان فیل، کوچه 11

شماره تماس: 07132231466

رستوران عمارت شاپوری

نمایی از رستوران عمارت شاپوری شیراز

رستوران عمارت شاپوری در لیست رستوران های شیراز از جمله بهترین آن ها محسوب می شود. عمارت شاپوری مربوط به دوره پهلوی است و زیباترین باغ عمارت شیراز و یکی از جاهای دیدنی شیراز محسوب می شود. در این عمارت هم سبک ایرانی دیده می شود و هم سبک اروپایی در آن به کار رفته است.

عمارت شاپوری نه تنها یک بنای تاریخی است بلکه از بهترین کافه رستوران های شیراز است. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای ایرانی مانند کباب و نوشیدنی های مختلف همانند قهوه و بستنی است.

آدرس: خیابان کریم‌خان زند، خیابان انوری، تقاطع اهلی

تلفن: 07132347491

بهترین کبابی های شیراز کدامند؟

و در این قسمت به معرفی کباب هایی شیراز می پردازیم پس برای عاشقان کباب بهتر است تا توجه ویژه ای داشته باشند!

رستوران باربیکیو دیاکو که در خیابان برق و نبش خیابان شهید رضایی است دارای انواع کباب ها با کیفیت بسیار خوبی است.

رستوران بعدی نون و کباب درباری شیراز در خیایان ستارخان و مابین خیابان ولیعصر و عفیف آباد است. کباب این رستوران به همراه نان داغ آن شهرت ویژه ای دارد.

کباب سرای خودمونی، بهترین کبابی شیراز است که در چهارراه حافظیه و روبروی خیابان نفت و نبش کوچه 14 قرار دارد. در این رستوران کباب های لاری نیز سرو می شود.

کافه رستوران گرتا

کافه رستوران گرتا شیراز

کافه رستوران گرتا از جمله بهترین کافه رستوران های شیراز است. این کافه رستوران دارای فضای شیک و مجللی است که در دو طبقه ساخته شده است. به دلیل اینکه کیفیت غذاهای این رستوران بالاست هر روزه مهمان های زیادی به این رستوران سر می زنند. پرنسل رستوران گرتا بسیار مودب هستند و در هنگام ورود به رستوران، شما با با یک نوشیدنی پذیرایی می کنند.

آدرس: بلوار معالی آباد، خیابان دوستان

شماره تماس 07136344434

کافه رستوران ژولپ

نمایی از کافه رستوران ژولب شیراز

کافه رستوران ژولب از جمله بهترین رستوران های شیراز است که در در کنار مراکز معروفی مانند ارگ کریمخان، بازار وکیل و حمام وکیل قرار گرفته است. در این کافه می توانید نوشیدنی های ویژه ای را سفارش دهید که معروف ترین آن فالوده است. در منوی کافه رستوران ژولب دمنوش، کیک و نوشیدنی، اسموتی و انواع سالاد وجود دارد.

آدرس:خیابان طالقانی، بعد از خیابان فرنگ، روبروی حمام وکیل، کافه ژولب

شماره تماس : 07132246982

رستوران باغ راز شیراز کجاست؟

شیراز، قصردشت، بلوار شاهد

رستوران شرزه شیراز کجاست؟

خیابان طالقانی، خیابان مسجد وکیل، مجموعه وکیل، زیرگذر زند

بهترین کبابی شیراز کجاست؟

کباب سرای خودمونی در چهارراه حافظیه و روبروی خیابان نفت و نبش کوچه 14

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *